Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Rešenje je krajnje jednostavno
uvesti još jednu zonu u BUS plus tarifi ( npr zona 5) i naplatiti je 7000 rsd ( jer je Autobuska karta PA-BG 6000rsd mesečno ako se ne varam, trebao bi da pitam ženu :lol: ), i pustiti lepo voz još tih par stanica (4), s obzirom da je 21 vek lako je posle obračunati koliko kome para treba da se uplati na kraju meseca. Jer sve se vrti oko Para.
Realno potrebna je jedna velika Gumica i obrisati celu organizaciju i napraviti je skoro od nule ali da bude po meri građana, siguran sam da bi se i veoma uštedelo.
 
A ovo je problem samo administrativne prirode. Grad nece da pusti BG Voz do Panceva jer Pancevo nije de o Belgrada. Ako ne mogu da se dogovore oko ovakve gluposti, onda je problem druge prirode.
 
Pa kad je 4 godine od modernizacije pruge prošlo, a ništa nije do sad urađeno po tom pitanju, da li zaista mislite da će išta uraditi u bližoj ili daljoj budućnosti? Stajališta su već sad vandalizovana. Pruga Beograd - Pančevo je zbog zatvora pruge Stara Pazova - Novi Sad sada jedini pravac kojim idu teretni vozovi sever-jug, od kojeg zarađuju Srbija Cargo, svi privatni teretni operateri i Infrastruktura železnice Srbije. Treba sesti i blokirati prugu. Ako mislite da će nekakve online peticije nešto uraditi, blago vama...
 
имају два једноставна решења, која могу да се ураде да се хоће. по закону о локалним самоуправама (или као се већ зове тачно, није битно) није забрањено да се више локалних самоуправа удружи у сврху обављања комуналних делатности (чак сам о томе и писао на овој теми пре пар година). тако да, законски гледано, ништа не спречава да се Стара Пазова, Панчево, Опово, Пећинци и Смедерево укључе у београдску Дирекцију за јавни превоз (која је, иначе, надлежни орган за обављање јавног превоза на територији Београда).

прво, најправедније, је да се финансирање ДЈП издели општински, дакле да свака општина учествује једнако у финансирању ДЈП. значи 22 општине, свака учествује са по 4.5% у финансирању ДЈП (тј. Београд би учествовао са 77.2%, 17 општина Х 4.5%). предност, сви су равноправни, веће шансе за даље ширење мреже, лакше увођење БГВ-а, јефтинији превоз за путнике ових 5 општина, које су све везане за Београд. мана, врло вероватно велики издатак за Пећинце и Опово

друга опција је да свака општина плаћа онолико колико износи њен удео у укупном јавном превозу (број линија, број км и слично). предност, јефтиније за Пећинце и Опово, јефтинији превоз за путнике ових 5 општина. мана, тешко је ширење, јер би неки на основу тога одбили финансирање БГВ-а или других видова који им нису у интересу
 
Treba blokirati prugu zbog neviđenog mafijanja i zabušavanja sa rekonstrukcijama koje se odugovlače u nedogled i traljavo se rade na celoj teritoriji zemlje.
Železnička mreža nam je iscepkana kao da smo u ratu, trećina mreže je pod diverzijom uz tendenciju rasta.
 
Upravo je "Srbija voz" putem FB-a obavestio da od sutra prestaje sa radom stara stanica Tošin Bunar i da se prelazi na novu, uz ogradu da lift za osobe sa invaliditetom nije u funkciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785485#p785485:3g0jsoen je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Okt 20, 2020 2:32 pm[/url]":3g0jsoen]Upravo je Srbvoz putem FB-a obavestio da od sutra prestaje sa radom stara stanica Tošin Bunar i da se prelazi na novu.

Znači konačno kreće levi kolosek sa radom. Pretpostavljam samo Prokop - Zemun.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785488#p785488:14yc3rst je napisao(la):
WLABmz » 20 Okt 2020, 14:39[/url]":14yc3rst]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785485#p785485:14yc3rst je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Okt 20, 2020 2:32 pm[/url]":14yc3rst]Upravo je Srbvoz putem FB-a obavestio da od sutra prestaje sa radom stara stanica Tošin Bunar i da se prelazi na novu.

