Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Kad je za nešto rok bio leto 2017. (ako se ne varam), a mi 2020. nemamo čak ni pretpostavku kada će biti gotovo, ne slažem se da se može reći da se "ipak radi". Da smo ti i ja otišli da radimo, do sad bismo završili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781014#p781014:1ed4hx7r je napisao(la):
mikelo90 » 05 Oct 2020 04:00 pm[/url]":1ed4hx7r]Kako to misliš, pa eto prošle godine putnici ocenili BG:Voz maksimalnom ocenom i ovde se forumaši gotovo jednoglasno složili sa tim.

Ni ne mislim. Činjenica je da je punktualnost na nivou a takt sibirski, te da sistem jedva sastavlja kraj sa krajem u najgorem špicu s polascima na pola sata iako je pre cele jedne decenije vozio sa duplo manjim intervalom. Umesto da je pojačan takt i u špicu i van pomenutog uz manju razliku već posle nekoliko godina rada prve linije takt je proređen. Ne samo na njoj već su i one što je trebalo da budu uvedene s pristojnim taktom - rekonstruisala se infrastruktura na trasi 1 ili ne, uvedene sa nepraktično niskim taktom za gradski železnički prevoz, posebno ukoliko uzmemo u obzir daleko vfrekventnije autobuske fidere. Jednostavno eksploatacija linije 1 u režimu rekonstrukcije ostavila je mogućnost za proširenje mreže zbog manjeg potrebnog broja garnitura na najopterećenijem delu mreže. Populistička gamad je to iskoristila kao reklamu da se radi, da se širi mreža i produžava i to bez ijednog uloženog dinara u depo i vozna sredstva! E to je najgrđe od svega.

Ako ja forsiram priču o manjku kompozicija zašto onda na rekonstruisanim deonicama nema više polazaka? Zato što nema čime da ih obave. Ovamo odoše u **čku lepu materinu njihovu u Požarevac a "do Pančeva ne mogaše ljubi ih majka", pritom Požarevac isto van područja Beograda. Nikako da se reše tog problema sa AP vojvodinom što se linije legalno gledaju kao međugradske.

Gradska 85 L=27km a od P.Mosta do Pančeva ima 16km pruge. Šta treba Luksemburg, Bratislava, Bazel i Miluz sa svojim silnim međunarodnim da kažu? Do mojega. :bash:

Jedino što je dobro to je tačnost i ništa više. Ne sećam se kad je omašio vreme, mada kad je to bilo. :D Davno sam se vozio , čim je redukovan takt ja batalio. Sad idem busom, čak i tramvaj ka NBG izbegavam zbog prasećeg repića, talasanja i izigravanja puža. Neverovatno je teško privući, a izuzetno lako rasterati putnike.

U ozbiljno planiranom sistemu već bi 2015. takt spao na 10min u špicu, na 15min van istog, uz poslednji polazak ka Batajnici skroz do iste u ponoć (posle samo treba da se vrati u Zemun). Poslednji polazak od Ovče za Batajnicu je 8036 u 20:05, od Batajnice za Ovču 8039 u 18:45 pa posle svi samo do Zemuna zaključno sa 8047 u 21:32. Pa stvarno ti ne preostaje 73+706 i niš' viš'.

Dakle sistem je beskoristan/nepogodan mnogo većem broju putnika nego što bi to bilo u slučaju da je ipak unapređen kako treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781099#p781099:164ltdzp je napisao(la):
Express » Пон Окт 05, 2020 9:27 pm[/url]":164ltdzp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781014#p781014:164ltdzp je napisao(la):
mikelo90 » 05 Oct 2020 04:00 pm[/url]":164ltdzp]Kako to misliš, pa eto prošle godine putnici ocenili BG:Voz maksimalnom ocenom i ovde se forumaši gotovo jednoglasno složili sa tim.


Линија у оквиру ИТС-а може да иде само до станице Умчари а даље неће моћи јер кад не може Панчево и Стара Пазова који су више везани за Београд не може ни Пожаревац. Друго Град Београд је аутономна јединица за себе тако да је за њега Пожаревац исто што и Панчево тако да не знам о каквој Војводини причате. :D
 
Аутономан је за себе, али је магнет за сва насељена места око себе.

Напоменућу да је у не тако давној прошлости постојала административна јединица Београд-Земун-Панчево, тзв тројна управа. Имајући у виду значај и положај свих субјеката крајње логична организација.

Уосталом данас Београд генерише радна места и важно је обезбедити му лаку доступност. То је потребно пре свега Београду али и Панчеву и Пожаревцу.
 
