Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ја сам за кинеза, једино, да их овде склапамо
 
Ako je kinez nek bude Fuxing, da se iskoristi pun potencijal nove brze pruge (ovo se ne odnosi na Bg voz naravno)
 
Ja ne bi imao ništa rotiv da od Japanaca kupimo nove prigradske vozove. Oni imaju ogromno iskustvo u proizvodnji i razvoju gradsko-prigradskih železnica. Još bolje bi bili kada bi neka japanska železnička kompanija radila u kooperaciji sa našom kompanijom.
 
Ne razumem se u vozove ali mislim da su japanski prilično skupi, čak i ti obični prigradski. Pojedine kategorije njihovih mašina i vozila znaju da budu izuzetno skupe.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776663#p776663:wo4aw0xn je napisao(la):
tragac » Pon Sep 21, 2020 5:26 pm[/url]":wo4aw0xn]Od nacije koja je razvila EMV koji iz političkih, nikako tehničkih razloga nikad nije ušao u serijsku proizvodnju
Jel može malo više o ovome, na šta tačno misliš?
 
А шта фали Иволги руској? Тај воз је пун погодак за БГВ, Шпанци га дизајнирали, сигурно би био права атракција на нашим шинама.
 
Da, mislio sam na 410/414. Naravno ne bi oni sad bili korišćeni al bi bili tehnološka osnova za razvoj novijih modela. Ali avaj...
Što se tiče Rusa, ne od njih nikako, ne zato što ih ne mirišem politički, već jer smo sa 711 imali previše problema. Tek kad razviju nešto što će pouzdano ići u izvoz izvan njihove političke sfere uticaja (ZND, Srbija,Mongolija i slični) i posle da prođe 10 godina da vidimo da li se isplate (slična priča za Sukhoi Superjet koga su kupile kompanije iz EU pa ga povukle zbog loše postprodajne podrške iako su ipak napravili pouzdanu mašinu, to im se potkralo).

Za Kineze sam isto skeptičan, iako mislim da to rade kudikamo kvalitetnije od Rusa, to dolazi uvijeno u prljave političkoekonomske poslove gde su postali odvratniji i od Rusa.
Dizajn nije ključno merilo, a i tu mi je 711 lepši od ove iVolge.
 
искључиво европски произвођачи. ево, Сименс ради у Крагујевцу, ништа нас не кошта да уђемо и у сличан дил са било којим другим европским произвођачем
 
Siemens najavljuje da će u KG proizvoditi vagone, klase Z1, dakle da bude konkurent Goši. Ali njihova fabrika je podaleko od pruge, skoro 10km severno od KG. Tramvaj tu nije problem proizvesti i svaku segment urovariti na posebni šleper, ali vagonogradnja se vrši na kolosecima, transport je moguć samo prugom ili brodovima. Goša je lani bila ponuđena a Siemens Mobility Kragujevac je tad nije kupio, ili nije smeo, al opet imaju plan da prave vagone.
 
@ tragac
Мислим да се произвођачи баш и не могу међусобно поредити, 711 је произвео Метровагонмаш, док је Иволга произведена у Твери, ТВЗ ако се не варам. Друго, 711 је дизел, а Иволга електрогарнитура, тако да ни ту нема места поређењу. :wink:
Мада, волео бих да видим Desiro ML у градско-приградској изведби. 8)
Знам да није тема, али шта тачно толико мучи 711? Ако су мотори, онда то највероватније није грешка произвођала возова, него мотора. Лаички мислим да се добар део тога може превазићи одређеним модификацијама попут оних на 412/416, ал' добро, нека упућенији дају свој суд и мишљење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776840#p776840:2hz9or0r je napisao(la):
tragac » 22 Сеп 2020, 10:52[/url]":2hz9or0r]Siemens najavljuje da će u KG proizvoditi vagone, klase Z1, dakle da bude konkurent Goši. Ali njihova fabrika je podaleko od pruge, skoro 10km severno od KG. Tramvaj tu nije problem proizvesti i svaku segment urovariti na posebni šleper, ali vagonogradnja se vrši na kolosecima, transport je moguć samo prugom ili brodovima. Goša je lani bila ponuđena a Siemens Mobility Kragujevac je tad nije kupio, ili nije smeo, al opet imaju plan da prave vagone.

