Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Jeзиво ми је какви су све пропусти нађени на тунелу и станицама дуж њега. Поготову за евакуационе излазе.
 
Nažalost ova priča je manje više poznata otkako se krenulo sa čupanjem pruge u Savskom amfiteatru, ali kao i sa većinom drugih stvari postupamo po principu 'ma nema šanse' dok se nešto ne desi
 
Знало се за ризик проласка возова са опасним материјалима, али не и за бројне неадекватности саме противпожарне заштите дуж тунела и у станици Вуков споменик - евакуациони излази закључани ланцима, без исправних електричних инсталација са накупљеном подземном водом, станица без адекватног броја људи задужених за противпожарну заштиту, и са нефункционалним системом за дојаву пожара на кључним елементима, као што је трафо станица, тунел без обележеног пута евакуације, без канала за одвод воде, без адекватног надзора и без могућег приступа ватрогасним возилима. Све то је било неадекватно и пре пребацивања транспорта опасног терета у тунел.
 
Po meni je ova odiseja krenula jos kad je odabrana ova slepacka varijanta cuvenog Beogradskog zeleznickog cvoouura™.
 
Није баш слепачка варијанта, доста пара је ту отишло :D
 
Није слепачка, већ је недовршена. А то је слепачка политика финансирања ок плана. Искрено, једнак је ризик по град био и транспорт опасних материја приобалном пругом.
 
Ne budite slepci (da se okoristim vašim rečnikom) i recite to Beograđanima i Banaćanima na potezu Vršac - Pančevo koji svaki dan koriste te tunele za dolazak i odlazak sa posla i time izbegavaju gužve i štede ogromno vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877575#p877575:3joq5bv3 je napisao(la):
Дошљак » Ned Sep 05, 2021 11:35 am[/url]":3joq5bv3]Није баш слепачка варијанта, доста пара је ту отишло :D
Pa jes. :D
I dobili smo veliko ništa.

Stanicu ispod Vuka koja može da prima prigradsku i regionalnu železnicu ali metro garniture jok. Tunel s dva koloseka koje kobajagi treba da koriste i metro i regionalna železnica i međugradski vozovi i teretni vozovi (do izgradnje alternative). Aha, oće to... Glavnu železničku stanicu koju niko ne koristi a guta pare ko crna rupa. Dobismo i izbor hoćemo li da teretni vozovi sa opasnim hemikalijama idu kroz grad ka severu uz reku i stambena naselja, ili da idu duboko pod zemljom, pod jednim od najgušće naseljenih delova grada. Prugu do Zemuna (jer šatro nije bio već dovoljno povezan sa gradom) sa sve depoom za garniture na njegovom obodu, a najvažniji aerodrom u regionu zaobiđen u širokom luku i ostavljen da bude opslužen autobusčićima i divljim taksijima. Obrenovac isto zanemaren i ostavljen autobusčićima, iako mu do pruge u Železniku treba svega 17 km. Pančevo koje je na pljuvometar od centra Beograda a isto je ostavljeno bez voza i samim tim i stanice Pančevački most, Vukov spomenik i Karađorđev park dodatno obesmišljene odnosno smanjen im potencijal.

Trebalo je geniji proletarijatski 70ih da se manu megalomanskih stupidarija i da se opredele za GŽS u Bloku 42 ili da ostave postojeću ali da bude samo za putnički saobraćaj a onaj pičvajz pored reke da se makne na Makiš i gde god. Oko Dorćola da se ostave dva koloseka. Za Luku Beograd videti šta i kako. A paralelno s time da se tamo iza Višnjice započne sa izgradnjom famoznog mosta-obilaznice za teretni železnički saobraćaj.

Kakvi Prokopi, kakve duboke stanice ispod Vuka koje nisu ni za k, kakve petljavine na Maleškom brdu...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877581#p877581:3joq5bv3 je napisao(la):
Дошљак » Ned Sep 05, 2021 11:54 am[/url]":3joq5bv3]Искрено, једнак је ризик по град био и транспорт опасних материја приобалном пругом.
Pa i nije.
A taj problem je trebalo da počne da se eliminiše još pre 50 godina radom na istočnoj železničkoj obilaznici i novom mostu prema Pančevu, baš za transport tereta i opasnih materija. Pruga kroz Dorćol bi ostala, ali za druge potrebe i rezervu. Ne da bude magistrala za sve papazjanije.
 
