Izvor: N1
Pruga Beograd - Pančevo: Novo, moderno, brzo, nedostaje samo - voz
Ni posle skoro četiri godine od modernizacije pruge Beograd - Pančevo i izgradnje drugog koloseka ne postoji voz koji saobraća između dva grada, kao što je to bio slučaj godinama unazad pre rekonstrukcije. Trenutno se, osim za teretni saobraćaj, ta najmodernija deonica u Srbiji koristi za pet vozova koliko ih dnevno saobraća do Vršca. Iz Infrastruktura železnice Srbije i Srbija Voza za N1 kažu da postoje kapaciteti za uspostavljanje još linija, ali da sve zavisi od Beograda i Pančeva.
Zapuštenost i sporost - reči su kojima se decenijama najčeće opisuju srpske pruge. Međutim, na deonici Beograd - Pančevo to ne važi, jer je od 2017. to najmodernija pruga, čija je obnova finansirana ruskim kreditom od oko 77 miliona evra. Uprkos tome, građani dva grada liniju Beovoza, koja je saobraćala i u vreme kriznih 90-tih, još nisu dobili. Zato su na autobuskom stajalištu jedinog prevoznika svakodnevne gužve.
"Mnogo bi bolje bilo kada bi ponovo funkcionisao Beovoz, prinuđeni smo samo na autobus, mnogo nas je, malo je linija".
"Značilo bi nam puno, zato što su oni sada isključili linijske taksiste, jedini prevoz koji imamo su ti autobusi, tako da drže kompletan monopol nad prevozom što mislim da uopšte nije u redu".
"Znate li koliko je ljudi iz Pančeva ranije putovalo vozom - mnogo, mnogo, međutim, sad više nemamo tu soluciju, onda smo svi osuđeni na Pan transport, bili su i privatnici, međutim ni njih više nema, snalazimo se kako znamo", kažu građani.
Vozovi na liniji Beogad - Pančevo išli su nekada na svakih pola sata ili sat, iako je postojao samo jedan kolosek, pa su vozovi čekali na ukrštanje. Iako se očekivalo da će posle modernizacije sve biti brže i bolje, to se nije dogodilo. Zašto, u Infrastrukturama železnice Srbije i Srbija Voza lopticu odgovornosti prebacuju u tuđe dvorište...
"Kada je reč o BG Vozu, odnosno gradsko-prigradskom saobraćaju vozova između Beograda i Pančeva, železnička kompanija 'Srbija Voz' raspolaže svim potrebnim resursima za uspostavljanje ovog vida prevoza između dva grada, a železnički infrastrukturni kapaciteti 'Infrastrukture železnice Srbije' u potpunosti mogu da omoguće ovakav vid i obim saobraćaja. BG Voz između Beograda i Pančeva moći će da saobraća tek nakon usaglašavanja stavova između lokalnih samouprava Grada Beograda i Grada Pančeva, kojima se definišu uslovi za uspostavljanje saobraćaja, raspodelu troškova i način fnansiranja ovog vida gradsko-prigradskog železničkog prevoza", navode Srbija Voz i Infrastrukture železnice Srbije.
Ipak, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ima drugačiju računicu. Kaže da je Grad Beograd nadležan da građanima plaća prevoz jedino na svojoj teritoriji, što je u ovom slučaju do Ovče. Od te lokacije do Pančeva brigu bi trebalo preuzime kako kaže, Grad Pančevo.
"Pre nekoliko godina sam pozvao Grad Pančevo da ugovri sa Srbija Vozom prevoz na istoj liniji za svoje građane na svojoj teritoriji. Kako su izbori za Skupštinu grada Pančevo održani 21. juna ove godine, pretpostavljam da će se i ovo pitanje naći na dnevnom redu novog opštinskog rukovodstva. Kako je u Pančevu zahvaljujući radu predsednika Aleksandra Vučića poslednjih godina otovreno više fabrika, a kako je u Beogradu od 2012. do danas otovreno 180.000 novih radnih mesta, postoje interesi za otvaranje ove linije. Mnogi građani Pančeva rade u Beogradu. Isto tako i mnogi Beograđani rade u Pančevu", kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Interes na svim stranama postoji potrebno je samo naći rešenje, koje u protekle skoro četiri godine nije nađeno uprkos sastancima predstavnika Beograda, Pančeva, pa čak i resornog ministarstva.
Video prilog na linku http://rs.n1info.com/Biznis/a662117/Pru ... o-voz.html