Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902022#p902022:3dhsocpa je napisao(la):
Bender Rodriguez » 25 Nov 2021 11:54[/url]":3dhsocpa]Jel ima ikakvih vajdi od tih javnih uvida i primedbi?
Jel ima vajdi od bilo čega u Srbiji?
 
Pitao sam ozbiljno, nisam bio ironičan. Još odavno sam nekako stekao utisak da su ti javni uvidi samo prilika da javnost vidi ono što se kuva i to je to.

Taj mi se utisak posle pojačao i čitajući iskustva sa foruma, kad ljudi prijavljuju nešto ili pokušavaju da promene nešto veće i teže. Pa kad pročitam one odgovore iz službi, ministarstva, Gradske uprave u fazonu ''ne možemo da uvažimo vaše predloge zbog sira i vojne muzike''. Zato kažem, to mi je uvek nekako delovalo kao mera pro forme, čisto eto kao da ''institucije'' mogu da kažu ''hej, dali smo priliku javnosti da se izjasni''. :|
 
Pa ja sam ozbiljno i odgovorio, zato što mi je to u rangu onoga "Nisam zadovoljan aktuelnom vlašću (ne mislim na aktuelnu, nego svaku koja je u datom trenutku aktuelna), ali ne izlazim na izbore, jer nemam za koga da glasam.".
 
Не знамо који су трамваји у питању. Ако су од ТС, онда немамо шта да бринемо.
 
Pa izbori ipak imaju neku tezinu, kao i protesti i peticije, sto rade i neki sa Beobuilda. Ali ovi uvidi i javne rasprave mi ne deluju tako. Mislim jos od kraja 2000ih, ne samo sad.

Mislim i pravni okviri su ovde tako postavljeni da bez dizanja buke, izbora ili protesta, obican covek, koliko god racionalan predlog izneo, i koliko god ga dobro predstavio, obicno bude izignorisan ili otkacen jako brzo.
 
Sve ima svoje, dokle god se veruje da se ne može ništa promeniti, dotle će nam biti ovako kako nam je. To što ti veruješ da izbori imaju neku težinu, ne znači ništa, zato što većina veruje da je to u rangu tvog stava vezano za Javne uvide.
A pazi sad ovaj apsurd. Ti kažeš da su ti Javni uvidi bezvredni i da jedino protesti vrede nešto. A kada su protestvocali ljudi iz bloka 37, gomila ljudi se obrušila na njih zašto nisu uložili žalbu na Javni uvid i da njihov protest nema smisla. I tako u krug.
 
A dobro, to sa Blokom 37 je druga priča. To su srpska posla. Plus, forum je već odavno zagađen jednom strujom ljudi koji imaju razne interese da rade ili govore protiv naroda ili protiv uređenog društva. Ima tu politike, ličnih investicija, kod nekih je samo zavist...

Sve u svemu hoću da kažem da znam za dosta primera gde su protesti ili bar dizanja buke u medijima uticali da se nešto promeni.
A ne znam primere javnih uvida i rasprava gde se nešto menjalo. Bar ne kad bi obični pojedinci nešto predlagali.
Ako ima primera, rado bih čuo, možda i ja grešim.

