Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Može se napraviti proširenje na samom nadvožnjaku gde bi bilo stajalište autobusa. I to bez veće intervencije. Odatlepokretne stepenice na istočni peron koji bi se koristio isključivo za BG voz sa visokim taktom.

Ako je to skupo onda sadašnje minibuse koji idu ka Miljakovcu i Petlovom Brdu treba usmeriti da terminiraju kod ŽS. Na kraju, utilizacija stajališta Kijevo, takođe minibus koji ide od Sunčanog brega krozstari tunel Straževica pa na Petlovo i Labudovo brdo.
Resnik je već opremljen u svakom smislu i Resničani koriste BG Voz, ali koristili bi ga mnogo više da imaju razumne frekvencije.
 
Jeste, tačno fale stepenice na nadvožnjaku. S obzirom da je tu retko gužva, mislim da čak može i stajalište autobusa bez proširenja. Čak i neke montažne stepenice bi bile OK.

Mislim da se tu čeka da neko preuzme plac IMRa da gradi neke stanove. Onda će se brzo rešiti pristup stanici. Ili obrnuto, da se blokira pravljenje pristupa dok god od toga ne može da se napravi neki hiperprofit.
 
Миљаковац је имао везу са Жс Раковица у виду линије 504 до јесени 2019. Чак се и поједини поласци су се поклапали са БГ возом. Међутим, путници са Миљаковца су и тада, радије ишли 47/94 до цркве, па чак у потпуности пешице (2 варијанте: преко "жутих зграда", степеница поред Миљаковачке пијаце, па поред трамвајских пруга до Жс или кроз део Миљаковца где су углавном приватне куће и зграда општине, зависи у ком делу Миљаковца живе), него са 504. Знам бар 10 људи из мог краја који иду пешице на БГ воз. Нешто више од 5 минута је требало 504 од окретнице на Миљаковцу 1 до Жс Раковица. Случајно ми налетела 2-3 пута у тренутку када сам ишао на воз, сваки пут је био шпиц и осим мене, нико није силазио на станици Жс Раковица. А и сама намена линије 504 није била веза до БГ воза, већ у потпуности друга, а туда је и ишла много пре активирања БГ воза.

И да уведу аутобус или минибус који повезују Миљаковац и Канарево брдо са Жс Раковицом, биће углавном са 5 путника по правцу и ићи ће на 25 минута и само би се трошили ресурси. По мени решење не би било то, него да се привремена линија 3А преусмери од Патријарха Димитрија, скрене лево према Мишка Крањца и бар да иде до окретнице на Миљаковцу 1.
 
Stanovnici Miljakovca II i III, kao i Miljakovačkih staza, koristili su 504 dosta za odlazak / dolazak do ŽS Rakovica. Takav sam utisak stekao na osnovu komentara.
 
Interesantna perspektiva, protektore. Ja koliko se sećam, 504 je bila jako nepouzdana i nije bila sinhronisana sa polascima voza. Neko vreme BG Voz nije ni išao zbog rekonstrukcije pruge ka Resniku. Jako smo joj se radovali, ali je bila beskorisna zbog tog lošeg takta. Mislim da sam pokušao njom da idem dva tri puta, i to je bilo jako loše iskustvo.

Iskreno ne znam koje bi bilo dobro rešenje za ŽS Rakovica, osim da se nekako poveže sa postojećim linijama preko mosta i izgradnjom staze uz IMR. One idu dovoljno često da se čovek u njih može nekako i uzdati.
 
Ako je problem 42 takt i nepouzdanost, ni 504 nije mogla da se pohvali istim. Na to treba da se doda i ocajan takt voza i eto rezultata.
Ja znam licno dvoje koje sa Vidikovackog venca idu na voz peske ali na stanicu Knezevac (5min na dole, 10tak na gore), dok znam jednog koji iz istog kraja ceka 504 do Rakovice. Ali to su izuzetno mali brojevi, kao i tih 10 da bi moglo da se izvode neki zakljucci.

