Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

titimich":2ebshc9g je napisao(la):
Dobro.
Izvinjavam se , samo sam hteo da pokazem interesantne snimke kako su stvari rijesene u nama bliskim drzavama. Trudicu se da u buduce posaljem i neki komentar, ali mi to tesko ide zbog podcenjavajuceg odnosa prema komsijama. Kada bi ja hteo da pokazem lepe stvari u Makedoniji, Bugarskoj ili Rumuniji to ne pali...
BTW evo jos jedan link - Svi Evropski gradovi i njihovi tramvaji

http://www.chumerna.snimka.bg/album.php?album_id=9874&view=2
Izvini, ali ja ovde na forumu nigde nisam video podcenjivacki odnos prema komsijama.
 
ŠARANČIĆ:'BEOVOZ' USKORO U GRADSKOM TARIFNOM SISTEMU

23.8.2007 16:29 BEOGRAD (Tanjug) - Generalni direktor ''Železnice Srbije'' Milanko Šarančić najavio je danas da bi železnički sistem ''Beovoza'' od početka sledeće godine trebalo da bude integrisan u tarifni sistem beogradskog javnog prevoza.

On je dodao da će predstavnici srpske železnice i gradskih vlasti na sastanku 5. septembra razgovarati o toj temi , kao i o drugim važnim rešenjima za funkcionisanje železničkog saobraćaja u Beogradu.
 
To je dobra vest. Zapravo, bilo bi dobro da Beovoz poptuno podpadne pod ingerenciju grada posto ZSu ocigledno nije stalo do njega.
 
dragan":1oksk1nq je napisao(la):
ŠARANČIĆ:'BEOVOZ' USKORO U GRADSKOM TARIFNOM SISTEMU

23.8.2007 16:29 BEOGRAD (Tanjug) - Generalni direktor ''Železnice Srbije'' Milanko Šarančić najavio je danas da bi železnički sistem ''Beovoza'' od početka sledeće godine trebalo da bude integrisan u tarifni sistem beogradskog javnog prevoza.

On je dodao da će predstavnici srpske železnice i gradskih vlasti na sastanku 5. septembra razgovarati o toj temi , kao i o drugim važnim rešenjima za funkcionisanje železničkog saobraćaja u Beogradu.
Ma da li je moguce da ce te dve strane da sednu da pregovaraju nesto???? Ovo je cudo! :) ...a ujedno i jako lepa vest.
 
Joj, kad bi lepo napravili JP od Beovoza pa da krene preduzece da se razvija kako mu i dolici!

Ovo je dobra vest i bar neki pocetak komunikacije na tu temu. Plasim se jedino da Beovoz ne potpadne pod tarifni sistem GSP-a, a ostane u ingerenciji Zeleznica jer ce onda nastati haos!
 
Milance":10pqa29t je napisao(la):
Ma da li je moguce da ce te dve strane da sednu da pregovaraju nesto?...
Ovo je cudo! :) ...
Izgleda da je i Čudo moguće . :)

" BEOVOZ U MREŽI
Početkom septembra "Železnice Srbije" i gradska uprava počinju
pregovore oko uključenja "Beovoza" u gradski prevoz."
ceo text : http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=18668

image.jpg
 
Cekaj vrachar ne reci dvaput. Srbija je ipak ovo sa svojim bajnim politicarima! :D :D
 
.09.2007, BEOGRAD
Izvor: PRESS
ŠATRO METRO
Na linijama "Beovoza" uskoro će saobraćati veći broj kompozicija, sa mnogo kraćim intervalima između polazaka


Integrisanje "Beovoza" u jedinstveni sistem javnog prevoza u Beogradu moglo bi da znači kraj mukama za mnoge putnike. Kako Press saznaje, uskoro će na postojećim linijama saobraćati mnogo više kompozicija, sa mnogo kraćim intervalima između polazaka, jer se planira nabavka novih i rekonstrukcija dotrajalih garnitura.


Pomoć države

Prema rečima Milana Vujanića, profesora Saobraćajnog fakulteta, izgradnja mreže metroa izuzetno je skupa i Beograd iz svojih sredstava ne može da je finansira.

- Bez obzira na to koliko je Beograđanima potreban ovaj vid prevoza, grad ne može materijalno da izdrži izgradnju. Zato je neophodno da se u rešenje ovog problema uključi država, jer je ovo pitanje od izuzetnog značaja - kaže Vujanić.


