Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Унапред се извињавам ако је било.

Нешто размишљам о повезивању Сајма и Прокопа. Да ли је ту могућа нека врста жичаре или како се већ зове оно
што имају нпр. у Загребу? Можда би било потребно рушење првог реда кућа уз пругу и проширење тунелчића.

Сад сам видео како се зове. Успињача, не жичара.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463422#p463422:2sdhw8ym je napisao(la):
DzonTravolta » 04 Jul 2017 01:30 pm[/url]":2sdhw8ym]Zapravo, i ja bih voleo da čujem tačnu tehničku ralziku. Ja to posmatram kao odnos U- i S-Bahn-a u nemačkogovorećim zemljama.
S-Bahn je više kao gradska železnica, u smislu, koristi istu infrastrukturu kao i regularna železnica, ali je ograničena na šire područje grada i obično ima manje stanica.
U-Bahn je nezavisan šinski sistem, nešto kao brži i veći ukopani tramvaj.

Razlika je veoma prosta.
U-bahn je metro koji koristi posebnu infrastrukturu koja je uglavnom u tunelima
S-bahn je nesto poput Beovoza tj BG:voza, gradska zeleznica koja koristi postojecu zeleznicku mrezu kad god je to moguce a u centralnim zonama ide pod zemljom.
 
http://www.blic.rs/vesti/beograd/sest-l ... oa/168vbf9
Malo razjašnjeno, ali opet ostaje jedna mala nedoumica: gde će se okretati voz posle "Vuka"...

Inače, da li se meni čini, ili je ovde Dunav stanica predviđena da bude lokacija depoa? :O

hzQktkqTURBXy82NWFkOWVhMjY0NWY2NWI2YjM1ZTI5ZjBmNzBlMmJiNi5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463452#p463452:2pjpeeto je napisao(la):
WLABmz » Uto Jul 04, 2017 3:50 pm[/url]":2pjpeeto]Metro se uglavnom napaja trećom šinom, a ne kontaktnom mrežom: https://en.wikipedia.org/wiki/Third_rail

To zahteva manji napon, ali takođe ne zahteva tako veliki gabarit tunela...

dada, znam to za trecu sinu, ali kolko ja znam napon moze da bude isti, a u nekim gradovima valjda postoje sistemi gde jednim delom ide sa trecom sinom, a jednim delom zicom iznad

prednost jeste nizi tunel, ali ja bih na metro vozove onda stavio i pantograf i nekako povezao mreze, tako da bar do depoa idu po postojecoj mrezi i da koriste depo koji bi koristio i povecani bg voz

a onda bih i na neke (rezervne) garniture bg voza stavio tu papucu za trecu sinu (valjda nije toliki problem da se ugradi), pa ako bude potrebe da mogu da se ubace
 
Maxasrbenda, ne dodaju se tek tako pantografi i papuce za trecu sinu na kompozicijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463487#p463487:2v3o9wpb je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jul 04, 2017 7:00 pm[/url]":2v3o9wpb]Maxasrbenda, ne dodaju se tek tako pantografi i papuce za trecu sinu na kompozicijama.

pa mozda i nije tako lako za neke, ali sigurno postoje modeli na koji mogu da se dodaju po potrebi
 
Ukoliko je to tačno, onda je moguć jedan od tri scenarija:
1. Odlaganje druge linije dok se ne završi taj krak do Karaburme (što može dosta potrajati)
2. Produžetak druge linije do Krnjače/Ovče
3. "Preliminarno" puštanje druge linije do Prokopa.
Da se samocitiram sa druge teme, ipak postoji i četvrti scenario: voz ide do Vuka, isprazni se, otklapara prazan do Krnjače ili Ovče, ne stajući u stanice (čime štedi vreme), manevriše, vrati se do "prve" stanice u Vuka. Ovo mi čak shodno izjavama ne deluje nerealno.
 
Posto je vise nego ocigledno da zele da se razvija bg voz postavlja se pitanje dugorocne odrzivosti takvog sistema u cvoru koji ce na sebe preuzeti nadamo se povecan saobracaj redovnih vozova. Ostaviti delove grada da zavise samo od bg voza i zeleznicke infrastrukture i kapaciteta je neozbiljno.
 
To je naročito tačno ukoliko planiraju da puste vezu Prokopa sa banatskim gradovima u opticaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463488#p463488:2omabvps je napisao(la):
maxasrbenda » Uto Jul 04, 2017 7:02 pm[/url]":2omabvps]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463487#p463487:2omabvps je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jul 04, 2017 7:00 pm[/url]":2omabvps]Maxasrbenda, ne dodaju se tek tako pantografi i papuce za trecu sinu na kompozicijama.

pa mozda i nije tako lako za neke, ali sigurno postoje modeli na koji mogu da se dodaju po potrebi

Ako bi i napravili tako nešto to bi preskup poduhvat. Napon 25kV koji se koristi u Srbiji je nemoguć iz treće šine jer bi verovatno prvog dana eksploatacije stotinak ljudi poginulo od strujnog luka... :laugh: Znači ta vozila bi morala biti dvosistemska, raditi na različitim naponima, uklapati se u oba gabarita i još stotinu stvari. Dakle, morali bi prvo napraviti prototip, pa ispitivati, a to bi trajalo, imalo bi neizvestan uspeh i koštalo mnogo...Zašto?

