Evo još malo na temu razlika između metroa i BG Voza. Kažu da slika govori hiljadu reči, pa...
Autori su predavači sa Ticine katedre.
Sve u svemu, gradska železnica najčešće služi za povezivanje udaljenih naselja i predgrađa sa gradom. Znači u pitanju su železničke garniture koje se u pravnom i saobraćajnom smislu tretiraju i regulišu kao i svaki drugi voz, odnosno kreću se svojim trasama. Visoki podovi, više mesta za sedenje, duži razmak između stanica.
Dok metro služi prvenstveno za prevoz putnika po samom gradu. Dakle to može da bude sve od teškog tramvaja, preko LRTa, pa sve do ''teškog'' metroa. Samim tim, sa aspekta regulacije, može da ima tretman kao železnica (puno prvenstvo prolaza i izolovanost trase) ili manje (teški tramvaj koji staje na semafore i ''meša'' se sa auto saobraćajem). Bez obzira na tip, najčešće su to niskopodne garniture sa više mesta za stajanje i projektovane za dosta kraća međustanična rastojanja.
Drugim rečima,kad bismo ih uporedili sa teretnim vozilima, gradska železnica b bila glomazni ali ogromni šleper koji iz fabrike dovozi robu do grada, a metro/LRT bi bio onaj laki ali praktični i brzi kombi koji je raznosi po samim prodavnicama. Dakle svako ima svoju delatnost za koju je osmišljen i nenadmašiv.
Elem, da se vratim na ono odakle smo počeli - mislim da je glavna prepreka da metro koristi infrastrukturu BG voza to što bi metro najverovatnije imao znatno kraći interval, odnosno učestalije polaske, što bi zadavalo glavobolju Železnici, koja ne samo što često menja red vožnje nego je, jelte, poznata i po kašnjenjima i preusmeravanjima. BG voz možda jeste tačan ali džaba kad nije on jedini koji bi koristio te trase pored metroa. A i to što je redovan, redovan je jer ih je (beše) Grad naterao i zapretio. Inače bi i dalje bio haos.
Takođe, na osnovu onoga što sam čuo i pročitao između redova za sve ove godine, mislim da je jedan od kamena spoticanja i to ko bi upravljao tim metroom i ko bi ubirao prihod od njega. Jer velika je šansa da bi njega vodila posebna firma, a Železnici se to baš i ne sviđa. Kao ni GSPu na kraju krajeva. Mislim bez obzira što bi sve to bilo manje više državno, fora je ko će da bude onaj koji će da vodi i upravlja svim tim.
Naravno, sve su to rešivi problemi ali... kad imaš Levijatana kao što su Železnice (i sve njene ćerke firme) i kad politika i lični interesi prodru u sve sfere (svako oće deo kolača), onda svaki od tih problema postaje trostruko teži za rešavanje. Maltene ti ispadne lakše i jeftinije da napraviš novu nezavisnu monorail mrežu po gradu nego da zavodiš red i organizaciju u sobi punoj lenje i besne dečurlije. :mrgreen: