Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ja sam tako prvo reagovao na pocetku snimka. Ne koristim ovaj vid prevoza, pa mi bilo zanimljivo da pogledam snimak. Prvo sam mislio kao to je zbog grafita na vozu, sto su stariji vozovi, kao pa to je budalastina da je zbog toga napisao da je zastrasujuc prevoz. A onda malo onako bolje razmislim, vidim kakva je stanica Novi Beograd. Ok, to se sada renovira, bice bolje. Vidim tunel, ok, kako tunel moze lepo da izgleda. A onda stanica Karadjordev park. I tu sam se zabezeknuo. Ono zaista izgleda zastrasujuce, svetlo, ambijent, sveukupno, kao da je apokalipsa. Dalje tunel, Vukom spomenik svetla tacka, a onda ostatak bas nikakav. Jeste malo preteran naziv, ali i u neku ruku zasluzuje tako. U Becu sam se vozio svakakvim vidom prevoza, od regionalnih vozova, S-bahn, tramvaji (podzemni i povrsinski delovi), "regionalni" tramvaji, autobusi, metro. I nigde nisam video da je stanica ni priblizno kao Karadjordjev park. A ni kao ostale. Ne mora to da izgleda neverovatno dobro, dovoljno je cistoca, dobro osvetljenje i informacije. Cak sam primetio na snimku da nema ni zvucnog obavestenja da se zatvaraju vrata. Mada je unutrasnjost voza okej. Ali potpuno razumem tu perspektivu da je toj osobi ova linija zastrasujuca, jer je njima normalnost sasvim drugacija. Jeste, tu je i novac u pitanju, ali je to ono sto covek mora da ima.
A onda sam pogledao i snimak nekog naseg coveka, koji je snimio celu trasu iz kabine voza i zapao mi je jedan detalj za oko. Nisam strucan da li bi tako trebalo, ali me je zacudilo. Naime, primetio sam da u tunelu od Karadjordjevog parka do Vukovog spomenika nigde nema izlaz za evakuaciju. Da li je to normalno? Nigde nema ni svetleceg znaka da usmeri ka najblizem "izlazu", kakav god bio.
Ovde treba zaista zapostaviti to da neko nas kritikuje, jer je ovde zaista opravdano, sudeci prema snimku. Ako je jos uvek tako, a citajuci ovu temu ponekad vidim da su ipak stvari malo na bolje. Ali s obzirom da se siri mreza ove vrste prevoza, zaista treba da se radi na poboljsanju svakog aspekta, jer je ovo odlican vid prevoza.
 
Zapadnjacima je sve kripi čim odu malo na istok negde onda snimaju, ismevaju se i zgražavaju... i svesno preteruju u svojim predstavama istoka jer znaju da u njihovoj kapitalističkoj kulturi samo nešto ekstremno i nesvakidašnje privlači pažnju a onda i pravi bolju zaradu, što im je u konačnici jedini cilj... Pa su naslovi i opisi uvek negativno bombastični...

Recimo onaj iritantni britanac bald & bankrupt na you tubu ima milione prikaza na svakom videu gde prikazuje svakodnevnu Rusiju, ali uvek uz neko ponižavanje tako čudnih Rusa i mesta na koje niko "normalan" sa zapada ne bi otišao i sve je uvek mnogo jeftino i raspada se... Iskreno mi je pun... kufer zapadnjaka i njihovih predstava zaostale i jeftine istočne Evrope...

Uostalom to je naša šansa, hoće tako? Pa neka im bude... Najjezivija linija u Evropi? Jeste batice najjezivija je, dođi plati, oseti izazov i uključi se u uživanciju... Što bih voleo da im prodamo k... koješta. Njima to treba jer su prezasićeni super urednim i maksimalno sređenim društvom u kojem ulaze u sterilne vagone svoje videom nadzirane utopije koju bi rado menjali i bez problema platili za jedan dan užasa na raspalom istoku... Pa ne mogu ja da se trkam sa njima, ali mogu da im po njihovom kapitalističkom konceptu dobro upakujem i prodam to što žele da vide i osete... Jer toga sad nestaje, kako i mi sami postajemo sve uređenije društvo, a čim nečeg ima mnogo manje, to je na većoj ceni... Ko hoće umiveno i čisto nek ide u Ljubljanu pa nek se smaraju, a Beograd je eklektičan grad, prepun kontrasta i mešavine raznih stilova, grad izazova, grad bunta, grad samo za najhrabrije... :D Voliš alternativno, mračno, jezivo, hoćeš da vidiš sve te ljude sa margine društva, dođi batice plati i vozi se :D a onda populariši kod kuće da i drugi dođu da posvedoče čudo jezivog Beograda, da snimaju igrane filmove, dokimentarce i spotove u našim vozovima i na našim stanicama o mangupima, besperspektivnoj omladini, kriminalu, nasilju, scena je postavljena samo ti treba dobra ideja... Popularišeš ono što imaš i ne košta te ništa... Zabriga me za vaš sterilni zapad u kome zabave odavno nema...

