Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ima jedna fina zanimljivost, npr kada voz iz bataje stize kod vuka radnim danon u 16:30 cirka, i kada se izadje na bulevar zajedno sa jos 300 ljudi, ima 2 - 3 tramvaja , koja se cekaju 10 min, jedan CAF i jedna 5ica, i to sve do 17 i nesto dok ne stignu sledeci, a to nesto je i 15 nekad . Onda se ti tramvaji napune da ne moze da se udje u iste, a ljudi besne jedni na druge... umesto da besne na onoga ko je zasluzan za propast gspa koji se taman poceo oporavljati pre 10 god. To je nama nasa borba dala.

Pa zar ne moze da se pojaca 6ica u spicu da ne ide samo jedan tramvaj po smeru djavoli ga popili?
 
Svajcarska je konfederacija, ali javni saobracaj je jedinstven.
Sa druge strane, prevoznici ne zive od naplate karata, njima kanton ili konfederacija placa svaku voznju

Samo na papiru, Confederatio Helvetica. Otud im kratica CH. U svojoj suštini su potpuno federacija.

Sve drugo što si napisao vezano za efikasnost njihovog javnog prevoza i fleksibilna rešenja gde saobraćaju i u drugu državu, Lihtenštajn ne samo da ne sporim, nego se i potpuno slažem. Gde ima volje ima i način kako da se prevaziću administraticne prepreke i upodobe zakoni onome što je potreba putnika i mogućnosti železnice.

Ruku na srce, linija Beograd-Niš je dosta duža, a i ima i frekventnog kretanja lokalnog stanovništva, pogotovo između Stalaća i Niša.

Najviše, gotovo ga niko i ne koristi da ide skroz do Niša. Ja sam se vozio BG - Ćićavac i nazad. I oba puta sam bio putnik koji je išao najdužu trasu. Vrlo je solidna popunjenost oko većih gradova i pre Stalaća ka BG... Jagodina, Ćuprija, Paraćin taj deo... Tu su valjda i rekonstruisali deo pruge pa je brzina solidna. I osetno manje putnika od Lapova ka BG i osetno sporije ide kako se bliži Beogradu.
 
Panvoz već krenuo sa udesima :(

Privremena izmena saobraćaјa vozova na relaciјi Pančevo Voјlovica-Pančevački Most

06:09″Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da јe dana 01.02..2023 godine u 05:25 časova, došlo do vanrednog događaјa između stanica P.Voјlovica i Pančevo Strelište, usled naleta Pan voza na putnički auto.
Nema povređenih a na licu mesta јe izašla komisiјa za vanredne događaјe.Zbog ovog događaјa došlo јe do privremene izmene saobraćaјa.
Voz koјi polazi iz Pančeva Voјlovice za Pančevački Most u 05:38 časova izuzetno neće saobraćati.
Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.
 
"PAN VOZ" situacija od jutros:

328301835_2614388915367773_7264541635698785058_n.jpg


328738730_512724944090793_4003947864667434384_n.jpg
 
Да се договоре који ће бити проценат финансирања Панчева за линије које доносе профит? Панчевачки аутобуски превоз ка Београду је до сада увек био профитабилан, није захтевао субвенције, не знам колико пута то треба поновити. Само луд човек би се одрекао профитабилног система са процентом наплате од 99+% да би ушао у ово београдско БусПлус лудило са мизерном наплатом, и онда још морао то дивљаштво да субвенционира.

Превише се поједностављује овај проблем, постоји ту и више фактора и више интереса који се преклапају. Неки јесу политички инструисани, али неки су и легитимни.
То је управо једини систем где би затворени систем наплате био и могућ и исплатив. Панчево главна је већ ограђена. На аутобуским линијама са десетинама стајалишта је изводљиво једино возач/кодуктер. Ако је цена карте за једно путовање Панчево главна, дестинација у БГ 100 динара, за продужени ползак БГ:ВОЗ од Овче до Панчево главна је довољно свега 100 путника у возу да би полазак био исплатив. Ка Пазови већ имамо регионлце за Нови Сад, а транспортна тражња је довољно велика да нам је за сада боље да имамо одвојено возове за до Батајнице и после Батајнице.
 
@stex_pb A ne rešava li se to na nivou autoosiguranja. Nisam vozač, nikad nisam vadio polisu, pa ne znam najbolje, ali bez obzira što je oštećen voz a ne drugi auto, ne treba li polisa da osigura svakog ko je neskrivljeno pretrpeo štetu u saobraćaju?

Naravno ovde postoji i krivična odgovornost za nemarnu vožnju, ugrožavanje javnog saobraćaja ali štetu pokriva njegovo osiguranje, zar ne?
 
Nisam ulazio u detalje polise, da li bi važila u slušaju ovakve nezgode. Osiguranje ne važi čak ni kad zimi voziš sa letnjim gumama, verujem da ne bi važilo ni za popravku voza od par desetina hiljada evra :D
 
@stex_pb A ne rešava li se to na nivou autoosiguranja. Nisam vozač, nikad nisam vadio polisu, pa ne znam najbolje, ali bez obzira što je oštećen voz a ne drugi auto, ne treba li polisa da osigura svakog ko je neskrivljeno pretrpeo štetu u saobraćaju?

Naravno ovde postoji i krivična odgovornost za nemarnu vožnju, ugrožavanje javnog saobraćaja ali štetu pokriva njegovo osiguranje, zar ne?
Zaboravih, osiguranje često nadoknadi veliku štetu ali onda tebe da tuži jer si "namerno" izazvao nesreću. Pa se onda umesto sa oštećenim, juriš sa osiguranjem
 
@stex_pb Ako je namerno ili nemarno, al nisam čitao detalje ove nezgode... Ako je obična nepažnja onda osiguranje tome služi, zato ga plaćaš da osiguravajuće društvo namiri štetu na tuđem vozilu...

