W
WLABmz
Guest
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480831#p480831:3g5lc0kn je napisao(la):zidar » Sre Sep 27, 2017 5:06 pm[/url]":3g5lc0kn]Razmak izmedju stanica treba da odgovara potrebi, negde manji negde veci zavisno od polozaja i okruzenja, a treca stanica na NBGD, ekonomskom centru Beograda, je i te kako korisna.
Cak i kada se pomeri stanica Tosin Bunar opet ce ostati prostora za jos jednu stanicu izmedju nje i NBGD, sa 800-900m razmaka sa svake strane.
Uostalom to je razdaljina Prokop-K. Park, a razmak sa Makenzijevom bio bi jos manji.
Potpuno je na mestu da stanice gradske zeleznice budu gusce postavljene u centralnim zonama grada a polozaj kod bulevara umetnosti nalazi se na najpogodnijoj transverzali Zemun-NBGD-Blokovi koja izbegava petlju sa autoputem i kruzni tok kod opstine.
Busom bi se od te nove stanice preko Bul Umetnosti i Bul NT brze stiglo do Zemunskog keja nego sa Z. St Zemun.
Nova stanica bi blago smanjila kapacitet medjunarodne pruge ukoliko se koloseci ne dupliraju, ali nista strasno s'obzirom koliko nam je zeleznicki saobracaj trenutno jadan. Mnogo vece smanjenje kapaciteta prouzrokuje ukljucenje koloseka sa starog mosta neposredno ispred z. st. NBGD. Da, i to treba dodati u remont, par stotina metara koloseka da se ta deonica osamostali do same stanice.
Molim vas da ne brkate pojmove stanica i stajalište u železničkoj terminologiji. Stajalište Karađorđev Park je na rasputnici, a prvobitnim rešenjem čvora nije ni bilo planirano nego se izgradilo kao privremeno rešenje do izgradnje podzemnog stajališta Hram Svetog Save, koje nikad nije izgrađeno.
Stanica NBGD je dugačka, tako da bi stajalište Bulevar Umetnosti bilo svega oko 400 metara od izlaznih skretnica. To je saobraćajno katastrofalno rešenje, to ne bi bilo ni metro, ni tramvaj, ni trolejbus, nego ruska maršrutka koja stane kad joj neko mahne sa ulice...
Nema potrebe da se dodaje u remont produženje koloseka sa starog mosta u Novi Beograd jer se taj kolosek ukida.