Ima i Cirih u sklopu "ZVV-a", S Bahn mrežu koja pokriva krajeve mnogo dalje od granice grada, a gde su tek ostali gradovi u Evropi?
Lično, ne volim da se poredimo sa CH, previše su daleko, ali njihova teorija i praksa o funkcionisanju S-Bahn vozovima je odlična i treba je slediti u Beogradskom slučaju..
Pogledajte prilog 153359
E sad, zamislite da Winthertur blokira impletiranje S-Bahn sistema zbog svog privatnog prevoznika "Winthertransport", kako bi to izgledalo?
Grad Beograd i država treba da zavrnu uši gradu Pančevu i proglase višim javnim interesom postojanje linije BG:VOZ-a do Vojlovice i samim tim uvođenjem važeće tarife pod kojom saobraća taj sistem, ako treba dajte i "Lex Specialis", šta god
..
Uostalom sve se može kad se hoće, a u ovom slučaju neko očigledno neće i još da dodam i trenutnu situaciju oko nedostatka voznih sredstava i čorba je zakuvana maksimalno...
Svajcarska je konfederacija, ali javni saobracaj je jedinstven. Stavise, svajcarski javni saobracaj funkcionise i u Lihtenstajnu, koji je posebna drzava.
Osim toga, jedna karta vazi za sve vidove saobracaja. Na primer, jednom istom kartom moze da se putuje vozom, tramvajem, autobusom, brodom i metroom. Samo avio saobracaj unutar Svajcarske ne moze da se koristi tom kartom, a verovatno je vozom i brze doci sa jednog na drugi kraj zemlje.
Evo, bas se na ovoj karti vidi, sednete na voz S5 u Pffafikonu u kantonu Zug, njime odete preko jezera u Rapperswil u katonu St Gallen, tu uhvatite brod za Zurich, u Zurichu se vozite tramvajem, onda senete na S2 i njime odete do Wollerau, a tu vam dosadi voz i uhvatite autobus nazad do Pffafikona. Sve sa jednom kartom.
Sa druge strane, prevoznici ne zive od naplate karata, njima kanton ili konfederacija placa svaku voznju, sa ili bez putnika. U osnovi, drzava je galvni javni prevoznik, a svi ostali su samo njihovi podizvodjaci, bilo da se radi o SBB-CFF-FFS, Ost Wind, Post Auto, ZVV ili nekom sasvim desetom. Zato ne postoji linija koja se isplati ili se ne isplati. Ne postoji selo do kog ne ide javni prevoz zato sto nema putnika.
Karta koja se vidi je pokrivena mesecnom kartom za Zurich za sve zone, koja kosta oko 250CHF. Karta za kompletnu Svajcarsku kosta nekih 340CHF. Dakle, kupite kartu i ne gledate ko je prevoznik i koja vrsta prevoza je u pitanje, vec koritite oko sto vam odgovara. Paralela bi bila da kupite kartu od NS do BG, i onda ona vazi u NS gradskom prevozu do zeleznicke, za voz NS-BG i za BG prevoz tramvajem ili autobusom do odredista. Jedna karta za sve.