Cvour.jpg

Očigledno da očiglednije ne može biti. Verovatno sam nešto izostavio i nisam išao u detalje i preciznost ali ovo je suština. I manje bi koštalo nego sve dosadašnje papazjanije i akrobacije. I naravno, pored svega, ovo bi iziskivalo da se Pančevac napokon kršteno sredi i renovira. Ali avaj, nema boljitka bez nekog ulaganja... A opet bi koštalo manje nego razni Prokopi, vijadukti i tunelčine. Prvo se za to postave temelji i započne s gradnjom, a onda se posle oko toga i ostalih ključnih tačaka planira i gradi metro. A ne ova čorba sa malo prigradske železnice, malo međugradske, malo metro, malo industrija, malo stanovanje, sve smućeno u veliku splačinu u kojoj pojedinačno ništa ne funkcioniše kako treba.
 
Па може Вук да прими метро, само треба да се ураде метро тунели до њега. Метео тунели и железнички тунели се не мешају. Врачарски тунел није предвиђен за метро, већ само за железницу и то искључиво путничку.
За локацију Прокопа да је промашена неких 400 метара на запад се слажем. Да је урађена станица испод булевара Војводе Путника, имали би смо савршено решење.
Пруга у приобаљу је наслеђена још од пре 2. светског рата, и слажем се да је и то погубно решење. Као и грешка што прво није рађена комплетна теретна обилазница до Панчева.
Земун изгледа боље није могао да се реши, а то решење је условио развој НБГ који је предвидео насип уз Милутина Миланковића и тунел испод Бежаније.
У оно време је предност дата аутобусима у сваком смислу - јавни превоз, превоз радника, приградски превоз, међуградски превоз, па су тако конципирали и аеродром, уз аутопут уместо уз железницу.
Гашење узаног колосека ка Обреновцу је исто погрешна одлука у духу аутомобилизације и лобија аутобуса, као и условљена урбанизацијом Чукарице.

Што се тиче Панчева, да нема новог чвора, њима би веза са Београдом била до Дунав станице. Сада је проблем више политички што неће да продуже БГ воз или да пусте електричне гарнитуре до Стрелишта као обичан воз. Значи нормална железничка веза БГ-ПА је технички омогућена тек са новим чвором. Зато данас са ових неколико возова за Вршац може да се чека воз за Панчево и на Аутокоманди и код Вука.

Уклањање ранжирне станице из приобаља је исто омогућено изградњом новог чвора, пошто је Макиш исто предвиђен њиме. Значи без новог чвора не би било Макиша и ове постојеће пруге.
Блок 42 је у оно време био пустара између спаваоница. НБГ је добио на привредмом значају тек 2000их.

Цела обилазница такође је предвиђена са пројектом новог чвора. Без њега не би било ни постојеће обилазнице Батајница-Остружница-Макиш-Бели Поток, већ би сав терет из правца Бачке и Срема ишао кроз НБГ па кроз Топчидер ка југу.

Генерално, проблем новог чвора је више политичке и организационе природе него техничке.
Политика гуши завршетак, пошто сад немамо и даље комплетиране многе елементе новог чвора - теретну обилазницу, бројне станице и њихове везе јавним превозом.
Други проблем је до самих железница које нису у стању да одржавају адекватно своје објекте. Зато и постоје ови противпожарни пропусти код Вука. Неспособни су да запосле још два ватрогасца што им је МУП наложио, да оспособе систем за дојаву ватре и да евакуационе излазе опреме аутоматским вратим уместо решетки закључаних ланцима. Тешко им да ураде прилаз за камион код Франша и Панчевца.

Прочитајте детаљно ове документе на БНИРу, има ту занимљивих детаља.
 
Pa može i autobus da prođe kroz Zmaja od Noćaja, sve što je potrebno je da napravi 20 manevara i pozicioniranja,i jednom kad uđe, posle nije problem.

Zar ne vidite da se ceo sistem oslanja na ''pa može da se skarabudži''? Vama to nije problem? Ne vidite problem u spucavanju nekoliko stotina miliona evra tokom 50 godina u sistem koji je: isključio moderne metro garniture ispod Vuka, ostavio Obrenovac na autobusčićima, ostavio aerodrom na autobusčićima, Pančevce takođe, iznedrio novu GŽS koju niko ne ferma, a sav opasan teret ostavio da jezdi ispod centralnog gusto naseljenog područja?
 
Ma samo da su stavili prugu na nasip od železničkog mosta na Savi do Beograd Glavne ne bi bilo nikakvih problema.
2 km pruge je moglo sve da reši.

Ovako su izmislili toplu vodu i 50 godina kasnije smo i dalje u problemima sa nedovršenim polu rešenjima.
 
I na onom glasanju (gde je izostalo pola proletarijata, pardon - kvoruma) je ponuđena varijanta sa raskršćem sever-zapad-jugoistok na mestu današnjeg NISa. To su odbacili jer im nije bilo dovoljno glamurozno. Nego je umesto toga sve to ugurano u brda pod Belim dvorom, stadionom Partizana i Vračarom. Jer mora sve da bude megalomanski. A i koga briga, pola proletarijata neće biti ni živo kad se to bude pravilo, neka o tome brinu i plaćaju naredne generacije...

