Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Svi zaboravljate da je ovde problem politički. Jedine adrese za rešavanje ovih problema su Skupština Srbije, Vlada i Predsedništvo.

Ne postoje skretnice između dva unutrašnja koloseka ka Beogradu pa bi voz morao da izađe iz stanice ka Novom Sadu i da se na otvorenoj pruzi okreće, prtitom zauzimajući sva 4 koloseka tokom manerva. U Inđiji je to mnogo jednostavnije jer postoje skretnice, a vožnja je samo par minuta do tamo.
da, da U Staroj pazovi je moguć prelaz samo na izlazu ka NS. Ovo je pogled ka BG
sp.jpg
 
@SunnyBoy Nema šta da se slažemo oko notornih činjenica. Konfederacija - savez (nezavisnih) država. Federacija je savezna država. Otvori od Vikipedije nadalje na bilo kom jeziku i pročitaj kakvo je državno uređenje Švajcarske. Al da ne opterećujemo temu.

Evo sa engleske Vikipedije: Switzerland is a federal republic composed of 26 cantons, with federal authorities based in Bern.

Osobenosti? Ima razne od vojne neutralnosti do referenduma za svako najmanje pitanje što je najbliže nekoj neposrednoj demokratiji itd. Pa tamo ne bilo čudno da se željeni sistem naplate gradskog prevoza ili u šta najviše ulagati u narednom periodu stavi na referendum. Fascinantna zemlja po mnogo čemu.
 
Е па кад каже Википедија, то је онда ауторитет. А Сунчанидечко који тамо живи нема појма.
 
Ovde se ne bih slozio sa tobom. Kantoni su zadrzali mnoge poluge vlasti i centralna vlada ima vrlo ogranicena ovlastenja. To se videlo i za vreme korone, kad centralna vlast nije mogla da naredi nikakve mere, vec je davala preporuke, a kantoni su odlucivali da li da ih uvaze ili ne.
Postoji mnogo primera gde se vidi konfederativno uredjenje, izmedju ostalog i po tome da nemaju glavni grad. Mnogi pogresno misle da je to Berna, ali nije.
И државе-чланице САД имале су сва овлашћења током короне.
Конфедерација је савез између суверених држава, попут оног између Русије и Белорусије.
 
Čitao sam pojašnjenje da je Švajcarska konfederacija samo po imenu, neki zaostatak iz prošlih vekova.
Po svemu drugom je federacija, mada sa veoma specifičnim nadležnostima, kako kantona, tako i birača (česti referndumi).
 
Па сад за лоше возаче, то је мало извикана тема. Док сам возио са ПА таблама у Београду су ми нон стоп свиркали. После на БиХ и на БГ никад нико. О чему се ту ради?
А што се тиче аутномаштва, постји одређн слој Панчеваца, у питању је мањина, али врло агресивна
 
Kako je prošla garnitura koja se u Pančevu sudarila sa automobilom? Ima li i dalje poremećaja u funkcionisanju Panvoza zbog oštećenja?
 
Strah me je više da sednem u voz , pre neki dan prolazi voz a rampa nije spustena tu kod Pančevo Streliste.
A posebna je priča bahatih vozača "šta će ovaj voz tu na šinama"

Онда треба да те буде страх да седнеш у кола, а не у воз, пошто путницима у возу неће бити ништа од удара воза у аутомобил, али ће зато путницима у аутомобилу бити свашта...
 
Ево месец дана још чешће користим БГВоз са преседањем па да поделим неко искуство.

Из Раковице ујутро онај младеновачки увек добрано касни, срећа па ми онај у 8:10 одговара па угл идем на њега. Када младеновачки дође око 8 а ја сам на станици уђем у њега и тада је буквл препуно, стоји се и сва су места попуњена, а ако уђем у онај у 8:10 из Ресника и он буде попуњен до пола пре станице, а ми га напунимо до краја на станици. Јако често из Ресника касни мало (2-3мин), претпостављам да је то због тога што младеновачки мало поремети ред вожње својим кашњењем.

Доста људи изађе на Карађорђевом парку, ја бих рекао око 30% путника. После на КП чекам воз ка Новом Београду и он углавном дође у минут, а једном недељно касни око 2 минута, пре доласка тог воза увек прође један Флирт, претпостављам да је то од последњег доласка ПанВоза па иде назад у резерву или где већ.
Воз ка Батајници је пун, али не колико онај ка Карађорђевом парку, има места за седење али је 95% заузето.

Путовање ка НБг је по реду вожње, можда чак има и превелики "padding" јер у Прокопу, НБг и Тошином Бунару чека додатних 40ак секунди после изласка путника да настави вожњу. На станицама НБг и Тошин Бунар ми се чини да треба неко проширење прилаза јер треба неких 3-4 минута да се сиђе низ степенице.

