Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480831#p480831:3g5lc0kn je napisao(la):
zidar » Sre Sep 27, 2017 5:06 pm[/url]":3g5lc0kn]Razmak izmedju stanica treba da odgovara potrebi, negde manji negde veci zavisno od polozaja i okruzenja, a treca stanica na NBGD, ekonomskom centru Beograda, je i te kako korisna.

Cak i kada se pomeri stanica Tosin Bunar opet ce ostati prostora za jos jednu stanicu izmedju nje i NBGD, sa 800-900m razmaka sa svake strane.
Uostalom to je razdaljina Prokop-K. Park, a razmak sa Makenzijevom bio bi jos manji.

Potpuno je na mestu da stanice gradske zeleznice budu gusce postavljene u centralnim zonama grada a polozaj kod bulevara umetnosti nalazi se na najpogodnijoj transverzali Zemun-NBGD-Blokovi koja izbegava petlju sa autoputem i kruzni tok kod opstine.
Busom bi se od te nove stanice preko Bul Umetnosti i Bul NT brze stiglo do Zemunskog keja nego sa Z. St Zemun.

Nova stanica bi blago smanjila kapacitet medjunarodne pruge ukoliko se koloseci ne dupliraju, ali nista strasno s'obzirom koliko nam je zeleznicki saobracaj trenutno jadan. Mnogo vece smanjenje kapaciteta prouzrokuje ukljucenje koloseka sa starog mosta neposredno ispred z. st. NBGD. Da, i to treba dodati u remont, par stotina metara koloseka da se ta deonica osamostali do same stanice.

Molim vas da ne brkate pojmove stanica i stajalište u železničkoj terminologiji. Stajalište Karađorđev Park je na rasputnici, a prvobitnim rešenjem čvora nije ni bilo planirano nego se izgradilo kao privremeno rešenje do izgradnje podzemnog stajališta Hram Svetog Save, koje nikad nije izgrađeno.

Stanica NBGD je dugačka, tako da bi stajalište Bulevar Umetnosti bilo svega oko 400 metara od izlaznih skretnica. To je saobraćajno katastrofalno rešenje, to ne bi bilo ni metro, ni tramvaj, ni trolejbus, nego ruska maršrutka koja stane kad joj neko mahne sa ulice...

Nema potrebe da se dodaje u remont produženje koloseka sa starog mosta u Novi Beograd jer se taj kolosek ukida.
 
Сада је у плану градских власти да се ипак изгради и станица код Храма (не стајалиште, јер је и Вуков споменик - станица), ин наравно, да остане Карађорђев парк.
Иначе, реч "стајалиште" не користим приватно, па нећу ни на форуму.
 
previse je stanica izmedju Pancevo glavna - Pancevacki most.
 
Људи, све је то лепо, али не заборавите да Омладинских Бригада је због транзита и приступа централној јединици Општине најоптерећенија и по броју путника, и по администрацији, поврх свега тога доста се стамбених и пословних објеката изградило, а део администрације из Општине је код Ерпорт Ситија... Ако мислите да је решење, да се нека линија из Омладинских Бригада премести у те нове улице, онда се грдно варате, јер капацитети саме Омладинских Бригада су тренутно премали, нарочито у периоду од 9 до 21... Коса ми се на глави диже када видим стечајну масу код Ерпорт Ситија која пропушта барем 2 аутобуса на тој станици...
 
^^ Upravo o tome se i radi, zona koja gravitira prema O Brigada i Bul Umetnosti dobila bi vezu sa bg:vozom + dodatnu arteriju za gradski prevoz.
A pravo resenje bilo bi provuci tramvaj koji sa Banovog Brda treba da ide preko mosta na Adi uz UMP pa dalje kroz Bul Umetnosti sve do Zemuna.
Time bi nova stanica bg:voza postala jedan od bitnijih cvorova prevoza.
 
Проблем је тај, што онај који је правио концепт трамваја није гледао шта ће се дешавати у будућности... Када је постојао само 68Е и 73 у Омладинских Бригада, већ крајем 90их је био проблем превоза, јер си рецимо 73 пропуштао ко добар дан, ја би се први у ногом дупе ударао, када би трамвај био провучен кроз Омладинских Бригада - Општина Нбг - Стари Меркатор - Центар Земуна - Горњи Град... У томе је главна фора, никад више људи, али џаба све то, када нема ко о томе да мисли...
 
Evo i crteza.

Lila: bg:voz
Narandzasta: tramvaj
Plava: bus

stanica-bgvoz-umetnickih-brigada.jpg



Postavio sam novu stanicu bg:voza tacno izmedju O brigada i bul Umetnosti
Tosin Bunar je pomeren ka istoku na vijadukt preko ulice (veza sa Bezanijskom Kosom) a NBGD maksimalno ka zapadu gde je najkraca veza sa tramvajskom trasom na mostu na Adi.

Opet ostaje oko 600m od kraja jednog perona do pocetka sledeceg sto je sasvim opravdano s'obziron na gustinu tokova u centralnom delu Novog Beograda.
Poredjenja radi, to je isti polozaj i razdaljine kao Karadjordjev Park-Makenzijeva-Vuk.

