Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

^^^ Ovaj clanak mi daje nadu. Inace, mali update, na Miljakovcu je produzena linija 504 koja sad saobraca pored Zel. stanice, pa za tamo za Resnik i nazad... Mislim da je predvidjeno da ona dovozi ljude do stanice gde bi 'vatali BeoVoz do centra... Sto se teretne pruge tice, gde bi onda bile stanice (ne znam gde pruga ide)...
 
Влада":3jlwqa5v je napisao(la):
Strategija razvoja Glavnog grada predviđa popularizaciju železničkog saobraćaja
Beovozom do aerodroma
Naime, nacrt strategije Beograda u naredne četiri godine predviđa da grad i republika zajedničkim snagama izgrade još jedan krak železnice do aerodroma.
Jbte, ko da grade prugu preko Anda! A ne 3 km pruge kroz ravnicu..

Mislim da je ovo najobičnija patka pred izbore.. Uostalom, pruga pored Sajma, pored reke ima samo jedan kolosek, zar tu ne bi bilo besmisleno da ide vozić?
 
^^^ Samo za referencu, u Budimpešti je trebalo (uz EU sredstva) pet godina za izgradnju kraka do aerodroma, i to je tek zaživelo posle privatizacije istog. Ista je situacija kao u beogradu, a fazon je što da stigneš do aerodroma moraš da se ukrcaš na neki putnički voz sa babama koje imaju kokoške i čuda, a opet kad stigneš na stanicu OK (250m peške) do malog terminala 1, a do terminala 2 opet moraš autobusom. :) Vremenski okvir je sasvim OK, po meni.

Pruga kod Sajma je 1 kolosek? Onda bi je kanda proširili, ili...? Ima li mesta tu za proširenje? (Sad pogledaj na Google Earthu, meni se čini da ima)
 
MIma, ali meni je to nelogično i besmisleno... i skupo, preskupo.. Mnogo bolje bi bilo da urade ljudski tu prugu do aerodoroma..

Verovatno bi tu prugu do areodroma produžili do Surčina, da se nakači na obilaznicu, železničku.. Tako da bi i ovde bile bakcie sa kokšima.. Bićemo ko EU.. :D
 
Ma ovaj clanak vadi samo neke planove iz fijoke jer im je ocigledno ponestalo materijala za vest. Aerodrom nema para da zavrsi ni onaj glupavi vidikovac (brdo zemlje sa klupom i kantom za djubre), a terminal 2 stoji i dalje nedovrsen, tako da su neke nove investicije, a pogotovo eventualna zeleznicka stanica Aerodrom trenutno totalno irealne.
 
^^^ Mislim da bi bilo u pitanju ulaganje od strane grada, a ne aerodroma. Nesto u sklopu reforme BeoVoza...
 
Ovaj 'Beovoz' projuri danas pored mene .. u pravcu aerodroma, a dokle je stigao to ne znam.

9mart008op5.jpg
 
@jovanovm
Pa Grad ne moze da ulaze u pruge posto su one u nadleznosti Zeleznice, tj. Republike, kao i BeoVoz. A na teritoriji ANT ne moze niko da ulaze bez saglasnosti istog.
 
@Nenad
Jasno mi je, ali mislim da je clanak govorio o buducoj situaciji po kojoj bi BeoVoz i pruge na teritoriji Beograda bile u nadleznosti grada. Mislim da je idiotski govoriti o integraciji BeoVoza bez potpune kontrole nad doticnim - sve ostalo bi dovelo do ozbiljnih problema. Sto se ANT tice, mislim da bi oni dali saglasnost bez problema ukoliko bi to neko drugi platio :)
 
Урааааа.... Данас је повратник из републичке власти Ђилас обишао Беовоз. Ипак га се неко сетио. Обећао је набавку 20 композиција. Иначе данас у Ресник није могао возом, јер је како кажу последња локомотива отишла да мења другу која је испустила племениту душу негде дубоко у Србији...

Наравно Стева је био бржи...
http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=23232#p23232
 
Hm, lepo je to sto je Djilas obecao, ali, ako se ponovo desi da gradonacelnik bude iz DS-a, a ministar za "vozove" iz narodnjaka, BeoVoz ostaje mrtva trka...
 
