Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Isao sam Flirtom do Valjeva.
Uzasno je neudobno.
Kako li je tek jadnicima koji se u tome sr.nju voze do Prijepolja.
 
Kaže mi brat iz Pančeva nema mesečna karta za Panvoz?150 din u jednom smeru 300 din povratna,koliko košta povratna Bus PA-BG.Cemu onda voz...
 
Проблем je у томе што је наш напон 25кВ, те би могли набавити само половне ЕМВ из земаља Мађарска, Румунија, Бугарска, Турска, Грчка, Македонија, Црна Гора, БиХ, Хрватска, а у тим земљама их нема на продају.
+ север Француске
+ Данска
+ Луксембург и југ Белгије
+ Енглеска
+ Израел
Односно осим средње, има и у високо развијеним земљама. Имају ли део половног возног парка који би могли да купимо? Нико на овом форуму нема тачан податак, нити има средства којима би могао доћи до тачног податка.
 
@Karlo del Ponte

Ево, мало сам кратко истражио и нашао два потенцијална кандидата за продају.

Eнглеска отпада због профила и висине перона, Израел и Белгија за 25кВ имају новије све ЕМВ тако да исто отпада, јер сигурно нису за продају.

Французи:

SNCF_11500-R_Metrolor_Nancy_1.jpg


Дводелни ЕМВ за 160 км/ч из осамдесетих. Ово би чак и било савршено за нас, ако је на продају, за линије са мање путника које су електрифициране, а може и 160 км/ч. Све остало је млађе доста и сигурно није на продају.

Луксембург има слично само четвороделно. Све остало је или млађе доста и сигурно није на продају.

94_82_00_2019_2-9_L-CFL.jpg


Данци су ове већ продали приватницима, тако да пропуштена шанса (иначе су за 180 км/ч):

ET10_KbhH_20130724_M_01.jpg
 
Moj predlog je da kupimo od Crnogoraca/Makedonaca/Bugara sve RVR kompozicije. Njih smo doktorirali, ne treba nova obuka. Kad bi hteli jeftino da ih prodaju, a mi ih vozimo dok ne crknu i bacimo :p :p :p
 
Moj predlog je da kupimo od Crnogoraca/Makedonaca/Bugara sve RVR kompozicije. Njih smo doktorirali, ne treba nova obuka. Kad bi hteli jeftino da ih prodaju, a mi ih vozimo dok ne crknu i bacimo :p :p :p

Што се тиче нашег модела РВР из 80-их и 90-их, у Македонији и Бугарској РВР су готови, у Бугарској чак исечени, док у Црној Гори возе и модернизовани и нису на продају. У Бугарској има још пар комада старијег модела из 70-их који возе, али то није вредно помена. То су гробине. Увек ме је чудило што су ове новије из 90-их исекли (6 или 7 комада су имали), док им још увек возе ови стари.

Слика je моја из 2013. Напомена - гарнитура са слике је превозила путнике. :confused:

IMG_3400.JPG
 
Poslednja izmena od urednika:
Za Makedonce nisam znao da su izbacili. U tom slučaju moja logika bi bila da te otpisane kompozicije kupim za rezervne delove i možda osposobim još par kompozicija i produžim im resurs. U ovom trenutku u SV je svaka kompozicija preko potrebna pa makar to bio i RVR. Čini mi se da se u skorije vreme neće nabavljati nešto za BG voz a gledajući prethodna iskustva može se desiti da pri nekoj sledećoj kupovini vozova rashodujemo RVR a ne nađemo alternativu, pa tek onda budemo u deficitu. Kao što smo pri kupovini Flirta otpisali klase.


Увек ме је чудило што су ове новије из 90-их исекли (6 или 7 комада су имали), док им још увек возе ови стари.

Verovatno je nekad kvalitet vozova bio bolji kao i svega ostalog? Gomila primere gde je recimo autoprevoznicima SANOS iz 1987. nadživeo Ikarbus iz 2007. Možda je i sa vozovima tako :)
 
Poslednja izmena:
Mnoga pitanja i dalje ostaju bez odgovora:

-Zašto nijedan polazak Panvoza ne saobraća nedeljom i praznikom?
-Zašto nema nijednog voza između 8 ujutru i 16 popodne?
-Zašto ide samo do Pančevačkog Mosta, a ne do Batajnice, Zemuna, Resnika ili barem Prokopa?
-Zašto ne staje na stanicama Ovča, Sebeš, Krnjača i Krnjača Most?
-Zašto samo za Panvoz nije moguće kupiti mesečnu kartu?
-Zašto je osnovna cena karte skuplja od vršačkog RE voza za istu pređenu kilometražu?
-Zašto gradski čelnici u BG i PA 10 godina ne mogu da se "dogovore" da i Pančevo uđe u sistem BG Voza, iako su deo istog kartela....pardon stranke?
 
А одакле би узео гарнитуре за продужетак линије? Са новосадске, шидске, барске или нишке пруге?
Privremeno bih ukinuo mladenovački BG Voz, dok na leto ne stignu novi Flirtovi i dok se ne spuste peroni na Vukovom Spomeniku i Karađorđevom Parku. Ta linija trenutno zauzima 2 RVR garniture, a ima neuporedivo manje putnika nego što bi imala linija Batajnica-Pančevo Vojlovica sa jedno desetak polazaka tokom celog dana i nedeljom, a ne samo radnim danom u špicu.

Ako se ne varam, uskoro treba da otpočne i izgradnja brze pruge Beograd-Niš, što znači da će putnički saobraćaj biti obustavljen dok traju radovi, eto još 3-4 slobodna Flirta koji sada voze na niškoj liniji i svakog dana kasne od 45 minuta naviše.
 
Као што су увели Бг воз за Лазаревац и Младеновац да кажу ето имате воз. А функционално мало ко може да се ослони на тај воз.
 
^^^Standardno za sedenje na više stolica istovremeno. Da se ne napinju toliko skrpili bi dovoljno resursa za jednu krštenu liniju.

@Karlo del Ponte

Ево, мало сам кратко истражио и нашао два потенцијална кандидата за продају.

Eнглеска отпада због профила и висине перона, Израел и Белгија за 25кВ имају новије све ЕМВ тако да исто отпада, јер сигурно нису за продају.

Французи:

SNCF_11500-R_Metrolor_Nancy_1.jpg


Дводелни ЕМВ за 160 км/ч из осамдесетих. Ово би чак и било савршено за нас, ако је на продају, за линије са мање путника које су електрифициране, а може и 160 км/ч. Све остало је млађе доста и сигурно није на продају.

Луксембург има слично само четвороделно. Све остало је или млађе доста и сигурно није на продају.

94_82_00_2019_2-9_L-CFL.jpg


Данци су ове већ продали приватницима, тако да пропуштена шанса (иначе су за 180 км/ч):

ET10_KbhH_20130724_M_01.jpg
Ne znam koliko je guminaza (gumminase=gumenonosi) Dancima ostalo od originalnih 96, ali izgleda su počeli da "pecaju" i preostale Izraelske (originalno 100 komada od kojih je 9 kupljeno od Šveđana) zbog delova koji su im neophodni da bi izdržali do završetka elektrifikacije, kada i kompatibilne električne IC4 planiraju da zamene modelom IC5 na bazi Alstom Coradia Stream. Danci imaju i privatni originalni Lokaltogov IC2 sa niskopodnim delom, takođe gumeni koji nije na prodaju, dok su italijanski debakl prodali rumunskom privatniku koji ćemo videti kolko će se opeći. Od tih 200 danskih i izraelskih sigurno ima nešto, mada treba uzeti u obzir stanje mehanike. U ovom momentu su polovni EMV sigurnija kupovina rekao bih.

Pomenuo je Karlo sever Francuske koji ima dvovoltažne modele (1,5kV/25kV) standardnog koloseka odgovarajućg gabarita, što osim singldekera obuhvata i dabldeker EMV (Z2N) i push-pull vagone sa lokomotivom (VB2N). Pariski region je upravo u procesu modernizacije (samim tim planirane kaskade Z2N sa RER D na Transilien zbog uvođenja RER NG) pa tu može biti nečeg korisnog što se može nabaviti po razumnoj ceni. Dosta je EMV remontovano, a najnoviji dvovoltažni Z20900 su čak dobili LED indikator gume na vratima, kao i brže mehanizme.

Nisam siguran da li bi nam uspelo ubeđivanje Francuza na raniju prodaju novijih serija radi obezbeđenja dodatnog posla domaćim kompanijama, ali mislim da bi ipak dobro razmislili u slučaju ponuđene nabavke novih prikolica za umetanje, u smislu preuzimanja dela tržišta Štadleru (dobili bi posao i u Francuskoj i u Srbiji). 50-100 prikolica za 50 garnitura (sa 4 na 5-6 vagona) nije mala stvar, tako da bi tu vlast mogla umešati prste.

