Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Да ли се зна који је разлог зашто бг воз Батајница-Овча иде идаље на сат времена (понекад на пола сата), уместо да иде на 15 минута како је ишао пре почетка радова још давне 2018. године?
1) Nedostatak garnitura zbog novih linija ka Mladenovcu i Lazarevcu
2) Velika razlika između komercijalnih brzina IC i BGvoza

--
Da bi se rešio problem nedostatka garnitura potrebno je uzeti nove, što je planirano uskoro, ali da bi se to realizovalo potrebno je obaviti veći obim posla na Vukovom spomeniku i Pančevačkom mostu kako bi se peroni spustili na 55cm
Kako bi se rešio problem razlike u komercijalnoj brzini, rešenje je dogradnja još dva koloseka, ali je to tek u procesu tendera za idejno rešenje (za to je rok 36 meseci), dakle za 3 godine ćemo imati gotov idejni projekat.
Druga opcija bi bila da se privremeno napravi sustizanje negde duž trase sa IC vozom
 
Молим те да не шириш популистичке неистине и будалаштине. И овако стари, искрзани, ишарани и шта све не БГ возови су безбеднији за саобраћај од било ког другог вида градског превоза у Београду у употреби у овом тренутку. Железница је најбезбеднији вид саобраћаја након авионског. Процедуре провере исправности возила су много ригорозније него код друмских возила и обављају се у чешћим интервалима. Пруга коју користи БГ воз је у добром стању (осим деонице Ресник - Сопот, на којој је спуштена брзина на 30 км/ч баш због безбедности, а коју користи само бесмислена линија за Младеновац). Тако да, не видим поенту ширења лажних информација.
Ovde se ne radi ni o kakvom širenju budalaština, poluistina i gluposti, već samo o iskustvu mene i mojih poznanika kojima BG voz nikako ne ostavlja utisak vozila koje bi trebalo da bude u saobraćaju.
Počeću od onoga što se prvo primeti na tim vozovima, a to je veoma nezgodan ulaz u iste koji nikako nije preporučljiv starijim osobama, a osobama sa hendikepom je i onemogućen ulaz. Kako mi kao društvo težimo da budemo u korak sa Evropom, ti vozovi su već odavno trebali da budu niskopodni. Pošto nam ni stanice nisu baš najbolje osvetljene, izuzetno se mora voditi računa kako se ulazi/izlazi. Ko ulazi sa koferom što nije neuobičajeno za liniju koja prolazi kroz glavnu železničku stanicu, lepo se namuči da ga unese, a da se pritom ne polomi.
Druga stvar jesu klizna vrata na ulazima u vagone koja se ne zatvaraju dobro i koja su mene lično baš dobro udarila jednom prilikom. Veoma je neprijatno slušati kako ona vrata udaraju u toku vožnje, a još neprijatnije je kad tebe samog udare.
Treća stvar su rukodržači kojih poprilično fali na ulazu/izlazu iz vozova. Tu ne treba mnogo objašnjavati zašto je to nebezbedno.
Četvrta stvar koja ne mora nužno da bude vezana za bezbednost jesu češći kvarovi na garniturama, što je sasvim normalno za vozove u tim godinama.
Dakle, ako si mislio da sam pod "nebezbednim" hteo da kažem da su oni podložni ne daj Bože isklizavanju sa pruge ili nešto slično, nisi baš najbolje razumeo. Više se radi o nekim stvarima koje su postale norma za godinu u kojoj živimo, a koje BG voz sa trenutnim garniturama jednostavno ne ispunjava.
BG voz čini jedan sjajan sistem i trenutno nešto najbliže metrou, a naročita upotreba ovog sistema se očekuje nakon završetka nove glavne autobuske stanice. S obzirom na to, veoma će biti bitno da se zna gde je stanica Prokop, gde je Karađorđev park, gde je Vukov spomenik, a kako BG voz nema sistem za najavu stajališta niti bilo kakav sistem u samim garniturama koji govori putnicima gde se nalaze, svakome će ostavljati negativan utisak, pogotovo uz pomalo "sablasan" enterijer.
 
Pa sad RVR ide 120km/h do Bataje.

Што је уједно и његова максимална конструкциона брзина. Е сад, утиче ли та брзина на "реткоћу" реда вожње или су ипак убрзања меродавнија? Пресеци ти.
 
Imam ideju za Dr. Šapića da ugovori i nabavku Turskih vozova za BG:VOZ, ipak su to naši jaki partneri.
 
Pa sad RVR ide 120km/h do Bataje.

115 км/ч тачније (Земун - Батајница) и 110 км/ч (НБГ - Земун), по КРВ. Хебе га проценат кочења до 120. :D
Ovde se ne radi ni o kakvom širenju budalaština, poluistina i gluposti, već samo o iskustvu mene i mojih poznanika kojima BG voz nikako ne ostavlja utisak vozila koje bi trebalo da bude u saobraćaju.

Твој утисак и утисак твојих познаника нема никакве везе са реалном безбедношћу. У наставку поста си дао аргументе, али на то све могу само рећи да по томе испада онда да су данашњи људи хендикепиранији, глупљи и несналажљивији него с почетка деведесетих, јер оно што је по тадашњим стандардима било безбедно, сада је одједном постало небезбедно.

2) Velika razlika između komercijalnih brzina IC i BGvoza

Разлика између брзине Сока и БГ воза је свега 5 до 10 км/ч на деоници Прокоп - Батајница (због процента кочења), тако да то није разлог. Разлог је неспособност дизајнера реда вожње да прогурају онолико возова за колико је пруга пројектована. Само погледај двоколосечне пруге око Будимпеште, фреквенцију на њима (на којима иду и теретни возови, којих нема на деоници Прокоп - Батајница) и све ће ти бити јасно.
 
Ako živim na Mirijevu i hoću da idem za Novi Sad, koja mi je najlakša opcija?

Do sad sam išla za Zemun, i tamo čekala autobus za Novi Sad, idu bukvalno na 10- 15 minuta.

Ima li neka bolja opcija?
 
Nisam sa Mirijeva pa neko verovatno ima i bolje rute od mene, ali meni prvo pada na pamet 79 pa presedanje na 40 do ŽS Beograd Centar, pa vozom za NS ili 27E pa presedanje na 95 do ŽS Novi Beograd pa jelte vozom za NS.
 
Nisam sa Mirijeva pa neko verovatno ima i bolje rute od mene, ali meni prvo pada na pamet 79 pa presedanje na 40 do ŽS Beograd Centar, pa vozom za NS ili 27E pa presedanje na 95 do ŽS Novi Beograd pa jelte vozom za NS.
Kod mene staje 27, 27e, 46.
Ako se odlučim za ovu opciju
27E pa presedanje na 95 do ŽS Novi Beograd pa jelte vozom za NS.
Za koliko otprilike stižem do železničke stanice Novi Beograd?

Thanks
 
Разлика између брзине Сока и БГ воза је свега 5 до 10 км/ч на деоници Прокоп - Батајница (због процента кочења), тако да то није разлог. Разлог је неспособност дизајнера реда вожње да прогурају онолико возова за колико је пруга пројектована. Само погледај двоколосечне пруге око Будимпеште, фреквенцију на њима (на којима иду и теретни возови, којих нема на деоници Прокоп - Батајница) и све ће ти бити јасно.
Пре ће бити да су у питању лоша времена убрзавања и кочења. Унутар градској језгра тешко да може брже од 100км/ч
Misli se na ukupnu brzinu koja se ostvari koja obuhvata i zaustavljanja itd, a ne na maksimalnu brzinu. U ovu brzinu su indirektno i uključene loše karakteristike ubrzanja. Problem je što jako malo fali, ako bi pustili BGvoz na 15 minuta, a IC najkasnije što možemo pre narednog BGvoz uhvatio bi ga blizu Batajnice (ili bi bilo jako knap). Sa boljim vozilima bi to bilo bolje.
 
Hristiana, komšinice sa opštine pozdrav sa Zvezdare :) Moj predlog je da koristiš Google maps na kompjuteru ili telefonu ili instaliraš na telefonu aplikaciju Moovit. Tamo uneseš polaznu i krajnu tačku, i pokazaće ti kojim prevozom možeš ići i gde silaziš. Google maps je podešen za automobile pa samo klikneš ikonicu za javni prevoz dok je moovit pravljen samo za javni prevoz. Ja inače idem trolama 28 i 40 i busevima 77 do 79 do podvožnjaka pa peške Vukovog spomenika ali tu ne staje voz za NS već odatle hvatam bg voz pa onda do prokopa (Beograd centar) stanice.
 
