Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Priča se da je Šapić tražio da se svi RVR-ovi povuku iz saobraćaja u narednih nekoliko godina.
Склон сам да поверујем да је баш тако и изгледало то малоумно тражње.
А правилно би било даа се Шапић заложио да се купе нова или половна средства одоговарајућих каратеристика, да се Вук и Панчевац реше по питању висине (намерно не говороим спуштање перона) како би се у нардних неколико година стекли услови за повлачење РВРова.

А не као што му је домицилна странка увек радила: прво укине, па онда тога што је било нема годинама да би се добило после много чекања неко полу решење.
 
Da se stave novi Flirtovi na BGvoz ne može ni u snu, em imaju malo vrata em dosta manji kapacitet. To je nemoguće.
Takođe je nerealno stavljati RVR na vozove ka Prijepolju i Nišu jer bi to bio ozbiljan udarac na imidž i kvalitet usluge. Sedišta u RVRu su sve sem udobna (sem možda u 2 garniture gde je pola sedišta razvaljeno).
Ono što se slažem jeste da treba da se spuste peroni na Vukovom Spomeniku i Pančevačkom mostu, ali da se paralelno sa tim nabavljaju nova vozila NAMENJENA gradsko-prigradskom prevozu (2-3 vrata po vagonu, dužine oko 100m, visoke vrednosti ubrzanja/usporednja, dosta mesta za stajanje).
Зар је немогуће да се замене пластична седишта у РВР за удобнија попут оригиналних?
Што се тиче имиџа, претерује се ту, људима је битно да има шта да их вози.
 
Склон сам да поверујем да је баш тако и изгледало то малоумно тражње.
А правилно би било даа се Шапић заложио да се купе нова или половна средства одоговарајућих каратеристика, да се Вук и Панчевац реше по питању висине (намерно не говороим спуштање перона) како би се у нардних неколико година стекли услови за повлачење РВРова.

А не као што му је домицилна странка увек радила: прво укине, па онда тога што је било нема годинама да би се добило после много чекања неко полу решење.
A onda je to novo nešto najbolje što se desilo u istoriji Srbije, to nema nigde u svetu, a prethodna vlast je krala ™
 
Зар је немогуће да се замене пластична седишта у РВР за удобнија попут оригиналних?
Што се тиче имиџа, претерује се ту, људима је битно да има шта да их вози.
I da zameniš sedišta, ti vozovi se raspadaju, nemaju funkcionalan WC, prljavi su i spolja i iznutra. I ljudima nije bitno da imaju šta da ih vozi ako su se do juče vozili u FLIRTu i redovno ga koriste, a sad im staviš RVR koji upitno da li će stići do destinacije. Nisu ljudi u unutrašnjosti ludi pa da ne vide.
I opet nisi rešio problem jer nemaš šta da ide na BGvoz. Novi Flirtovi su nemogući čak i da se sredi visina perona na nekim stanicama.
 
Ако би РВР био удобнији, био би прихватљивији на дуге стазе, а чистоћа се лако реши.
Мада главни проблем јесте сам Бг воз, тј. неприлагођене станице и недостатак возова, што је морало да се решава паралелно са радовима на прузи Бг-НС.
 
Šta fali RVR vozovima da idu na duge ture? Išli su i po barskoj pruzi. To je pravljeno da traje, iz kvalitetan remont može da vozi još dosta vremena.
 
Po ko zna koji put predlog da se provinciji oduzme nešto da bi beograđani mogli da uživaju u novim vozovima.
Ni jedan voz koji nije kupljen iz budžeta grada ne sme da se preusmeri sa regionalnih na lokalnu prugu. To je ponižavanje svog nebeogradskog stanovništva.

A šapke lepo nek raspiše nepostojeći tender za kineske i turske vozove, ionako smo ekonomski tigar, šta nam teško da kupimo novo.
 
Ostaviš 2-3 komada, nalickaš ih i neka budu rezerve za unutrašnji saobraćaj, na primer ka Valjevu ili Lapovu.
Rezerva da, redovan saobraćaj nikako
Šta fali RVR vozovima da idu na duge ture? Išli su i po barskoj pruzi. To je pravljeno da traje, iz kvalitetan remont može da vozi još dosta vremena.
Ti vozovi su možda bili dobri i novi pre 40 godina kad su nabavljeni. Sad su izuzetno nepouzdani sa vrlo čestim kvarovima poput kvara vrata, a često se desi da ostanu zaglavljeni i ne mogu da se pokrenu. Nasuprot tome, FLIRT ima pouzdanost od 99%
 
Da se stave novi Flirtovi na BGvoz ne može ni u snu, em imaju malo vrata

RVR 14 krila, FLIRT 8
Jeste manje, ali se ljudi lakše mimoilaze na širim vratima plus ulazak/izlazak u nivou u poređenju sa alpinizmom za ulazak u RVR. Plus lakše kretanje kroz FLIRT jer nema pregrade koje se zalupe u krivinama. Nije FLIRT idealan, ali nije ni toliko suluda ideja za BG VOZ.