Ja kad sam putovao za Ukrajinu i Rusiju namerno sam i uvek birao plackart, njihovu treću klasu, gde nema odvojenih kupea nego su kreveti položeni duž celog vagona... Jete manjak privatnosti i komfora, ali to iskustvo koje mi nemamo u Srbiji a nismo nikad ni imali takve vagone u Jugoslaviji, pa to nema cenu... Da ima neke logike, treću klasu bi trebalo da naplate kao prvu, a prvu, kupe sa dva kreveta, koju imaš svuda u svetu, kao treću... 25 sati sam se vozio od Moskve do Rostova vozom koji je išao za Čečeniju, sa svim tim ljudima i njihovim navikama, kojekakvim prodavcima koji su ulazili na svakoj njamanjoj stanici i prodavali od ribe do sladoleda u kućnoj radinosti, sa muslimanima koji se mole oko tebe u vagonu na svakih par sati i njihovim ženama u odori nekih lepih jarkih boja sa istoka i ruska omladina i njihova muzika... Ja sam UŽIVAO od života oko mene, različitosti i lepote, a nisam se iščuđavao i komercijalizovao nego uživao na takvom istoku i to je razlika između nas i zapadnjaka...

Izvinjavam se na kilometarskom postu, video mi je samo poslužio kao inspiracija... :p
 
Daleko od toga da imamo ''najjeziviju gradsku železnicu u Evropi''. Ali isto tako, pojedine stvari koje se vide na snimku uopšte nisu daleko od onoga što su bili Bronks, Bruklin i Harlem 80ih.

Teška je ovo bruka i sramota za jednu državu čije se rukovodstvo večito k***i da smo metropola i centar regiona kome svi zavide.

Isto kao i Mare, ni ja ne mogu da se načudim na šta liči (i) stanica Karađorđev park. Znam od ranije iz medija da ima tendenciju da liči na katakombe jer često ne rade svetla (ono, sijalica, volfram, napredne tehnologije izvan našeg domašaja...) Ali nisam znao da je i sama stanica u tako užasnom stanju.

Neka nas je isprozivao. I treba. Kad nešto zaslužuje kritiku, onda je treba primiti. Nebitno od koga dolazila. Bem ti Bronks od grada...

P.S.
Autor videa ima par komentara ispod klipa. U jednom objašnjava zašto misli da je jezivo, ali i dodaje ''but I love it''. Tako da jeste bombastičan naslov, ali izgleda da mu nije bio cilj prozivanje nego ga je fascinirala atmosfera iza svega toga.
 
Све ово је последица једне ствари - неодржавања.
 
Snimak vožnje na novoj liniji BG voza Ovča - Lazarevac
https://www.facebook.com/telegraf.rs/videos/522351055158637/?v=522351055158637

Krenuli u od Vukovog spomenika u 8:09, stigli u Barajevo u 8:46, što je super za one koji žive u blizini stanice, a šta će oni koji žive dalje, ili npr. u naselju Gaj, kada bus imaju tek u 9:40. Pre će stići pešaka do naselja ako vreme dozvoli da se pešači uzbrdo, ulicama bez trotoara, nego da čekaju polazak autobusa...

Vesić je najavio i sledeće linije BG voza, za koje će trebati da grade i prugu: Makiš-Rakovica-Karaburma dužine oko 14km i Novi Beograd - Surčin, koja će obuhvatiti centar Surčina, Nacionalni stadion, aerodrom Nikola Tesla, a koja bi potom bila produžena do Obrenovca, čime će sve prigradske opštine, izuzev Grocke, biti povezane BG vozom.
 
Molim te, preskoči sve što počinje sa "Vesić najavio" i(li) "Vučić obećao".
 
Na kraju, nije ni bitno ko je izjavio, jer svi političari nešto obećavaju. Možda se jednog dana i izgradi to... Uglavnom, bolje išta nego ništa, ali sa malim brojem polazaka i neusklađenim vremenom presedanja bar ka destinacijama gde ide veći broj putnika, ovaj vid prevoza neće nešto biti od koristi.