@nenad
Сам концепт "други ниво власти је крив", дакле преношење кривице са градске на републичку и покрајинску власт, или из једног министарства у друго је лажан. Грађани заправо осећају јединствен ефекат деловања државне управе.
Сваки руководилац који се позива на то је заправо само неискрен. Рецимо у Београду су ДС и народњаци у коалицији већ једну деценију, на републичком нивоу сваки непарни мандат. Градски руководиоци прелазе на републички ниво (и враћају се а зависно од тренутне позиције критикују несарадњу власти из одговарајућег аспекта, градског или републичког).

Шта рећи на два актуелна примера гасовод и аутопут. Председник је док је сарађивао са премијером подржавао гасовод, а Млађо подржавао аутопут. Сад кад су се разишли са премијером нити подржавају гасовод нити аутопут.
Актуелне ставове око моста преко Аде још нисам сазнао (за то ипак морам прочитати јутарње новине пошто се ставови брзо мењају)

Хођу да кажем да се изгубио критеријум стручности и здравог разума (умро је већ у касним осамдесетим и раним деведесетим уз понеку васкрслу искрицу).

Обале река пуне су ђубрета, свеједно ми је да ли их нечисти град или република, смрде.

Тако и Беовоз, имамо тунеле само нам композиције недостају...
 
Najavljena obnova kompozicija „Beovoza“
Nove garniture za veću pouzdanost
Za potrebe „Beovoza“ u narednih godinu i po dana biće nabavljeno 20 kompozicija vozova, što će
biti finansirano iz gradskog budžeta, najavio je juče Dragan Đilas, ministar bez portfelja zadužen
za sprovođenje Nacionalnog investicionog plana.
beovoz-v.jpg


Kupovinom novih vozova ovaj vid prevoza će konačno postati pouzdan, rekao je Đilas.
Njegovu nameru da se sa novinarima preveze Beovozom od Vukovog spomenika do Rakovice
onemogućilo je današnje ukidanje tog voza, jer je lokomotiva, kako je objasnio Đilas,
„prebačena da vuče negde po Srbiji“. „Naša ideja je bila da se „Beovozom“ prevezemo do Rakovice,
kako bi pokazali koliko je ovaj deo grada blizu centra, jer je vozom potrebno svega 12 minuta od
Vukovog spomenika do Resnika“, rekao je on.
ceo text : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=36664
 
Daj Boze da docekamo i taj dana sa novim garniturama Beovoza! Samo se nadam da ih nece zameniti sa ``novitetima`` kao sto su one Svedjanke.
 
Kakav gradski budzet, pa izvisicemo i za 40 trolejbusa, a ne za 20 garnitura, to je s neba pa u rebra kampanja:D nama vec poznata:D
 
Hmm, ono što mi možemo da uradimo je da prorešetamo šta bi moglo od tih kompozicija da se nabavi, tj. kakva je ponuda takvih vozova.

Ja lično navijam za onakve vozove koji spolja i iznutra izgledaju kao tramvaj (postavio sam slike pre par strana) a kreću se po normalnim šinama za voz.
 
„Беовозом” нико не газдује
Решењем проблема власништва створиће се услови за укључење „Беовоза” у јединствени систем јавног превоза. – Очекује се набавка нових возова и изградња пруга
Beovoz.jpg

Возови са полазних станица крећу на сваких 45 до 90 минута (Фотодокументација „Политике”)

Половином маја Саобраћајни институт ЦИП требало би да заврши студију о постепеном укључењу система „Беовоз” у јединствени градски и приградски превоз. Она ће показати да ли је оправдана и колико би коштала ова интеграција, као и да ли је потребна набавка нових возова и изградња нових пруга. Очекује са да ће студија коначно разрешити вишегодишњу муку градских и републичких власти о томе ко треба да управља „Беовозом” који, према проценама, свакодневно користи око 60.000 људи.

Основни циљ студије је, кажу у ЦИП-у, побољшање квалитета услуга „Беовоза” и увођења реда вожње кога ће се сви придржавати. То значи да је неопходно одредити тачну сатницу полазака и долазака возова која ће морати да се усклади са осталим градским превозом попут аутобуса, тролејбуса и трамваја, како би путници могли да преседају без много пешачења и чекања.

