E zato bi npr tu bilo interesantno sprovesti veliku anketu i istraživanje među stanovnicima reona uz stanice BG voza i videti koliko njih, koji ne koriste BG voz svakodnevno, se uopšte sete da mogu neko putovanje da obave njime. Napominjem ovo - koji ne koriste svakodnevno - dakle oni koji nisu informisani i naviknuti na to, kojima to nije uhodana dnevna rutina. Znači neko ko živi na Vračaru, radi u Jerkoviću, ali mu jednom mesečno zatreba da ode do Novog Beograda. Ja se bojim da mnogi takvi ljudi i zaborave na BG voz. Jer znam i po sebi, i ja ga zaboravljam non stop. A krećem se dosta po gradu i znam ga dobro, kao i javni prevoz.
A premda ta opcija postoji, i premda ja jesam sam sebi kriv što je ne koristim više, ipak je jasno da to područje, koloseci i stanice koje pokriva BG voz nisu baš... bogati. Niti prijatni za korišćenje (setite se samo stanice Karađorđev park, ko iz postapokaliptike da je izašla). A strašno je puno para uloženo u sistem čiji su oni deo. E o tome ja govorim. Da možemo mi da napravimo i železničku stanicu i prugu posred onih livada u Mirijevu, ali po koju cenu i uz koje žrtve, i šta će se posle time dobiti...
A za svo to vreme, dok ti i mnogi drugi elementi čvora stoje polu ili nimalo neiskorišćeni (ne svi, ali mnogi), ispod centra putuju opasne materije, do Aerodroma zavisiš od autobusa ili divljeg taksija, Obrenovčani zavise od milosti autobuskih kartela, Mladenovac isto. Za Lazarevac ne znam kako je, zato ga slabo pominjem i ne komentarišem... Pančevo ću da izostavim pošto jeste da tu ima i političkih igrarija i autobuskih kartela. Ali ima i toga da je Železnica ostavljena sa preglomaznim sistemom za koji nema dovoljno garnitura i para da opsluži. Što se videlo kad su uveli BG voz a amputirali linije BEO voza do Mladenovca.
Znači sve u svemu, strašno puno para, vremena i truda uloženo a na kraju ceo sistem, bilo da govorimo o tunelima, vozilima, stanicama... radi sa pola ili manje kapaciteta. A traži održavanja i ulaganja kao da radi punom parom. I još će da traži nova ulaganja za kompletiranje. E to je meni glavni problem.
I uzrok tome vidim, između ostalog, i u pogrešno odabranoj varijanti Čvora. Ne sporim ja da se i sada sprovodi veliko slepilo i bahatost (BnV, sporni metro plan...) Ali slepila se ovde nadovezuju jedno na drugo. Ja samo ističem i podsećam, u slučaju železnica u Beogradu, od čega i koga je sve krenulo.
Ostatak pišem posle, moram uskoro da idem.