Eto u tom videu gradski urbanista reče da će sad Lazarevčani za neko normalno vreme stizati do centra Beograda, a i tu zanemaruju broj polazaka, da su samo dva polaska dnevno koja idu direktno ka centru bez presedanja u Resniku, zatim da je železnička stanica u Lazarevcu udaljena 2,5km od autobuske (uveli su neku kružnu liniju ali i za prelazak između te dve tačke treba utrošiti neko vreme) itd. Funkcioneri su tu da se slikaju i izjavljuju ono što njima odgovara. Mi koji živimo u naselju Gaj, mesta na teritoriji Barajeva odakle putuje najviše ljudi za Beograd na posao, nikako da dočekamo da nam uvedu neku noćnu liniju. Više od dve decenije se poteže to pitanje, kao i uvođenje gradskog prevoza umesto Laste, i niko do sada nije imao sluha za to. Poslednji polazak sa Banovog brda za Barajevo je u 00:00 i on dođe do Barajeva i tu je kraj, više nema prevoza do jutra, a mogao bi se bar taj polazak produžiti do naselja. Mnogo bi nam značio, jer zašto bi stanovnici na periferiji bili u toliko lošijoj poziciji od onih koji žive u gradu. Ovako ne možeš ostati do kraja na nekom koncertu, otići u bioskop ili pozorište, jer često predstave traju i do 23h, a nama Lasta sa Banovog brda ide u 23h, pa nakon toga u 00:00 s tim da taj ponoćni ne ide posle za Gaj. Inače, udaljenost Lastine stanice u Barajevu i Gaja je oko 2km,ali pešačiti u seoskom području, slabo osvetljenim ulicama bez trotoara, pored groblja, i kroz kraj gde u gluvo doba noći skoro nema žive duše ali ima pasa lutalica, nije prijatno kao 2km pešačenja kroz grad i tu je problem. Taksija ovde nema, ima ponekad nekih divljaka koji bi za 2km uzeli i 1500 dinara...
 
Сасвим тачно. Оно што сам запазио је да је за линије ка Реснику, Младеновцу и Лазаревцу ангажовано чак 7 композиција у саобраћају. Ако би желели успоставити следећи систем:
1) Овча-Лазаревац на 2 сата
2) Овча-Младеновац на 2 сата
3) Овча-Ресник на сат времена

са заједничким интервалом Овча-Ресник од пола сата, то су могли са свега 6 композиција у саобраћају. Истина је да сада постоје проблеми са капацитетом, јер се од Раковице до Овче (од Макиша до Панчева) преко дана превлаче и теретне композиције, а на прузи за Младеновац су уска грла због дугог заузећа спорих деоница пруге и доста теретног саобраћаја.

Али ако се жели формирати практичан ред вожње у тим условима може се. Прва итерација поставке реда вожње, увести да возови за Лазаревац из Овче полазе од 6:15 до 20:15 на сваких два сата у оба смера. Младеновац-Овча исто, само непарни сати до 19:15 Између се од 5:45-8:45 и 13:45-17:45 на сваких сат пуштају возови из Овче на сваких сат, односно од 5:30-9:30 до 14:30-17:30 из Ресника. Након тога се анализирају поласци за Младеновац и из Младеновца, и поједини скраћују до Рипња или Ресника, али на тај начин да остане бар 5 кључних полазака до Младеновца. Наравно, потребно је "штеловати" укрштавања, посебно на једноколосечним пругама, али полазни принцип планирања је врло једноставан.
 
Nisam bas optimista da će ovaj iz Lazarevca da bude tačan. Evo večeras je kasnio u Rakovici 7 minuta. Mislim da ce biti problema sa onim polaskom koji ujutru iz Rakovice ide u 7.01h
 
Apropos povezivanja opštine Grocka: do Vrčina se može od Rakovice umesto Makiša. Makiš može služiti samo radnicima na Ranžirnoj a nekad je išao službeni voz Makiš-Glavna. Ovim vozom bi uz Vrčin bi bili posluženi pored Belog potoka i Miljakovac 3, Beli Potok, najgušće naseljeni delovi Resnika i Ikea. Od Vrčina može da ide bus za Grocku preko Zaklopače. Zar tako očigledne mogućnosti niko ne uviđa?
 
Uvedena je linije BG voza Ovča - Resnik - Lazarevac. Smatram da je red vožnje katastrofa.Većina ljudi kaoja bi koristila tu liniju su zaposleni koji putuju iz centra BG ka Lazarevcu (Barajevu). Nažalost postiji samo polazak iz Ovče u 14:50 koji je kod Vuka u 15:09. E sad nek mi objesni neko ko će se vozti tim vozom kad većina ljudu radi do 15:30, pa čak i oni koji rade do 15:00 teško mogu da stignu na taj voz. Nije mi jasno sašto ne potoji linija koja je oko 16h kod Vuka, kao što je uvek bilo.
 
Lepo je izgledalo u vestima uvođenje te linije, slikao se i Vesić i sve... E sad, to što linija ima besmislen red vožnje nigde nije spomenuto, to se ne broji, a i ne zvuči lepo u medijima.

Postoji jedan vic iz davnih vremena koji objašnjava medije i političare i način prenošenja vesti:

Kenedi i Hruščov se trkali na 100 metara, samo njih dvojica. Kenedi mlađi, snažniji, brži, opušteno pobedi Hruščova.