I opet, ne znači to da ne poštujem trud niti da sam od onih što bi da dignu ruke od svega. Samo mi se čini da su pravni okviri, još odaaaavno, još pre ovih, tako nakaradno napravljeni da sve ide na štetu običnog pojedinca na korist onoga ko vlada. I da uz prosto dobro sročeno objašnjenje, oni mogu da odbiju bilo koji predlog. Ono, ko sud. Kažu ti ''mi smo razmotrili to tvoje ali odlučili smo da nećemo to i to i kraj''. Znači neko napiše sjajan predlog, oni kažu ne može zbog toga. Osim ako nema neki sistem žalbi, ja ne vidim način da ih čovek figurativno u'vati za gušu i kaže ''ne, ajde lepo da se vratite na tribinu pa da pričamo još malo o svemu ovome''. Nekako stičem utisak kao da je sistem pravljen i krojen tako da su građani samo puki gosti i posmatrači na javnim uvidima i raspravama, uz nešto malo slobode da se izjasne šta misle. Ali da je to manje više to (što se tiče uvida i rasprava, protesti i peticije su već drugi nivo). Što je naravno užasno. Ali tako mi sve deluje. Sad, ako grešim, ispraviću se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902014#p902014:2nbpuyt7 je napisao(la):
WLABmz » Чет Нов 25, 2021 1:33 pm[/url]":2nbpuyt7]
И опет ће да узму неки прототип вероватно као раније Метровагонмашов ДМВ, пошто Ласточка за нормални колосек не постоји. Подсетићу, по званичним подацима Србија Воза од 43 дводелних ДМВ у инвентарском стању (ту улазе и Макозе), само 24 је у радном парку. У пракси је вероватно и мање. Комбинација лошег одржавања и недорађеност прототипа је довела до овога. Ја се искрено надам да, пошто је Ласточка развијена од Сименса, да ћемо уствари добити неку варијанту Дезира, а не неки руски прототип. Али плашим се да је све то само "писмо о намерама" пред изборе и да је Весић само видео ту Ласточку кад је био у Москви и сад на сав глас блебеће ни не знајући да је Ласточка сувише широка да иде нашим пругама...

Прототип је нешто што се уради пре производње, а оно што се производи то је серијски модел. Шта значи неодржавање знам. А шта имаш у виду кад кажеш недорађеност (модела)?

Ја сам рецимо чуо за две ствари
1. 711 који се користе у брдским деловима пруге се прегревају јер мотор-блок не даје довољно снаге
2. 711 који се користе на запуштеним пругама каже да се прегревају јер се хладњаци налазе ниско и скупљају семење и зелену масу корова који расте на прузи.

Мотор-блок који користи 711 је немачки, дозвољава да се ставља и под и над при неизмењеним параметрима даје три нова снаге. Наши су наручили (или се нису ни трудили да проникну) средњу снагу и мотор у доњем делу. Ко је крив? Чији је то пропуст?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902019#p902019:2nbpuyt7 je napisao(la):
Пантограф » Чет Нов 25, 2021 1:43 pm[/url]":2nbpuyt7]Исто тако ће и за трамваје да узму неког мутанта, јер не знам какве Руси имају моделе за метарски колосек.

ТС "Корсар"
f_Z292MzkucnUvdXBsb2FkL2libG9jay80ZDMvMDEuSlBHP19faWQ9MTM4NDYy.jpeg


УВЗ говно са ниским подом у средини. Мислим да су само једноделни
DSC_0622.jpg
 
Onda će biti ovaj Korsar. Vidim da imaju metarski kolosek u Kalinjingradu, nemačka zaostavština.
Ne izgleda loše i skroz je savremen proizvod. Samo što je kratak, moraće "kuplung", a onda ih praktično dobijamo 25. Za dvojku je dovoljan i ovakav, i za 11, 13.

https://pk-ts.org/produkciya/korsar/
 
Написао си да није нископодан што није тачно.

korsar-7430.jpg


Целом дужином се хода без степеника, места са седиштем изнда колица су наравно уздигнута. На свима осталим местима, без степеника равно.

Овде се види боље
tramvai_1.jpg
 
Dragi Prle,

Prvo, napisao sam da nije potpuno niskopodan. Što se može videti i na slikama. I da ima ne samo te rampe pod nagibom nego gomilu ''džombi'' unutra koje sužavaju prostor i ometaju kretanje čak i ako nisu šire od sedišta, jer ometaju i sužavaju pozicije za noge i okretanje onih koji stoje.

Drugo, napisao sam to za onaj model koji je prezentovan javnosti i koji je bio vidljiv na internetu pretražiocima poput mene, u vreme pisanja posta, januara ove godine. Opet, što se može videti i na slikama.

