Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

мени је вађење на закон само изговор. у закону стоји да локалне самоуправе могу да се удруже за заједничко обављање комуналне делатности (мада сам о томе већ писао раније). дакле, законски ништа не спречава Панчево да уђе у систем БусПлус-а, потребна је само воља и да се договоре колики % финансирања ће бити обавеза Панчева
 
Ljudi, imate tri linije GSP-a koje idu van teritorije Beograda i za koje postoje ugovori Beograda sa tim opštinama od kojih su pazi sad sve u AP Vojvodina kao i Pančevo.
Zaključak je da je prepreka ne pravna već politička. Nema političke volje, politička volja se menja ili protestima građana ili smenom na izborima.

vesic-to.gif
 
мени је вађење на закон само изговор. у закону стоји да локалне самоуправе могу да се удруже за заједничко обављање комуналне делатности (мада сам о томе већ писао раније). дакле, законски ништа не спречава Панчево да уђе у систем БусПлус-а, потребна је само воља и да се договоре колики % финансирања ће бити обавеза Панчева
Да се договоре који ће бити проценат финансирања Панчева за линије које доносе профит? Панчевачки аутобуски превоз ка Београду је до сада увек био профитабилан, није захтевао субвенције, не знам колико пута то треба поновити. Само луд човек би се одрекао профитабилног система са процентом наплате од 99+% да би ушао у ово београдско БусПлус лудило са мизерном наплатом, и онда још морао то дивљаштво да субвенционира.
Иста ствар је и на другим местима. Лично ми је потврђено од стране одлучујућих у Општини Стара Пазова да никоме (ни општини, ни Ласти) не пада на памет да се интегрише у било какав београдски тарифни систем док год важи тренутна политика толерисања шверца. То би од профитабилних линија направило губиташе и условило субвенције које општина једноставно не може да приушти, и само би довело до погоршања ионако лошег превоза.

Превише се поједностављује овај проблем, постоји ту и више фактора и више интереса који се преклапају. Неки јесу политички инструисани, али неки су и легитимни.
 
Ljudi, imate tri linije GSP-a koje idu van teritorije Beograda i za koje postoje ugovori Beograda sa tim opštinama od kojih su pazi sad sve u AP Vojvodina kao i Pančevo.
Zaključak je da je prepreka ne pravna već politička. Nema političke volje, politička volja se menja ili protestima građana ili smenom na izborima.
Ово је само делимично тачно. ГСП као аутобуски превозник врши превоз изван граница Београда, што не значи да је и сам јавни превоз града Београда под ингеренцијом Секретаријата за јавни превоз изашао изван граница града Београда! Велика је разлика правно и ово је већ раније стварало проблеме. Зато и на сајту секретаријата и у свим документима се линије воде само као да иду до границе Београда, а ГСП онда наставља даље. У овом контексту се ГСП понаша као да је Ниш експрес или било који други превозник, исто возило наставаља даље од границе, али линија правно гледано није иста.

И опет ни ту нису могли да реше проблем наплате, већ се свело на то да општина плати ГСПу да одржава те линије, и то је то. Слично би могло да се примени и са возовима, да вози до Овче као БГ воз, па исто возило наставља даље као регионални до Панчева. Међутим, зашто би то радили? Србија воз (и Панвоз) тренутно имају наплату од Панчева скроз до Београда, док би са овим системом имали само до Овче, а после тога шверц. Не постоји рационални разлог зашто би то ико себи радио.
 
Ima i Cirih u sklopu "ZVV-a", S Bahn mrežu koja pokriva krajeve mnogo dalje od granice grada, a gde su tek ostali gradovi u Evropi?

Lično, ne volim da se poredimo sa CH, previše su daleko, ali njihova teorija i praksa o funkcionisanju S-Bahn vozovima je odlična i treba je slediti u Beogradskom slučaju..

Снимак екрана (619).png


E sad, zamislite da Winthertur blokira impletiranje S-Bahn sistema zbog svog privatnog prevoznika "Winthertransport", kako bi to izgledalo?

Grad Beograd i država treba da zavrnu uši gradu Pančevu i proglase višim javnim interesom postojanje linije BG:VOZ-a do Vojlovice i samim tim uvođenjem važeće tarife pod kojom saobraća taj sistem, ako treba dajte i "Lex Specialis", šta god:D..

Uostalom sve se može kad se hoće, a u ovom slučaju neko očigledno neće i još da dodam i trenutnu situaciju oko nedostatka voznih sredstava i čorba je zakuvana maksimalno...
 
Сад кад се покренула прича о наплати, паде ми на памет - најбоље онда да се Панчево и Стара Пазова договоре да заједнички покрену воз (Па-Па-воз :cool:) који би стајао на станицама С. Пазова, Н. Пазова, Тошин Бунар, Нови Београд, Прокоп, К. Парк, В. Споменик, П. Мост, Панчево Главна, Варош, Стрелиште, Војловица. Продаја карата између станица у Београду забрањена!
 