Znači konačno kreće levi kolosek sa radom. Pretpostavljam samo Prokop - Zemun.
Izmeštanje stajališta Tošin bunar
„Srbija Voz“ a.d. obaveštava korisnike svojih usluga da će dana 21.10.2020. godine dosadašnje stajalište Tošin bunar, koje se nalazilo ispred ulaza u tunel Bežanijska kosa, biti premešteno na novu lokaciju, zbog puštanja u upotrebu infrastrukturnih kapaciteta,
Novoizgrađeno stajalište Tošin bunar nalazi se sa leve strane levog koloseka međustaničnog rastojanja Novi Beograd-Zemun.Prilaz putnika peronu je omogućen stazom iz ulice Tošin bunar i stepeništem. Lift za prilaz osoba sa invaliditetom nije u funkciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785541#p785541:2no8p1rl je napisao(la):
solecar » 20 Oct 2020 04:21 pm[/url]":2no8p1rl]Gde se otprilike nalazi nova lokacija Tošinog bunara?
FB_IMG_1603214539053.jpg

Fotka sa fb stranice Beovoz:rs.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785059#p785059:3s4yxlnl je napisao(la):
tragac » 19 Oct 2020 08:35 am[/url]":3s4yxlnl]tako je bilo i pre WW2. Pančevo je bilo u sastavu Grada Beograda a ne Dunavske banovine.
Ne znam da li su prvi vozovi koji kreću iz Beograda a terminiraju u Pančevu uvedeni još tada, moguće da jesu.

Mislim da je bio prigradski prevoz za Pančevo i Rakovicu pre rata sa DMV. Postojala je i linija za Zemun (parnjača) koja je išla sa teretnih koloseka sa keja. Ona je ukinuta verovtno nakon otvaranja tramvaja za Zemun.
 
Земун имао трмавај? А куда је ишао? Од кад до кад?
 
Broj 14 mislim da je nosio, i pušten je, ako ne grešim, 1935 godine. Išao je preko sadašnjeg Brankovog, a ondašnjeg Mosta kralja Aleksandra. Kuda je tačno išao dalje prema Zemunu ne bih znao. Pretpostavljam da je pruga išla bliže Dunavu, al možda neko od forumaša zna nešto više o tome.
 
Do Drugog svetskog rata, linija od Beograda do Zemuna. Bukvalno je već 6. aprila presečena kada je srušen most, deo tramvaja je ostao u Zemunu, deo u Beogradu. Linija posle rata nije nikako obnovljena, već se ubrzo prešlo na trole do NBG-a, pa je i to ukinuto 80-ih, kada je vraćen tramvaj do Novog Beograda ("Tramvajem u 21. vek"). Išao je, dakle, preko Mosta Kralja Aleksandra (mesto Brankovog mosta), pa pravo pored današnjeg Ušća, SIV-a, sve do Pariske komune, pa tu desno i dalje do Munzea. :D
EDIT: Ima ona reportaža iz 1986, sa starim snimcima Beograda, gde Sveta Lukić komentariše kako je sa svojom babom išao do Zemuna tramvajem, ne mogu trenutno da nađem.
 
Trebalo bi da si u pravu. Trole su valjda sredinom 50-tih krenule ka Zemunu. SP Zemun je i bio trolejbuski pogon, a linija je nosila broj 16 koliko znam.
 
Zemun je imao isti status kao i Pančevo. Čini mi se da sam negde pronašao da je trebalo da se napravi i neka slična povezanost sa Pančevom (da li vozom ili tramvajem, to ne znam), ali, rat je sve promenio.
 
Zaostavštinu tramvaja 14 vidimo u liniji 84 nakon preimenovanja i prebacivanja u bus. Vremenom se i trasa izmenila kao i mreža ulica, išao je putem preko SIVa koji danas više ne postoji. Trola je isto nosila broj 14, pa tek autobus 84. Broj je znači ostao, samo pomeren u segment 80 koji je zamišljen kao Zemunski.
 
