Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782908#p782908:1mds87o0 je napisao(la):
solecar » 11 Oct 2020 05:05 pm[/url]":1mds87o0]Pa jel sada zato što imamo nedostatak vozača (gradski prevoz i BG: voz), treba da se ništa ne radi i da se ni ne spominje bilo šta na tu ideju?
Naravno da treba. Ja samo kažem da u celoj ovoj jednačini treba uzeti u obzir i ovu nepoznatu.
 
Пут од улице Тошин бунар ка новом железничком стајалишту истог имена,вечерас.
 

Prilozi

  • Screenshot_20201014_013158.jpg
    Screenshot_20201014_013158.jpg
    587 KB · Pregleda: 1.600
Izvor: N1

Pruga Beograd - Pančevo: Novo, moderno, brzo, nedostaje samo - voz

Ni posle skoro četiri godine od modernizacije pruge Beograd - Pančevo i izgradnje drugog koloseka ne postoji voz koji saobraća između dva grada, kao što je to bio slučaj godinama unazad pre rekonstrukcije. Trenutno se, osim za teretni saobraćaj, ta najmodernija deonica u Srbiji koristi za pet vozova koliko ih dnevno saobraća do Vršca. Iz Infrastruktura železnice Srbije i Srbija Voza za N1 kažu da postoje kapaciteti za uspostavljanje još linija, ali da sve zavisi od Beograda i Pančeva.

Zapuštenost i sporost - reči su kojima se decenijama najčeće opisuju srpske pruge. Međutim, na deonici Beograd - Pančevo to ne važi, jer je od 2017. to najmodernija pruga, čija je obnova finansirana ruskim kreditom od oko 77 miliona evra. Uprkos tome, građani dva grada liniju Beovoza, koja je saobraćala i u vreme kriznih 90-tih, još nisu dobili. Zato su na autobuskom stajalištu jedinog prevoznika svakodnevne gužve.

"Mnogo bi bolje bilo kada bi ponovo funkcionisao Beovoz, prinuđeni smo samo na autobus, mnogo nas je, malo je linija".

"Značilo bi nam puno, zato što su oni sada isključili linijske taksiste, jedini prevoz koji imamo su ti autobusi, tako da drže kompletan monopol nad prevozom što mislim da uopšte nije u redu".

"Znate li koliko je ljudi iz Pančeva ranije putovalo vozom - mnogo, mnogo, međutim, sad više nemamo tu soluciju, onda smo svi osuđeni na Pan transport, bili su i privatnici, međutim ni njih više nema, snalazimo se kako znamo", kažu građani.

Vozovi na liniji Beogad - Pančevo išli su nekada na svakih pola sata ili sat, iako je postojao samo jedan kolosek, pa su vozovi čekali na ukrštanje. Iako se očekivalo da će posle modernizacije sve biti brže i bolje, to se nije dogodilo. Zašto, u Infrastrukturama železnice Srbije i Srbija Voza lopticu odgovornosti prebacuju u tuđe dvorište...

"Kada je reč o BG Vozu, odnosno gradsko-prigradskom saobraćaju vozova između Beograda i Pančeva, železnička kompanija 'Srbija Voz' raspolaže svim potrebnim resursima za uspostavljanje ovog vida prevoza između dva grada, a železnički infrastrukturni kapaciteti 'Infrastrukture železnice Srbije' u potpunosti mogu da omoguće ovakav vid i obim saobraćaja. BG Voz između Beograda i Pančeva moći će da saobraća tek nakon usaglašavanja stavova između lokalnih samouprava Grada Beograda i Grada Pančeva, kojima se definišu uslovi za uspostavljanje saobraćaja, raspodelu troškova i način fnansiranja ovog vida gradsko-prigradskog železničkog prevoza", navode Srbija Voz i Infrastrukture železnice Srbije.

Ipak, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ima drugačiju računicu. Kaže da je Grad Beograd nadležan da građanima plaća prevoz jedino na svojoj teritoriji, što je u ovom slučaju do Ovče. Od te lokacije do Pančeva brigu bi trebalo preuzime kako kaže, Grad Pančevo.

"Pre nekoliko godina sam pozvao Grad Pančevo da ugovri sa Srbija Vozom prevoz na istoj liniji za svoje građane na svojoj teritoriji. Kako su izbori za Skupštinu grada Pančevo održani 21. juna ove godine, pretpostavljam da će se i ovo pitanje naći na dnevnom redu novog opštinskog rukovodstva. Kako je u Pančevu zahvaljujući radu predsednika Aleksandra Vučića poslednjih godina otovreno više fabrika, a kako je u Beogradu od 2012. do danas otovreno 180.000 novih radnih mesta, postoje interesi za otvaranje ove linije. Mnogi građani Pančeva rade u Beogradu. Isto tako i mnogi Beograđani rade u Pančevu", kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Interes na svim stranama postoji potrebno je samo naći rešenje, koje u protekle skoro četiri godine nije nađeno uprkos sastancima predstavnika Beograda, Pančeva, pa čak i resornog ministarstva.

Video prilog na linku http://rs.n1info.com/Biznis/a662117/Pru ... o-voz.html
 
Što je najgore, Vesić i u ovom slučaju lupeta, jer bi produženje linije do Pančeva znatno povećalo njenu isplativost - i za Beograd, ako bi plaćao železnici kao za BG: voz. Relativno kratkim poskupljenjem linije, broj putnika bi se duplirao.

Digitron u ruke, pa o parama...
 
То би већ Панчево могло да исфинансира - ремонт једне гарнитуре
 
Ali, zašto ako sistemu kojim upravlja Beograd to povećava rentabilnost iznad nivoa ulaganja u remont? Svaka kompanija bi radila takve računice, da li i VeUprava?
 