Ako je ovde krivično delo u pitanju onda je moguće da posle osiguranje naplati od ovog štetu što je izazvao, nisam o tome razmišljao, ali da, moguće je onda...
 
Друмско возило је јуче у Панчеву изазвало несрећу тако што је заобишло рампу. Судар друмског и железничког возила се може десити искључиво само у случају прекршаја возача друмског возила. Да ли обавезно осигурање возила обухвата штету на железничком возилу је исто питање као да ли обухвата штету на кући ако се закуцаш у њу. Воз није возило које учествује у друмском саобраћају.
 
Verovatno pokriva prekršaj pa i ako se zakucaš u kuću, ako nije krivično delo, a ne pokriva ako jeste krivično delo... Verovatno je tako, ali služim se logikom nemam neposredna saznaja o tome... Trebalo bi istražiti...
 
Ка Пазови већ имамо регионлце за Нови Сад, а транспортна тражња је довољно велика да нам је за сада боље да имамо одвојено возове за до Батајнице и после Батајнице.
Али ево нпр. моја жена свако јутро иде новосадским возом за Батајницу, где мења колегиницу, а враћа се БГ возом.
Резон да Град не плаћа договорену суму Србија возу за валидирани Бус плус на релацијама унутар градске територије? За Србија воз то је мање новца по карти, али доста више путника, па тиме може да буде и више пара - Београд је растеретио аутобусе, па му се исплати да плати.
Само овде, некако, не раде такве рачунице.
 
То је управо једини систем где би затворени систем наплате био и могућ и исплатив. Панчево главна је већ ограђена. На аутобуским линијама са десетинама стајалишта је изводљиво једино возач/кодуктер. Ако је цена карте за једно путовање Панчево главна, дестинација у БГ 100 динара, за продужени ползак БГ:ВОЗ од Овче до Панчево главна је довољно свега 100 путника у возу да би полазак био исплатив. Ка Пазови већ имамо регионлце за Нови Сад, а транспортна тражња је довољно велика да нам је за сада боље да имамо одвојено возове за до Батајнице и после Батајнице.
To je to, Srbija voz svakako dobija novac za relaciju Batajnica-Ovča, samo produže polazak u oba pravca i ka Inđiji (jer nije moguće okretanje u Staroj Pazovi) i ka Pančevu. Naplata karata od Batajnice do Inđije i od Ovče do Pančeva se vrši po važećem tarifniku ili nekoj posebnoj ceni. Mislim da ovakav model mora da važi za sve vozove unutar Beograda.
 
Резон да Град не плаћа договорену суму Србија возу за валидирани Бус плус на релацијама унутар градске територије? За Србија воз то је мање новца по карти, али доста више путника, па тиме може да буде и више пара - Београд је растеретио аутобусе, па му се исплати да плати.
Само овде, некако, не раде такве рачунице.

наравно да не раде. немају у Гумењари можданих капацитета за тако нешто

као што немају ни за ово:


To je to, Srbija voz svakako dobija novac za relaciju Batajnica-Ovča, samo produže polazak u oba pravca i ka Inđiji (jer nije moguće okretanje u Staroj Pazovi) i ka Pančevu. Naplata karata od Batajnice do Inđije i od Ovče do Pančeva se vrši po važećem tarifniku ili nekoj posebnoj ceni. Mislim da ovakav model mora da važi za sve vozove unutar Beograda.

тамо нису плаћени да раде и размишљају, него су плаћени да седе. ако уопште и неко седи тамо
 
Што није могуће у Старој Пазови?
Ne postoje skretnice između dva unutrašnja koloseka ka Beogradu pa bi voz morao da izađe iz stanice ka Novom Sadu i da se na otvorenoj pruzi okreće, prtitom zauzimajući sva 4 koloseka tokom manerva. U Inđiji je to mnogo jednostavnije jer postoje skretnice, a vožnja je samo par minuta do tamo.
 
Ne postoje skretnice između dva unutrašnja koloseka ka Beogradu pa bi voz morao da izađe iz stanice ka Novom Sadu i da se na otvorenoj pruzi okreće, prtitom zauzimajući sva 4 koloseka tokom manerva. U Inđiji je to mnogo jednostavnije jer postoje skretnice, a vožnja je samo par minuta do tamo.

Зар је могуће да те скретнице укинули модернизацијом пруге? Све горе од горег...
 
Samo na papiru, Confederatio Helvetica. Otud im kratica CH. U svojoj suštini su potpuno federacija.

Sve drugo što si napisao vezano za efikasnost njihovog javnog prevoza i fleksibilna rešenja gde saobraćaju i u drugu državu, Lihtenštajn ne samo da ne sporim, nego se i potpuno slažem. Gde ima volje ima i način kako da se prevaziću administraticne prepreke i upodobe zakoni onome što je potreba putnika i mogućnosti železnice.
Ovde se ne bih slozio sa tobom. Kantoni su zadrzali mnoge poluge vlasti i centralna vlada ima vrlo ogranicena ovlastenja. To se videlo i za vreme korone, kad centralna vlast nije mogla da naredi nikakve mere, vec je davala preporuke, a kantoni su odlucivali da li da ih uvaze ili ne.
Postoji mnogo primera gde se vidi konfederativno uredjenje, izmedju ostalog i po tome da nemaju glavni grad. Mnogi pogresno misle da je to Berna, ali nije.
 
Vrh