Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Zidar, ja se slazem sa svim sto si napisao ali iz tvog predloga proizilazi da bi onda trebalo da se izgradi po jedna stanica na svakoj raskrsnici na NBG.
 
Не, само још једна (по мени, ипак, тек када доградимо колосеке). Са друге стране Саве - још једна, код Сајма.

У недавно представљеном "Смарт плану" видљиво је да градске власти БГ:воз сада третирају готово као метро, посебно Врачарски тунел, али и Макишки, јер су уцртали и дубоке станице испод Видиковца и Ибарске. Мислим да им, у таквом концепту, недостаје још једна подземна станица, код кафана "Лоренцо и Какаламба" и "Космај" у Цвијићевој улици (за фенси екипу - код "Зире"), где такође постоје и лепе преседачке везе, и пристојна густина, и централна градска функција (гробље).
 
У суштини, Врачарски тунел може имати само градско-приградску функцију у железничком чвору, те иако скупо, треба размишљати дугорочно о те додадне две нове подземне станице на њему. За НБГ је ту мало пипљивије због тог померања Тошиног бунара ка НБГ, али сам и раније (док се водила расправа о пробијању насипа за сапајање булевара уметности и ЦА) био за дуплирање колосека на самом насипу и додатно стајалиште.
 
Da li je i kada menjan red vožnje BG: voza? Gledam sad stanični red vožnje za Prokop , na sajtu srbija voza , i primetih da su redukovani polasci u jutarnjem špicu. Na istom tom sajtu stoji red vožnje u pdf - u koji nije ažuriran od produženja. Na sajtu DJP stoji neki levi red vožnje za staru relaciju do Pančevačkog mosta , i to samo za radni dan , dok na busevi.com stoji red vožnje sa poslednjom poznatom izmenom.
 
Ako si gledao za jučerašnji datum 01.10. tada je nedeljni red vožnje i BG:VOZ saobraca na sat vremena kao i do sada.
 
Nisam gledao za vikend , već za radni dan. Juče sam ponovo otišao na stanični red vožnje za Prokop , i opet otkucao da tražim red vožnje za radni dan kao i pre neki dan , i danas mi je izbacio ispravan red vožnje , za razliku od pre nekog dana kada je izbacio da su redukovani pojedini jutarnji polasci. Očigledno je bio neki kratkotrajni bag u pitanju.
 
Inače, već se provlačillo kao informacija: otkako su krenuli ovi radovi po ulicama, BG voz je krcat, naročito u špicevima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482166#p482166:14gbg8c0 je napisao(la):
DzonTravolta » Уто Окт 03, 2017 9:43 am[/url]":14gbg8c0]"ZAJEDNIČKA INICIJATIVA TRI OPŠTINE: Čelnici Lazarevca, Barajeva i Lajkovca traže vraćanje "Beovoza""
http://www.blic.rs/vesti/beograd/zajedn ... ze/1nddf7x

Како каже мастер план у плану је (ахахахах... :D ) отварање линије друге линије БГ:Воза Вуков Споменик-Ресник-Младеновац/Лазаревац као и треће Макишко поље-Видиковац-Вуков-споменик-Карабурма али и Аеродром-НБГ што увелико поздрављам. :sesir: :sesir: :kk:
 
Овча-Ресник на 15 минута (4 на сат), сваки други за Младеновац и сваки четврти за Лазаревац
 
Ево рецимо на пример живете у Кнежевцу и једини бус који код вас иде је 42. Где ћете пре ући?

Опција 1: 42 -> стаје ту испред носа,не знате кад ће доћи, не знате кад ћете стићи, до града вас води прво у туристичко разлагање пољана и вила на Дедињу чисто да вам мало замаже очи над вашом бедом... :violina:


Опција 2: БГ Воз -> пешке ћете доћи до станице,знате кад ће доћи,знате кад ћете стићи,до града стиже за 10 минута! :kk:
 