Misli se na ukupnu brzinu koja se ostvari koja obuhvata i zaustavljanja itd, a ne na maksimalnu brzinu. U ovu brzinu su indirektno i uključene loše karakteristike ubrzanja. Problem je što jako malo fali, ako bi pustili BGvoz na 15 minuta, a IC najkasnije što možemo pre narednog BGvoz uhvatio bi ga blizu Batajnice (ili bi bilo jako knap). Sa boljim vozilima bi to bilo bolje.

Наши планери реда вожње очигледно не знају за сустизање (рецимо у Земуну). У Чешкој, Мађарској итд. на пругама и са мањим нивоом осигурања је то сасвим нормална ствар. И то уз само пар минута дуже задржавање возова који бивају сустигнути у станици сустизања. Зашто је плаћен ЕТСS-2 ако се његови бенефити готово не користе?
 
Како зашто? Па д'имамо као и сав нормалан свет.
 
Наши планери реда вожње очигледно не знају за сустизање (рецимо у Земуну). У Чешкој, Мађарској итд. на пругама и са мањим нивоом осигурања је то сасвим нормална ствар. И то уз само пар минута дуже задржавање возова који бивају сустигнути у станици сустизања. Зашто је плаћен ЕТСS-2 ако се његови бенефити готово не користе?
Ok, ako je okej da se zaustavi BGvoz na 5 min u Zemunu što se mene tiče može. ETCS se ne koristi u ponom obimu jer trenutno samo 3 vozila imaju ugrađen ETCS (EMV 410)
 
Да ли се зна који је разлог зашто бг воз Батајница-Овча иде идаље на сат времена (понекад на пола сата), уместо да иде на 15 минута како је ишао пре почетка радова још давне 2018. године?
Možda će zvučati grubo ili nepristojno, ali je tako. Zato što je u Beogradu smenjen najsposobniji gradonačelnik Dragan Đilas, a posle njega došli mrzitelji železnice. Nije ni on bio ljubitelj železnice, predstavljao je daleko ispodprosečnu lokalnu samoupravu za evropsku civilizaciju, ali je za Beograd on bio pobednik u trci bogalja, naš tužni maksimum. Ni jedan podsistem prevoza u Beogradu nije toliko osetljiv na političko okruženje kao BG:VOZ.

Na poslednjim izborima, svima puna usta metroa, a BG:VOZ se tek uzgred pominjao, i to sa par reči. A bukvalno, ako se uspostavi standard, pa makar i 20 minuta, a na preko 30km bar sat vremena, menja se način života, utiče se na urbanističko i prostorno planiranje. Recimo od Krnjače do Ovče možeš da izgradiš maltene potpuno novi grad sa srednjim školama, gradskom bolnicom, vrtićima, parkovima, savremenim konceptom predgrađa, umesto stihijske gradnje sa rušenjem prizemljuša za gradnju šestospratnica. Ako imaš takav normalan česti BG:VOZ, čak možeš razmotriti i da se napravi jedan od fakulteta koji kuburi sa prostorom u Krnjači sa studentskim domom. I recimo ta Tiršava 2, ako imaš BG:VOZ često, možeš da lociraš negde dalje, gde je dostup i autoputem i železnicom dobar, a ne u parking-pakao oko sadašnjeg Kliničkog centra. Jedna od takvih lokacija je Resnik ali UPS, zaboravili da na obilaznici naprave petlju za isključivanje.

Sada postoji eventualna šansa da se ponove BG izbori i spoje sa opštinskim. Velika šansa da se isprave neke nepravilnosti i dobijemo daleko pismeniju upravu, sa zdravim programom i kadrovskom rekonstrukcijom.
 
Kod mene staje 27, 27e, 46.
Ako se odlučim za ovu opciju

Za koliko otprilike stižem do železničke stanice Novi Beograd?

Thanks
Od 45 do sat vremena sve zavisi od gužve kroz grad.

A možeš i kao što ide @TheOnlyLuka mislim da ti treba isto vremena otprilke, možda malo manje.
Moj predlog je da koristiš Google maps na kompjuteru ili telefonu ili instaliraš na telefonu aplikaciju Moovit. Tamo uneseš polaznu i krajnu tačku, i pokazaće ti kojim prevozom možeš ići i gde silaziš. Google maps je podešen za automobile pa samo klikneš ikonicu za javni prevoz dok je moovit pravljen samo za javni prevoz.
Ovo je svakako poželjno. :D
Ja inače idem trolama 28 i 40 i busevima 77 do 79 do podvožnjaka pa peške Vukovog spomenika ali tu ne staje voz za NS već odatle hvatam bg voz pa onda do prokopa (Beograd centar) stanice.
BG Voz mi je odmah pao na pamet ali njega bi morala da tempira jer ide retko.
 