колико знам, гради се индустријски колосек који везује тај комплекс са пругом Крагујевац - Лапово
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776841#p776841:2sttvg77 je napisao(la):
Рипањац 405 » 22 Sep 2020 09:56 am[/url]":2sttvg77]@ tragac
Мислим да се произвођачи баш и не могу међусобно поредити, 711 је произвео Метровагонмаш, док је Иволга произведена у Твери, ТВЗ ако се не варам. Друго, 711 је дизел, а Иволга електрогарнитура, тако да ни ту нема места поређењу. :wink:
Мада, волео бих да видим Desiro ML у градско-приградској изведби. 8)
Знам да није тема, али шта тачно толико мучи 711? Ако су мотори, онда то највероватније није грешка произвођала возова, него мотора. Лаички мислим да се добар део тога може превазићи одређеним модификацијама попут оних на 412/416, ал' добро, нека упућенији дају свој суд и мишљење.
Problem sa 711 su slabi motori. Nisu dakle loši koliko su slabi i rade pod velikim obrtajima što dovodi do pregrevanja a i skraćuje im životni vek. Ovo mi deluje malo neverovatno jer originalni 711 u Rusiji mogu da budu samo teži zbog šireg koloseka. Mogući razlog tome je da je ceo dizajn opet prilagođen za mrežu puga u Rusiji, konkretno širroj okolini Moskve gde nema uspona kao kod nas. Kod nas trokiraju na usponima, gase ih u tunelima da se ohlade, gase klimu kad god može da bi povukla, ovo konkretno je bio slučaj na pruzi Niš-Zaječar. Mislim da imaju i druge probleme o kojim ne znam detalje..
 
Онда и није за поређење, ЕМВ и ДМВ су 2 тотално различита света... ;)
 
Misliš da ne bi bilo problema da se u EMV ugradi preslab motor? Posebno jer u gradskoj ekspolataciji kakav je BG voz jako je bitno imati dobro ubrzanje.

JohnnyLee":15vdsr2g je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776840#p776840:15vdsr2g je napisao(la):
tragac » 22 Сеп 2020, 10:52[/url]":15vdsr2g]Siemens najavljuje da će u KG proizvoditi vagone, klase Z1, dakle da bude konkurent Goši. Ali njihova fabrika je podaleko od pruge, skoro 10km severno od KG. Tramvaj tu nije problem proizvesti i svaku segment urovariti na posebni šleper, ali vagonogradnja se vrši na kolosecima, transport je moguć samo prugom ili brodovima. Goša je lani bila ponuđena a Siemens Mobility Kragujevac je tad nije kupio, ili nije smeo, al opet imaju plan da prave vagone.

колико знам, гради се индустријски колосек који везује тај комплекс са пругом Крагујевац - Лапово

Imaš neke podrobnije info o tome, pošto bi ta pruga bila podugačka? Čak sam pre mislio da bi ako bi krenuli da prave vagone našli neku halu ili plac blizu pruge u gradu.
 
Јесте подугачка. Одавно је расписан тендер, а у њеном склопу биће и метарска пруга за тест трамваја који возе на метарском колосеку.

https://www.ekapija.com/news/271926...a-kod-kragujevca-raspisan-tender-za-izvodjace

Не знам шта је даље било, мада знам људе из Собовице - Милановићеве, не ове из Сименса.

Иначе, МИНД производи све позиције за Сименсове вагоне.
 
