Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Проблем je у томе што је наш напон 25кВ, те би могли набавити само половне ЕМВ из земаља Мађарска, Румунија, Бугарска, Турска, Грчка, Македонија, Црна Гора, БиХ, Хрватска, а у тим земљама их нема на продају. У Немачкој, Аустрији, Швајцарској сигурно постоји половних ЕМВ, али је тамо напон 15кВ, који би се могао прерадити за 25кВ, али онда је већ питање да ли је исплативо прерађивати стару бабу. Што се тиче ЕМВ, ДМВ и локомотива, свакако сам за набавку нових, или младих половних, који су енергетски ефикаснији од старих.

То да је прошло време половњака је неинформисаност. Многе европске железнице набављају половне локомотиве, ЕМВ, ДМВ, путничке вагоне, укључујући државне железнице Немачке, Чешке, Мађарске итд. О приватницима и да не причам. Радни век железничких возила, уз добро одржавање може бити и дуже од пола века. Стари путнички вагони се често "рециклирају" и излазе из фабрика као потпуно нови, уз велику уштеду у новцу. Ми смо наших 500+ путничких вагона продали у старо гвожђе, а могли смо их искористити за новоградњу, као Пољаци, Чеси, Словаци, Хрвати, Словенци...Сигуран сам да се бар неко од вас возио возом у ЕУ, који му је изгледао као потпуно нов, а уствари је баба од 40 и кусур година, а о томе нису имали појма.
 
.Сигуран сам да се бар неко од вас возио возом у ЕУ, који му је изгледао као потпуно нов, а уствари је баба од 40 и кусур година, а о томе нису имали појма.
Da. U H0olandiji ima dosta recikliranih vagona.
 
Zasto?
Pa svaka roba moze da se kupi i polovna?
Zasto mogu da s ekupe avioni, ali ne i garniture voza?

Па написао сам ти. Може да се купи половна, ако има понуде, а понуде нема. Нико не продаје.
 
Dap, WLABmz je napisao suštinu...
U Švajcarskoj SBB je naručio nove Flirtove i izjavili su da će ih iskoristiti da zamene stare koji imaju 20-25 godina rada iza sebe...
Na pitanje šta će biti sa starima, odgovorili su da će ih iskoristiti za reciklažu i da će iz tog procesa crpiti pojedine komponente za rezervne delove itd, iako bi oni želeli da doniraju, na primer, Balkanskim državama morala bi da se odradi modifikacija za napone kao i za neke druge svari...
Što se tiče kupovine polovnih vozova, to bi moglo najlakše da se primeni sa dizel jedinicama sa kojima smo takodje u deficitu...


@MC_

Da, ima dosta vagona koji su dobili drugi život na NS-u, tačnije na "IC Direct" vozovima posle "FYRA Katastrofe", medjutim od 2024 konačno bi trebalo da ih zamene ICNG garniture...
 
Što se tiče kupovine polovnih vozova, to bi moglo najlakše da se primeni sa dizel jedinicama sa kojima smo takodje u deficitu...

Требало би прво оспособити ДМВ 711 коje су у ауту. Бесмислено би било набављати половне ДМВ, док имамо гомилу 5-10 година старих, које само треба правилно одржавати, по упутству произвођача. Видим да је расписан тендер за ремонт 3 гарнитуре и одржавање "свих 39 гарнитура". Видећемо да ли ће кроз то одржавање моћи да се оспособе гарнитуре које су ауту.
 
Srećno sa osposobljavanjem 711...:D

Potrebna im je debela modifikacija ako želimo da ih zadržimo u opticaju, ovako ćemo sa njima da se vrtimo u krug...
 
Da počnem od Sistema za rashladjivanje, valjda taj DMV treba da postane i niskopodan da mogu stariji i ljudi sa invaliditetom da imaju lakši pristup, bolja izolacija od buke, jeftin materijal i plastika u enterijeru se može poboljšati, možda da se u obzir neki jači motori itd...

Kupovina vozova od Rusa nam je prošla isto onako kao kupovina autobusa od Turaka, čak štaviše možda i još gore...
Za to vreme vozio sam se u starijem modelu dizel GTW-a, i ono je nebo i zemlja u odnosu na ovo što mi imamo, a ne morate više ni daleko da idete za vožnju, provozajte se u Slovenačkom dizel Stadler-u ili čak u Končarevom DMV-u pa vidite da li je ovo što mi imamo dobro ili ne...