Тачно, продужење БГ воза до Панчева иде у корист грађанима Београда као и економији и екологији Београда. Или у супротном, нек пусте онда обичан воз на релацији Београд центар-Панчево са стајањем само код Вука (мада је ту проблематично за ФЛИРТ).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784847#p784847:1y2uhric je napisao(la):
Пантограф » Sun Oct 18, 2020 6:47 pm[/url]":1y2uhric]Što je najgore, Vesić i u ovom slučaju lupeta, jer bi produženje linije do Pančeva znatno povećalo njenu isplativost - i za Beograd, ako bi plaćao železnici kao za BG: voz. Relativno kratkim poskupljenjem linije, broj putnika bi se duplirao.

Digitron u ruke, pa o parama...
Tako je ali... Bilo koji grad ima pravo i obavezu da organizuje gradski i prigradski saobraćaj samo na svojoj teritoriji, pa tako i Beograd može samo do Ovče.
 
Tреба ту направити преседан. Или искомбиновати, да се за те две станице ван територије града Београда плаћа возна карта, а остатак вожње воз да настави као градска железница у бус-плус систему. Решење се сигурно може наћи, само је потребно да се размишља.
 
Vozilo čiji je polazak u sistemu gradskog saobraćaja, koji reguliše Sekretarijat za javni prevoz, ne može da ide van teritorije grada niti može da prihvata karte drugih prevoznika.

Takav je Zakon. Mislim da čak i kada bi se dogovorili, ne bi mogli da prodaju jedinstvene karte. I sam voz bi do Ovče vozio po jednim Ugovorom sa gradom Beogradom i tu bi važio BusPlus, a dalje bi vozio po ugovoru sa gradom Pančevom, gde bi važile njihove karte.
To pod uslovom da je operater SrbijaVoz ili neki privatnik. GSB ili "BgVoz i metro" ne može u Pančevo.

Nije sam zakon kriv, nego to što Srbija nema neke oblike organizovanja gradova kakvi postoje u EU, gde oni rade regionalni prevoz.

Ima dosta takvih slučajeva bliskih gradova po Srbiji. Poslednjih godina na tim relacija uglavnom je ostao po jedan operater, koji radi šta hoće i određuje cene kakve hoće, kao u ovom slučaju.
 
Закон је очајан, бирократија трома, класична бољка нашег система. Кад су неспособни то да реше, нек пусте онда обичан воз БГ-ПА.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784888#p784888:17fta9pu je napisao(la):
Pendolino » 18 Oct 2020 08:15 pm[/url]":17fta9pu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784847#p784847:17fta9pu je napisao(la):
Пантограф » Sun Oct 18, 2020 6:47 pm[/url]":17fta9pu]Što je najgore, Vesić i u ovom slučaju lupeta, jer bi produženje linije do Pančeva znatno povećalo njenu isplativost - i za Beograd, ako bi plaćao železnici kao za BG: voz. Relativno kratkim poskupljenjem linije, broj putnika bi se duplirao.

Digitron u ruke, pa o parama...
Tako je ali... Bilo koji grad ima pravo i obavezu da organizuje gradski i prigradski saobraćaj samo na svojoj teritoriji, pa tako i Beograd može samo do Ovče.
Ali ne organizuje ga grad, nego Srbijavoz, a grad plaća po voznom kilometru. Mislim da tu može da se nađe neka rupica u zakonu. A BusPlus privatna firma može da prodaje i u Pančevu, zašto da ne.
 
Jos jedan teext na N1

Građani čekaju dogovor Beograda i Pančeva oko linije voza između dva grada

Podeli:
Link je kopiran

Ni posle skoro četiri godine od modernizacije pruge Beograd - Pančevo i izgradnje drugog koloseka ne postoji Beovoz koji saobraća između dva grada, kao što je to bio slučaj godinama unazad pre rekonstrukcije. Trenutno se, osim za teretni saobraćaj, ta najmodernija deonica u Srbiji koristi za pet vozova koliko ih dnevno saobraća do Vršca. Iz Infrastruktura železnice Srbije i Srbija Voza za N1 kažu da postoje kapaciteti za uspostavljanje još linija, ali da sve zavisi od Beograda i Pančeva.

http://rs.n1info.com/Video/Info/a662129 ... grada.html

Gradjani cekaju da se SNS sa SNSom dogovori.
 
Добро је да се форсира ова тема. Стварно је срамота што правно-бирократске заврзламе спречавају олакшање живота стотинама хиљада грађана Србије.
 
Većina tih zavrzlama je pokriće za nečiji privatni interes, u ovom slučaju bi to moglo biti za one koji obavljaju prevoz na toj relaciji, legalno ili ilegalno.
 
Новоосновано аутобуско предузеће у Панчеву?
 
Чак и то предузеће може да пронађе интерес кроз учествовање у железничком превозу.
Проблем су заостали људи и њихови концепти, тј. примитиван начин размишљања без пословне логике и логике уопште.
 
Тачно тако, локални превозници као фидери БГ возу из Панчевачких села само добијају на атрактивности међу путницима. Проблем је у бирократској тромости.
 
Постоји... код нас неколицине на форуму.

Један члан УЉЖ из Пожаревца је то предложио још када је одређена локација за Икеу. А сад се гради и читав ритејл парк.
 
Још један одличан предлог, ту би могли онда да свраћају и фидер аутобуси из Вимче, Ритопека, Болеча, Лештана и Калуђерице па би се становништву тих места омогућило преседање на БГ воз, а и приближила им се превозом Икеа и ритејл парк око ње.
 
Vrh