Наравно да може и не само да може, већ је то и најбитнији разлог, да су у питању само локалне самоуправе Београда и Панчева, не би можда био неки проблем да се то реши, али овде је у питању АП Војводина чије је постојање потпуно бесмислено, али за опстанак те труле, непотребне администрације покрајине одређене структуре ће се се грчевито борити, па и на овај начин.
Kakve veze ima AP Vojvodina sa ovime? Ako si protiv autonomije, mogao bi makar da se upoznaš sa pokrajinskim nadležnostima.
 
Ima i Cirih u sklopu "ZVV-a", S Bahn mrežu koja pokriva krajeve mnogo dalje od granice grada, a gde su tek ostali gradovi u Evropi?

Lično, ne volim da se poredimo sa CH, previše su daleko, ali njihova teorija i praksa o funkcionisanju S-Bahn vozovima je odlična i treba je slediti u Beogradskom slučaju..

Pogledajte prilog 153359

E sad, zamislite da Winthertur blokira impletiranje S-Bahn sistema zbog svog privatnog prevoznika "Winthertransport", kako bi to izgledalo?

Grad Beograd i država treba da zavrnu uši gradu Pančevu i proglase višim javnim interesom postojanje linije BG:VOZ-a do Vojlovice i samim tim uvođenjem važeće tarife pod kojom saobraća taj sistem, ako treba dajte i "Lex Specialis", šta god:D..

Uostalom sve se može kad se hoće, a u ovom slučaju neko očigledno neće i još da dodam i trenutnu situaciju oko nedostatka voznih sredstava i čorba je zakuvana maksimalno...

Svajcarska je konfederacija, ali javni saobracaj je jedinstven. Stavise, svajcarski javni saobracaj funkcionise i u Lihtenstajnu, koji je posebna drzava.
Osim toga, jedna karta vazi za sve vidove saobracaja. Na primer, jednom istom kartom moze da se putuje vozom, tramvajem, autobusom, brodom i metroom. Samo avio saobracaj unutar Svajcarske ne moze da se koristi tom kartom, a verovatno je vozom i brze doci sa jednog na drugi kraj zemlje.
Evo, bas se na ovoj karti vidi, sednete na voz S5 u Pffafikonu u kantonu Zug, njime odete preko jezera u Rapperswil u katonu St Gallen, tu uhvatite brod za Zurich, u Zurichu se vozite tramvajem, onda senete na S2 i njime odete do Wollerau, a tu vam dosadi voz i uhvatite autobus nazad do Pffafikona. Sve sa jednom kartom.
Sa druge strane, prevoznici ne zive od naplate karata, njima kanton ili konfederacija placa svaku voznju, sa ili bez putnika. U osnovi, drzava je galvni javni prevoznik, a svi ostali su samo njihovi podizvodjaci, bilo da se radi o SBB-CFF-FFS, Ost Wind, Post Auto, ZVV ili nekom sasvim desetom. Zato ne postoji linija koja se isplati ili se ne isplati. Ne postoji selo do kog ne ide javni prevoz zato sto nema putnika.
Karta koja se vidi je pokrivena mesecnom kartom za Zurich za sve zone, koja kosta oko 250CHF. Karta za kompletnu Svajcarsku kosta nekih 340CHF. Dakle, kupite kartu i ne gledate ko je prevoznik i koja vrsta prevoza je u pitanje, vec koritite oko sto vam odgovara. Paralela bi bila da kupite kartu od NS do BG, i onda ona vazi u NS gradskom prevozu do zeleznicke, za voz NS-BG i za BG prevoz tramvajem ili autobusom do odredista. Jedna karta za sve.
 
Znam, lično sam bio u Švajcarskoj nekoliko puta i njihov ÖV je nešto neverovatno, mislim da ne postoji bolji i integrisaniji javni prevoz bilo gde drugde u Evropi..

Uvek uzimam Swiss Travel Pass koji je skup, ali doslovno je sve na raspolaganju, čak i neke žičare, a one koje nisu pod ovom ponudom idu pod nekim popustima itd...

O integrisanosti naplate sam jednom pisao, kada je SV uveo godišnju kartu i dodao da bi bilo lepo da se ponuda proširi na gradske prevoze širom zemlje ili makar u BG-u ili NS-u...

I upravo činjenica da javni prevoz ide svuda me je uvek impresioniralo, tek ove godine sam otkrio čari PostAuta i pokrivenosti ove kompanije, preporučujem svima rutu imeđu Chur-a i Belinzone kroz St. Bernadinhno, takođe ima još nekoliko zanimljivih ruta... ;)
Nažalost, sve je ovo daleko od nas i ne samo od nas već i od mnogih drugih Evropskih zemalja...:violina:
 
Швајцарска треба да нам буде апсолутни пример како превоз путника у једној држави треба да изгледа и ваљало би да тежимо истом систему. Људи су у путовањима доста ограничени нпр. повратном аутобуском картом која је искључиво за само једног превозника.
 