Мира Зарић, координатор студије, каже да се овај план у почетку неће односити на цело подручје града, већ ће се рубни делови, односно приградске општине, постепено укључивати у будући интегрисани тарифни систем.

– У протеклих 30 година постојало је много идеја куда би све требало да пролази „Беовоз”. Тако се спомињала линија која би повезивала Обреновац и Аеродром „Никола Тесла”, али њено успостављање засад није у изгледу. Тренутно је реалнија опција изградња другог колосека који би преко Панчевачког моста спајао централне делова града са Овчом. Али то је велика инвестиција, а да би се реализовала потребно је најпре утврдити чији је заправо „Беовоз”. Тако ће студија дати предлог да град, „Железнице Србије” и „Беовоз” склопе уговор који би утврдио будући статус овог система – објашњава Зарићева и додаје да у студији засад није предвиђено колико би цео пројекат могао да кошта.

Власништво над градским железницама један је од главних камена спотицања који онемогућава њихово укључење у интегрисани тарифни систем. Град је 2004. године последњи пут уложио новац у „Беовоз” који припада Републици, односно Јавном предузећу „Железнице Србије”. Од тада је у неколико наврата избијао тихи сукоб на релацији град – „Железнице”. Тако су из овог предузећа 2006. године тражили да из градског буџета буде издвојено 250.000.000 динара за „Беовоз”, што је пет одсто од укупног новца који град улаже у Градско саобраћајно предузеће „Београд”. Градске власти су тај захтев одбиле покушавајући да нађу други начин улагања у овај систем. Најављивана је и помоћ Светске банке, али се све завршило на изради ЦИП-ове студије која, према речима Жељка Ђукановића, директора Дирекције за јавни превоз, треба да омогући граду и „Железницама Србије” да пронађу заједнички језик.

– „Беовоз” тренутно не функционише на задовољавајући начин. Ако бисмо један тако непоуздан систем укључили у интегрисани тарифни систем у који смо годинама улагали и градили га, настао би хаос. Тада бисмо, вероватно, упропастили ГСП, као главни стуб система градског превоза – објашњава Ђукановић и додаје да ће по завршетку студије бити познат начин укључења „Беовоза” у јавни превоз.

Раније се помињала идеја да једна од будућих траса „Беовоза” буде око Калемегдана како би се Дорћол повезао са осталим шинским правцима, али она засад није на видику. Извесно је, међутим, да ће интеграција „Беовоза” у градски превоз подразумевати увођење јединствених карата и месечних маркица у систем београдских железница који је тренутно у прилично запуштеном стању.

Прве од три електромоторне гарнитуре „Беовоза” почеле су да саобраћају 1992. године. Систем је обухватао три крака и то до Батајнице, Главне станице у Панчеву и до Ресника. Његово средиште било је на станици „Београд центар”, где се и данас налази оперативни одсек „Беовоза”. Отварањем стајалишта „Вуков споменик” 1995. године створена је идеја да се путници из приградских насеља брже и ефикасније превезу до центра. Стиче се утисак да она није уродила плодом јер возови данас са полазних станица крећу на сваких 45 до 90 минута. Процењује се да је прошле године „Беовозом” путовало 4.500.000 путника који се највише жале на кашњење и нередовност полазака, запуштена стајалишта прекривена смећем, као и на прљаве купее.

Никола Миковић
[објављено: 10/04/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Beovozom-niko-ne-gazduje.sr.html
 
Juce sam ja sa veoma velikom dozom entuzijazma rekao sebi ajde da se njime vratim kuci po prvi put u zivotu.... dosao je za 13 minuta (izgleda da sam imao srece)... i bio sam kuci za cca 6-7min..... do jaja, a sa mnom u vozu je otprilike bila jedna zena.... eto kolika je neiskoriscenost.... a stvarno je praktican... inace jel ona nabavka vozova samo marketinski trik ili stvarno?

mada ja kontam kad i ako se to desi, da ce se prvo morati da integrise beovoz u ITS...
 