DzonTravolta":2omabvps je napisao(la):
Da se samocitiram sa druge teme, ipak postoji i četvrti scenario: voz ide do Vuka, isprazni se, otklapara prazan do Krnjače ili Ovče, ne stajući u stanice (čime štedi vreme), manevriše, vrati se do "prve" stanice u Vuka. Ovo mi čak shodno izjavama ne deluje nerealno.

Kakve sve sulude ideje možeš pročitati na ovom forumu... :lool:
Znaš li ti koliko je to protraćene struje reži vožnjom i nepotrebnog zauzeća pruge dok bi blokirao Kargov voz koji gubi pare čekajući satima u Krnjači da se oslobodi Pančevac. Kakve izjave političara? Pa oni lupetaju gore nego dva pijanca ispred dragstora.

Videćemo odakle će ići linija za Resnik, ali dok ili ako ne sagrade stanicu Karaburma i prugu do nje opcije su verovatno samo Prokop i Ovča (ili eventualno Zemun ili Novi Beograd). Iz realnog pogleda, sve je to loše rešenje. Da se ima dovoljno garnitura i dogovor Beograda sa Pazovom i Pančevom, ništa ne bi bilo idealnije od rešenja 3 linije: Stara Pazova - Pančevo, Pančevo - Resnik i Resnik - Stara Pazova, gde ne bi morali svi polasci ići skroz do Stare Pazove, već recimo svaki drugi ili tako nešto. Ali pošto smo u Srbiji, sorry but j...

DzonTravolta":2omabvps je napisao(la):
To je naročito tačno ukoliko planiraju da puste vezu Prokopa sa banatskim gradovima u opticaj.

Do sad se to nije radilo zbog protivpožarnog sistema u stajalištu Vukov spomenik. Navodno se aktivira alarm zbog izduvnih gasova dizel vozova. Sad, da li bi to moglo da se reši nekako i da li bi uopšte bilo izvodljivo, tj. kako bi bilo putnicima dole na peronu pri prolasku DMV 711, to ne znam.
 
Kolega, sve mi to znamo, a i tvoj stari profil zna da znamo :p
Inače, svi argumenti ti posle iole ozbiljnije rasprave padaju u vodu, kao i uvek. Ali nemam nameru, a verujem i većina ljudi ovde, da gubimo vreme na tvoje "ideje".
 
Evo još malo na temu razlika između metroa i BG Voza. Kažu da slika govori hiljadu reči, pa...


Autori su predavači sa Ticine katedre.

Sve u svemu, gradska železnica najčešće služi za povezivanje udaljenih naselja i predgrađa sa gradom. Znači u pitanju su železničke garniture koje se u pravnom i saobraćajnom smislu tretiraju i regulišu kao i svaki drugi voz, odnosno kreću se svojim trasama. Visoki podovi, više mesta za sedenje, duži razmak između stanica.

Dok metro služi prvenstveno za prevoz putnika po samom gradu. Dakle to može da bude sve od teškog tramvaja, preko LRTa, pa sve do ''teškog'' metroa. Samim tim, sa aspekta regulacije, može da ima tretman kao železnica (puno prvenstvo prolaza i izolovanost trase) ili manje (teški tramvaj koji staje na semafore i ''meša'' se sa auto saobraćajem). Bez obzira na tip, najčešće su to niskopodne garniture sa više mesta za stajanje i projektovane za dosta kraća međustanična rastojanja.

Drugim rečima,kad bismo ih uporedili sa teretnim vozilima, gradska železnica b bila glomazni ali ogromni šleper koji iz fabrike dovozi robu do grada, a metro/LRT bi bio onaj laki ali praktični i brzi kombi koji je raznosi po samim prodavnicama. Dakle svako ima svoju delatnost za koju je osmišljen i nenadmašiv.