A verujem da bi stanica bg:voza "Umetnickih Brigada" imala najveci promet od svih, bar duplo od NBGD i Tosin Bunar zajedno.
 
..да се ипак изгради и станица код Храма...
Glupost i rasipništvo

za te pare
moze da se osposobi onaj vec gotov tunel od Vuka ka Adi Huji

Jer taj deo grada je za ovih par decenija jako porastao a saobracajno nije ništa napredovao
te pošteno je da dobije svoj krak a taj tunel napokon kad je vec tu i profunkiconiše

Veoma nepošteno da Vračar kao najmanja opština
sa najboljim i naj razvnovrsnijim saobr. sredstvima
sa jedne strane ima sta. Vuk sa druge sta. Franš te pride ajd u sredinu i sta. Hram
sramamo grabežljivo i uvredljivo

:sesir:
 
Ne isključuje al ima valjda neki red i redosled

Da ne bude ...I ti ćeš ovo isto da radiš, samo sutra .... :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480853#p480853:285vv7ri je napisao(la):
Пантограф » Sre Sep 27, 2017 6:09 pm[/url]":285vv7ri]
Иначе, реч "стајалиште" не користим приватно, па нећу ни на форуму.

Na železnici stanica i stajalište predstavljaju različite pojmove. Zato smatram da je potpuno izlišno da neko ko ne pravi razliku između stanice i stajališta uopšte predlaže uvođenje novih stajališta ili stanica, jer ne znamo šta od ta dva predlaže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480882#p480882:3q3skfcd je napisao(la):
zidar » Sre Sep 27, 2017 7:02 pm[/url]":3q3skfcd]Evo i crteza.

Lila: bg:voz
Narandzasta: tramvaj
Plava: bus

stanica-bgvoz-umetnickih-brigada.jpg



Postavio sam novu stanicu bg:voza tacno izmedju O brigada i bul Umetnosti
Tosin Bunar je pomeren ka istoku na vijadukt preko ulice (veza sa Bezanijskom Kosom) a NBGD maksimalno ka zapadu gde je najkraca veza sa tramvajskom trasom na mostu na Adi.

Opet ostaje oko 600m od kraja jednog perona do pocetka sledeceg sto je sasvim opravdano s'obziron na gustinu tokova u centralnom delu Novog Beograda.
Poredjenja radi, to je isti polozaj i razdaljine kao Karadjordjev Park-Makenzijeva-Vuk.

A verujem da bi stanica bg:voza "Umetnickih Brigada" imala najveci promet od svih, bar duplo od NBGD i Tosin Bunar zajedno.

Ne vidim poentu da se predlaže nešto što je već odavno određen projekat, a radovi kreću za mesec-dva. Novi Beograd se neće pomerati ni milimetar, a Tošin Bunar će ići dosta više ka Novom Beogradu nego na ovom crtežu. Drugo, 600 metara razmak između službenih mesta na klasičnoj železnici sa Vmax 120 km/h? :lool:
 
Karađorđev park nije početno planiran, ali se pokazao jako dobro. Stanica Hram ne verujem da će se graditi, jer je jako skupa, a i nepotrebna kad se od Karađorđevog parka može doći do Hrama jednom stanicom tramvaja...
 
Al' uzbrdo. Da te čuju , odmah bi te ... A znaš i sam kakav smo narod , uglavnom.
 
Zidar ponekad me tvoji predlozi zaista cude.

Pogotovu sto poznajes RER u Parizu koji si i sam koristio milion puta pa znas vrlo dobro da oni tamo ne bi napravili stanicu 600 metara udaljenu jednu od druge.
 
Стајалиште Карађорђев парк има саобраћајно много бољу позицију од Храма. Горе се одмах испред стајалишта може пресести на трамваје 9, 10, 14 и бусеве 30, 31, 33, 36, 39, 42, 42, 47, 48, 59 и 78, а релативно близу су и стајалишта на аутопуту за 17, 18, 38Л, 46, 55 и 70, ако и Ластина и међуградска стајалишта. Оно што по мени искрено фали јесте ходник који би повезао подземни пешачки пролаз испод Булевара ослобођења код ресторан Франш са самом станицом пошто је мало фрустрирајуће људима да се пењу па силазе степеницама и опет пењу. И дефинитивно на самом стајалишту треба додати таблу са мапом линија ЈГП, испред стајалишта на улазу семафор за временом доласка следећег воза, и испред стајалишта и код свих оних степеништа, и за подземни пролаз, и на пасарели преко ауто пута поставити путоказе са информацијама о линијама јавног превоза, као и на самим стајалиштима на ауто путу направити путоказе ка железничком стајалишту. Многи људи, а поготову ни не знају да постоји градска железница.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481070#p481070:3u4tgzbz je napisao(la):
solecar » 28 Сеп 2017, 10:33[/url]":3u4tgzbz]Al' uzbrdo. Da te čuju , odmah bi te ... A znaš i sam kakav smo narod , uglavnom.