Kada se već dotičemo teme kako 711 ne valja, podsetiću na ovaj post od mvbg1 iz teme Modernizacija železnice kako bih skrenuo pažnju na to da nije baš sve do vozila, već je dosta i do operatera.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683091#p683091:19nruqun je napisao(la):
mvbg1 » Mon Nov 25, 2019 9:57 pm[/url]":19nruqun]I dalje stojim pri tome da je razlog velike imobilizacije ove serije vozova njihovo neodržavanje i nedostatak rezervnih delova.
Evo jednog primera.
Kada je stigao prvi kontigent od 12 vozova ove serije, posle određenog vremena njihove eksploatacije se javio problem konstantnog pregrevanja dizel motora tokom letnjeg perioda.
Inače ugrađena su dva MTU motora snage 350KW.
Pošto je problem sa pregrevanjem motora postao maltene hroničan, u jednom trenutku je u Srbiju došla delegacija stručnjaka i inženjera iz MTU-a, kako bi ustanovila u čemu je problem.
Prilikom pregleda motora na jednom vozu ostali su maltene zgroženi stanjem hladnjaka.
Šta je u stvari bio problem.
Samo "saće" hladnjaka je toliko bilo zaprljano i bukvalno zapečaćeno prljavštinom da hlađenje motora bukvalno i nije postojalo.
Na zahtev delegacije iz MTU-a hladnjaci su očišćeni i onda je zakazana probna vožnja sa zakačenom lokomotivom serije 444 pozadi koja je tokom testiranja konstantno kočila elektro-dinamičkom kočnicom kako bi voz bio non stop pod punim opterećenjem.
Tako formirana garnitura je vožena više sati pri spoljnoj temperaturi od 30+ stepeni i temperatura motora nije ni približno porasla do kritične, odnosno do vrednosti kada sve ode u "crveno" i motori se ugase.
Što dovodi do zaključka da je neodržavanje po listama koje proizvođači određenih sklopova propisuju dovodi do ovolike imobilizacije i kvara određenih delova.
Kada tome dodamo i skoro nikakvu nabavku rezervnih delova, epilog svega toga je evidentan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776779#p776779:26wypbzw je napisao(la):
Рипањац 405 » Уто Сеп 22, 2020 8:31 am[/url]":26wypbzw]А шта фали Иволги руској? Тај воз је пун погодак за БГВ, Шпанци га дизајнирали, сигурно би био права атракција на нашим шинама.

Тај ЕМВ је пројектован за Руске услове да буде фидер метроу. Учествују у специјалном пројкету Москвоски Централни Дијамтри, и има такт од 5 минута ка подмосковљу. Међутим, за нас би морао потпуно да се препројектује, наш сандрук је ужи, наше шине су уже, дакле много мора да се прерађује. Тако да боље нешто што већ постоји и функционише на пругама које су сличне нашим.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776786#p776786:26wypbzw je napisao(la):
tragac » Уто Сеп 22, 2020 9:20 am[/url]":26wypbzw]
Što se tiče Rusa, ne od njih nikako, ne zato što ih ne mirišem politički, već jer smo sa 711 imali previše problema. Tek kad razviju nešto što će pouzdano ići u izvoz izvan njihove političke sfere uticaja (ZND, Srbija,Mongolija i slični) i posle da prođe 10 godina da vidimo da li se isplate (slična priča za Sukhoi Superjet koga su kupile kompanije iz EU pa ga povukle zbog loše postprodajne podrške iako su ipak napravili pouzdanu mašinu, to im se potkralo).

Сваки нови производ има мане, руси нису у томе изузетак. Осим што су били довољно луди да одмах крену да продају опрему пре него ли су се убедили како да је одржавају. Узгред, проблем са моторима је решен, а са складиштем резервних делова - управо се пуни.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776786#p776786:26wypbzw je napisao(la):
tragac » Уто Сеп 22, 2020 9:20 am[/url]":26wypbzw]
Za Kineze sam isto skeptičan, iako mislim da to rade kudikamo kvalitetnije od Rusa, to dolazi uvijeno u prljave političkoekonomske poslove gde su postali odvratniji i od Rusa.
Како може било ко да буде "одвратан"? Уосталом, сви раде исто. Европа а тим пре америка такође. Крупне послове уговара или потпомаже политика и сила.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776813#p776813:26wypbzw je napisao(la):
JohnnyLee » Уто Сеп 22, 2020 10:48 am[/url]":26wypbzw]искључиво европски произвођачи. ево, Сименс ради у Крагујевцу, ништа нас не кошта да уђемо и у сличан дил са било којим другим европским произвођачем