Šta fali RVR vozovima da idu na duge ture? Išli su i po barskoj pruzi. To je pravljeno da traje, iz kvalitetan remont može da vozi još dosta vremena.

Nije RVR za Niš i Prijepolje, pogotovo posle lepih, novih i relativno čistih FLIRTova. Većina imaju sedišta kao u gradskim autobusima, proizvođač plastika Nova Varoš kao bure za kupus.
Najpre je za penziju, a ako baš baš mora negde može da zameni 711 na PŽ-KR ili SM-PO.
 
RVR 14 krila, FLIRT 8
Jeste manje, ali se ljudi lakše mimoilaze na širim vratima plus ulazak/izlazak u nivou u poređenju sa alpinizmom za ulazak u RVR. Plus lakše kretanje kroz FLIRT jer nema pregrade koje se zalupe u krivinama. Nije FLIRT idealan, ali nije ni toliko suluda ideja za BG VOZ.

Pozivam te da petkom, subotom ili nedeljom staneš na Novi Beograd u 21:03 i samo posmatraš kako se ulazi u FLIRT i koliko to traje. Toliko je "efikasno" to ulaženje da voz obično krene par minuta kasnije. Ljudi se zguraju oko vrata, a u sredini prazno jer se svi plaše da neće moći izaći. E sad, zamisli imaš RVR koji je dužine 102 metra i sve te putnike (a kojih može biti i 600 u špicu) moraš da staviš u FLIRT od 76m. Ja vam potpisujem da bi bavljenje u službenim mestima sa 1 minut produženo na 5.
FLIRT u ovoj varijanti koju imamo nije adekvatan za gradski saobraćaj. Tačka.
A da ne spominjemo što bi to značilo ukidanje ili lošiju prevoznu uslugu u ostatku zemlje. Znači zameniš voz na ruti na kojoj dobro funcioniše i za šta je napravljen, da bi napravio haos u Beogradu i urušio sistem da bi Beograd imao nove vozove...
Opustite se, Srbija nabavlja nove vozove specijalno za BGvoz u okviru projekta razvoja BGvoza. Mislim da je 27 garnitura u pitanju.
 
Pozivam te da petkom, subotom ili nedeljom staneš na Novi Beograd u 21:03 i samo posmatraš kako se ulazi u FLIRT i koliko to traje. Toliko je "efikasno" to ulaženje da voz obično krene par minuta kasnije. Ljudi se zguraju oko vrata, a u sredini prazno jer se svi plaše da neće moći izaći. E sad, zamisli imaš RVR koji je dužine 102 metra i sve te putnike (a kojih može biti i 600 u špicu) moraš da staviš u FLIRT od 76m. Ja vam potpisujem da bi bavljenje u službenim mestima sa 1 minut produženo na 5.
FLIRT u ovoj varijanti koju imamo nije adekvatan za gradski saobraćaj. Tačka.
A da ne spominjemo što bi to značilo ukidanje ili lošiju prevoznu uslugu u ostatku zemlje. Znači zameniš voz na ruti na kojoj dobro funcioniše i za šta je napravljen, da bi napravio haos u Beogradu i urušio sistem da bi Beograd imao nove vozove...
Opustite se, Srbija nabavlja nove vozove specijalno za BGvoz u okviru projekta razvoja BGvoza. Mislim da je 27 garnitura u pitanju.
Iz koje zemlje nabavljaju? Bila je ona priča o lastočkama...
 
RVR 14 krila, FLIRT 8
Jeste manje, ali se ljudi lakše mimoilaze na širim vratima plus ulazak/izlazak u nivou u poređenju sa alpinizmom za ulazak u RVR. Plus lakše kretanje kroz FLIRT jer nema pregrade koje se zalupe u krivinama. Nije FLIRT idealan, ali nije ni toliko suluda ideja za BG VOZ.