Elem, da se vratim na ono odakle smo počeli - mislim da je glavna prepreka da metro koristi infrastrukturu BG voza to što bi metro najverovatnije imao znatno kraći interval, odnosno učestalije polaske, što bi zadavalo glavobolju Železnici, koja ne samo što često menja red vožnje nego je, jelte, poznata i po kašnjenjima i preusmeravanjima. BG voz možda jeste tačan ali džaba kad nije on jedini koji bi koristio te trase pored metroa. A i to što je redovan, redovan je jer ih je (beše) Grad naterao i zapretio. Inače bi i dalje bio haos.
Takođe, na osnovu onoga što sam čuo i pročitao između redova za sve ove godine, mislim da je jedan od kamena spoticanja i to ko bi upravljao tim metroom i ko bi ubirao prihod od njega. Jer velika je šansa da bi njega vodila posebna firma, a Železnici se to baš i ne sviđa. Kao ni GSPu na kraju krajeva. Mislim bez obzira što bi sve to bilo manje više državno, fora je ko će da bude onaj koji će da vodi i upravlja svim tim.

Naravno, sve su to rešivi problemi ali... kad imaš Levijatana kao što su Železnice (i sve njene ćerke firme) i kad politika i lični interesi prodru u sve sfere (svako oće deo kolača), onda svaki od tih problema postaje trostruko teži za rešavanje. Maltene ti ispadne lakše i jeftinije da napraviš novu nezavisnu monorail mrežu po gradu nego da zavodiš red i organizaciju u sobi punoj lenje i besne dečurlije. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463526#p463526:237y7f7t je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Jul 04, 2017 10:54 pm[/url]":237y7f7t]Kolega, sve mi to znamo, a i tvoj stari profil zna da znamo :p
Inače, svi argumenti ti posle iole ozbiljnije rasprave padaju u vodu, kao i uvek. Ali nemam nameru, a verujem i većina ljudi ovde, da gubimo vreme na tvoje "ideje".

Izvini, ali koji je tvoj problem? Kao prvo, nisam ja nikakav Kolega, naročito ne tebi. Kao drugo, koji argumenti i koja rasprava? Ako je tako, onda odgovori na ono što sam napisao. Ne znam šta bih rekao o tvojim suludim idejama da idu prazne garniture BG:voza Vukov Spomenik - Ovča - Vukov Spomenik preko ionako pretrpane pruge u špicu BG:voza...
 
TR je tramvaj, SUR je gradska železnica. SUburban Rail, u Americi poznata i kao Commuter Rail. Što potvrđuje da je i Ameri vide kao sistem koji treba da hrani tj. dopunjuje metro, a ne da ga zamenjuje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463470#p463470:xk50f37l je napisao(la):
DzonTravolta » 04 Jul 2017 04:15 pm[/url]":xk50f37l]http://www.blic.rs/vesti/beograd/sest-linija-brzog-prevoza-ovo-je-buduca-trasa-beogradskog-metroa/168vbf9
Malo razjašnjeno, ali opet ostaje jedna mala nedoumica: gde će se okretati voz posle "Vuka"...

Inače, da li se meni čini, ili je ovde Dunav stanica predviđena da bude lokacija depoa? :O

hzQktkqTURBXy82NWFkOWVhMjY0NWY2NWI2YjM1ZTI5ZjBmNzBlMmJiNi5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA

Izgleda da će Dunav stanica biti depo.

Ova linija za Aerodrom i Surčin previše kruži okolo. Stara verzija Prostornog plana mi daje bolje rešenje, čime se pruga vezuje za obilaznu prugu i krak prema Boljevcima što daje mogučnost povezivanja prema Obrenovcu.
REFERALNA_KARTA_2_INFRASTRUKTURA.jpg

Iako ova nova verzija sa ulazom u Surčin privlači više putnika, mislim da ne bi trebalo odbaciti predhodnu verziju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463554#p463554:1w2jjsi7 je napisao(la):
maxasrbenda » 05 Јул 2017, 00:44[/url]":1w2jjsi7]hvala na ovome, samo, sta znace TR i SUR?

трамвај и приградска железница

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463452#p463452:1w2jjsi7 je napisao(la):
WLABmz » 04 Јул 2017, 15:50[/url]":1w2jjsi7]Metro se uglavnom napaja trećom šinom, a ne kontaktnom mrežom: https://en.wikipedia.org/wiki/Third_rail

To zahteva manji napon, ali takođe ne zahteva tako veliki gabarit tunela...

углавном да, али није предуслов. такође, мали напон може да иде и преко жице (трамваји су на 600-700 волти). имаш делове Британије где се регуларна железница напаја преко треће шине од 750 волти (југоисточна Енглеска)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463555#p463555:1rvdz1g6 je napisao(la):
WLABmz » 05 Jul 2017, 00:45[/url]":1rvdz1g6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463526#p463526:1rvdz1g6 je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Jul 04, 2017 10:54 pm[/url]":1rvdz1g6]Kolega, sve mi to znamo, a i tvoj stari profil zna da znamo :p
Inače, svi argumenti ti posle iole ozbiljnije rasprave padaju u vodu, kao i uvek. Ali nemam nameru, a verujem i većina ljudi ovde, da gubimo vreme na tvoje "ideje".