Ja sam na drugoj temi predlagao da 502 koja sada ima bukvalno idiotsku trasu pravi osmicu u Rakovici, Zel st Rakovica - Knezevac - Petlovo brdo - Vidikovac - Miljakovac - Kanarevo brdo - Kosutnjak - zel st Rakovica u oba pravca kako bi svi bili ravnorpavno udaljeni i da niko ne mora da pravi pun krug. Na ovaj nacin bi se resilo vise problema i zahteva. Naravno da takt ne bi smeo da bude los.

Najidealnije resenje su visokofrekvetne linije, mada nikada ne reci nikada. Big centar je sada postao centar i dobio je i nove i izmenjene linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877888#p877888:5nzwkqyc je napisao(la):
beobike » 06 Sep 2021 14:38[/url]":5nzwkqyc]Najidealnije resenje su visokofrekvetne linije, mada nikada ne reci nikada. Big centar je sada postao centar i dobio je i nove i izmenjene linije.
Na šta misliš?
 
Uvek najhvaljenija stanica je Novi Beograd, i zbog povezanosti. A nju, koliko znam, ne povezuje ni jedna fider linija, možda grešim. Takva linija povezuje Prokop i za nju kažemo da je povezanost nula. Plus Rakovica nije samo stanica za Bg Voz već i međugradski, međunarodni saobraćaj, baš kao i Novi Beograd... Ovo je moj utisak.
Spomenuo sam Big tržni centar kao primer kako "objekat" može da iznudi linije i male i velike, i izmene i produženja. Kao što sam napisao ranije, očigledno gradska železnica, a bojim se i železnica uopšte, nije prepoznata kao važna.
 
Нови Београд има и боље од фидера, има 95 и трамваје 7, 9, 11 и 13. Слично и Карађорђев парк (9, 10, 14, 30, 31, 33, 39, 42, 47, 48, 59, 17, 18, 46, 55, 70) и Вуков споменик (2, 3, 5, 6, 7, 12, 25, 25П 26, 27, 32, 74 Еко 1). Док Прокоп има две бедне линије, 34 и 36.
 
ŽS Rakovica ima šest koloseka od kojih pet ima izlaz na peron a ostavljen je i prostor za sedmi kolosek. Jedan peron može da bude za BG voz, najbolje onaj do ulice. Drugi za ostale a treći za međunarodne vozove. Trenutno je kapacitet stanice takav da se odmah može to i primeniti. Ostaje prolazni kolosek za teret.
I za linije ka NBG ima mesta na postojećoj infrastrukturi, tačnije Resnik-Zemun.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878077#p878077:12xwhdjn je napisao(la):
Дошљак » 07 Sep 2021 12:44 am[/url]":12xwhdjn]Нови Београд има и боље од фидера, има 95 и трамваје 7, 9, 11 и 13.
А ту је и 94. Па и ЕКО 1, а онда и 67, па донекле и 89 и 85.

Али ни то није довољно за главну станицу. Ни крштена веза са Општином Нови Београд не постоји.
 
Zato i mislim da za Rakovicu nam ne trebaju neki posebni "fideri", već treba samo staviti stajalište na mostu uz stepenice i povezati stajalište u Miška Kranjca kod Doma Kulture. Umesto da se naviknu ljudi na druge linije, mogu da koriste postojeće. Ovako nekako sam to zamislio:

PsK2jW7.png


Crvena linije je staza-trotoar od stanice Miška Kranjca (47, 50, 54, 59, 94, 502, 505), plava su stepenice sa nadvožnjaka (37,59, 50, 504), gde bi se dodalo još jedno stajalište. Jako jeftino ima visokofrekventnih fidera do ŽS Rakovica, bez dodavanja novih linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878116#p878116:3dleqz7y je napisao(la):
tragac » Uto Sep 07, 2021 9:02 am[/url]":3dleqz7y]ŽS Rakovica ima šest koloseka od kojih pet ima izlaz na peron a ostavljen je i prostor za sedmi kolosek. Jedan peron može da bude za BG voz, najbolje onaj do ulice. Drugi za ostale a treći za međunarodne vozove.