Naglašavam često da nisam Rusofob, ali ovo što oni nude a tiče se tiče šinskih vozila je smešno, prevazidjene koncepcije i ono što im valja su dobili od saradnje sa Siemens-om...
Razlika u ceni se kreće od 500k do milion evra, pa procenite da li se isplati da uzimamo jeftinije ili ne, a pritom stavite na papir koliko nas je ukupno košta ova igranka sa 711...:)


Nego, vratimo se temi....(y)
 
Da počnem od Sistema za rashladjivanje, valjda taj DMV treba da postane i niskopodan da mogu stariji i ljudi sa invaliditetom da imaju lakši pristup, bolja izolacija od buke, jeftin materijal i plastika u enterijeru se može poboljšati, možda da se u obzir neki jači motori itd...

Систем расхлађивања је проблем неодржавања, што су констатовали и Руси кад су дошли на позив рекламације у гарантном року. Ако ти је запушен хладњак на ауту и не мењаш уље одговарајућим уљем у предвиђеном интервалу, ауто ће ти се покварити, пре или касније. Дакле, мењати уље квалитетним уљем у предвиђеном сервисном интервалу и чишћење хладњака у предвиђеном сервисном интервалу.

Ово све остало нема везе са процентном имобилизације ових гарнитура. Јесу недостаци, али зар смо толико богати да имамо тај луксуз да мењамо гарнитуре старе 5-10 година за опет половне гарнитуре које си ти предложио, које притом вероватно имају већину недостатака које си навео?
 
Da počnem od Sistema za rashladjivanje, valjda taj DMV treba da postane i niskopodan da mogu stariji i ljudi sa invaliditetom da imaju lakši pristup, bolja izolacija od buke, jeftin materijal i plastika u enterijeru se može poboljšati, možda da se u obzir neki jači motori itd...

Kupovina vozova od Rusa nam je prošla isto onako kao kupovina autobusa od Turaka, čak štaviše možda i još gore...
Za to vreme vozio sam se u starijem modelu dizel GTW-a, i ono je nebo i zemlja u odnosu na ovo što mi imamo, a ne morate više ni daleko da idete za vožnju, provozajte se u Slovenačkom dizel Stadler-u ili čak u Končarevom DMV-u pa vidite da li je ovo što mi imamo dobro ili ne...

Naglašavam često da nisam Rusofob, ali ovo što oni nude a tiče se tiče šinskih vozila je smešno, prevazidjene koncepcije i ono što im valja su dobili od saradnje sa Siemens-om...
Razlika u ceni se kreće od 500k do milion evra, pa procenite da li se isplati da uzimamo jeftinije ili ne, a pritom stavite na papir koliko nas je ukupno košta ova igranka sa 711...:)


Nego, vratimo se temi....(y)
I o5 nisi napisao ništa što bi smanjilo procenat imobilizacije.
Samo NEODRŽAVANJE i manjak rezervnih delova (čitaj: NEAŽURNOST nabavne službe u SV) dovodi do toga da toliko garnitura leži širom Srbije.
 
Nisam bio, ali mi drug kaže da je zaključana kapija između "dunavskog perona" i "pančevačkog mosta", čime se dodatno konplikuje presedanje na BGvoz (ako je to tačno).

Ima ograda uz prugu, ali je ona namenjena da se spreči švercovanje. Deo ograde je i večito zaključana kapija, međutim ona nije namenjena da ljudi tuda ulaze na stanicu, jer sama kapija izlazi direktno na prugu... Postoji jedini (zvanični) ulaz na 20 koraka od Dunavskog perona tamo gde su barijere. Međutim u praksi on se najmanje koristi. Ljudi idu izokola, uz ogradu, pa preko pruge do stanice kako ne bi platili kartu. Idu na izlaz sa same stanice gde je rotirajuća ograda pokvarena (okreće se u oba smera) pa je guraju u smeru da uđu na stanicu, takođe ulaze i direktno na kolosek broj dva jer je tu polomnjena ograda. To su takozvana 3 neformalna ulaza od kojih je jedan i nebezbedan.

Sve u svemu, ako ne želiš da koristiš tzv. neformalne ulaze, sa Dunavskog perona na druge koloseke se dolazi tako što ćeš ući na samu stanicu što je na 20tak metara udaljenosti. Tako da nije jasno na šta si tačno mislio... 🤔 Nema kapije da je namenjena ulazu putnika.
 