Vesti u SAD: ''Organizovana je trka na 100 metara u kojoj su učestvovali i naš predsednik i predsednik SSSR.
Naš predsednik je stigao prvi, a sovjetski predsednik je stigao poslednji.''

Vesti u SSSR: ''Organizovana je trka na 100 metara u kojoj su učestvovali i naš predsednik i predsednik SAD.
Naš predsednik je stigao drugi, a američki predsednik je stigao pretposlednji.''
 
Ишао сам данас у Лазаревац са возом и овако шта могу да кажем. Линија као линија је екстра шиба само тако од почетка до краја. Оно што ме је пријатно изнеадиоло јесте одзив путника првог радног дана линије јер за разлику од Младеновца који је возио само ветар од Рипња ова линија је била добро попуњена. Људи су изашли у Барајево и Лазаревцу и један човек колико сам видео у Степојевцу остало ништа. Но кажем како је први радни дан био сам одзив људи је одличан! Оно што ме је пријатно изнедило а шта може да позавиди нека западна држава јесте што је у Лазаревцу чим је дошао воз, дошао је аутобус број 120 који се окренуо код железничке станице да покупи путнике.Свака част овако нешто се не виђа код нас, барем не у градском превозу.

Шта би занерио линији? Овако да ли знате да не постоји заправо линија Ресник - Лазаревац и да заправо СВИ ПОЛАСЦИ СУ ОВЧА-ЛАЗАРЕВАЦ само неки имају задржавање у Реснику. Овај Весић не да је тролер жешћи него убија, дакле сваки воз који полази из Лазаревца иде ка Овчи, осим последњег дапаче али је разлика у томе што су само два поласка без дужег задржавањњ у Реснику. МОЛИМ НАДЛАЖЕНЕ ДА ТО ИСПРАВЕ ЈЕР ЉУДИ СЕ ЗБУЊУЈУ ПА МИСЛЕ ДА МОРАЈУ ДА ПРЕСЕДАЈУ, ПА СЕ ПИТАЈУ ШТА АКО КАСНИ ЈЕДАН, А ОНО ИСТИ ВОЗ! То што су другачије обележени у реду вожње заборавите јер воз је исти!

Исто тако молим новине да тачно обавесте путнике да је то исти воз а не да причају шта овај прича и да тако намерно утичу на искоришћеност саме линије. :violina:
 
Polazak iz Batajnice juče u 6:45 (očekujem isto i danas i svaki dan) je na granici krvoprolića. Na početnoj stanici su jedva ušli svi ljudi, visilo se na vratima (šidski voz ide samo do Batajnice sad, pa svi prelaze u BG voz, plus je red vožnje pomeren tako da je onaj međupolazak između prva dva jutarnja prebačen na 6:07 (oko 20 minuta ranije u odnosu na dosadašnji red vožnje; polasci su sad u 5:45, 6:07, 6:45, 7:45 itd). U Zemun Polju i u Zemunu je ostalo naroda na stanicama, nisu svi uspeli da uđu, tek na Tošinom bunaru je počeo malo da se prazni... Slikao bih da sam mogao da podignem ruku do džepa, tolika je gužva... Ali to neće biti pokazano u medijima, naravno, samo poluprazni vozovi i razdragani narod koji aplaudira vozu se broje...
 
То би било нерационално. Треба да почну са кажњавањем графитера и чошћењем графита ноћу кад су гарнитуре у депои.
 
Zašto u Berlinu nisu išarani vozovi? I to je otprilike jedino što tamo nije išarano.
 
Мислим да је био снимак како су упали у неки депо у Немачкој и сипорексом зазидали врата.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689776#p689776:268vnbh0 je napisao(la):
Дошљак » 17 Dec 2019 11:42 am[/url]":268vnbh0]Мислим да је био снимак како су упали у неки депо у Немачкој и сипорексом зазидали врата.
Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689782#p689782:j5bgh2c7 je napisao(la):
DzonTravolta » 17 Dec 2019 11:51 am[/url]":j5bgh2c7]U čemu je fora sa ovim pregrađivanjem vrata?
Dosadilo im crtanje grafita.
 
Ima crtača nažalost svugde. Mada to kod nas izgleda da je moguće više iscrtati nego drugde. Baš mi je drug pre neki dan poslao slike iscrtanog novog Siemens-a iz ÖBB. Tako da, to oštro kažnjavanje sigurno neće sprečiti u potpunosti žvrljanje, smanjiće se sigurno. Ali pretpostavljam da psiha tih osoba radi tako da će imati još veći adrenalin ako znaju da su u još većoj opasnosti sa takvim kaznama, pa će im to biti još veći izazov.
 
Vrh