Beograđani tako mogu da očekuju da uskoro od Vukovog spomenika imaju voz na svakih 10 ili 15 minuta ka Rakovici, Pančevu i Batajnici. U "Železnicama Srbije" potvrđeno nam je da se planiraju neke novine u "Beovozu", a kako kažu, o svemu će se više znati sledećih dana, posle sastanka koji će predstavnici ovog preduzeća imati sa nadležnima u Skupštini grada na temu uključivanja "Beovoza" u integrisani sistem javnog prevoza.

- Razgovaraćemo o aktivnostima na adaptaciji postojeće infrastrukture u Beogradu, kao i o mogućnostima rekonstrukcije voznih sredstava. Planiramo da garniture koje sada nisu u funkciji, posle rekonstrukcije i opremanja, "vratimo u život". Na taj način bismo mnogo kvalitetnije prevozili Beograđane. Takođe ćemo razmotriti uključivanje "Beovoza" u integrisani sistem saobraćaja - rekao nam je Miroslav Stoičić, direktor sektora za prevoz putnika u preduzeću "Železnice Srbije".


Fakti

- Integracija sistema prevoza "Beovoza" biće tema današnjeg sastanka predstavnika "Železnica" i gradskih vlasti.
- Ideja da "Beovoz" postane deo ITS-a postoji nekoliko godina.
- Vozovi trenutno polaze na 45 ili 90 minuta, a u špicu na pola sata.
- "Beovoz" naplaćuje karte za dve zone.


Saobraćajni stručnjaci kažu da bi "Beovoz" sa većim brojem kompozicija i čestim polascima bio "spas" za putnike, naročito kada počne rekonstrukcija Gazele, Brankovog i Pančevačkog mosta. Tako bi Beograđani mogli da računaju na brz i siguran prevoz preko obe reke, izbegavajući mostove koji će u jednom periodu istovremeno biti zatvoreni za saobraćaj.

- Na ovaj način ublažiće se mnogi problemi koji sada postoje u sistemu javnog prevoza u Beogradu. Tek će se onda videti koliko puno znači ovakav vid saobraćaja, jer mi ni sada nemamo kapacitete koji bi zadovoljili potrebe putnika. Najvažnije je imati u vidu da Beograd nema metro i da se neće rešiti pitanje javnog prevoza sve dok se ne reši takozvani masovni prevoz. U slučaju grada veličine naše prestonice, sa tolikim brojem putnika, to ne mogu biti autobusi. Taj problem mogu da reše brzi tramvaj, koji vozi do 80 kilometara na sat, ili metro, a u tom slučaju ne mogu biti u pitanju jedna ili dve linije, već mnogo više - rekao nam je Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.

MILAN RAKOČEVIĆ
 
Press je verovatno na svoj svojstveni nacin interpretirao vest o tome da se Grad sastaje sa Zeleznicom i da ce se razgovarati o ukljucivanju BeoVoza u jedinstveni tarifni sistem, pa su onda udarili po varijacijama na temu i nakraju je ispalo da ce BeoVoz postati metro i ici cesce od londonskog :D

Nadam se da ima bar malo istine u tome, ali videcemo vec sta ce od tog sastanka da ispadne.
 
Тестирање „Беовоза”
Стручњаци ЦИП-а процењују исплативост увођења возова у градски саобраћај



Вожња „Беовозом” има шансу да поново буде део градског саобраћаја, уколико стручњаци ЦИП-а процене да је овај пројекат оправдан и исплатив. Према речима Радмиле Хрустановић, заменице градоначелника, градски челници су у разговору са Милинком Шаранчићем, директором „Железница Србије”, и његовим тимом дошли до закључка да је увођењем „Беовоза” у јединствени тарифни систем знатно унапређен постојећи градски саобраћај.

– Ипак, коначна одлука биће донета после израде студије о оправданости тог пројекта. Имамо вољу и жељу да повећамо понуду грађанима Београда, али да бисмо донели ту одлуку неопходно је да знамо све аспекте овог пројекта од техничких до финансијских и организационих. Неопходно је да знамо колико кошта укључивање „Беовоза” у постојећи систем јавног превоза, као и шта ће грађани Београда кроз буџет плаћати – каже заменица градоначелника и подсећа да је „Беовоз” до 2003. године био део градског превоза.

