Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Konačno neko da primeti da ovo nisu originalna sedišta.
Ova komforna sedišta se nalaze u famoznim "stotkama" kojih je bilo tek 3 komada, to su ti famozni ER-35, ostali su ER-31.

Originalna sedišta možete videti u spotu Sinana Sakića "Kada se vrate skitnice".
Pogledajte prilog 167399
Pogledajte prilog 167403
Pogledajte prilog 167402
Zanimljivo ne sećam se ove boje sedišta i zavesica već plavih sedišta sa velikim plavim zavesama koje su malo malo vijorile kroz prozor.
 
Једна од тих гарнитура са удобним седиштима је пре 20 и кусур година ишла на пословном Београд - Ужице.
 
Ja se takođe ne sećam ove boje sedišta već istih u plavoj boji. Mislim da sam se 2014.vozio poslednji put sa takvom garniturom na putničkom za PB.
 
Poslednja izmena:
Valjda su prvi 412 dolazili sa sedištima od skaja, pa su na kasnijim primercima prešli na pliš (ovo na stex-ovom okačenom snimku.)
Takva vrsta sedišta u drugoj klasi su izgleda bili standard na JŽ-u, jer su slična bila u još jednom EMV-u tkzv "Gomulkoj".
Mada moram da priznam da dosta toga pišem prilično napamet, jer nisam bio savremenik tog vremena. :D

Pronašao sam još jednu fotografiju gde se vide krem boje sedišta od skaja, da ne bude samo od Sinana.
no8.png


Ja sam dosta tanak sa istorijom RVR-a, al ima svašta da se piše o njima, praktično svaka garnitura ima neku svoju priču.
Moj, nažalost, pokojni jaran Stajs iz Živkova je imao pravu malu avanturu sa ovom serijom.
Naime, za vreme 90tih u Makedoniji je ostao zarobljen jedan naš 412 i bila je poslata ekipa južnjaka da ga pokupi od Makedonaca.
Išlo se totalno na slepo, jer doslovno se nije znalo ni u kakavom je stanju tamo EMV bio, no prilično su se bili iznenadili kada su došli.
Sve, ali doslovno sve su Makedonci bili očuvali, bio je u besprekornom stanju, koliko je to bio bitan događaj govorilo je da je mv od granice do Preševa svirao sirenom i da su u stanici Preševu svi železničari čak i carinici dočekali EMV uz veliko slavlje, bila je to mala pobeda u tako teškom vremenu.:)
Nikako ne mogu da se setim broja EMV-a, ali znam da je taj događaj bio poput legende, čak su i akteri radnje ostali valjda povezani nako njega.
 
Verujem da su RVR sa ovakvim sedištima već iščezli početkom 90ih, jer sam se ja baš dosta vozio njime i uvek su bila plava plišana. Crnogorci su takođe držali ista sedišta do ocepljenja kada su prešli na bordo pliš, a kasnije su zamenili kompletna sedišta modernijim
 

Е ја се сећам овога, једино су биле плаве плишане облоге. Ове скајане сам једном само видео и то или није био Бео Воз и највероватније су бил з аНови Сад или за Ужице
А ово што је Студент ставио, ја то нисам никад видео. То мора да су 35тице
 
Nikako ne mogu da se setim broja EMV-a
To je bila 101/102 i ona je došla 1995. Radovi na 103/104 i 105/106 su bili stopirani tokom sankcija, pa su nastavljeni nakon 1995. Tako je 103/104 došla 1996, a 105/106 početkom 1998. godine.
Pisao sam ranije da su prve serije 412/416 dolazile sa sedištima od skaja, a tamo negde od broja 021/022 su počele da dolaze presvučene plišom i to u početku crvenim, a nakon toga i plavim.
Treba napomenuti i to da su podserije 0XX i 1XX imale drugačija sedišta. Podserija 0XX je imala klupe kao sa predhodnih par slika, a poslednje 2 garniture koje su imale takva sedišta su bile 029/030 i 099/100. U takvoj konfiguraciji su saobraćale do 2014/15.
Što se tiče podserije 1XX, kao što sam spomenuo u prošlom postu, originalna sedišta i dalje imaju 095/101 (fabrički 101/102) i 103/104.
 
Možda ste postavljali nisam pratio temu, na Karađ. parku su povećali slova i brojeve, sad je čitljivije... ili su skroz promenili displeje, ne znam...

20230715_170707.jpg


Na Vuku je katastrofa jer svuda stoji lista kao na Prokopu što stoji u prolazu samo za nijansu manji font.. Moraš baš da priđeš displeju da bi video.
 
Možda ste postavljali nisam pratio temu, na Karađ. parku su povećali slova i brojeve, sad je čitljivije... ili su skroz promenili displeje, ne znam...

Pogledajte prilog 167560

Na Vuku je katastrofa jer svuda stoji lista kao na Prokopu što stoji u prolazu samo za nijansu manji font.. Moraš baš da priđeš displeju da bi video.
Promenili su dizajn i na prokopu.
 

Гледам ово Батаjница - Овча. То је мало збуњујуће јер за неког ко први пут користи воз у Србији (и не само њему), може помислити да је то воз који иде за станицу која се зове "Батајница-Овча" као што је нпр. "Лапово-Варош". Треба јасно од стоји поље из и поље за. Тако бар путнике информишу све организоване железничке управе на свету. Невероватна је количина незнања, јавашлука, к****боље на нашим железницама. Ово је можда ситан пример, али гомила њих се среће на сваком кораку на нашој железници.
 