Ništa time ne bi postigli osim što bi napravili saobraćajni kuršlus u Ž.st. Rakovica i smanjili propusnu moć pruge zbog nepotrebnog sečenja puteva vožnji... :roll:

Koloseci 2-4 su za smer od Beograda, 5-7 za smer ka Beogradu. Koloseci 6-7 su za vozove iz smera/ka smeru Mala Krsna. Kolosek 1 nikad nije izgrađen, kao ni veza ka Maloj Krsni sa desne strane pruge iz smera Beograda (zbog izbegavanja sečenja puteva vožnje). Takođe nikad nije izgrađena ispravljena trasa ka Košutnjaku sa tunelom. Vidi se prvi peron koji nastavlja pravo, a 2. kolosek skreće pre kraja perona. Kolosek 7 je bez perona. Stanica Rakovica je u poprilično nedovršnem stanju u odnosu na prvobitan projekat. Sve ovo što sam nabrojao je projektovano novim beogradskim čvorom, a nikad nije izgrađeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878131#p878131:2lgc3k16 je napisao(la):
WLABmz » Tue Sep 07, 2021 8:42 am[/url]":2lgc3k16]Koloseci 6-7 su za vozove iz smera/ka smeru Mala Krsna.
Kolosek 7 je zapravo prolazni u pravcu Makiš-BGD.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878131#p878131:2lgc3k16 je napisao(la):
WLABmz » Tue Sep 07, 2021 8:42 am[/url]":2lgc3k16]Kolosek 1 nikad nije izgrađen, kao ni veza ka Maloj Krsni sa desne strane pruge iz smera Beograda (zbog izbegavanja sečenja puteva vožnje). Takođe nikad nije izgrađena ispravljena trasa ka Košutnjaku sa tunelom.
...
Stanica Rakovica je u poprilično nedovršnem stanju u odnosu na prvobitan projekat. Sve ovo što sam nabrojao je projektovano novim beogradskim čvorom, a nikad nije izgrađeno.
Ispravljanje trase ka Košutnjaku je izgleda mnoooogo teška stvar.
:lool:

Stanica Rakovica je na lošem mestu daleko od glavnih pravaca kretanja ljudi. Još kad krene tramvaj direktno preko novog mosta, nikome neće pasti na pamet da ide BgVozom ka NBG. Jedino ko ide dalje.
Jedino što bi možda moglo da se uradi su stepenice direktno od perona gore do mosta i pomeranje autobuske stanice na sam most.
Most je inače tačno na kraju perona, tako da bi se pešačilo nekih 300m od voza do stepenica. Ne znam koliko je ostvarivo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878116#p878116:2lgc3k16 je napisao(la):
tragac » Uto Sep 07, 2021 9:02 am[/url]":2lgc3k16]ŽS Rakovica ima šest koloseka od kojih pet ima izlaz na peron a ostavljen je i prostor za sedmi kolosek. Jedan peron može da bude za BG voz, najbolje onaj do ulice. Drugi za ostale a treći za međunarodne vozove.
Ne organizuje se tako železnički saobraćaj. Poenta je da nema sečenja pravca, kako je objasnio. Tu je i čudno što nikada nisu uradili 1. kolosek i njegovu vezu sa prugom ka MK. Da se ne vraćam na kvalitet izvedenih radova kod poslednje rekonstrukcije.
 
Mislim da nije realno sa nadvožnjaka spustiti stepenice, posebno ne obične, jer to podrazumeva prolazak samo ljudi koji mogu da pređu 50tak stepenika i to bez nekog prtljaga. O liftu ili pokretnim ne treba trošiti reči. A i stvarno ne mislim da je bezbedno.
 
Шта фали лифтовима? То би било добро решење.
 
Ne fali ništa naravno, sama da rade. A u Bg je to uglavnom lutrija.
 
Mislim ako polazimo od toga da može biti samo kako tako je, onda što o tome uopšte pričamo? Lepo vreme, ajmo napolje.

Naravno može da se napravi da je bezbedno i naravno da se može napraviti zajedno sa liftovima konstrukcija, bio sam na desetinama takvih stanica, što u Njujorku što u Nemačkoj što u Kini i Etiopiji. Mislim ako imate sumnju da li naši mogu da odrade, mogu to Kinezi. :)

A ako je baš frka, onda nikakvo opravdanje da se ne napravi pešačka staza od stajališta u Miška Kranjca, po ravnom praznom prostoru.
 