Уколико ова врста превоза постане део интегрисаног тарифног система, месечне маркице важиће и у „Беовозу”. Осим тога, овим би био растерећен саобраћајни правац од Панчева ка Новом Београду и Земуну, као и Раковички пут, док би „Беовоз” био веома значајан и за житеље Рипња, Младеновца и Лазаревца.

Уколико ускоро буде потписан уговор о изради студије изводљивости, ова стручна процена требало би да буде завршена за око шест месеци. Ако после вишеструких анализа градске власти одлуче да прихвате овај пројекат, према речима Хрустановићеве, неопходно је направити веома прецизан уговор између града и „Железница Србије”.

– Неопходно је да знамо шта кроз издвајања из градског буџета плаћају Београђани, да ли у то улази и превоз у Панчеву, колике инвестиције су неопходне за инфраструктуру и остале појединости. Осим тога, неопходно је утврдити тачна права и обавезе града и „Железница Србије”. Подсетићу да и ГСП има склопљен уговор са Градском дирекцијом за јавни превоз, тако да уколико не испуњава своје обавезе дужан је да плати пенале – објашњава заменица градоначелника и додаје да је град спреман да знатним средствима учествује у побољшању композиција „Беовоза”.

На 330 километара пруге тренутно саобраћа десетак путничких гарнитура, које су старе по 25 година. Будући да су и поједине шине дотрајале, највероватније ће бити неопходно поправити пругу ка Раковици и Панчеву, али и купити нове возне композиције. Један од услова градских власти биће да се одреди прецизан ред вожње, који мора да буде усклађен са сатницом аутобуса и трамваја, како би грађани могли да преседају без пуно чекања и пешачења.

Уколико се градска железница обнови што значи да вагони постану чисти и удобни, да возови пролазе често и стижу тачно у минут, она ће постати сјајан вид брзог доласка становника из предграђа у центар Београда.

Према недавној изјави Миланка Шаранчића, ако се буде возило постојећим капацитетом „Беовоз” би већ наредне године могао да уђе у јединствени тарифни систем.

– Уколико будемо чекали набавку двадесетак путничких гарнитура, колико је реално потребно и за које нам треба између 80 и 100 милиона евра, то ће се десити за отприлике две године – рекао је генерални директор ЈП „Железнице Србије”.
Композиције „Беовоза”, у које може да стане 256 путника, данас са полазних станица крећу на сваких 45 до 90 минута, осим у јутарњем шпицу када су поласци на сваких пола сата. Тренутно је актуелно шест линија које пролазе кроз центар града, а последње станице су у Панчеву, Новој Пазови, Рипњу, Умчарима, Лајковцу, Младеновцу и Лазаревцу.



Н. Радичевић
[објављено: 14.09.2007.]
POLITIKA
 
Malo da mastamo....koji novi tip vozova bi Vi voleli da vidite na sinama Beovoza?:)
 
Pa eto nek bude neki Bombardier 423, 424 a moze i Talent. :D :D
 
Milance":22zsi5zc je napisao(la):
Pa eto nek bude neki Bombardier 423, 424 a moze i Talent. :D :D
:D

Ne bi imao ništa protiv da iznajme ili kupe neke starije s-bahn kompozicije iz DE, koje jesu stare ali su jako čiste i efikasne..
 
^^ pa da, otprilike izgledaju ovako, slična generacija kao i trenutne beovoz kompozicije ali daleko bolje su prilagodjeni za gradski saobraćaj (veća ubrzanja itd..):



evo i kraći video kako kreće sa stanice:
http://www.youtube.com/watch?v=QeBRFKqsJRY

ovo su novije varijante, ali su dosta skuplje:
s_bahn_fahrzeug.jpg
 
samo da dodam da postoje i modernizovane verzije s-bahna kao na prvoj fotki (DB 420 plus)
796px-Et420plus_420400.jpg


452px-Et420plus_innenraum.jpg
 
Da ti stari su sasvim ok. U Minhenu su pre jedno godinu dana zamenili i poslednji stari S-Bahn (kao onaj sa slike gore). Nama bi tako nesto super doslo. Mozda da se raspitamo sta su uradili sa njima. :)
 
Vrh