30.01.2023
Privremena izmena saobraćaјa vozova iz sistema BG:VOZ
02:45 ,,Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da јe dana 30.јanuara 2023. godine došlo do privremene izmene saobraćaјa iz sistema BG.VOZ.

Voz koјi polazi iz Zemuna za Mladenovac u 04:26 časova i iz Mladenovca za Zemun u 05:10 časova izuzetno ne saobraća zbog tehničkih razloga.

Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.

Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
 
Idem pre neki dan Vrsackim , lik ladno napalati 80din kartu umesto 134din , Karadjordjev park - Pancevo varos.
 
Станицу Панчево главна би могли да "погурају" даље тарифним километрима као што су урадили и на другим местима, па да цело Панчево буде у истој тарифи.
 
То је цена карте до Панчево главне. Вероватно је погрешио.
Повратна карта до Главне кошта 128 динара, до Вароши 214. Могао бих се прошверцовати ту једну станицу. Није мало скоро 100 динара.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Da li se dešava da voz krene ranije nego što je po redu vožnje?

Juče sam došao na stanicu Vukov spomenik u 17:04 tačno i voz koji je trebalo da odatle krene ka Batajnici je već otišao. Pričam o vremenu na displeju (koje mi je bilo isto kao i na mobilnom).

Pre očitavanja karte sam već čuo voz da odlazi (dok sam još bio gore), tako da je krenuo sigurno u 17:03, ako ne i u 17:02.
 
40 putnika je jako slabo, to je za FLIRT 17% popunjenost. Ja mislim da Beograd-Niš ima veću popunjenost od toga. Prosto jednostavno, sve dok ne postoji više polazaka i sve dok se ne uvedu mesečne karte ovaj voz će biti prazan. Čak i do Pančevačkog mosta ima potencijala da bude pun, ali je sve loše od početka organizovano.
 
Ruku na srce, linija Beograd-Niš je dosta duža, a i ima i frekventnog kretanja lokalnog stanovništva, pogotovo između Stalaća i Niša.
Verovali ili ne, jednom sam doslovno stajao u vozu 2906 Niš-Beograd, do Đunisa on je već bio poluprazan....

No, da se vratim na temu prevoza između Pančeva i Beograda:

Izračunao sam razliku u ceni između Panvoz-a & Pantransport-a, ako putujete svaki radni dan potrebno je na mesečnom nivou za Panvoz izdvojiti oko 6300 dinara, dok je mesečna kod Pantransport-a 8340 din, studentska je nešto jeftinija, u rangu sa voznom.

Sada dolazimo do najtežeg dela po železnicu, Pantransport ima neki takt od 30 min na delu Pančevo-Beograd BAS koja prolazi kroz grad, u špicu još češće idu autobusi, do Dunav Stanice takt je još više popunjeniji, železnica nudi prevoz samo u vršnim vremenima koja pojedinim radnicima i gotovo svim studentima ne odgovaraju.

Ako vaš cilj nije okolina Dunavskog perona, moraćete koristiti Javni prevoz nadalje, pojedinačna karta je 90 din, u prevodu trebaće vam na dnevnom nivou 180 din za taj deo, postoji opcija mesečne/godišnje kao i "Šverc Express", ali matematika ostaje slična, čak možda i skuplja u odnosu na drumsku konkurenciju..

S obzirom na sve, koliko čujem od prijatelja, u vozu 2607 Beograd-Vršac se posle Karađorđevog parka više nije moglo naći mesto, a u Vuku je već nastalo "GSP Gužvanje" što mi govori da se obistinilo ono o čemu sam pisao ovde, a to je da će Vršački voz postati dodatno preopterećeniji nego inače..

Suma Sumarum, "Panvoz" je haotično rešenje, popunjenost od 40-50 putnika i niije loša, u odnosu na ostale vozove u Srbiji na granici rentabilnosti sa ovim cenovnim parametrima, nedostatak bolje i pravednije tarife će ovaj voz sputavati dosta i naravno slaba pokrivenost koja je uzrokovana nedostatkom voznih sredstava.

Dao bih mu bolju ocenu od Mladenovačkog BG:VOZ-a, a lošiju u odnosu na Lazarevački!
 
Da li se dešava da voz krene ranije nego što je po redu vožnje?

Juče sam došao na stanicu Vukov spomenik u 17:04 tačno i voz koji je trebalo da odatle krene ka Batajnici je već otišao. Pričam o vremenu na displeju (koje mi je bilo isto kao i na mobilnom).

Pre očitavanja karte sam već čuo voz da odlazi (dok sam još bio gore), tako da je krenuo sigurno u 17:03, ako ne i u 17:02.
Ја никада нисам то приметио до сада, могуће да је то био ранији воз који је подоста закаснио.
Мени се често деси да из Раковице пре оног у 8:10, u 8-8:05 пође онај младеновачки од раније, od 7:40 вљд
 
Vrh