Jedan od prvih klijenata naše agencije McCann Erickson bio je CIP, Radili smo advertising za Beovoz. Smislili smo slogan Spaja tri kraja, i vizualni identitet koji i danas postoji.
Srđan Šaper intervju - magazin Status, septembar 2009.
Hoće li oni opet raditi kampanju za Gradsku Ž.?
najavljuje se uvodjene gps sistema u svaku garnituru i svaku stanicu da bi se lakse pratio saobracaj, navodno ce biti ugradjeni displei za informisanje putnika u svaku stanicu kao i u svaku garnituru.
Naime,
Sound transit-u iz Seattle-a je trebalo 4 godine od 1996 do 2000 da pusti u rad prvih nekoliko polazaka prigradske železnice, a do sada (2008) je dogurao do 13 polazaka prema jugu (Tacoma) i 6 prema severu (Everett).
Kada je u pitanju povećanje brzina na 120km/h, realno bi bilo povećati brzine na 60+ , odnosno makar deonice sa brzinama ispod 60 dovesti u projektovano stanje, jer već
sa prosečnom čisto tehničkom brzinom od 80km/h može se biti konkurentan brzinom, jer se može ostvariti komercijalna od 50-60km/h na dvokolosečnoj ili 40-50km/h na jednokolosečnoj pruzi.
Takođe, postoji konflikt između potreba za standardnim servisom i propusne moći pruga. Tako da nam treba:
- Interval 15min u gradskoj zoni (Krnjača, Rakovica, Zemun)
- Interval 30min u prigradskoj zoni (Ripanj, Pančevo, Betajnica, Beli Potok)
- Interval od 60 minuta u daljem prigradskom i međumesnom saobraćaju (Inđija, Lajkovac, Mladenovac, Umčari)
Ukoliko se postignu ovi intervali + remont pruga + tačnost u izvršenju reda vožnje + odgovarajuća integracija sa ostalim vidovim prevoza, Beovoz može povući čak većinu putnika na većini ovih pravaca.
CIP je zavrsio studiu o integraciji beovoza u sistem gradskog prevoza, ali ja koliko znam nigde nema podataka sta se nalazi u njoj.
samo poneki detalj iz te studije mozes pronaci u raznim izjavama raznih zvanicnika.Ja pretpostavljam da se interval od 15 minuta odnosi na spic, ali kazem ponovo dok ta studija neizadje u javnost nista sa sigurnoscu necemo moci znati. sto se mene tice ja bih voleo da vidim 412 i dalje na beovozu ali kako rile rece "rus" je odlican za daljinske putnicke vozove.Uz dobro i redovno odrzavanje te garniture mogu jos dugo da spartaju nasim prugama.ako dodje do najavljenog remonta 412 , pretpostavljam da ce se ubaciti plasticna sedista.
Iz izjave direktora beogradskog zeleznickog cvora planira se modifikovanje perona u vuku i zemunu na visinu od 55 cm da bi odgovarali visini novih emv (post sa ostalih foruma...)
Beovoz na remontu
Prema rečima Željka Đukanovića, direktora gradske Direkcije za javni prevoz, ova suma je za početak dovoljna da se rekonstruiše dobar deo pruga, gde se vozovi sporije kreću.
- Treba da se organizuje i brz sled vozova, bar u špicevima kada ljudi dolaza i odlaze sa posla. I autobusi moraju da dovoze putnike do tih stanica, a ne da ljudi pola sata pešače do njih - objašnjava Đukanović. - Postojeće garniture vozova su neupotrebljive za dalje korišćenje i potrebno je i njih obnoviti. Videćemo da li će se kupovati nove ili možda za početak samo iznajmiti, jer postoji i ta mogućnost. Za sve ovo trebaće od godinu i po do dve godine.
Nekada projektovane brzine vozova na beogradskim prugama iznosile su od 100 do 120 kilometara na čas. Međutim, zbog neodržavanja šina "Beovoz" se danas u proseku kreće od 20 do 40 kilometara na čas. Želja je da se posle remonta pruge njegova brzina poveća bar na 70 kilometara na sat.
Saobraćajni institut CIP uradio je prošle godine studiju o integrisanju "Beovoza" u sistem javnog prevoza putnika. Da bi on u potpunosti zaživeo planirano je njegovo uključenje u jedinstveni tarifni sistem. To znači da bi se ovim vozovima mogli prevoziti putnici sa mesečnim pretplatnim kartama bez dodatnih plaćanja.
Takođe, neophodno je pored Beovozovih stanica postaviti i autobuska stajališta i organizovati takav red vožnje da putnici polazak vozova i autobusa ne čekaju duže od pet minuta. Planira se i uređenje perona, čekaonica, javnih toaleta. Na stanicama će biti postavljeni i displeji sa informacijama kada stižu i polaze vozovi i iz kog pravca dolaze i gde su se uputili. Na nekima će biti samo tekstualne poruke, dok će na pojedinim peronima putnici dobijati i zvučna obaveštenja. Na prilazima stanicama postaviće se putokazi i ostala odgovarajuća signalizacija. Stručnjaci iz CIP-a preporučuju i da se kupi 18 dvodelnih garnitura vozova, jer bi toliko bilo dovoljno da se odgovori broju putnika, koliko se procenjuje u narednim godinama.
S. J., 26.01.2009
www.novost rs.
Evo desno Rvr po Želvozu tako će izgledati posle remonta,it seems....
GRAMPET Vlasnik Želvoza i njihov program modernizacije Emv....