Ја бих Талго изабрао. Из мог искуства, шпанци су далеко флексибилнији у пословном погледу од немаца.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776880#p776880:26wypbzw je napisao(la):
tragac » Уто Сеп 22, 2020 1:58 pm[/url]":26wypbzw]
Problem sa 711 su slabi motori. Nisu dakle loši koliko su slabi i rade pod velikim obrtajima što dovodi do pregrevanja a i skraćuje im životni vek. Ovo mi deluje malo neverovatno jer originalni 711 u Rusiji mogu da budu samo teži zbog šireg koloseka. Mogući razlog tome je da je ceo dizajn opet prilagođen za mrežu puga u Rusiji, konkretno širroj okolini Moskve gde nema uspona kao kod nas. Kod nas trokiraju na usponima, gase ih u tunelima da se ohlade, gase klimu kad god može da bi povukla, ovo konkretno je bio slučaj na pruzi Niš-Zaječar. Mislim da imaju i druge probleme o kojim ne znam detalje..

Мени рецимо ово говори опет, да је наша страна усрала. Ко може да утиче на избор мотора? ко пише техничке задатке? Иначе, ја сам дете железничара, и из уста запослених знам да је таквих промашаја је код нас било море, да се купи то што не може свуда да прође, то што не одговара инфраструктури...
 
@ tragac
Наравно да би био проблем, само што се код електрогарнитура те грешке далеко, далеко ређе поткраду. ;)
@ Прле
И 412/416 је препројектована верзија ЭР9, да је тако назовемо. ;) С тим што су код ЭР9 мотори смештени у средишњим, а код 412/416 (илити ЭР31, односно ЭР35, потоњу типску ознаку би требало да носе гарнитуре 412-103/104 и 105/106) у чеоним (управљачким) колима.
 
Španci su poslovno jako aljkavo i nemarni kao i ostali Mediteran i, mada im je inženjering zapravo izuzetan. Talgo, ako misliš na model Vittal je tek ušao u serijsku proizvodnju, što si već naveo kao problem sa 711. I u slučaju Vittal bismo bili prvi ili među prvim naruciocima za normalni kolosek.

Flirt 3 smo recimo uzeli na vreme kad je već bio dokazan u eksploataciji u na primer klimatski zahtevnoj Norveškoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776914#p776914:1xqkqtma je napisao(la):
Прле » 22 Сеп 2020, 14:11[/url]":1xqkqtma]Ја бих Талго изабрао. Из мог искуства, шпанци су далеко флексибилнији у пословном погледу од немаца.

Талго је тек ушао у сегмент градске/регионалне железнице, тако да не бих са њима. али би могао КАФ, они имају добар воз у том сегменту - Civity. а још имамо и њихове трамваје, тако да су :kk:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776942#p776942:1xqkqtma je napisao(la):
tragac » 22 Сеп 2020, 15:16[/url]":1xqkqtma]Španci su poslovno jako aljkavo i nemarni kao i ostali Mediteran i, mada im je inženjering zapravo izuzetan. Talgo, ako misliš na model Vittal je tek ušao u serijsku proizvodnju, što si već naveo kao problem sa 711. I u slučaju Vittal bismo bili prvi ili među prvim naruciocima za normalni kolosek.

само што за разлику од Руса, Шпанци одмах пројектују возове и за нормални колосек
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777133#p777133:b1xqguwx je napisao(la):
JohnnyLee » Сре Сеп 23, 2020 10:41 am[/url]":b1xqguwx]
Талго је тек ушао у сегмент градске/регионалне железнице, тако да не бих са њима. али би могао КАФ, они имају добар воз у том сегменту - Civity. а још имамо и њихове трамваје, тако да су :kk:

Може и КАФ. Они имају нешто што се зове трамвоз а то нам је потебно. Целој Србији. Не морамо Сименс по сваку цену. Сименс има глобално тржиште, а ми можемо да бирамо шта нам је повољније. Као и оне који су спремни да локализују производњу у Србији.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777133#p777133:b1xqguwx je napisao(la):
JohnnyLee » Сре Сеп 23, 2020 10:41 am[/url]":b1xqguwx]
само што за разлику од Руса, Шпанци одмах пројектују возове и за нормални колосек

Иначе Шпанци имају најшири колосек, шири и од Руса. Али, обзиром да су привредно повезани са Европом, први су направили колица која се сама прилагођавају колосецима.
 
Ip35sXl.jpg
 
Vrh