Саобраћајни институт ЦИП радиће студију „Дефинисање елемената стратегије потпуне интеграције система градско-приградске железнице Беовоз у систем јавног градског и приградског превоза у Београду”. Ова студија показаће могућности да се „Беовоз” укључи у интергисани систем јавног превоза у граду, а потом и у јединствени тарифни систем.
– За сада постоје жеља и потреба за потпуном интеграцијом „Беовоза” у систем јавног градског превоза, а студија ће показати колико је то заиста и могуће. Студијом ће се анализирати постојеће стање и дати предлог модела организације и управљања „Беовозом”, као и очекивани ефекти његове потпуне интеграције у систем јавног градског превоза. Ово је заправо први корак којим ће се детаљно испитати све могућности интегрисања, тачније даљег развоја јединственог тарифног система – рекао је Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз.
Подсистем „Беовоз” део је транспортног система Железнице Србије, с примарном функцијом превоза путника на релацијама унутар београдског железничког чвора. Превоз се тренутно обавља на релацијама: Батајница – Панчевачки мост (Овча), Батајница – Ресник и Ресник – Панчевачки мост (Овча).
– Оцена града јесте да обим и квалитет услуга које пружа овај подсистем није на задовољавајућем нивоу. Полазећи од чињенице да се транспортни систем града непрестано развија с циљем подизања и очувања одрживости, намеће се потреба за усклађивањем и обједињавањем низа функција појединих актера унутар самог система. Потпуна интеграција „Беовоза” обезбедила би развој тог система – рекао је Ђукановић.
Израда студије „Дефинисање елемената стратегије потпуне интеграције система градско-приградске железнице Беовоз у систем јавног градског и приградског превоза у Београду” биће завршена за шест месеци.