Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463177#p463177:14obyrli je napisao(la):
DzonTravolta » 03 Jul 2017 07:14 pm[/url]":14obyrli]Kartmene, iz tvojih usta u božje uši.
Čekam da se mvbg javi ukoliko zna nešto više.
Ne znam nista o ovome. U planu rekonstrukcije deonice od rasputnice G do stanice Resnik nije spominjano stajaliste Kosutnjak. :?
 
Toliko i ja znam iz ugovora, ali neki ovde se javili da su videli radove na tom mestu. To ne bi bio mali zahvat uopšte.
Btw, tebe baš čekamo ovde da zajedno razrešimo da li Mali laže, ili je neko zaista poslušao glas razuma za drugu liniju :D
 
file.php

file.php


Ta dorada do Karaburme nije uradjena samo zbog u tajnosti skovane pohlepe iksana pri otimanu gradskog zemljišta
jer ondašnja bratija htede da po daleko nižim cenama bez jakih saob. komunikacija (ot)kupi za se
svo to zemljište za izgradnju ...
no srecom
vreme i okolnosti pokarabasiše sve te njihove umotvorine :lol:
a tunel sa šinama nam ostade
pa sve do ade Huje moze Bgvoz da štrapacira
:sesir:

Tih par pragova i nešto šina teško može da se tretira kao izgrađena pruga. A gde su tucanik, signalizacija, elektrifikacija i ostatak šina i pragova? Moralo bi to sve od nule da se pravi...
Prvo nema tunela sa šinama
pa kad ga nadjosmo sad i tucanik problem
kad se nešto nece sve fali i smeta ....

Deder izmeri o koliko km se radi od Tri bika do ade Huje
pa tek onda da pričamo koliko fali i dal je to skupo i šta dobijamo
:grand:
 
Dobro, boco, slažem se da taj tunel jeste jedna interesantna mogućnost, ali u ovom trenutku nije izvesno da će se bilo šta u tom smeru raditi, čija god da je krivica.
Možda bi bilo dobro da Beobuild odradi reportažu na temu ovog saobraćajnog master-plana, pa da onda raspravljamo o tome šta Beograđani dobijaju, a šta gube.
Ovako samo nađagamo.
To važi i za tu izjavu Siniše Malog, jer ona u ovom kontekstu bukvalno ne znači - ništa. Linija do Vuka može biti ili linija do Pančevca ili do Ovče. Može da bude i linija do Prokopa sa presedanjem do Vuka (na takav cinizam smo navikli).

Ukoliko je to zaista linija koja će ići kroz Vukov spomenik, to je svakako izuzetna vest za sve putnike, a otvara mogućnost i da se u tu stanicu (i njen širi kompleks) više investira zbog komercijalnih potencijala.
 
I to, a i činjenica da ni ovaj do 2021. nije ič ispunjen :D
Dobro, ovo za drugu liniju objektivno može da se završi čim Kinezi urade prugu, samo je upitan završni terminus.
 
Ovo sto gradonacelnik sada govori je neka novina,posto se vec uveliko u firmi prica o liniji od Prokopa do Resnika. E sad mozda je nekome doslo iz d..eta u glavu pa je shvatio koliko je bolja linija iz Resnika ka P.Mostu nego ka Bgd Centru. Mozda savetici naseg nam gradonacelnika prate Beobuild pa otuda i ova promena. :gobb:
 
Mislim, da, ili je Maleni duvao lepak. Mislim, pogledaj ti taj citat:
"„Бг воз” тренутно има једну линију од Батајнице до Вуковог споменика и одатле надаље до Овче, а тренутно се ради реконструкција пруге и мреже за нову линију од Вуковог споменика до Ресника. "

Iz konteksta se vidi da taj u životu u voz nije seo.

A to što kažeš da mu savetnici dolaze na forume, to uopšte nije tajna. Kao što rekoh, na SSC-ju je jednom bio i Vučić i dopisivao se sa nekim ljudima. Uostalom, kad se gugla BG voz, ova tema iskače negde na sredini treće strane, odmah iza Wikipedije, raznih buseva.com i nekolicine vesti. Ko malo profiltrira, izađe mu pri samom vrhu. :sesir:
 
I bolje da dolaze , tako ćemo varem nešto izvući. Ne mislim samo na BG: voz već uopšteno za gradski prevoz.
 
