Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Mislim da su pomešane neke širine koloseka. Beogradski tramvaji su uvek imali metarski kolosek, a zelezničke pruge na toj staroj mapi su 1.435 dakle bile su šire od tramvaksjkih i nisu to bile pruge uzanog koloseka. Sto znači da tramvaj nikako nije mogao da ih koristi.
 
A i sve je to sad ionako gotovo, a od vraćanja u prošlost i ŠBB KBB priča nema ništa.

Ono čemu se sada treba okrenuti je upravo onaj plan iz 90ih koji je Sole kačio na prošloj strani. Uspostavljanje Beovoza i povezivanje regiona oko Beograda nije stvar samo unapređenja prevoza nego i rešavanja mnogih drugih društvenih i ekonomskih problema.
 
Тачно, поуздан превоз високог такта до општина које гравидирају ка Београду није само питање исплативог и рационалног превоза путника, већ и кључна за одржив развој како Београда тако и тих околних општина и градова. Пре свега тиме би се смањило исељавање у Београд, а затим и тиме притисак на целокупну инфраструктуру Београда (комуналну, јавни превоз, институције).
 
Izvod iz reda vožnje 2005/06.
Beovoz:
1.jpg

2.jpg

https://i.postimg.cc/wTr945Sb/3.jpg[img]
[img]https://i.postimg.cc/wMf9pD3M/4.jpg
5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781987#p781987:48ieqncj je napisao(la):
Student » 08 Окт 2020, 19:28[/url]":48ieqncj]Izvod iz reda vožnje 2005/06

из времена када је Богдановић рекао да Београду не треба Беовоз и када су почела редовна кашњења. и неостварени поласци
 
Колико је било потребно гарнитура за РВ из 2005/2006.?
 
Koliko bi mnogima (a i meni lično) životi bili olakšani samo kad bi se na isto ovo stanje vratilo. Toliko vremena, novca i stresa svakodnevno samo zbog toga što nemamo nešto što smo pre 15 godina već imali. Kako ide ona pesma: "Imali smo, nismo znali šta smo imali..."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782051#p782051:1p3p55q5 je napisao(la):
NoLimit » Чет Окт 08, 2020 11:05 pm[/url]":1p3p55q5]Koliko bi mnogima (a i meni lično) životi bili olakšani samo kad bi se na isto ovo stanje vratilo. Toliko vremena, novca i stresa svakodnevno samo zbog toga što nemamo nešto što smo pre 15 godina već imali. Kako ide ona pesma: "Imali smo, nismo znali šta smo imali..."

Каквих црних 15, Беовоз је направио Слоба 92-ге или 93-ће, у најцрње доба. Ја сам лично био одушевљен практичношћу, да ми је неко рекао док сам се стишњен као сардина клацкао на бувљак у Панчево, да ни тога неће бити 2020те, вероватно бих мислио да је дрогиран.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782032#p782032:2iu07eog je napisao(la):
Дошљак » Čet Okt 08, 2020 9:20 pm[/url]":2iu07eog]Колико је било потребно гарнитура за РВ из 2005/2006.?
Nažalost nemam taj podatak. Međutim možemo na sledeći način da dođemo do zaključka. 3 garniture podesrije 100 (095/101, 103/104, 105/106) tada sigurno nisu radile u sistemu Beovoza. Zatim imamo garniture 023/024, 092/097 i 014/061, koje odavno ne saobraćaju (realno su otpisane), a koje su tih godina radile. Sa druge strane, imamo garnituru 017/018 (trenutno je na remontu ali će se uskoro vratiti), koja je od negde 1999. do 2010. bila na remontu u Šinvozu. Dodamo garniture koje su tad bile na remontu, a sad voze i obrnuto, odnosno garniture koje su sad na remontu, a tad su vozile. Iz toga možemo zaključiti da se broj garnitura su sistemu gradske železnice nije drastično promenio. Možda jedna, dve garniture više u odnosu na trenutnu situaciju.

PS. Ova slika iz nekog razloga nije prikazana u mom predhodnom postu.
3.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782133#p782133:2s50iky7 je napisao(la):
tragac » Pet Okt 09, 2020 10:27 am[/url]":2s50iky7]Spali smo na to da poslednji vozka Rakovici polazi u 18:30....stvarno su mogli da uvedu i neki vecernji polazak

Tačnije, polazi u 16.50h.
Onaj u 18.30h ide do Prokopa.
 
Остадоше ли цртежи од "Летећег Шумадинаца"?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782032#p782032:1177fa1j je napisao(la):
Дошљак » 08 Oct 2020 09:20 pm[/url]":1177fa1j]Колико је било потребно гарнитура за РВ из 2005/2006.?
Red vožnje 2005/2006:
tabela 1.10.jpg



Stanje voznih RVR garnitura novembar 2007. god
Vozne EMG nov..jpg
 
Са само 15 РВР су постизали онакав ред вожње?
 