Nije RVR za Niš i Prijepolje, pogotovo posle lepih, novih i relativno čistih FLIRTova. Većina imaju sedišta kao u gradskim autobusima, proizvođač plastika Nova Varoš kao bure za kupus.
Najpre je za penziju, a ako baš baš mora negde može da zameni 711 na PŽ-KR ili SM-PO.
Najmanji problem je nabaviti i ugraditi nova udobna sedišta. To uz kvalitetan remont može komotno da ide nanvanredne Ic polaske, da bude pojačanje linija po potrebi, kao rezerva u slučaju kvara nekog flirt voza...
 
Iz koje zemlje nabavljaju? Bila je ona priča o lastočkama...
Lastočke zaboraviti zbog geopolitičke situacije. Garniture će biti od one firme koja bude bila pobedila na tenderu. Verovatno će učestvovati Štadler, Siemens, Škoda itd.
Po meni je favorit petodelni ili šestodelni FLIRT dužine oko 100m sa po 2 ili 3 vrata po vagonu i brzinom do 160 km/h (Zbog mogućnosti korišćenja ka NS, Kragujevcu, Valjevu itd). Samo bih uzeo dosta više od ovih 27 (to je neki broj koji je potreban za saobraćaj unutar Beograda) i iste vozove koristio za vozove ka malopre pomenutim mestima jer nam je potreban voz visokog kapaciteta za te linije.
 
Pozivam te da petkom, subotom ili nedeljom staneš na Novi Beograd u 21:03 i samo posmatraš kako se ulazi u FLIRT i koliko to traje. Toliko je "efikasno" to ulaženje da voz obično krene par minuta kasnije. Ljudi se zguraju oko vrata, a u sredini prazno jer se svi plaše da neće moći izaći. E sad, zamisli imaš RVR koji je dužine 102 metra i sve te putnike (a kojih može biti i 600 u špicu) moraš da staviš u FLIRT od 76m. Ja vam potpisujem da bi bavljenje u službenim mestima sa 1 minut produženo na 5.
FLIRT u ovoj varijanti koju imamo nije adekvatan za gradski saobraćaj. Tačka.

To je jedna situacija. Druga situacija je studentkinja od 50kg koja je došla na novu autobusku stanicu i treba da unese kofer od 20kg u BG VOZ. Ili deda sa štapom. Baba sa kolicima sa pijace. Slepa ili slabovida osoba. Koliko im vremena treba da uđu u niskopodni voz, a koliko u RVR?

Slažem se da nam trebaju duži niskopodni vozovi sa većim brojem vrata, ali ne mislim da bi hipotetički prelazak sa 412 na 413 bio s konja na magarca.

Znači zameniš voz na ruti na kojoj dobro funcioniše i za šta je napravljen

Funkcioniše da, ali naš FLIRT nije napravljen za sedenje 7 sati i 19 minuta od Prijepolja do Beograda.
 
To je jedna situacija. Druga situacija je studentkinja od 50kg koja je došla na novu autobusku stanicu i treba da unese kofer od 20kg u BG VOZ. Ili deda sa štapom. Baba sa kolicima sa pijace. Slepa ili slabovida osoba. Koliko im vremena treba da uđu u niskopodni voz, a koliko u RVR?

Slažem se da nam trebaju duži niskopodni vozovi sa većim brojem vrata, ali ne mislim da bi hipotetički prelazak sa 412 na 413 bio s konja na magarca.



Funkcioniše da, ali naš FLIRT nije napravljen za sedenje 7 sati i 19 minuta od Prijepolja do Beograda.
Ma džaba ti niskopodnost kad imaš 4 puta više putnika na jedna vrata. Prosečnom putniku je vrlo slično vreme ulaska, a prosečni putnici čine 70-80% putnika. I da, bilo bi kao prelazak sa konja na magararca jer bi voz od Batajnice do Beograd Centra putovao 30 minuta umesto 25 koliko sada putuje. Ogromna razlika. Za ovaj broj putnika neće Flirt nikad funkcionisati.
Nije mi ni jasno zašto se vodi ova diskusija? Da bi FLIRT vozio 2 godine do dolaska novih vozova? RVR će funcionisati do dolaska novih vozila, onda ide u penziju i daće bog da nikad neće morati da vozi redovan saobraćaj.
 
Само је питање хоће ли нове гарнитуре за БГ воз бити наручене пре 2025. и када ће стићи.
 
Ovako nešto na BG:VOZ, čak sam i bio kačio pre:

524-304 (5).jpg


Retko dobar rezultat EXPO-a će biti nabavka novih vozova, valjda se otvore za još nešto.
 
A zar ta nabavka 27 vozova nije ona sto je bila planirana sa rusima da se nabave Lastochke?
 
Vrh