Kad ne može BGvoz vam grada, može Srbijavoz, sa kartama u njihovom tarifnom sistemu.
 
Ma sve može kad se hoće
ali očigledno je da nema sluha.
Sad bi bio sretan kada bi uveli Šinobus od Pančeva Vojlovica do BG glavne :) u nekim redovnim intervalima, recimo na 30 minuta :)
 
Sa ovim brojem garnitura se ništa neće poboljšati, samo će se neke linije redukovati zarad stvaranja drugih i tako u nedogled. Nove garniture su potrbne hitno, pa onda nek dodaju nove linije do Požarevca, Pančeva, Stare Pazove i pojačanje ka Lazarevcu i Mladenovcu.
 
Beovoz_Linija.png
 
Да има памети, опет би смо имали овај систем. ИТС зоне, територија града и сл. су само изговори за неспособне бирократе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781163#p781163:2aiksnpm je napisao(la):
Norexan » 06 Oct 2020 03:58 am[/url]":2aiksnpm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781099#p781099:2aiksnpm je napisao(la):
Express » Пон Окт 05, 2020 9:27 pm[/url]":2aiksnpm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781014#p781014:2aiksnpm je napisao(la):
mikelo90 » 05 Oct 2020 04:00 pm[/url]":2aiksnpm]Kako to misliš, pa eto prošle godine putnici ocenili BG:Voz maksimalnom ocenom i ovde se forumaši gotovo jednoglasno složili sa tim.


Линија у оквиру ИТС-а може да иде само до станице Умчари а даље неће моћи јер кад не може Панчево и Стара Пазова који су више везани за Београд не може ни Пожаревац. Друго Град Београд је аутономна јединица за себе тако да је за њега Пожаревац исто што и Панчево тако да не знам о каквој Војводини причате. :D

Poznato je da su dugačke linije legalno regionalne upravo zbog navedenog, međutim da zaista nije moguće ne bi ni potezali priču u medijima. Stoga možda indirektno nagovašetavaju usklađivanje propisa sa EU tako da uključe Outer Suburban "regionalne prigradske" linije u sklopu funkcionalnog regiona LUZ (Larger Urban Zone), a koji prelazi administrativne granice?

Legalni status linija ne treba da zavisi od legalnog statusa teritorije kroz koju prolazi već od proglašenog funkcionalnog područja (iz ugla saobraćaja tzv. Commuter Belt). Ovo je kamen spoticanja koji koči primenu tarifnog sistema regionalnog centra van njegovih administrativnih granica. Naravno, ne mora da znači da u tu zonu treba da upadne pola Srbije, mada nije na odmet legalno izuzeti zone stanica na linijama koje izlaze iz administrativnog područja Beograda.

Tramvaj 10 u Bazelu: https://www.google.com/maps/@47.4906164 ... a=!3m1!1e3

Fluh i Rodersdorf u Švajcarskoj, Leymen u Francuskoj, pri čemu linija vozi od terminusa do terminusa u Švajcarskoj preko Francuske, sa sve stajalištem u inostranstvu :D . I šta sad? Znači da neka daska sirbistancima fali u glavi.

Utsunomiya Line, sekcija magistralne pruge Tohoku Main Line: https://en.wikipedia.org/wiki/Utsunomiya_Line

Obratiti pažnju na "End of suburban section", odnosno "Kraj prigradske deonice". Deonica Tokyo-Omiya=prigradska (čak i kada prolazi kroz grad, dakle ne samo kroz prigradska naselja), Toro-Utsunomiya=commuter/spoljna prigradska/outer suburban i Okamoto-Kuroiso=regionalna. Dakle japanski zakon prepoznaje funkcionalno prigradsku liniju na regionalnoj trasi jer ne ometa tamošnje železnice da nude jedinstvenu tarifu na celoj mreži. Ta tarifa se prilagođava gradskom - ne međugradskom prevozu, za razliku od tarife Srbijavoza koja ne uključuje fidere. Zato je ista i besmislena u LUZ.

Utsunomiya administrativno ne pripada Tokiju (dođe kao Novi Sad), ali jeste unutar commuter belta. Zapravo da je Beograd Tokijo Zemun bi bio Čiba, a Novi Beograd Jokohama. Administrativno područje (prefektura) zvanično poznato kao Tokyo Metropolis ne obuhvata celu konurbaciju, zapravo samo jedan njen manji deo. Drugim rečima Zemun bi bio isto što i Novi Sad, samo što bi se graničio s Beogradom. I ništa više. Duže bi se putovalo do NS samo zato što je dalje, tarifa za tu zonu bila bi viša, ali u istom tarifnom sistemu.