Ljudi, shvatite da nema nikakvog produžavanja BG:voza dalje od Resnika, Ovče i Batajnice sve dok se ne nabave novi elektromotorni vozovi za gradsku železnicu. Sa sadašnjim brojem garnitura produženje linije BG:voza za Lazarevac i Mladenovac iziskivalo bi daleko ređe polaske, a to nije konkuretno! Od ideje do nabavke novih vozova u svetu u proseku prođe 5 godina, a kod nas minimalno 5 godina. Ideja, a pod tim podrazumevam broj vozova koji će se nabaviti, cena i obezbeđen finansijer još uvek ne postoji. Nov elektromotorni voz košta minimum 4,5 miliona EUR. Polovni vozovi bi svakako bili mnogo jeftiniji i mogli bi se mnogo brže nabaviti, međutim, ponuda je vrlo ograničena. Uglavnom je sve drugog napona od našeg sistema...
 
Pa mogli su da uloze pare i dokupuju opremu i urade remont na one prazne RVR garniture koje su verovatno do sad posecene. Skupo jeste,ali je najbrze resenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483318#p483318:bed1r9ib je napisao(la):
Norexan » Sat Oct 07, 2017 8:24 pm[/url]":bed1r9ib]
Како каже мастер план у плану је (ахахахах... :D ) отварање друге линије БГ:Воза Вуков Споменик-Ресник-Младеновац/Лазаревац као и треће Макишко поље-Видиковац-Вуков-споменик-Карабурма али и Аеродром-НБГ што увелико поздрављам. :sesir: :sesir: :kk:

Nema tu sta da se pozdravi. Ovo sto si opisao Norexan, nije nista drugo nego grananje linija a to znaci da ce vozovi na tim linijama ici sa vecim intervalom.

Ako sad, u teoriji, voz na liniji Vukov Spomenik - Resnik, moze da ide sa intervalom 15min i onda na isti kolosjek ubacis liniju Karaburma - Makis to znaci da ce vozovi u Resnik i Karaburmu stizati svakih pola sata. I to je u najboljem slucaju jer treba dodati i inteziviranje daljinskog saobracaja na pomenutoj pruzi koje ce dodatno suziti prostor za BG voz.

Druga stvar, na liniji Karaburma - Makis bi trebala biti izgradjena podzemna stanica Vidikovac od sigurno stotinak miliona a da nju grade da bi vozovi dolazili na svakih pola sata ne moze nikako da bude isplativo. Jedina sansa da Cerak vidi BG voz na podzemnoj stanici je da se poveze topciderskom prugom na savski trg. Tom prugom bi BG voz mogao i intervalom od 5 minuta jer pametnjakovici sklanjaju vozove daljinskog saobracaja sa topciderske pruge.

Slicno je i sa dupliranjem linije kroz NBG zbog aerodroma. Kad za 3 godine puste dvije linije, jednu za Batajnicu a drugu za Surcin onda ce u najboljem slucaju polasci sa krajnih stanica biti na pola sata. Zato je za aerodrom korisnije produziti ili otvoriti novu trasu tramvaja.
 
Oпет су проблем гарнитуре Рио. Да паметњаковићи нису касирали гомилу вагона, локомотива и гарнитура, уместо да их наши ремонтери ремонтују и по могућности модернизују, било би довољно возних средстава. Сад прво треба размишљати о набавци нових возних средстава за потребу градске железнице.
 
Bg voz ne mora biti samo voz isključivo namenjen za taj vid prevoza. To može biti bilo koji voz koji tuda prolazi. Čini mi se da je u Austriji baš tako ,da sa mesečnom možeš u bilo koji prevoz na teritoriji grada uključujući i voz
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483390#p483390:3jhhb0ib je napisao(la):
Gorstak89 » Ned Okt 08, 2017 11:10 am[/url]":3jhhb0ib]Bg voz ne mora biti samo voz isključivo namenjen za taj vid prevoza. To može biti bilo koji voz koji tuda prolazi. Čini mi se da je u Austriji baš tako ,da sa mesečnom možeš u bilo koji prevoz na teritoriji grada uključujući i voz

Da, s tim što ti vozovi u Austriji idu isto u malom taktu, i tačni su. Ne znam kako to misliš da se desi u Srbiji sa max 25 ispravnih elektromotornih vozova za međugradski saoraćaj? Austrija ima oko 400 elektromotornih vozova, a slične je veličine. Dakle, nedostaje 375 garnitura.

