^^^Standardno za sedenje na više stolica istovremeno. Da se ne napinju toliko skrpili bi dovoljno resursa za jednu krštenu liniju.
@Karlo del Ponte
Ево, мало сам кратко истражио и нашао два потенцијална кандидата за продају.
Eнглеска отпада због профила и висине перона, Израел и Белгија за 25кВ имају новије све ЕМВ тако да исто отпада, јер сигурно нису за продају.
Французи:
Дводелни ЕМВ за 160 км/ч из осамдесетих. Ово би чак и било савршено за нас, ако је на продају, за линије са мање путника које су електрифициране, а може и 160 км/ч. Све остало је млађе доста и сигурно није на продају.
Луксембург има слично само четвороделно. Све остало је или млађе доста и сигурно није на продају.
Данци су ове већ продали приватницима, тако да пропуштена шанса (иначе су за 180 км/ч):
Ne znam koliko je guminaza (gumminase=gumenonosi) Dancima ostalo od originalnih 96, ali izgleda su
počeli da "pecaju" i preostale Izraelske (originalno 100 komada od kojih je 9 kupljeno od Šveđana) zbog delova koji su im neophodni da bi izdržali do završetka elektrifikacije, kada i kompatibilne električne IC4 planiraju da zamene modelom IC5 na bazi Alstom Coradia Stream. Danci imaju i privatni originalni
Lokaltogov IC2 sa niskopodnim delom, takođe gumeni koji nije na prodaju, dok su
italijanski debakl prodali
rumunskom privatniku koji ćemo videti kolko će se opeći. Od tih 200 danskih i izraelskih sigurno ima nešto, mada treba uzeti u obzir stanje mehanike. U ovom momentu su polovni EMV sigurnija kupovina rekao bih.
Pomenuo je Karlo sever Francuske koji ima dvovoltažne modele (1,5kV/25kV) standardnog koloseka odgovarajućg gabarita, što osim singldekera obuhvata i dabldeker EMV (
Z2N) i push-pull vagone sa lokomotivom (
VB2N). Pariski region je upravo u procesu modernizacije (samim tim planirane kaskade Z2N sa RER D na Transilien zbog uvođenja RER NG) pa tu može biti nečeg korisnog što se može nabaviti po razumnoj ceni. Dosta je EMV remontovano, a najnoviji dvovoltažni Z20900 su čak dobili
LED indikator gume na vratima, kao i brže mehanizme.
Nisam siguran da li bi nam uspelo ubeđivanje Francuza na raniju prodaju novijih serija radi obezbeđenja dodatnog posla domaćim kompanijama, ali mislim da bi ipak dobro razmislili u slučaju ponuđene nabavke novih prikolica za umetanje, u smislu preuzimanja dela tržišta Štadleru (dobili bi posao i u Francuskoj i u Srbiji). 50-100 prikolica za 50 garnitura (sa 4 na 5-6 vagona) nije mala stvar, tako da bi tu vlast mogla umešati prste.
Interesantno da su Parižani već reformirali garniture dodavanjem starih prikolica (potisnutih novim garniturama) tako da sad ima više 5+5 sinhrona koji se koriste na linijama sa dužim peronima. To ovde više nije moguće ka Pančevu jer je i Vukov Spomenik ograničen na 225m (4+4), a trasa preko Savskog trga gde je bilo moguće produženje je skandalozno ukinuta. Sada dugački vozovi mogu da pristaju isključivo na najvažnijim stanicama šumadijskog i sremskog kraka, što je teoretski moguće proširiti na sve produženjem perona kojih tamo nema u tunelu. Mislim da je to ukidanje umesto gradnje terazijskog železničkog tunela najveća dvovekovna greška (u 20-om planirano ukidanje, u 21-om realizovano) ovog grada.