Videćemo na šta će sve to da liči uvođenjem 4 traka uz koje idu i trotoari, reorganizacijom raskrsnice kod livnice i da li će biti promena linija javnog prevoza. Ali pešačenje prosto ne bi trebala da bude opcija kada se govori o putničkoj železničkoj stanici pa i što se tiče gradske železnice za kraća putovanja jer onda dužina putovanja voza gubi prednost.
Možda izgradnja IMRa pokrene ovu priču, kao što je to uradio BIG, ranije Capitol park.
Najgore što se smišlja topla voda a aktivna stajališta javnog prevoza kao i kakva-takva taksi stanica postoje ispred same stanice.
 
Смејаћете се, али овде је нека гондолица до Видиковца можда елегантно решење:))
 
@beobike
Niko ne govori o ukidanju postojećih linija. Pešačenje je od 300-400 metara za presedanje sa postojećih visokofrekventnih linija do stanice. To je između 3-5min hoda od stanice do centralnog dela perona (merio sam). Plus tako se direktno povezuju sa BGVozom: Dom Kulture, Dom zdravlja i Opština Rakovica. Znači na keca može da se uradi, ali kao što rekoh plašim se da se plac IMRa čuva za investitora i zato se neće uraditi ništa.
 
Tu neki poslovni centar sa pešačkom ulicom od ulaza u stanicu (gde je prelaz preko bulevara i tramvajska stanica) ka autobuskoj stanici GO Rakovica, em bi poslovni centar generisao korisnike železnice em bi se omogućio lep prilaz železničkoj stanici. Eventualno može koja prodavnica i kafić u toj ulici da se stavi
 
Znam da je prodat, i celu dugu priču. Pola zgrade mi radilo u IMRu. Ne bunim se ja tu je već odavno pisana prenamena. Nego se plašim da neće misliti na stanicu i zaje*******aće kraj.

To je idealno mesto za mali parkić se prijatnom vezom između DK, DZ, celog kraja, i stanice. Jako mnogo može da se dobije izgradnjom te staze i vezom sa nadvožnjakom. Možda treba da cimamo Gobeljića da nas posluša, jer kapitalisti rade za narodni interes inače... :bubanj:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666563#p666563:2ohs8fnb je napisao(la):
solecar » 04 Okt 2019 19:53[/url]":2ohs8fnb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666135#p666135:2ohs8fnb je napisao(la):
beobike » Čet Okt 03, 2019 3:43 pm[/url]":2ohs8fnb]I nije samo Kneževac, da li generalno Rakovica ima pristup BG Vozu? NEMA! Evo prilike i to da se ispravi. Svim ovim polu idejama koje sam nabrojao, niko ništa ne gubi, samo neki dobijaju. Sigurno ih još, verovatno i boljih. Ali ideja da provuku bus kroz Vidikovački venac je apsolutno sumanuta i pored nje sve ove ideje izgeldaju itekako opravdanije i realnije. I sve izmene ili preusemrenja ne iziskuju dodatnih 10km ili pola sata vožnje kao što bi trebalo za dodatne linije.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666144#p666144:2ohs8fnb je napisao(la):
solecar » Čet Okt 03, 2019 4:07 pm[/url]":2ohs8fnb]Davao sam ranije predloge za bolje povezivanje sa železničkim stanicama i Vidikovcem. Kasnije ću više i detaljnije o tome.
Evo predloga koje sam davao ranije (nisu svi moji):
47 preko Vareške i ŽS Rakovica
37 preko Repišta , ŽS Rakovica i Vareške do Miljajkovca I
505 preko ŽS Rakovica i Vareške do Miljajkovca I
505L da se prenumeriše u 508 i produži Vareškom , ŽS Rakovica i Pilota Mihajla Petrovića do okretnice Cerak vinogradi









Sve pomenuto može da se izvede sa postojećim brojem vozila , s tim što bi linija 505L (508) umesto na 20 minuta , saobraćala na 30 minuta.
 
Vrh