Ali lepo je videti da postoje i varijante bez džombetina i besmislenih ''sedišta i po'', već sa normalnim sedištima, bolim rasporedom i više prostora.

Sledeći korak je da se uvaženi Rusi potrude da malo bolje prezentuju svoje proizvode svetu izvan ex-SSSRa. Tako da potencijalnim i operaterima i putnicima budu dostupnije sve slike svih varijanti i da znaju kako da do njih dođu. Drago mi je što su se bar setili da uvode i imena proizvodima, tako da umesto Ural 4320 sada je novi Ural Next, umesto KTM-5 ili УВЗ 71-407 sada ima i sufiks ''Korser''. I slično. Mislim dobro, za stvari poput Urala mi nikad nije smetalo jer se radi o vojnim i radnim mašinama. I znam da je kod njih svaka brojka označavala određenu karakteristiku. Samo, kad se radi o tramvajima koji se prave za obične ljude, i sa težnjom da se izađe i van Rusije/ZNDa lepo nekad dođe da se pamti kao Korser ili Admiral (onaj trolejbus) a ne kao neka klasifikacija eksperimentalnog tenka.

P.S.
I pod hitno da se okanu štraftica, miljea, cik cakova i ostalih ovih dekoracija koje vole da stavljaju i lepe na prozore i limove ispod krova tramvaja. :)
 
Сименс Авенио унутра
DVCa8aOW4AIfo_D.jpg


ТС Корсар унутра
ElXyT-vXIAEyLzE.jpg


Било би интересантно сравнити број седећих места у једном и другом случају као и број стајаћих.

Што се тиче дизајна, слажем се са тобом, само, не би било добро да останемо по страни, као што смо остајали пострани ма шта да се куповало. Ми јако мало прилагођавамо нашим условима, и упујемо то што се без преправки да користити одмах. Приступ сматрам погрешним, неопходно је радити моделе возила тако да одговарају ситуацији у Београду. А то су гужве, много људи који стоје, столице које морају лако да се одржавају.
 
Naravno. Da se ne ponovi glupost kao sa CAFovima. Koje ja zapravo ne smatram lošim tramvajima, samo smatram kretenizmom kako ih nisu prilagodili za naše uslove i potrebe. Neko je valjda jednom objašnjavao da taj model nije za uski kolosek, pa da su zato tako nakaradno ispali. Epa onda je trebalo da nadležni uzmu drugi.

Mada ovaj Simens Avenio, ovaj primerak sa ove slike, on je vala zeznuo čak i naše CAFove...
Doduše ko zna na kojoj ruti to vozi, pošto vidim neke železnice i ruralne predele kroz prozore tako da je možda neki vid ''šatla'' od predgrađa do oboda grada.

Ali da, svakako, mora se prilagođavati aktuelnim uslovima i potrebama.
 
Наравно да ЦАФ јесте за уски колосек, свашта људи пишу.

И овај Корсар је широк 2,3 метра, исто као ЦАФ.
 
Pa onda su naši slepci uništili funkcionalan i lep tramvaj lošim rasporedom i specifikacijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902022#p902022:1jd25568 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Чет Нов 25, 2021 11:54 am[/url]":1jd25568]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901922#p901922:1jd25568 je napisao(la):
Дошљак » Sre Nov 24, 2021 11:07 pm[/url]":1jd25568]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901910#p901910:1jd25568 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Сре Нов 24, 2021 10:24 pm[/url]":1jd25568]Bio si na javnom uvidu?
Био сам, али касно, отприлике предзадњи дан, па нисам успео да напишем примедбе.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901931#p901931:1jd25568 je napisao(la):
solecar » Sre Nov 24, 2021 11:42 pm[/url]":1jd25568]Ja bukvalno u minut do 12 predao, a nisam bio na javnom uvidu, nego koristio info od drugih i materijal koji su dostavili za javni uvid.
Jel ima ikakvih vajdi od tih javnih uvida i primedbi? Ja sam još odavno, još za vreme prošle garniture, stekao utisak da su to uglavnom samo predstave i da ne može mnogo da se uradi. Sem ako je neka ''hot'' tema za javnost pa bude medijski ispraćena (mada sad je 95% medija partijsko) ili ako se umešaju neke prominentne ličnosti. Te javne uvide sam uvek doživljavao kao ''evo da vidite šta ćemo da vam radimo''. Kažem, još za vreme prošlih vlasti.
Jer nekako mi ne ide da pojedinci mogu tu nešto da izdejstvuju. Pogotovu u tom svetu kojim vladaju pravnici, koji uvek svaku primedbu mogu da izokrenu i svaki argument da ponište nekim svojim fensi napisanim izgovorom ili pričom o ''većem interesu''.
И мени се чинило да је све то про форме, али ето усвојен је један добар предлог, а то је стајалиште БГ воза код Икее.
 