@ Student
017/018 је чекала ремонт од 1995. или 1996. ја мислим. ;) 2010. је први пут ремонтована после толико времена. Штета што уз њу нису ремонтоване оне 2 мученице 065/066 и 075/076, оне су, барем визуелно, биле у најбољем стању од свих оних кршева који су чекали ИО. :(
*ИО - инвестициона оправка
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782470#p782470:15j1vavb je napisao(la):
Дошљак » 10 Oct 2020 12:23 am[/url]":15j1vavb]Са само 15 РВР су постизали онакав ред вожње?
Plus su ih slali u Novi Sad, Požarevac, Šid...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781987#p781987:3rxed38b je napisao(la):
Student » 08 Oct 2020 06:28 pm[/url]":3rxed38b]Izvod iz reda vožnje 2005/06.
Beovoz:
1.jpg

2.jpg

https://i.postimg.cc/wTr945Sb/3.jpg[img]
[img]https://i.postimg.cc/wMf9pD3M/4.jpg
5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Ovo je neprocenjivo. :kk: U pitanju je sjajan domaći primer fleksibilnog plana rada koji sam pominjao na temi o trolama i to na primeru eksploatacije autobusa u Pertu.

Vozovi 6063, 6065 i 6067 su se sa linije od Male Krsne uključivali u sistem Beovoza te radili kratke obrte (skraćenu trasu polaska) od Rakovice do Pančevačkog mosta. Na taj način vozila nisu mnogo dangubila niti su morala da prelaze veliku mrtvu kilometražu (bez putnika), pa nije ni bilo potrebno više od 15 garnitura.

Ukratko više su vozile i to sa putnicima a manje su stajale. Znači da je vozni park na području grada bio mnogo racionalnije iskorišćen nego danas. Zaduživanje je praktično samo na opterećenim linijama sa jakom frekvencijom.
 
Ali nije to tada funkcionisalo.
Sećam se, jednom sam za vikend išao sa Tošinog za pančevački buvljak; voz je kasnio tačno jedan sat, tako da se poklopio sa sledećim polaskom...
 
Upravo to što Panta kaže. Beovoz je bio dobra ideja samo u teoriji. Zato se i prešlo na BG voz.
 
Ja znam da je posle 2000 jedno vreme bilo 9 garnitura u sistemu Beovoz.

Kako god, 1995 ili danas 25 godina kasnije, problem je isti, nije se ništa promenilo jer su to ti isti vozovi više manje i ima ih prilično u istom broju, više manje. I kako očekivati da nešto bude bolje? Pa ne može. Dok grad ili Srbija voz ne kupe nove vozove ne može da bude umapredjenja sistema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782692#p782692:3fv7w7cr je napisao(la):
Пантограф » 10 Oct 2020 08:52 pm[/url]":3fv7w7cr]Ali nije to tada funkcionisalo.
Sećam se, jednom sam za vikend išao sa Tošinog za pančevački buvljak; voz je kasnio tačno jedan sat, tako da se poklopio sa sledećim polaskom...

Da, sećam se. Vozni park je tada iako nepouzdan još i kao relativno mlad bio jednostavno jako loše održavan. Da bi višelinijski režim funkcionisao u praksi potrebno je postići viši nivo pouzdanosti ili korišćenjem novijih kvalitetnijih vozila, ili kvalitretnijih starijih, uz dobro održavanje u oba slučaja.

Danas je pouzdanost još lošija, pritom vozija znatno starija. Što ti je niža pouzdanost voznog parka to ti je potrebno više aktivnih vozila, bez obzira na inventar koji uključuje i rashode. Kada krpiš drndave šklopocije kanibalizacijom vrlo lako nagomilaš kako rashode, tako i one jednim točkom u rashodu.

Zato pamet u glavu. Nabavljati što više kvalitetnih vozila i dobro ih održavati.
 
Opet po ko zna koji put moram da primetim nešto.
Priča se na ovim temama o kupovini novih voznih sredstava i to na desetine njih.
Zaboravljate jednu stvar. Ogroman problem će se javiti kada se sva ta vozna sredstva kupe, a to je nedostatak osoblja koje će te vozove i opsluživati.
Nadležni kao da namerno guraju taj problem u fioku i ne bave se njime uopšte.
Već sada sa ovim redukovanim redom vožnje postoji veliki nedostatak mašinovođa i turnusi osoblja su do maksimuma nategnuti. Ne smem ni da zamislim šta će se dešavati kada se pusti pruga ka NS-u.
 
Pa jel sada zato što imamo nedostatak vozača (gradski prevoz i BG: voz), treba da se ništa ne radi i da se ni ne spominje bilo šta na tu ideju?
 
Vrh