то што су се људи улењили, то је њихов проблем. лично, често препешачим тако кратке релације
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481076#p481076:1amlyb0j je napisao(la):
spatiotecte » 28 Sep 2017 09:48 am[/url]":1amlyb0j]Zidar ponekad me tvoji predlozi zaista cude.

Pogotovu sto poznajes RER u Parizu koji si i sam koristio milion puta pa znas vrlo dobro da oni tamo ne bi napravili stanicu 600 metara udaljenu jednu od druge.

Дограђивали су осамдесетих станицу Сен Мишел на РЕР Б, мислим да је отприлике на тој удаљености од Шатлеа, у сваком случају, на пешачкој дистанци.


Осталима - није ствар у томе да може да се прошета од Карађорђевог парка до станице иза Храма (предвиђена је у Макензијевој), поента је да би нову станицу користили и они који не би ушли на Карађорђевом парку, поменимо само могућност преседања на троле.
 
Vrlo dobro poznajem te 2 stanice Saint Michel i Chatelet, znam tacno gde se nalaze peroni, ima 800 metara izmedju njih.
Inace to je jedini priblizni primer ovom nasem, sve ostale stanice su vise udaljene jedna od druge.
A i gustina na Saint Michel je jedno 10 puta veca od ove na NBG.
 
Па, добро, наравно, али у непосредној близини те станице би били објекти који нам навлаче највише аутомобилског саобраћаја у граду: Офис паркови, банке, фирме, плус насеља (Белвил, Блок 28...), Делта сити...
Са друге стране, Ерпорт сити и све што се гради/градиће се, биће лепо опслужено новом, измештеном станицом Тошин бунар, што је одлично.
 
А и ту ће пре свега морати због те станице да појачају превоз на том делу, а имајте у виду да се ту пребацује суд Општине Нбг... Скраћено речено, биће весело!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481103#p481103:3rwhp9go je napisao(la):
JohnnyLee » September 28th, 2017, 12:33 pm[/url]":3rwhp9go]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481070#p481070:3rwhp9go je napisao(la):
solecar » 28 Сеп 2017, 10:33[/url]":3rwhp9go]Al' uzbrdo. Da te čuju , odmah bi te ... A znaš i sam kakav smo narod , uglavnom.

то што су се људи улењили, то је њихов проблем. лично, често препешачим тако кратке релације
Ja i mnogo duže relacije prelazim peške , i ne kukam uopšte. Ovde je problem što imamo ljude koji su se previše ulenjili i one kojima ništa nije teško. Samo bih podsetio na jedan banalan primer oko linije 611 , koji dovoljnjo govori , a nedavno sam ga pomenuo. Kada je dat predlog da se linija izmesti iz Zemunske ulice i da ide Beogradskom , ljudi su digli frku jer im je problem da laganim hodom idu po ravnom 5 minuta do najbliže stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481076#p481076:1vhctjkd je napisao(la):
spatiotecte » 28 Sep 2017 08:48 am[/url]":1vhctjkd]Zidar ponekad me tvoji predlozi zaista cude.

Pogotovu sto poznajes RER u Parizu koji si i sam koristio milion puta pa znas vrlo dobro da oni tamo ne bi napravili stanicu 600 metara udaljenu jednu od druge.

Svaki grad je drugaciji i ima jedinstvene potrebe, istoriju i mogucnosti.

U Parizu je RER dopuna Metrou.
U Berlinu je U-bahn dopuna S-bahna.

U Beogradu je bg:voz dopuna... nicemu. Bg:voz je jedan jedini nezavisni sinski sistem u gradu i treba gledati kako maksimalno da doprinese Beogradskom saobracaju.

Naravno da novi cvor nije prvobitno predvidjen za gradsku zeleznicu, ali isto tako nije ni bilo predvidjeno da ce Jugostalavija biti rasparcana a zeleznica upropastena. Cvor je sa vremeno prolagodjen potrebama i mogucnostima, kao sto rece @WLABmz i stanica Karadjordjev Park nije prvobitno projektovana pa se dobro pokazala.
Tako je i bg:voz nastao iz potrebe i mogucnosti: postoji potreba da se ljudi brzo i sigurno prevezu preko Save i nazalost usled urusavanja zeleznickog saobracaja postoji kapacitet na pruzi da se to ostvari. I na svu srecu je ostvareno.

Pitanje je koliko jos infrastruktura koju smo nasledili moze da se optimizuje. Dedinjski tunel godinama zvrji prazan i krajnje je vreme da se iskoristi. Nekoliko novih stanica je predvidjeno u Sremu, u ravnici, pravi potez. Makenzijeva je planirana pre vise decenija, ali fakat je da bi bila prilicno skupa za realizaciju. Sa druge strane jos jedna stanica na NBGD bi bila jednostavan a veoma delotvoran potez.

Naravno, dupliranje koloseka na NBGD bi tek bio pravi potez, sa odvojenom trasom za medjunarodne/regionalne vozove koji bi stajali samo na glavnim stanicama (NBGD, Zemun) i trasom za gradske vozove koji bi stajali cesce (Um. brigrada, T. bunar...).

A onda ce jednog lepog dana metro doci kao dopuna bg:voza :)
 
Vrh