Pola faking veka za jednu železničku stanicu.
Vukov spomenik koji ''može sve'', samo uz sijaset radova i troškova.
San o pobeđivanju 17 km njiva od Železnika do Obrenovca.
San o pobeđivanju 5 km njiva od Zemuna do Aerodroma.
San o jednom danu kada će se vratiti železnica na pljuvometar do samog Pančeva.
Impoznatne kompozicije opasnih materija koje se veličanstveno kreću ispod Vračara.

Eto, to je nama naša borba sa BG Čvoooourom dala.
 
Пази, ова обилазница коју си нацртао је предвиђена пројектом новог чвора, пре њега није била у плановима. И започета је са њим.

Нови чвор није искључио метро код Вука, већ му је направио станицу. Искључио га је СМАРТ план који предвиђа Шуматовачку улицу као битнију тачку метроа.
Аутобуси до Обреновца су последица маније за аутобусима када је Југославија имала у сваком месту гиганта превозника и када је имала шест фабрика аутобуса.
Без новог чвора Панчево би имало воз до Дунав станице, и онда би сви ишли на аутобус који улази у град.
Ово садашње стање није последица новог чвора, већ његовог незавршавања.
 
Sve je to ok ali apsolutno NIJE BILO POTREBE da se izmesti Beograd glavna, trebalo je adaptirati je samo i denivelisati koloseke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877606#p877606:1c08njc4 je napisao(la):
Дошљак » Ned Sep 05, 2021 12:43 pm[/url]":1c08njc4]Пази, ова обилазница коју си нацртао је предвиђена пројектом новог чвора, пре њега није била у плановима.
Još gore. Samo potvrđuje moju tezu da ovde već vekovima vladaju i odlučuju slepci.
I da je ova varijanta BG Čvoooura najveća glupost i muka koja je ikad zadesila Beograd.

Nije Vukov spomenik isključio metro, samo je pokušao da u jednoj istoj stanici, na dva ista koloseka spoji nespojivo - 1) sovjetske garniture regionalne železnice koje služe za spajanje sovjetskih metropolisa sa udaljenim satelitskim gradovima... i 2) moderne metro sisteme za brzo kretanje unutar gradskog tkiva.

Namerno naglašavam i dupliram ovo ''sovjetske'' jer premda takvi sistemi i garniture su solidno radili posao u svojim matičnim zemljama i uslovima, još tada se videlo da gube korak ili se bar razlikuju u odnosu na druge trendove i tehnologije u svetu. I dobro, to je ok, to je njihova stvar. Ali nemoj mi onda kupovati garniture regionalne železnice da služe kao surogat za metro koji nećeš da praviš. I nemoj mi ceo grad podređivati tom nakaradnom sistemu koji pritom neće pokriti ni mrvicu onoga što treba da pokrije metro.

Da je ta greška urađena 1960ih, dok se tehnologije i principi metroa i regionalnih železnica još uvek nisu toliko razlikovali, pa i da razumem. Ali uraditi nešto tako 1980ih i 19990ih je odraz teškog slepila i proletarijatskog razmišljanja koje očigledno nije znalo osnovne razlike između podsistema.
Аутобуси до Обреновца су последица маније за аутобусима када је Југославија имала у сваком месту гиганта превозника и када је имала шест фабрика аутобуса.
Pa da, to između ostalog i kritikujem. Megalomanija i forsiranje neprirodnih tokova razvoja, čak i na sopstvenu štetu.
Al bitno da ih nije mrzelo da teraju/proširuju prugu 50 km od Kolubare do TENTa. Al za onih 17 km do Železnika ih zabole. :kafa:
Без новог чвора Панчево би имало воз до Дунав станице, и онда би сви ишли на аутобус који улази у град.
Ово садашње стање није последица новог чвора, већ његовог незавршавања.
Pančevci bi imali voz dokle god žele, od svog grada, preko stanice Pančevački most, Dunav, 25. maj, Beton Hala, GŽS, pa sve do Topčidera i Rakovice. To je samo stvar rutiranja BG odnosno BEO voza.

Ovo sadašnje stanje je posledica i nezavršavanja novog čvora, ali i slepila i kratkovidosti u njegovom projektovanju. Nisu im trebale nikakve tunelčine kroz centralne delove grada, nego da putnički saobraćaj podele na krak ka Bloku 42 (za dalje pravce ka zapadu) i krak oko Kalemegdana za pravce ka severu. A sve ostalo da ide na obilaznicu. Nikakvi Prokopi, nikakve mreže ispod Dedinja, nikakve tunelčine duboko pod Vračarom a svakako ne nikakve opasne materije ispod centra grada.