Zbog praistorijskog pogleda na oblast grada imamo paradoks da je Trbušnica u sistemu, a neuporedivo veće Pančevo nije. O Novom Sadu, Požarevcu i da ne govorim.
 
Naravno. Beogradska regionalna železnica treba da vozi za Novi Sad (Vrbas), Sremsku Mitrovicu, Šabac, Valjevo, Veliku Planu, Smederevo, Požarevac, Vršac i Zrenjanin.
 
Tačno, a na nesreću svih nas ni naš najveći aerodrom - hab nacionalne aviokompanije jedne "napredne zemlje" (koja eto obara sve rekorde tokom pandemije COVID-19) udaljen svega 6,5km od obližnje magistralne pruge na panevropskom koridoru nisu uspeli pokriti već pola veka, kao da je onaj autoput neka nepremostiva geografska prepreka.

Ne daj bože da se iskopa patrljak plitkog tunela - pa to bi bio smak sveta jer kao da ne bi ostalo ni dinara za kopanje tunela ispod nadzemne pruge usred grada. Glupost ovdašnjih političara očigledno prevazilazi dimenzije Himalaja jer je potreba za šinskom vezom postojala još u prošlom veku. Zapravo čim je otvorena druga kolovozna traka trebalo je pored autoputa otvoriti i prugu, obzirom na to da se radilo o relativno manjem gradu u daleko većoj, imućnijoj zemlji, a što je GUP-om Beograda iz 1972 i bilo predviđeno. Bilo je tu i unutrašnjeg aviosaobraćaja kome bi odgovarao pouzdan i brz fider sistem kao što je železnički. Doduše nije bila tolika gužva na autoputu, ali to ne znači da pruga nije trebalo da bude u funkciji odavno. Ipak ne treba zaboraviti da živimo u 2020. godini, ne 1980.

Dakle, ne radi se samo u sabotaži razvoja čitavog regiona već i njegovog centra - užeg područja tog regiona. Umesto da otvore samo obećavaju nakaradno planirana produženja, usput rušeći sve što se ukloniti može iz samog grada. Posle će da kukaju corner cut izgovorima kako nemaju para za tunele, teška trasa, trte mrte, bla bla truć truć i to će kao narod da sluša. Niko ih više ne sluša.
 
Berlin, koji je u svakom pogledu evropska, a možda i svetska prestonica železnice, nije dobio šinsku vezu sa svojim artodromom, nikada. Jedina veza je TXL autobus koja ima frekvenciju polazaka otprilike koliko i autobus koji povezuje centar Niša sa njegovim aerodromom! Čekanje od 30 minuta i katastrofalna gužva je bio moj prvi utisak o Berlinu. Tako ni Beograd ne dočekuje svoje turiste.

No da se vratimo na BEG. Ono što mi nikad nije bilo jasno je zašto je terminal aerodroma postavljen suprotno u odnosu na grad. Odnosno gledano iz pravca grada, prvo dolazi pista, aproni, Tehnika i sve ostalo, terminal je skroz na kraju. Da je urađeno suprotno od toga, železnička i bilo koja druga veza do aerodroma bi mogla biti kraća za 2-3 km i mogla bi da vude čak i u potpunosti nadzemna što bi je učinilo mnogo jeftinijom i realističnijom..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781381#p781381:1xt3xxgs je napisao(la):
tragac » Uto Okt 06, 2020 9:33 pm[/url]":1xt3xxgs]Berlin, koji je u svakom pogledu evropska, a možda i svetska prestonica železnice, nije dobio šinsku vezu sa svojim artodromom, nikada. Jedina veza je TXL autobus koja ima frekvenciju polazaka otprilike koliko i autobus koji povezuje centar Niša sa njegovim aerodromom! Čekanje od 30 minuta i katastrofalna gužva je bio moj prvi utisak o Berlinu. Tako ni Beograd ne dočekuje svoje turiste.

No da se vratimo na BEG. Ono što mi nikad nije bilo jasno je zašto je terminal aerodroma postavljen suprotno u odnosu na grad. Odnosno gledano iz pravca grada, prvo dolazi pista, aproni, Tehnika i sve ostalo, terminal je skroz na kraju. Da je urađeno suprotno od toga, železnička i bilo koja druga veza do aerodroma bi mogla biti kraća za 2-3 km i mogla bi da vude čak i u potpunosti nadzemna što bi je učinilo mnogo jeftinijom i realističnijom..