Uvođenje gradsko prigradske železnice u integrisani tarifni sistem razmatraće se nakon završetka studije koju izrađuje CIP

Za Beovoz neophodno100 miliona evra
Uprkos činjenici da i Grad i Železnice Srbije već duže vreme žele da sistem prigradske železnice Beovoz vide u integrisanom tarifnom sistemu, cela stvar stoji ili se iznova preispituje i odlaže.
Kako bi se utvrdile i preispitale mogućnosti integrisanja u tarifni sistem, gradske vlasti angažovale su stručnjake Saobraćajnog instituta CIP na izradi studije koja bi konačno utvrdila šta dalje sa Beovozom i kome on, zapravo, pripada.
Studija, sa podužim naslovom, "Definisanje elementarne strategije potpune integracije sistema gradsko prigradske železnice Beovoz u sistem javnog gradskog i prigradskog saobraćaja u Beogradu" trebalo bi, prema rečima Milanka Šarančića, generalnog direktora Železnice Srbije, da bude završena do kraja ovog meseca.
- Naravno da postoji jasno izražena želja Železnica Srbije da se Beovoz konačno uključi u integrisani tarifni sistem. Uprkos raznim glasinama, ne postoje nikakvi "hladni odnosti" na relaciji Grad - Železnice Srbije. Poslednjih nekoliko godina održali smo više sastanaka na kojima smo pokušali da nađemo način uvođenja Beovoza pod gradsku nadležnost. Studija, koja je u procesu izrade, bitno će pomoći u tome. Grad traži da Železnice Srbije obezbede kontigent potpuno novih voznih kompozicija čija cena iznosi oko 100 miliona evra. Mi smo spremni na takvu vrstu kompromisa, ali nam je neophodna finansijska podrška koju bi Železnice Srbije u narednom periodu otplaćivale Gradu od profita koji se ostvaruje transportnim saobraćajem koji je u sistemu ovog preduzeća. Siguran sam da ćemo do kraja ove godine konačno naći rešenje prihvatljivo za sve strane, a najprihvatljivije naravno, za građane koji koriste usluge prigradskog saobraćaja - kaže za Danas Milanko Šarančić, direktor Železnice Srbije.
Integrisani tarifni sistem, sam po sebi, za sada odlično funkcioniše. Privatni gradski prevoznici bili su u početku integrisanja pomalo sumnjičavi kada je u pitanju ostvarivanje profita u novom sistemu, ali sada su sasvim dobro uigrani pa se sredstva u skladu sa ostvarenim brojem polazaka i brojem putnika privatnicima isplaćuju redovno svakog meseca.
Ocene Grada, kada je reč o funkcionisanju Beovoza, nisu baš impresivne. Smatra se da ni obim ni kvalitet usluga nisu na zadovoljavajućem nivou.
- Prirodno je da i Grad želi da vidi Beovoz u integrisanom tarifnom sistemu, ali je prvo potrebno prilagoditi ga postojećim standardima, jer bi u suprotnom, Grad bio prinuđen da se prilagođava standardima Beovoza. Čekamo da studija bude gotova, ali i da Železnice Srbije obezbede određeni broj novih kompozicija, posle čega ćemo ozbiljno prionuti na posao uvođenja Beovoza u tarifni sistem. Bez toga, ispalo bi da Grad neprestano ulaže novac u bunar bez dna. Naravno da bi svim Beograđanima koji putuju iz predgrađa, i uopšte celom Gradu, odgovaralo da vidi objedinjeni sistem gradsko prigradskog saobraćaja. Ukratko, Železnice Srbije unapred treba da povuku određene poteze i proces uspešne saradnje će se time ubrzati - naglasio je Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz Beograda.
Prošlo je skoro četiri godine od kada je Grad poslednji put novčano pomogao Beovoz. Dnevno se njime preveze oko 60.000 putnika, koji se najčešće žale na kašnjenje, nepouzdan red vožnje i loše higijensko stanje u vozu. Sa druge strane, predsnost železnice u gradsko prigradskom saobraćaju jeste masovno prevoženje putnika, brzina prevoza, mnogo manja šteta po životnu sredinu i manja potrošnja goriva.
Poslednja prepreka ka realizaciji ideje pašće, kako u Železnicama Srbije očekuju, posle završetka studije stručnjaka iz CIP, i nabavke novih kompozicija na kojima Grad insistira. Ostaje sporno pitanje da li će železničko preduzeće biti u stanju da samo izdvoji 100 miliona evra neophodnih za kupovinu kompozicija, ili će morati da potraži pomoć nekog od Ministarstava ili gradskih institucija. P. Soha

