За Пожаревац је, макар за минималну варијанту, ситуација доста простија. За сада ту нема великих насеља попут Младеновца, Лазаревца, тако да неколико добро планираних полазака Београд-Пожаревац решава ствар у првој фази. Грубо:
Пожаревац | Београд | Београд | Пожаревац |
4:30 | 6:30 | 3:00 | 5:00 |
5:30 | 7:30 | 8:00 | 10:00 |
10:30 | 12:30 | 11:00 | 13:00 |
13:30 | 15:30 | 14:00 | 16:00 |
16:30 | 18:30 | 16:00 | 18:00 |
18:30 | 20:30 | 19:00 | 21:00 |
21:30 | 23:30 | 21:00 | 23:00 |
Везано за "воз са градском маркицом", у првој фази са може дозволити да са месечном картом за воз месечна за ГСП буде по некој симболичној цени, али морате контроли показати обе, уколико је месечна унутар Београдског округа. Неки озбиљнији пројекти су у "много ако" димензији или све или ништа. Овако некако:
под 0, промена закона тако да се ППППН, просторни план подручја посебне намене, може искористити за градњу индустријских зона за преко 200 хектара. Како зона пруге има и аутопут, перспектива индустријског парка је не само између Бубањ Потока и Врчина, него и рецимо, Умчари или Мали Пожаревац. Откупити земљу и формирати индустријску зону.
под 1, Делимично други колосек са "пеглањем" трасе, деонице Бели Поток-Врчин за почетак са перспективом потпуно двоколосечне пруге.
под 2, Тријангла код Мале Крсне за непосредни прилазак Смедереву.
под 3, Укључити већи број гарнитура, формирати циљне стандарде: рецимо интервал 2 сата за Пожаревац и Смедерево, са појачањем на сваких сат у вршним сатима радним даном, за време манифестација и слично. Тарифна интеграција, при чему су возови за Смедерево и Пожаревац убрзани. То значи да до Врчина и Умчара већ постоје неки баш приградски возови, и приградски и регионални возови омогућују некакву обједињену услугу.
Наравно да то подразумева да у централом делу чвора имамо северно од Раковице 2 колосека на Дедињски тунел и 2 ка центру Београда преко Топчидера и Сајма.
У Холандији и "Спринтер", и "Интерсити" и "Стоптрејн" су у истом тарифном систему у затвореном систему наплате (очитаваш карту и на уласку у систем и на изласку из система). Главна станица има 4 поласка интерсити на сат и 4 спринтер, а међустанице по 4 спринтер на двоколосечној прузи (на пример, негде може бити више, негде мање). Све се то плаћа са чип кард ("бус плус") на националном нивоу. Систем није директно примењив за нас, али јесте у идеји и концепцији у коју би био укључен само Београд + Панчево и Пазове.
Систем би се заснивао на следећем:
1) Физички затворен систем наплате, који ограђеним станицама са контролисаним улазом и излазом покрива преко 90% путника. Зашто не 100%? Ако немамо то у Лесковцу Колубарском са проређеним редом вожње, баш ће се неко ломити да одатле преседа за Лазаревац. Можда по неко колима.
2) На улазу (улазима) станица мора да буде човек/обезбеђење/редар. Није у питању само прескакање турникета и вандализам него и решавање питања код којих је дошао путник из Јагодине у Младеновац са возном картом Јагодина-Младеновац у формату који апарати не препознају, или са таквом картом путник иде из Младеновца за Јагодину. 3) У систем су укључени само регио и БГ:ВОЗ. Интерсити са резервацијом седишта, за њега путници могу да поменутом лицу покажу карту, или да карта има бар код, или кјуар код који апарати могу да очитају. Како да Србијавоз наплати превоз градско-приградских путника? Један од метода је да кондуктер очитава карте, и да Србијавоз за сваку очитану карту добије уговорену своту новца. Други метод су периодична контролна бројања путника у присуству и представнике Дирекције за јавни превоз и Србијавоза. Трећи метод је везан за аутоматско бројање путника на уласку и изласку у возове... односно, уз организациону подршку са стране Града, Србијавозу тај систем може бити исплатив. Зато што је много путника који или избегавају регио, или се у истом шверцују пар станица, Србијавозу ни пребијене паре.
4) Усклађени ред вожње. Већ сам у старим постовима спомињао. На примеру Лазаревца би било:
БГ:ВОЗ Лазаревац:
Стајалишта: Нови Београд-Галерија-Сајам-Раковица-Ресник-Бела река-Ненадовац-Барајево укрсница-Барајево центар-Божидаревац-Велики Борак-Лесковац колубарски-Степојевац-Велики Црљени-Завод-Лазаревац: 4:20, 6:20, 8:20, 10:20, 12:20, 14:20, (15:10), 16:20,(17:10), 18:20, 20:20, 22:20. (само радним даном).
Регио за Ваљево и Ужице: Нови Београд-Галерија-Сајам-Раковица-Барајево центар-Степојевац-Лазаревац-Лајковац итд.:
5:30, 7:30, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30, 21:30.
Тако главни приградски терминали и преседачке тачке имају интервал сат времена са умереним оптерећењем једноколосечне пруге за мешовит саобраћај. Код двоколосечних правимо бољи интервал слеђења.
Питање је само (не)писмености локалне самоуправе за нешто што није тешко ни проблематично са стране техничких наука.