I o5 nisi napisao ništa što bi smanjilo procenat imobilizacije.
Samo NEODRŽAVANJE i manjak rezervnih delova (čitaj: NEAŽURNOST nabavne službe u SV) dovodi do toga da toliko garnitura leži širom Srbije.

I onda dodjemo do toga da su svi remontovani 710 u saobraćaju i posle dve ipo godine rada od kada je pušten prvi, što se ne može reći za pojedine 711...

Takodje i posed pojedinih DMV-a igra veliku ulogu, jer je onda i drugačiji odnos prema 711 koji su stacionirani negde na duže vreme, ne sporim ja ni da je održavanje loše, jer i jeste katastrofalno..

Ali ajde, da vidimo dal će nešto da se popravi nakon ovih remonta, možda se i iznenadimo...
 
I onda dodjemo do toga da su svi remontovani 710 u saobraćaju i posle dve ipo godine rada od kada je pušten prvi, što se ne može reći za pojedine 711...

Takodje i posed pojedinih DMV-a igra veliku ulogu, jer je onda i drugačiji odnos prema 711 koji su stacionirani negde na duže vreme, ne sporim ja ni da je održavanje loše, jer i jeste katastrofalno..

Ali ajde, da vidimo dal će nešto da se popravi nakon ovih remonta, možda se i iznenadimo...
Pa dobro ne možeš 710 i 711 da upoređuješ. 711 je daleko kompleksniji dmv u odnosu na 710 pa otuda zahteva i drugačiji obim poslova koji podrazumevaju njegovo održavanje.
 
Da počnem od Sistema za rashladjivanje, valjda taj DMV treba da postane i niskopodan da mogu stariji i ljudi sa invaliditetom da imaju lakši pristup, bolja izolacija od buke, jeftin materijal i plastika u enterijeru se može poboljšati, možda da se u obzir neki jači motori itd...

Kupovina vozova od Rusa nam je prošla isto onako kao kupovina autobusa od Turaka, čak štaviše možda i još gore...
Za to vreme vozio sam se u starijem modelu dizel GTW-a, i ono je nebo i zemlja u odnosu na ovo što mi imamo, a ne morate više ni daleko da idete za vožnju, provozajte se u Slovenačkom dizel Stadler-u ili čak u Končarevom DMV-u pa vidite da li je ovo što mi imamo dobro ili ne...

Naglašavam često da nisam Rusofob, ali ovo što oni nude a tiče se tiče šinskih vozila je smešno, prevazidjene koncepcije i ono što im valja su dobili od saradnje sa Siemens-om...
Razlika u ceni se kreće od 500k do milion evra, pa procenite da li se isplati da uzimamo jeftinije ili ne, a pritom stavite na papir koliko nas je ukupno košta ova igranka sa 711...:)


Nego, vratimo se temi....(y)

Vozio sam se u ruskom vozu za Vrsac i izgleda mi jako dobar. To je dizel garnitura.
 
Мени је вожња у 711 била комотнија него у ФЛИРТу. И обилизације су очигледно последица лошег одржавања.
 
Sedišta su komotnija u 711 nego u 413 iz razloga što je naš Flirt oličenje jeftine opremljenosti i uopšteno raspored sedišta je u Rusu 2 + 2 što i nije tako loše, barem meni...

Medjutim, jeftina plastika, prevelika buka, planinarenje pri ulasku u garnituru i neka loša rešenja ostavljaju loš utisak, barem u odnosu na konkurenciju..

A ovo za održavanje je tačno, pogotovo o radu depo Lapovo sam se naslušao svakakvih priča..;)

@Igor da li možeš da prebaciš ove poruke u temu "Modernizacija Železnica", pošto je ovo malo OT od teme Bg Voza..
 
Sedišta su komotnija u 711 nego u 413 iz razloga što je naš Flirt oličenje jeftine opremljenosti
Nikakva jeftina opremljenost nije u pitanju za namenu ovog našeg flirta.
Standardan enterijer i sasvim ok za putovanja od 1.5 - 2 sata i ništa drugo.
SV je kriv što ga koristi na linijama od 6-7 sati.
 
Postoje i verzije sa udobnijim sedištima i uopšte dodatnom opremom, Stadler naš EMV vodi pod "suburbian train" uz dodatak za regionalni saobraćaj, njegova namena je za pokojni "Beovoz" sa ovakvom opremom...

Praktično, uzeli smo Flirt sa najosnovnijom opremom, nema čak ni roletne protiv sunca..:)
 
Odličan je Flirt
Odlična zamena za Beovoz tj Gorbačova.

Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
 
Vrh