Nego im bilo ispod časti da imaju skrmno raskršće kod NISa. A i Tita i JNA su hteli da imaju tunel za beg ispod Belog dvora i kasarne Topčider. A grad i železnice nek se prilagode tome... Da su bar imali neke šanse nakon tog bega, pa i da razumem. Pošto je ceo svet tada projektovan i razvijan uz obraćanje pažnje i na vojne zahteve (hladni rat). Ali mogli su da naprave pešački izlaz do Rakovice gde je depo Plavog voza. Nisu morali da preusmeravaju ceo saobraćaj na to prokleto brdo samo da bi ovima voz i tunel bio direktno pod nogama. Bestraga im glava više s tim Prokopom i čvorom u brdu. :bash:
 
Komunisti su bili opsednuti i plašili se nuklearnog napada, rešenje tunela ispod grada za železnicu je u stvari bila maska za atomski bunker da može 5000 ljudi crvene buržuazije da se skloni od radijacija.
Prokop je samo iznudjeno rešenje koje se kači na taj ogroman bunker u vidu zelezničkog tunela.
 
Нису предвиђени исти колосеци па ни перони за метро код Вука. Ту су перони за метро у горњем нивоу пре великих покретних степеница.
Метро је требао да има своју трасу на правцу Трг-Устаничка испод булевара, а железница има своју трасу на реалцији Франш-Вук-Панчевац. Вук је само место где је предвиђено укрштање, хаб што је модерни рећи.

Пруга ТЕНТ је тасебан систем одвојен од бивших ЈЖ данас ИЖС.

Возови из Баната су завршавали своје вожње у Дунав станици. Нису ишли око Калемегдана осим теретњака. А туда нема струје за БГ воз.

И главна чињеница, без новог чвора, не би било ни БГ воза ни било какве градске-приградске, свиђсо се нови чвор нама или не.
 
Naravno, na to sam i mislio.

I kao što rekoh, razumem ja to. Ceo svet je tada bio fokusiran na to i u stanju večitog konstantnog straha od nuklearnog ili konvencionalnih ratova. Samo, te njihove ideje da bi kao utekli Sovjetima su mi u startu smešne. Nuklearka briše sve, pa i taj Plavi voz. A ako bi bila konvencionalna invazija, pa pregazili bi sve do Jadrana za dve nedelje.

No i pored svega toga, mogli su da izvedu pešački tunel za beg dole do doline Topčiderske reke gde je i bio depo za Plavi voz.
Ali ne... morala je mreža šinskih tunelčina da se progura kroz brdo pa to ti je...
Нису предвиђени исти колосеци па ни перони за метро код Вука. Ту су перони за метро у горњем нивоу пре великих покретних степеница.
Znači još kopanja? Pa sjajno. Pa oni su znači napravili sve redom, samo nijedan metar za metro nisu iskopali, ako ne računamo famozne kasete ispod Prokopa.
Пруга ТЕНТ је тасебан систем одвојен од бивших ЈЖ данас ИЖС.
Čija god bila, tu prugu je gradila, održavala i proširila država. Ista ona država što je brže bolje uvrstila Lazarevac i Mladenovac u Beogradski okrug i izgradila im tamo sve i svašta, dovukla tu prugu do TENTa a na pamet joj nije palo da prevali još 17 km njiva do obližnjeg Železnika i Ostružnice.
Возови из Баната су завршавали своје вожње у Дунав станици. Нису ишли око Калемегдана осим теретњака. А туда нема струје за БГ воз.
Uradi se modernizacija, elektrifikuje se pruga i pusti se BEO voz ili LRT. Opet manje košta i razumnije je nego celokupan ovakav Čvor.
И главна чињеница, без новог чвора, не би било ни БГ воза ни било какве градске-приградске
Pa ako će da nastave da postoje u ovakvom srozanom, okrnjenom i osramoćenom obliku, onda je možda i bolje da ne postoje.
Pošto taj BEO voz ima smisla i isplativost za povezivanje regiona oko Beograda. A ako ćemo da koristimo čitav jedan železnički sistem da bi spojio tek Batajnicu sa centrom BG, pa onda taj sistem i treba da se ugasi. Kad za bolje nije.
 
E, pa doktrina je bila da ih JNA malko zadrži na severu, u ravnici, pa da posle TO partizanski ratuje po gudurama (a zadržali bi specnaz likovi u radničkim kombinezonima i sa PAP-ovkama onoliko). Ovi tuneli mu, realno, i u toj doktrini dođu suvišni. Ali, važno da se 'strateški planiralo'.

@Došljak
Nema na Vuku nikakvih perona za metro, da ne bude zabune.
 
Зар није остављена касета иза оног великог бакрореза?
 
Vrh