Твој утисак и утисак твојих познаника нема никакве везе са реалном безбедношћу. У наставку поста си дао аргументе, али на то све могу само рећи да по томе испада онда да су данашњи људи хендикепиранији, глупљи и несналажљивији него с почетка деведесетих, јер оно што је по тадашњим стандардима било безбедно, сада је одједном постало небезбедно.
Ruku na srce, hendikepiraniji su i gluplji, al ovo nije tema za te stvari.
Danas se vodi računa da većina vozila za gradski saobraćaj, bilo da je voz, tramvaj, ili autobus budu niskopodna, pa po tvojim nekim shvatanjima ispada da tad nije bilo ljudi kojima je to značilo, a sad ih odjednom ima. Prosto su pravljeni u vreme kad se o nekim stvarima nije mislilo, nisu se podrazumevale i nisu bile obavezne. Ne znam šta će nam na primer vozila sa grejanjem i hlađenjem, jer ako smo ranije mogli bez toga, možemo i sad.
Po tebi su ta vozila za redovan saobraćaj i ja to poštujem. Po meni nisu i na moju žalost još dugo će biti u saobraćaju, dokle god budu ispunjavali rigorozne mere bezbednosti koje si spominjao.
Mišljenja sam da bi sve te garniture još pre više godina bile povučene iz saobraćaja da je postojala zainteresovanost za to, ali nije. BG voz sistem je zapravo i nazadovao kroz godine i nema znaka za bilo kakvo poboljšanje.
 
Možda će zvučati grubo ili nepristojno, ali je tako. Zato što je u Beogradu smenjen najsposobniji gradonačelnik Dragan Đilas, a posle njega došli mrzitelji železnice. Nije ni on bio ljubitelj železnice, predstavljao je daleko ispodprosečnu lokalnu samoupravu za evropsku civilizaciju, ali je za Beograd on bio pobednik u trci bogalja, naš tužni maksimum. Ni jedan podsistem prevoza u Beogradu nije toliko osetljiv na političko okruženje kao BG:VOZ.

Na poslednjim izborima, svima puna usta metroa, a BG:VOZ se tek uzgred pominjao, i to sa par reči. A bukvalno, ako se uspostavi standard, pa makar i 20 minuta, a na preko 30km bar sat vremena, menja se način života, utiče se na urbanističko i prostorno planiranje. Recimo od Krnjače do Ovče možeš da izgradiš maltene potpuno novi grad sa srednjim školama, gradskom bolnicom, vrtićima, parkovima, savremenim konceptom predgrađa, umesto stihijske gradnje sa rušenjem prizemljuša za gradnju šestospratnica. Ako imaš takav normalan česti BG:VOZ, čak možeš razmotriti i da se napravi jedan od fakulteta koji kuburi sa prostorom u Krnjači sa studentskim domom. I recimo ta Tiršava 2, ako imaš BG:VOZ često, možeš da lociraš negde dalje, gde je dostup i autoputem i železnicom dobar, a ne u parking-pakao oko sadašnjeg Kliničkog centra. Jedna od takvih lokacija je Resnik ali UPS, zaboravili da na obilaznici naprave petlju za isključivanje.

Sada postoji eventualna šansa da se ponove BG izbori i spoje sa opštinskim. Velika šansa da se isprave neke nepravilnosti i dobijemo daleko pismeniju upravu, sa zdravim programom i kadrovskom rekonstrukcijom.
Ja kad vidim ovog Karla da piše nešto, bilo ovde ili gde drugo u medijima, samo sam iz fazona ok, mike drop, nemam ništa da dodam. Sve podvlačim.
 
Možda će zvučati grubo ili nepristojno, ali je tako. Zato što je u Beogradu smenjen najsposobniji gradonačelnik Dragan Đilas, a posle njega došli mrzitelji železnice. Nije ni on bio ljubitelj železnice, predstavljao je daleko ispodprosečnu lokalnu samoupravu za evropsku civilizaciju, ali je za Beograd on bio pobednik u trci bogalja, naš tužni maksimum. Ni jedan podsistem prevoza u Beogradu nije toliko osetljiv na političko okruženje kao BG:VOZ.