Manje gužve i saobraćajnog haosa

Sve navedene činjenice idu u prilog ideji uvođenje Beovoza u integrisani tarifni sistem, a ne treba ni spominjati da obe strane sa naklonošću gledaju na ovu ideju. Stručnjaci ističu da je najvažnija stvar pri eventualnom uvođenju "Beovoza" u jedinstveni sistem javnog saobraćaja, usklađiavanje reda vožnje i satnica sa onim već postojećim u gradskom saobraćaju, kako bi se izbegli gužva i haos pri presedanju sa autobusa na voz i obrnuto.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
O profitu u javnom prevozu mislim da ne moze da se prica, uvek je neki mali gubitak koji nadoknadjuje Grad. A bas su slatki kad tako pricaju i planiraju kako ce da kupe. Bolje prvo da osposobe drugi kolosek od Prokopa do Pancevackog mosta.
 
Zašto BEOVOZ ne koristi pruge u Makišu i kod Zeleznika. Te pruge su moderne, elektrificirane, postoje već više decenija ali ih koriste samo teretni vozovi. One su prvobitno tako i zamišljene ali tada niko nije očekivao pojavu BEOvoza. Između Makiša i Rakovice postoje čak dva velika dvokolosečna tunela. Zašto ih ne koristi BEOvoz. Zeleznik je veliko industrisko naselje, autobusi koji idu u tom pravcu često su prepuni. Stanovnici Zeleznika mogli bi BEOvozom doći do Vukovog spomenika za najviše 15 minuta. Ono stajalište BEOvoza kod Karađorđevog parka ima odličnu lokaciju pošto je blizu autoput, tramvajska pruga i Autokomanda. Međutim ono već godinama stoji neuređeno i zapušteno. Podzemni prolaz ispod bulevara oslobođenja treba spojiti sa peronom stanice pošto treba iskopati tunel od samo nekoliko metara duzine.
 
dedinje":397lpe4g je napisao(la):
Zašto BEOVOZ ne koristi pruge u Makišu i kod Zeleznika. Te pruge su moderne, elektrificirane, postoje već više decenija ali ih koriste samo teretni vozovi. One su prvobitno tako i zamišljene ali tada niko nije očekivao pojavu BEOvoza. Između Makiša i Rakovice postoje čak dva velika dvokolosečna tunela. Zašto ih ne koristi BEOvoz. Zeleznik je veliko industrisko naselje, autobusi koji idu u tom pravcu često su prepuni. Stanovnici Zeleznika mogli bi BEOvozom doći do Vukovog spomenika za najviše 15 minuta. Ono stajalište BEOvoza kod Karađorđevog parka ima odličnu lokaciju pošto je blizu autoput, tramvajska pruga i Autokomanda. Međutim ono već godinama stoji neuređeno i zapušteno. Podzemni prolaz ispod bulevara oslobođenja treba spojiti sa peronom stanice pošto treba iskopati tunel od samo nekoliko metara duzine.
Izgleda a železnice sada žele da zadrže taj tunel isključivo za teretni saobraćaj, odnosno za dolazak (i odlazak) u ranžirnu (možda grešim). Drugo, jedan od tunela se ne koristi, izgleda da ima problema sa odronom. Inače, sve što si rekao stoji. Mogli bi sada da organizuju liniju do Vuka, da se organizuje GSP linija koja bi često išla do žel. st. u Železniku, a išla bi kroz Železnik i Sremčicu npr. Problem je što nema dovoljno elektromotornih vozova.
 
E jel ima šta novo! Baš ste se uspavali! Ajde malo da pitamo Gradonačelnika! :p
 
Gradonacelnik sve nesto pominje pripremu plana za metro. Videcemo kada malo zagreje fotelju sta ce reci :)
 
E a ko radi pripremu plana za Metro! Možda ga potaknemo da pita sekretaricu "a jel mi to imamo Direkciju za Metro" evo super prilike da koalicija uvali još jedno direktorsko mesto ali Profesijonalca molim! A onaj što je zadnji bio, mislim da je još živ! Pa javi se čoveče ,Domovina zove!
 
Vrh