Mali je podsetio da je u planu uvođenje još dve linije BG voza - jedne od Surčina, pored Aerodroma do Novog Beograda

Aerodrom
Aerodrom
Aerodrom

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XFX8S9aAgvw[/youtube]
 
Bendere, meni će pre biti ovo ako puste drugu liniju do Pančevca... :gobb: :sesir:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EJC-_j3SnXk[/youtube]
 
Inače, kad rekoh do Pančevca, meni je logičnije da bude dotle nego do Ovče, i to zbog broja raspoloživih garnitura, a kako bi se održao sličan takt kao i na prvoj liniji.
 
Sada kad se ova jučerašnja (još uvek nejasna) vest malo slegla, evo kako može to da se posmatra:
Prvo, mora da se razjasni koliko garnitura će biti na raspolaganju za drugu liniju. Ako se ne varam, nekih 5.
Nisam stručan za te stvari, ali ako se ne varam, to je jedva dovoljno za takt od 15 minuta do Pančevca u špicu, ne i do Ovče.
Pod pretpostavkom da će pruga kroz Rakovicu posle rekonstrukcije zadovoljavati pitanje preciznosti, moglo bi se pretpostaviti da će garniture na stanice stizati tačno. Time se dobija mogućnost da kroz vračarski tunel (potes Karađorđev park-Pančevački most) vozovi prve i druge linije saobraćaju naizmenično. Teorijski, ovim se za putnike u te tri stanice dobija takt od 7-10 minuta, što je u nekim gradovima pravi takt metroa (doduše, većinom van špica). Sad, to naravno nije pravi metro, ali makar objašnjava zašto je odlučeno da se stanične rampe upravo (najpre) postave na te tri stanice. Jasno je da će sa takvim taktom veliki broj putnika, koji bi zaobišli gužve u nadzemnom saobraćaju, radije koristili ovaj provizorni metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463214#p463214:iurkgzn8 je napisao(la):
boca-ica » Pon Jul 03, 2017 10:28 pm[/url]":iurkgzn8]
Prvo nema tunela sa šinama
pa kad ga nadjosmo sad i tucanik problem
kad se nešto nece sve fali i smeta ....

Deder izmeri o koliko km se radi od Tri bika do ade Huje
pa tek onda da pričamo koliko fali i dal je to skupo i šta dobijamo
:grand:

Ne ne, nisi me shvatio. Ja sam apsolutno za izgradnju tog patrljka pruge do Karaburme. Samo kažem, da tih par metara postavljenih šina i pragova bez ičega drugog ne predstavlja ništa što bi se moglo iskoristiti ukoliko se krene u gradnju sutra. Ja sam vrlo za izgradnju TPS u Karaburmi, a umesto ove prve metro linije što se predlaže, napraviti još jednu liniju BG:voza uz izgradnju tunela Beograd Dunav - Beograd Glavna (ideja iz 30-ih godina prošlog veka!) i povezivanje nove TPS Karaburma sa stanicom Beograd Dunav ispod stajališta Pančevački most (sa građenjem istoimenog stajališta pod ugom od 90 stepeni u odnosu na sadašnje). Zatim tunel od Careve Ćuprije kroz Banovo Brdo, Žarkovo i izlazak na Makiš, koja bi isto mogla biti TPS. Dakle, stanice bi bile Karaburma, Pančevački most, Beograd Dunav, Trg Republike, Beograd Glavna, Mostar, Sajam, Most na Adi, Banovo Brdo, Žarkovo, Makiš. TPS Karaburma bi onda bila početna stanica za tu liniju ka Makišu i liniju ka Resniku preko Vukovog Spomenika. Kasnije bi se moglo raditi produženje iz Karaburme ka Mirijevu.