Na poslednjim izborima, svima puna usta metroa, a BG:VOZ se tek uzgred pominjao, i to sa par reči. A bukvalno, ako se uspostavi standard, pa makar i 20 minuta, a na preko 30km bar sat vremena, menja se način života, utiče se na urbanističko i prostorno planiranje. Recimo od Krnjače do Ovče možeš da izgradiš maltene potpuno novi grad sa srednjim školama, gradskom bolnicom, vrtićima, parkovima, savremenim konceptom predgrađa, umesto stihijske gradnje sa rušenjem prizemljuša za gradnju šestospratnica. Ako imaš takav normalan česti BG:VOZ, čak možeš razmotriti i da se napravi jedan od fakulteta koji kuburi sa prostorom u Krnjači sa studentskim domom. I recimo ta Tiršava 2, ako imaš BG:VOZ često, možeš da lociraš negde dalje, gde je dostup i autoputem i železnicom dobar, a ne u parking-pakao oko sadašnjeg Kliničkog centra. Jedna od takvih lokacija je Resnik ali UPS, zaboravili da na obilaznici naprave petlju za isključivanje.

Sada postoji eventualna šansa da se ponove BG izbori i spoje sa opštinskim. Velika šansa da se isprave neke nepravilnosti i dobijemo daleko pismeniju upravu, sa zdravim programom i kadrovskom rekonstrukcijom.
U Ovči može stati Novi Beograd i po ko od šale, a uslovno bi čak i do ove centralno pozicionirane Tiršove bilo moguće stići vozom, da je osim prihvatljivog baznog takta obezbeđena adekvatna i praktična presedačko-kolska infrastruktura. Takav "društveno pogodan" sistem ne bi navodio potencijalne korisnike da uglavnom traže (iz njima poznatih razloga) "bolju" alternativu. Ta korisnost bi srazmerno patronaži i ulaganjima dala ovoj vrsti prevoza određenu težinu prilikom donošenja odluka o zatvoru pruga, promeni režima (na gore) i "šaltanju" prioriteta.

Taj vid prevoza je ovde paradoksalno marginalan, budući da po svim svojim karakteristikama najviše i odgovara ovdašnjim drštveno-ekonomskim i urbanističko-saobraćajnim prilikama. I onakav kakav je bio od 2010 do perioda "nezapamćenog napretka" bar je nudio pomenutu pogodnost makar "part-time" stanarima obližnjih stambenih zona (ako izuzmemo Batajnicu), ali nekome je u međuvremenu postao važniji Novi Žednik od Novog Beograda. Da je postojao ozbiljan plan unapređenja sad ne bi imali 30/60min nego 10/15min uz sve gore navedeno.

Možda dobar BG voz nekome zvuči kao previše, ali besmisao "BG voz apstinencije" se može videti u obimu ulaganja smešnom u odnosu na metro (ili dugoročno gledano autobus koji je u ovakvim uslovima totalno kontraproduktivan).

Mislim čak bi i neki gradsko-prigradski RER bio upola jeftiniji od metroa po km na relaciji Aerodrom-Tranšped ako bi izveli nekoliko trikova koje mnogo veći gradovi ne mogu priuštiti. U to spada relativno skroman broj dobro umreženih stanica isključivo na najbitnijim lokacijama (tipa Surčin, Nehruova, Tošin, NBG, Prokop, Komanda, Dušanovac i Šumice), korišćenje postojećih pružnih i drumskih pojasa u Surčinu, Novom Beogradu i na Voždovcu (pružni usred grada, pitaj Pariz i London koliko su bacili na zavrzlame oko svake stanice sa X linija metroa) kao i gradnja tunelske prečice ispod Velikog Mokrog Luga bez podzemnih stanica što bi bilo teško izvodljivo preko Mirijeva i Kaluđerice.

Tako da u pravu si Karlo kada kažeš da se previše potencira metro posebno ako se uzme u obzir da je izgrađen "krnji čvor" pri čemu je osim ostavljenih terminusa poteza 300, 400 i 600 sa skučenim prilazima terminusima u gradu cela zona oko Vojvođanske sa cca 150+k stanovnika totalno preskočena. Obećavan je sveti gral, a ono mnogo dostupnije nije ni uzimano u obzir decenijama. Samo je otpisano kao suvišno.
 
07037457_(5).jpg


😄
 
Vrh