375 x 4.500.000,00 EUR = 1 milijarda, 675 miliona, 500 hiljada evra :laugh:
 
Зато треба увести за почетак поузданије регионалне линије од максимално 200 километара типа Велика Плана-Рума, или Панчево-Нови Сад са јачим тактом, уместо што се разбацују гарнитуре за линије типа Овча-Панчево.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483373#p483373:26shskyi je napisao(la):
Дошљак » Sun Oct 08, 2017 8:28 am[/url]":26shskyi]Oпет су проблем гарнитуре Рио. Да паметњаковићи нису касирали гомилу вагона, локомотива и гарнитура, уместо да их наши ремонтери ремонтују и по могућности модернизују, било би довољно возних средстава. Сад прво треба размишљати о набавци нових возних средстава за потребу градске железнице.

Sve je to dio istog procesa. Smanjenje troskova koje drzava ima zbog zeljeznice a to znaci otpisivanje voznih sredstava, ukidanje pruga, otpustanje zaposlenih...drugim rjecima "modernizacija po receptu MMF-a".

Jedina razlika je sto se voz moze kupiti i otpusteni radnik vratiti na posao a jednom iscupana pruga se ne vraca.
 
Слажем се, зато се и ја надам да и ако затворе ГЖС да неће одмах почупати колосеке.
 
Boli njih ona stvar za koloseke. Tako smo i izgubili silne koloseke i linije u državi. A uništavanje pruge samo kratkoročno može da donese novčanu korist. Da smo do sad makar tu železnicu sredili imali bi i neku privredu, ovako imamo to što ove iz vlasti boli za prugu :) ako me razumete
 
E сад, да вас питам за мишљење, у будућности (5-10-15 година), када се доведу у ред пруге и крене развој метроа, да ли мислите да ваља жртвовати БГ воз зарад регионалне железнице јаког такта (линије од 150-200 километара максимално са Београдом у центру, типа НС-БГ-Панчево, Рума-БГ-Велика Плана, Ваљево-БГ-Панчево/Карабурма-Миријево ако се уради продужетак/)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483482#p483482:25f3klgy je napisao(la):
Дошљак » Sun Oct 08, 2017 4:12 pm[/url]":25f3klgy]Слажем се, зато се и ја надам да и ако затворе ГЖС да неће одмах почупати колосеке.

Kolosjeci koji ne vode nigdje ni nemaju vrijednost. Zato ja mislim da bi minimum minimuma zapravo bio da se ostavi (rezervise) koridor koji bi se jednog dana mogao iskoristiti za polaganje novih kolosjeka i otvaranje novih stanica. Slicno kao sto je ostavljen koridir u bulevaru Zorana Djindjica za metro.

Дошљак":25f3klgy je napisao(la):
E сад, да вас питам за мишљење, у будућности (5-10-15 година), када се доведу у ред пруге и крене развој метроа, да ли мислите да ваља жртвовати БГ воз зарад регионалне железнице јаког такта (линије од 150-200 километара максимално са Београдом у центру, типа НС-БГ-Панчево, Рума-БГ-Велика Плана, Ваљево-БГ-Панчево/Карабурма-Миријево ако се уради продужетак/)?

Sto se ovog tice, nije mi bas najjasnije sta imas na umu.

Ako bi te linije bile sa jakim taktom i malim medjustanicnim rastojanjem onda bi one prakticno bile produzene i razvijene linije BG voza, pa bi moj odgovor bio DA.

Ali, ako bi to bile linije na sat-dva, sa po 50km rastojanja izmedju stanica, a da BG voza nema, onda je moj odgovor NE.

Prvi slucaj (moj odgovr DA), mislim da nije moguc jos jako dugo, jer srbija nema infrastrukturu za tako nesto (a ni vozova, dobro :D )
Drugi slucaj je ostvariv (moj odgovor NE) i vjerovatno je cilj "modernizacije" ali ja odbijam da to prihvatim kao opciju.
 
Vrh