E, tako nešto. Znam da se u nekom delu, valjda, tramvaj ukrštao sa starom prugom.
 
Хвала другари!

Да се вратим на БГ:ВОЗ, елем, ако је исити Беогадски проејкат који треба да формално правно превози административне ебограђане у свим правцима, и ако је законски све толико проблематично, због чега онда
1. Србија воз не организује превоз потника од тачке А (Панчево на пример) до тачке Б(еоград). Они ваљда за ту "услугу" не морају ником да се правдају нити да избегавају административне препреке. И да, да би се систем разликовао од осталих возова који колају по Србији, може да се зове Беовоз јер јелте, возом до Београда. Ова опција инфраструктурно би се дала најједноставније и најбрже организовати
2. Исто што и горе, само да уместо Србијавоза, улогио превозиоца преузме приватна комапанија или јавноприватна компанија, направљена од здружених средстава свих оптшина које гравитирају Београду. Ова опција ми се чини тежа за организовати.

У првом случају дотације би ишле из републичке касе, локалне заједнице би могле да помажу или да се са републиком квитају преко пореза, у другом случају локлане заједнице би биле директни инвеститори.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785814#p785814:f3mnzo51 je napisao(la):
DzonTravolta » 21 Oct 2020 01:51 pm[/url]":f3mnzo51]E, tako nešto. Znam da se u nekom delu, valjda, tramvaj ukrštao sa starom prugom.
Није. Укрштао се пут за Аеродром, подвожњаком изграђеним 1938. Туда је после рата возио тролејбус 16-ца.
 
moze li neko da objasni kojom tacno trasom je isao ovak krak izgradjen 1932, od dedinja do bigz-a? nisam znao da je postojala takva linija, meni se cini kao da se poklapa sa ulicom vase pelagica?
 
Znam da sam od starijih čuo za priču da je jedan krak, vrlo navodno, išao uz Ljutice Bogdana, ali su me demantovali ovdašnji poznavaoci stvari.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785829#p785829:2h7e54ec je napisao(la):
razgradjevinar » 21 Okt 2020 15:59[/url]":2h7e54ec]moze li neko da objasni kojom tacno trasom je isao ovak krak izgradjen 1932, od dedinja do bigz-a? nisam znao da je postojala takva linija, meni se cini kao da se poklapa sa ulicom vase pelagica?
Baš me čudi da je ovoliko iznenađenje sa ovom mapom tramvajske mreže, koja je već kačena na forum. U temi o istorijatu gradskog prevoza bi trebalo da ima više o tome. Za sada ću preneti ono što su mi neki objašnjavali ovde, vezano za tu liniju preko Senjaka. Naime, njena trasa se danas poklapa sa onim predlogom za uređenje Topčiderskog parka, Bulevara patrijarha Pavlja i Teodora Drajera. Naime, linija je nosila oznaku 12 i išla je ulicom Vase Pelagića, pa Petra Čajkovskog i onda ulicom koja postojala između Petra Čajkovskog i onog poprečnog dela Teodora Drajzera, a išla tik pored Radanske ulice (što danas planiraju da ponovo izgrade), da bi ulicom Teodora Drajzera išla do današnjeg mini kružnog toka kod Dragiša Mišović.

DzonTravolta":2h7e54ec je napisao(la):
Znam da sam od starijih čuo za priču da je jedan krak, vrlo navodno, išao uz Ljutice Bogdana, ali su me demantovali ovdašnji poznavaoci stvari.
Ono što sigurno znam je da je trolejbus saobraćao preko Ljutice Bogdana i od Dragiše Mišovića sadašnjom trasom do stare okretnice kod Vojne akademije. Kasnije je krak kroz Ljutice Bogdana zamenjen krakom kroz Kneza Miloša i Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića od Mostara do Dragiša Mišović, dok je linija 32 preimenovana u 42 i preuzela deo stare trolejbuske trase preko Kralja Milana, Slavije i Bul. Oslobođenja, te Ljutice Bogdana.
 
Vrh