Izvini, ali koji je tvoj problem? Kao prvo, nisam ja nikakav Kolega, naročito ne tebi. Kao drugo, koji argumenti i koja rasprava? Ako je tako, onda odgovori na ono što sam napisao. Ne znam šta bih rekao o tvojim suludim idejama da idu prazne garniture BG:voza Vukov Spomenik - Ovča - Vukov Spomenik preko ionako pretrpane pruge u špicu BG:voza...
Suluda ideja je bazirana na tvojoj glupavoj konstataciji da se voz ne može okrenuti na Pančevcu. To što te je Pantograf podržao, ne znači i da je tačno. ;)
Između čoveka koji izmišlja auto-vozove na Prokopu i firme iz Londona koja se bavi projektovanjem saobraćaja... Nije težak izbor. :sesir:
 
Ovo sa stanicom Kosutnjak je i meni palo na pamet. Utisak je zbog toga ato vec danima radi bager sa onim siljkom i otkida delove one stene. Takodje, odtle ka Rakovici su sasekli i raskrcili deo rastinja. E sad, da li je to samo radi prohodnosti itd, ili im npr fali mesta za nove portale (nemam pojma), ali bilo bi stvarno super da se osposobi Kosutnjak. :)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
"Košutnjak" bi u velikoj meri rešio ljudima iz Starog Košutnjaka, pa i sa Kanarevog brda pitanje povezanosti sa brzim prevozom. Ako neko može da islika, neka to i uradi, pa da tumačimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463591#p463591:17enlo18 je napisao(la):
DzonTravolta » Sre Jul 05, 2017 8:55 am[/url]":17enlo18]
Suluda ideja je bazirana na tvojoj glupavoj konstataciji da se voz ne može okrenuti na Pančevcu. To što te je Pantograf podržao, ne znači i da je tačno. ;)
Između čoveka koji izmišlja auto-vozove na Prokopu i firme iz Londona koja se bavi projektovanjem saobraćaja... Nije težak izbor. :sesir:

Voz se ne može okrenuti nigde, osim na okretnici ili triangli. Ovo za Pančevac će ti reći bilo ko, ko se iole razume u železnički saobraćaj. Pogledaj malo po železničkim forumima. Bacaš ovde neke tvoje teorije, koje nemaju veze s vezom. Tehnički je moguće da promeni smer kretanja, ali za gradsku prugu sa malim intervalom vozova je praktički neizvodljivo!

Ne izmišljam auto-voz za na Prokopu. Dao sam već link gde se i na drugom mestu to pominje!
 
Da li da verujem železničkim forumima ili projektantskoj firmi, pitanje je sad...
Siniša Mali je ljiga i kriminalac, to apsolutno stoji. Ali, za ovo je bila angažovana strana firma, koja je posle analize saobraćaja uradila studiju izvodljivosti. Nije savršena (što reče Igor, postavlja se pitanje šta će biti sa čvorom kada bude pušten regionalni saobraćaj) ali je izvodljiva. Svakako ni taj projektantski studio neće da dolazi na loš glas. Kad bi se pročulo da je negde tamo napisao da voz može da se okreće gde ne može - bilo to u Džibutiju, bilo u Beogradu, bilo u Londonu - niko ih više ne bi angažovao.
Što se tiče foruma, FB grupa i drugog, uz dužno poštovanje prema učesnicima, tu se da pročitati sve i svašta, što iz ugla putnika nema nikakvog suštinskog značaja.

A da si izmislio auto-voz, to smo ustanovili da jesi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463632#p463632:3sw1h1d1 je napisao(la):
DzonTravolta » Sre Jul 05, 2017 11:51 am[/url]":3sw1h1d1]Da li da verujem železničkim forumima ili projektantskoj firmi, pitanje je sad...

Možda je "projektant iz Londona" zamislio da se za x godina rekonstruiše stanica Pančevački most i time doda neki kolosek. Tada će to onda biti izvodljivo. Mi ovde pričamo o rešenju kad se završi remont pruge do Resnika i pusti BG:voz.
 
Nije, Kolega. Radi se o projektu za sledeću godinu. Jedino novo što će se raditi je taj famozni most preko Dunava kod Vinče, preko koga će biti izmešten teretni saobraćaj, za koji ti kažeš da je problem, što i inače nije slučaj.
Samo je upitan završni terminus.
Btw...
19848953_2076345359253329_2118744644_n.png

Sve je stvar dobre organizacije dispečera, i mesta i vremena za manevar ima dovoljno, ne idu vozovi preko mosta na svakih par sekundi ;)
Bajdvej, citiraću ortaka: da se ne izvode manevri na otvorenim prugama, železnice nigde u svetu ne bi postojale. :dil:
 
Vrh