Juče oko 18:45 sam video jedan Flirt u stanici Vojlovica. Pošto znam da vikendom nema vozova između Pa i Bg, otišao sam ipak na onu stranicu Železnica i na sajtu piše da nema polazaka... Da ih nisu uveli i vikendom u međuvremenu?

Edit: sad sam zvao stanicu i kažu da idu i subotom, nedeljom ne idu.
 
Poslednja izmena:
Већ сам писао о прескакању преко шина у Батајници, ситуација је и даље лоша по том питању.
Ево и фотографија куда пролазе.
Постоји рампа за излазак на први колосек која не функционише и кроз њу пролазе они којима је мрско да подземним пролазом дођу до 4. колосека одакле полази БГвоз.
bat.jpg
 
@Jelancha
Kao klinac vozio sam se Gomulkama 1988 i 1990 na relaciji Pivka-Rijeka i imala su crvena sedista od skaja kao prve serije nasih RVRa i kao sto si rekao izgleda da su takva sedista bila standard za JZ u to vreme.
 
Da li neko ima red vožnje tog Beovoza za M.Krsnu iz perioda dok je i ako je vozio.
Mislim da je neko već postavljao na ovoj, ili na temi o BG Vozu.

3-4 Polaska dnevno su postojala iz Pančeva Vojlovice za Požarevac početkom 2000-tih, verovatno toliko i u suprotnom smeru. Kasnije je linija skraćena na relaciju od Male Krsne do Pančevačkog Mosta(Dunavski Kolosek), da bi negde oko 2010. bila i potpuno ukinuta, nekoliko godina pre kolapsa celog Beovoz sistema.
 
Jajinci, Beli Potok, Zuce, Vrčin, Mali Požarevac, Umčari su nekada imali Beovoz, koji im je davno ukinut. Nema zvaničnih planova za uvođenje neke nove linije BG Voza na toj pruzi, niti je to realno sa garniturama starim 40 godina kojih ni za trenutnu mrežu nema dovoljno. Ako se u skorije vreme vrati voz Beograd-Požarevac, trebao bi stajati i u svim tim podavalskim selima, jer drugog železničkog prevoza osim njega neće imati.

I sa remontovanom prugom će se vozom do Požarevca klackati 30-40 minuta duže nego autobusom, ali ako se uzme u obzir koliko Ariva Litas dere narod sa cenom karte, svako ko može će radije birati železnicu. A i voz pokriva svih ovih desetak malih usputnih stanica između Rakovice i Male Krsne, za razliku od autobusa koji svi koriste autoput i nemaju nijedno stajanje između Autokomande i ulaza u Požarevac.

Još jedna razvojna regresija; pre 20 godina se direktnom linijom Beovoza moglo putovati od Pančeva do Požarevca, i to sa nekoliko polazaka dnevno, zadnjih 7 godina se ne može putovati ni iz Beograda.

Stoji sve, ali imaj u vidu da imamo 2 problema ovde.

1) Povezivanja Požarevca što brže sa Beogradom
2) Povezivanje manjih mesta na Malokrsničkoj pruzi sa frekventnom železnicom ka Beogradu.

Pokrivanje ovih 2 problema sa jednim rešenjem nije adekvatno.
Niti će manja mesta dobiti frekventnu železnicu do Beograda niti će Požarevac biti povezan na najbrži mogući način sa Beogradom, u prevodu stvara se polovično rešenje sa polupraznim vozovima, a mislim da to nije cilj.
Takođe voz iz Požarevca bi se terminirao u Prokopu (u teoriji u Zemunu), dok bi gradski voz mogao da ide skroz do Ovče ili Pančevačkog mosta što bi više koristilo ljudima (uz presedačke veze na Karađorđevom ka Severnom kraku.)

Mada izlišno mi je pričati o bilo kakvom putničkom saobraćaju na Malokrsničkoj dok se ne reše bezbednosni sistemi i signalizacija kao i sporna Rasputnica.

Ja se toga ne sečam, a vidim da piše na Wiki.
Da li neko ima red vožnje tog Beovoza za M.Krsnu iz perioda dok je i ako je vozio.

Ovo je nešto pred kraj, pre 8-9 godina..
10858062_838327226210689_116904271797715073_n.png
 
Znači da je jedno vreme postojala i lokalna PT linija Pančevo-Požarevac, a ne samo Beovoz do ukidanja? Danas posle 9 godina, slovom NIJEDAN prolazni voz kroz Beograd ne saobraća.
 
Postojao je Beovoz za Požarevac?
Postojao je pre dobrih dvadesetak godina, kako su se menjali redovi vožnje nekada je išao do Požarevca, a nekada do Male Krsne ili Umčara. Ukinut je otprilike u isto vreme kada i linije Beovoza do Valjeva i Inđije.

Ovo je mapa sistema Beovoz za vreme njegovog vrhunca, sredinom prve dekade 21. veka. Postojala je čak i linija do Velike Plane.
Beovoz_Linija.png
 
Poslednja izmena:
1990. sam često koristio Beovoz i ne pamtim da je Beo vozio za Požarevac. Zapravo, po mom sećanju, nije išao ni do Mladenovca.
Ono čega se dobro sećam je da su markice važile i u običnim putničkim vozovima na teritoriji grada.
Tako se moglo voziti npr. do Vrčina ili Ralje na markicu, ali je taj voz išao sa rahmetli Glavne.
 
Vrh