Jeste, ali oni su očekivali da će se novi aerodrom otvoriti mnogo ranije (2011 godine) pa verovatnu su računali da im se ne isplati da grade prugu do Tegela ako će uskoro dobiti novi aerodrom, a evo nas danas taj novi aerodrom se još nije otvorio. Kad se otvori BER će imati svoju stanicu sa odličnom vezom sa Berlinom i ostatkom Nemačke jer će ga opsluživati i daljinski vozovi. Tako nešto treba i Nikoli Tesli da poveže ne samo Beograd kroz BG:Voz već i da imaju direktni vozovi do svih gradova u Srbiji (Recimo da IC vozovi idu Subotica-Niš kroz Nikolu Teslu).
 
BER bi trebalo da ima i S i U bahn tj metro ciji je najblizi terminus oko par km dalje.

Kod nas ce uvesti taj voz do aerodroma., ali taj voz ih nece odvesti tamo gde zele,. osim ako neidu na Novi Beograd, a i to gde je NBG sanica nije previse turisticki atraktivvan, bas kao sto nije ni Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781627#p781627:ule1wpuk je napisao(la):
tragac » Sre Okt 07, 2020 5:46 pm[/url]":ule1wpuk]BER bi trebalo da ima i S i U bahn tj metro ciji je najblizi terminus oko par km dalje.

Kod nas ce uvesti taj voz do aerodroma., ali taj voz ih nece odvesti tamo gde zele,. osim ako neidu na Novi Beograd, a i to gde je NBG sanica nije previse turisticki atraktivvan, bas kao sto nije ni Prokop.

Yato bi trebalo spojiti i napraviti "krug", znači da vozovi mogu bez okretanja da idu Zemun-Aerodrom-obilazna pruga-Batajnica. Mislim da je po trenutnim planovima tako ili možda grešim.
 
Berlin nije merodavan primer ili izgovor za nemanje zeleznice do aerodroma iz vise razloga.

Prvo, zbog hladnog rata i skoro pola veka perida kada je bio raskomadan na vise celina, te patio od raznih urbanistickih problema i ogranicenja.
Drugo, zato sto on vajkada ima svojevrsno prokletstvo sa svojin aerodromima. I to je problem koji traje i dan danas, jer ni ovaj najnoviji ultra skupi aerodrom koji je trebalo da zameni stare,jos nije pusten u rad.

Sramota je i promasaj da Beograd ni dan danas nema zeleznicku vezu sa svojim aerodromom.
 
Na starim mapama stoji da je aerodrom Bežanija imao železničku vezu. Ne znam kako je i koliko korišćena
 

Prilozi

  • IMG_20201007_193634.jpg
    IMG_20201007_193634.jpg
    305 KB · Pregleda: 1.036
Korišćena je pre rata za prevoz robe. Aerodrom je imao i vojni deo.

A sad, pogledaj tu mrežu pruga na NB, pa mi reci da nismo za male pare, uz malu dogradnju i jedno 300 metara tunela, mogli dobiti dve metro linije već negde 1974, da nismo bili iracionalni slepci: Terazije-Zemun i Terazije-Bežanija.

Kad ono, pola veka kasnije, danas Bulevarom Mihajla Pupina sat i po busom do Doma omladine...
 
Укидање железнице узаног колосека и старог чвора на НБГ је највећи урбанистички промашај послератних урбаниста. Те железнице су имале велики потенцијал за градски саобраћај.
 
Da li je ta pruga mogla da se iskoristi za ove tramvaje koje danas koristimo na metarskom koloseku?
 
Železnica uzanog koloseka je imala bedne brzine. Danas bi bila beskorisna čak i u režimu gradske železnice. Beogradski tramvaj koristi širi kolosek od te železnice.
 
данашња возна средства уског колосека могу да иду 80-100 км/х, што је за градско-приградску железницу и више него довољно. на метарском колосеку могу до 160

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781664#p781664:3alyvlad je napisao(la):
Пантограф » 07 Окт 2020, 19:42[/url]":3alyvlad]A sad, pogledaj tu mrežu pruga na NB, pa mi reci da nismo za male pare, uz malu dogradnju i jedno 300 metara tunela, mogli dobiti dve metro linije već negde 1974, da nismo bili iracionalni slepci: Terazije-Zemun i Terazije-Bežanija.

већ 1965. смо могли да добијемо ту линију, када је аеродром пресељен у Сурчин. и још да се повеже са истим, па Теразије-Бежанија-Аеродром Сурчин
 
Vrh