Dakle, ja bih praktično tu predloženu prvu metro liniju napravio kao liniju BG:voza koja bi bila apsolutno kompatibilna sa sadašnjim železničkim sistemom u gradu. Mislim da bi to bilo dosta jeftinije, jer infrastrukturu na velikom delu već postoji ili je planirana:

1) oko 1 km pruge Dunavskog perona stajališta Pančevački most preko Beograd Dunava do ulaza u novi tunel ispod centra
2) oko 4 km pruge od Beograd Glavne do Šećerane kod Hipodroma
3) postojeća stanica Makiš i planirana Karaburma

Dakle, umesto što bi se u Karaburmi i Makišu gradili odvojena postrojenja za metro, ako bi ta planirana prva linija metroa ustvari bila gradska železnica kao BG:voz koristili bi se kapaciteti koji su ili već izgrađeni ili planirani za BG:voz, prigradsku i međugradsku železnicu, što bi umnogome pojeftinilo izgradnju ove linije.
 
O, da, kao što se dalo predvideti: druga linija se terminira na Pančevcu. Kakvo je stanje pruge do Makiša, inače? Koje stanice bi tu došle u obzir?
 
posto pricate o bg vozu i metrou, jel moze neko d mi objasni razliku?
ja je ne vidim, oba su podzemna, oba su cesta (bar po planu), oba idu po koloseku 1435mm, ne vidim zasto bi bg voz i metro bili posebni sistemi
 
Zapravo, i ja bih voleo da čujem tačnu tehničku ralziku. Ja to posmatram kao odnos U- i S-Bahn-a u nemačkogovorećim zemljama.
S-Bahn je više kao gradska železnica, u smislu, koristi istu infrastrukturu kao i regularna železnica, ali je ograničena na šire područje grada i obično ima manje stanica.
U-Bahn je nezavisan šinski sistem, nešto kao brži i veći ukopani tramvaj.
 
Metro može da bude laki (LRT) i teški. U tom slučaju, LRT može da čini i teški tramvaj koji može a i ne mora da ima prvenstvo prolaza kao kod voza. Sve zavisi od toga kako se reguliše i šta se koristi. Dok se BG VOZ vodi kao železnica. Što i jeste.

Takođe, BG VOZ koristi Sovjetske (beše Litvanske?) garniture koje su zamišljene da služe kao prigradska želenica. Najprostiji primer - da povezuju udaljena naselja i sela u okolini ruskih gradova. One nisu zamišljene da budu zamena za metro već njegova dopuna.

Ima tu još ali ne mogu sad da pišem pošto sam u žurbi. Drugi članovi će me sigurno dopuniti a i imaš na netu lepo napisane članke na tu temu. Ok ne baš o BG VOZu ali o razlici između metroa i gradskih železnica. ;)
 
pa dobro, mislim da bi ove prstrare garniture bg voza mogle biti zamenjene, ali ako se zamene, zasto onda ne bi mogle da idu potencijalnim metro tunelima, i zasto metro "vozovi" ne bi mogli da idu normalnom prugom?

a ako bi mogli da se preplicu, zasto to ne iskoriste za metro, dosta bi prosirilo potencijalnu mrezu, u tom slucaju ja bih ukonuo bg voz, pa da se sve zove metro
 
Pa u suštini sve je moguće ako se dobro organizuje. Npr u Nemačkoj ima deonice gde tramvaji sa 50 km/h koriste međugradske pruge na kojima je prosek 160 km/h. I sve radi kao sat. Ali to je jelte Nemačka.
Videću kad se vratim da iskopam neke materijale i tekstove što sam imao na tu temu. O razlikama i izazovima koji se prave kad se prepliću i kombinuju ti vidovi, pa ću da ti okačim ako nađem. Pošto se ni sam više ne sećam.
 
Pazi, ovo od juče jeste unelo dosta zabune, ali ipak u zamešateljstvu nazirem neku ideju da se bolje integrišu različiti vidovi prevoza, što je dobro. Ipak, metro, generalno, mora da bude potpuno nezavisan. Zato ne ide "normalnom" prugom (tj. ide tehnički istom prugom, ali ne sme da se meša sa ostalim vozovima).
Metro se vezuje za uže gradsko područje i ima dosta česta stajališta (ekstrem je linija U3 u Beču, gde se stanice nalaze na po 300 metara ispod ulice Mariahilfestrasse, po meni nepotrebno, ali indikativno).
Gradska železnica je ipak voz, ima stajališta na po par kilometara i uglavnom opslužuje šira gradska područja.
 
Vrh