Drago mi je da je tu primedbu podneo mladi član PMM udruženja koji je fokusiran na železnicu. :gobb:

Elem, evo iz studije kako je planirano ulaganje u BG čvor u narednom periodu. Verujem da će se raditi sigurno faza 1 ako ne i 2
 

Prilozi

  • procena bg čvor.png
    procena bg čvor.png
    79,4 KB · Pregleda: 449
Али због чега ли ова ставка са уређењем до Карабурме од тричавих 10 милиона није прва на дневном реду...
 
Ко се имало разуме у материју зна да су ови рокови потпуно нереални. Погледајте само колико је година протекло од идеје до реализације Београд - Нови Сад. А друга ствар је што ако крену да се раде нова два колосека од Београд Центра до Батајнице, опет ће бити редукција, затварања итд. Па јадни становници сремског Београда протраћиће добар део свог живота у затварањима због изградње, прво реконструкција пруге до Батајнице у време Ђиласа због БГ воза, затим текућа модернизација, а затим и та додградња два колосека. Притом је ово треће грађевински највећи подухват од сва три јер подразумева нов мост, нов тунел, доградњу насипа на НБГ, експропријацију итд. А прво треба и пројектовање да се уради, које као што знате, у Србији траје бар 2-3 године. То нема теоретске шансе ни да почне 2024. и 2027, а не да се заврши. Плашим се да је су то све предизборни памфлети. Као што каже Пантограф, што не ураде тај патрљак пруге до Карабурме, која буквално може колико сутра да се уради...
 
Verujem da je to sve definisano zbog metroa i nove BG voz linije Makiš- Karaburma.
 

Prilozi

  • bg voz.png
    bg voz.png
    605,8 KB · Pregleda: 332
И мени се чини као да желе да раде станице БГ воза Карабурма и Макиш заједно са метро станицама.
 
Čekaj znači umesto da šire BG voz na trase nekadašnjeg BEO voza, oni će sad da mu prave nove trase koje će da se poklapaju sa trasom metroa.

oh-god-praying.gif
 
Па неће баш бити потпуно поклапање осим на делу од Панчевачког моста до Карабурме, где ће бити и поклапање са најављеним трамвајем :D По мом мишљењу је штета што нису планирали продужетак БГ воза од планиране станице Карабурма до Миријева. Проблем је што конкретно, план регулације шинских система нема за предмет конкретне линије. Ево сад у најавама Горана Весића имамо БГ воз до Панчева, биће да се нешто ради по том питању пошто је и министар Момировић причао нешто о томе. Руси пакет ће ваљда да се позабави возом до Лазаревца и Младеновца дуплирањем колосека, мени смета што нису ништа смислили за пругу преко Белог потока до Умчара (или Смедерева што да не?). Опет, остаје и питање како ће изгледати те линије до Младеновца и Лазаревца, да ли ће остати као продужени поласци линије Овча-Ресник, или ће терминирати на Прокопу. Ако буду терминирале на Прокопу, ту имамо промашај у интеграцији шинских система.
 
Vrh