То моје путовање од Миљаковца до посла траје неких 50ак минута са све пешачењем од ~10 мин и преседањем од 27 минута, али је и даље брже од аутобуса и неупоредиво удобније од њега, пут назад је бржи јер увк изађем раније да ухватим онај Земун-Младеновац и то ми је уштеди ~30мин.

Сад да ли је то више до БГвоза или до аутобуса нзм.
 
Mi već imamo tramvaj preko Mosta na Adi, i to čak dve linije, 11 i 13.
Pa čovek piše da 'vata iz Rakovice. I ja sam išao tom trasom 100x dok je bio BeoVoz.
Mislim da će tramvaj ići oko 20 minuta do stanice NBG, ako uvedu takvu liniju, jednog lepog dana.
Nešto ne mogu tačno da se setim, ali mislim da su trojka i kec išli desetak minuta do Gospodarske me'ane, prkoseći zakonima fizike i države Srbije.
Znači da je sada, nakon "unapređenja" ulice, poštujući ograničenja, tramvajem realno oko 25 minuta ŽS Rakovica - ŽS NBG .
 
S obzirom na učestali broj (manjih) zemljotresa u okruženju, postoji li u sistemu BG: Voza neka određena procedura prilikom zemljotresa ili se sve zasniva na "neće valjda nas" i "ma koje su šanse za to"?
Npr. Japan zbog učestalog broja zemljotresa ima sistem za rano upozorenje na zemljotres (EEW sistem - primer sa televizije), koji je između ostalog povezan i sa železnicom i pri zemljotresu automatski aktivira kočnice. Ovo je za nas svakako u domenu Sci-Fi filmova, ali neka osnovna procedura nije na odmet.
 
Mислим да је код нас игнорисање проблема добро решење.
Колико би коштало то све, а служило би јако јако ретко. Мсм да тај новац има паметнију намену од тога.
 
Mislim da neka barem osnovna procedura nije na odmet, a i ne bi koštala mnogo, dok bi se izbegle moguće zabune. Ne očekujem sisteme automatskog kočenja i sl., ali mislim da je važno da mašinovođe i drugo osoblje imaju tačno utvrđenu proceduru šta i kako raditi u slučaju zemljotresa (i drugih varednih situacija), kako ne bi imali situacije spomenute pre par strana, gde je voz čekao u tunelu, jer je naredni zaustavljen na Vukovom spomeniku zbog traženja vandala. To čekanje nije predstavljao nikakvu opasnost ni po čiji život, ali zamislimo situacije gde se dogodio npr. zemljotres ili se izlila neka opasna supstanca, voz je ostao zaglavljen u tunelu, putnici u panici i mašinovođa koji se mora oslanjati na svoju ruku - nimalo srećna situacija. Neće procedura magično rešiti problem, ali će se delom izbeći moguće zabune i povrede i znaće se tačno šta se radi (što je srećnije rešenje nego "ma neće valjda nas"), a kao što rekoh uspostavljanje iste ne bi koštalo mnogo.
 
За тунеле БГ чвора је ваљда прописано да се евакуација путника обави колосеком којим је воз ишао са фаровима као осветљењем за кретање до евакуационих излаза. Е сад упитно је стање тих излаза, из ватрогасне бригаде су током инспекције имали доста примедби.
 
Mислим да је код нас игнорисање проблема добро решење.
Колико би коштало то све, а служило би јако јако ретко. Мсм да тај новац има паметнију намену од тога.
Meni zemljotres tokom cele smene. 😉
 
Mislim da neka barem osnovna procedura nije na odmet, a i ne bi koštala mnogo, dok bi se izbegle moguće zabune. Ne očekujem sisteme automatskog kočenja i sl., ali mislim da je važno da mašinovođe i drugo osoblje imaju tačno utvrđenu proceduru šta i kako raditi u slučaju zemljotresa (i drugih varednih situacija), kako ne bi imali situacije spomenute pre par strana, gde je voz čekao u tunelu, jer je naredni zaustavljen na Vukovom spomeniku zbog traženja vandala. To čekanje nije predstavljao nikakvu opasnost ni po čiji život, ali zamislimo situacije gde se dogodio npr. zemljotres ili se izlila neka opasna supstanca, voz je ostao zaglavljen u tunelu, putnici u panici i mašinovođa koji se mora oslanjati na svoju ruku - nimalo srećna situacija. Neće procedura magično rešiti problem, ali će se delom izbeći moguće zabune i povrede i znaće se tačno šta se radi (što je srećnije rešenje nego "ma neće valjda nas"), a kao što rekoh uspostavljanje iste ne bi koštalo mnogo.

Zemljotres ne utiče na rad BG Voza, zato nema procedure.
 
Mислим да је код нас игнорисање проблема добро решење.
Колико би коштало то све, а служило би јако јако ретко. Мсм да тај новац има паметнију намену од тога.
Famous last words lol.
Мсм не нзм колико је овај земљотрес јак, ја буквл нисам осетио, али другари ми рекли да је њима пообарао мониторе.
 
Vrh