Interesantno da su Parižani već reformirali garniture dodavanjem starih prikolica (potisnutih novim garniturama) tako da sad ima više 5+5 sinhrona koji se koriste na linijama sa dužim peronima. To ovde više nije moguće ka Pančevu jer je i Vukov Spomenik ograničen na 225m (4+4), a trasa preko Savskog trga gde je bilo moguće produženje je skandalozno ukinuta. Sada dugački vozovi mogu da pristaju isključivo na najvažnijim stanicama šumadijskog i sremskog kraka, što je teoretski moguće proširiti na sve produženjem perona kojih tamo nema u tunelu. Mislim da je to ukidanje umesto gradnje terazijskog železničkog tunela najveća dvovekovna greška (u 20-om planirano ukidanje, u 21-om realizovano) ovog grada.
 
Privremeno bih ukinuo mladenovački BG Voz, dok na leto ne stignu novi Flirtovi i dok se ne spuste peroni na Vukovom Spomeniku i Karađorđevom Parku. Ta linija trenutno zauzima 2 RVR garniture, a ima neuporedivo manje putnika nego što bi imala linija Batajnica-Pančevo Vojlovica sa jedno desetak polazaka tokom celog dana i nedeljom, a ne samo radnim danom u špicu.

Ako se ne varam, uskoro treba da otpočne i izgradnja brze pruge Beograd-Niš, što znači da će putnički saobraćaj biti obustavljen dok traju radovi, eto još 3-4 slobodna Flirta koji sada voze na niškoj liniji i svakog dana kasne od 45 minuta naviše.
Онда би том логиком требало привремено укинути, на пример, регио возове за Шид и пребацити их на регио возове за Нови Сад, који имају више путника? И гарнитуре које иду за Ниш (питање је кад ће почети изградња јер уговор није потписан, а не зна се ни шта је са пројектном документацијом) пребацити на регио и брзи до Ужица? Или ипак не?

А не може ни Србија воз да укида БГ воз за Младеновац како хоће. Треба и Град Београд да се сложи.
 
Isao sam Flirtom do Valjeva.
Uzasno je neudobno.
Kako li je tek jadnicima koji se u tome sr.nju voze do Prijepolja.

Ja sam išao do Ćićevca i nazad u istom danu. Katastrofalan je za duže relacije od pola sata, jako neudobna sedišta. Od dizelmotornog je meni prevashodno bolji zbog osetno manje buke...

Inače ne volim raspored sedišta kad se gledaš sa nekim, dva naspram dva, nego kao u busu... Lepo je kad su dva naspram dva ako si sam, ima više prostora da ispružiš noge, stočić pored, ali ne kad neko sedne prekoputa, najčešče nije prijatno... Sem ako je mlada osoba, (muško/žensko u zavisnosti od preferencija) i prijatne spoljašnosti, pa još leti... To je već druga priča... Ostali mogu slobodno da traže dalje ako mene neko pita... ;)

Као што су увели Бг воз за Лазаревац и Младеновац да кажу ето имате воз. А функционално мало ко може да се ослони на тај воз.

Možeš samo da se osloniš na prvi polazak ka LA iz Zemuna u 4.20 ujutru, nema žive duše tu, a u vozu je toplo pa može lepo da se spava... do Kolubare, tu te probudi smrdljivi vazduh sagorelog lignita... Makar sve prozore pozatvarao u vagonu, taj smrad se nekako uvuče...

Kasniji polasci su već nesigurni što se satnice tiče... Recimo iz LA prvi jutarnji je već nesiguran jer iako uvek krene na vreme nekako ipak zakasni do Resnika... Taj prvi jutarnji voz iz LA je polovično pun, tako da putnika ipak ima, uvek iste face, verovatno idu na posao i verovatno uračunaju zakašnjenje pa krenu tim prvim polaskom u 5.40... Do pola 8 stižu u BG, a karta besplatna, u vagonu poneko zapali i po pljugu ili dve... I zato ne idu busom...
 
Потребно је покренути све 711 које постоје и довести их у возно стање.
Мотори, мењачи и ретардери су немачке производње, тако да за делове не сме да буде проблем.
 
Flirt je voz za prigradska putovanja, 1h maksimalno.
Upotreba Flirta na duzim rastojanjima je jos jedna prevara srpske elite.
 
Флирт може да се користи и за дуга путовања, само не са овим седиштима

Па видиш да може и са овим седиштима до Пријепоља...☹️

Чак су генијалци из Србија воза имали идеју једно време да иде као дневни барац до Бијелог Поља па да се тамо преседа на ЦГ композицију...
 
Vrh