Karlo del Ponte
Advanced
РАДНА ВЕРЗИЈА ТЕКСТА ПЕТИЦИЈЕ ЗА РАЗВОЈ ГРАДСКИХ ЖЕЛЕЗНИЦА
Образложење захтева се налази у спојлеру.
Oбразложење захтева:
1) Не рачунајући кретања у локалу ка Видиковцу, Бановом брду и Бањици, највећи део кретања из општине Раковица је усмерен ка централним деловима Београда. Потребно је да се укине пројекат по којем би линија завршавала у Прокопу, јер се тако само повећава број преседања и продужава путовање, па воз губи већину предности.
2) Како би пруга за Железник могла да се користи за градске железнице, потребно је да се изграде стајалишта Беле воде (у близини излаза из тунела), Железник у близини Конграпа, и Остружница на насипу на прилазу Остружничком мосту, као и потребне колосечне везе. Потребно је да се том линијом може стићи из Остружнице до Вуковог споменика без преседања, а да возови иду на макар сваких пола сата.
3) Директан воз за Панчево је део оригиналног плана развоја приградских железница Београда, и у односу на исти су пројектоване и пруге и станице.
4) Директни приградски возови ка Пазови су део оригиналног плана развоја приградских железница. Као и у случају Панчева, питање поделе трошкова се може увести увођењем нових тарифних зона, контроле продаје и поништавања карата, а у случају изостаања субвенција из општина Панчево и Стара Пазова, наплаћивати економску цену карте.
5) Тренутне мањкавости садашњег ситема наплате превоза у Београду не смеју бити изговор за немогућност коришћења карата за возове из Панчева и Старе Пазове, као и локалних возова који се крећу у Београдском округу (из Пожаревца, Ваљева, Лапова, Новог Сада) за преседање на градски превоз. «Кенткарт» у оквиру услуге «БУС-ПЛУС» је дужан да обезбеди могућност преседања са приградских и регионалних возова на градски аутобус са јединственом појединачном или месечном картом. Ако та компанија није у стању да организује наплату у јединственом тарифном систему, и да притом има евиденције о превезеним путницима, и на основу истих правилну поделу прихода, онда се са том компанијом мора раскинути уговор, и тражити компанија која може да испуни ефикасну наплату превоза и поделу прихода.
6) Постојећи возови се морају одржавати чистим и споља и изнутра. Сваки вагон воза мора имати са обе стране или дисплеје или табле на којима пише ка којој станици саобраћа воз. У путничким одељцима такође морају да буду или табле или дисплеји који приказују основне информације о правцу кретања воза и местима заустављања. У првом и последњем одељку код највише коришћених гарнитура серије 412-416 се морају обезбедити уређена места за превоз бицикала, кабастог пртљага и особа у колицима.
7) Све станице и стајалишта морају бити осветљени на перонима и прилазима истим, морају имати информације о свим возовима градских железница, информације о могућим преседањима на градски превоз у непосредној близини, мапу околине станице до километар растојања са назначеним важним објектима, клупе, покривене пероне за макар половину дужине воза, а ако због малог растојања између колосека није могуће, покривен перон макар уз први колосек. На свакој станици или стајалишту мора постојати благајна или киоск на којима је могуће купити карту. Мора се одржавати хигијена, и успоставити ефикасан систем сарадње са МУП-ом ради спречавања вандализма.
8) За максималну профитабилност развоја мреже шинског саобраћаја, неопходан је плански развој. Ограниченост и неразумевање од стране институција утицаја развоја шинских ситема на функционалност, а последично и економију великог града и његове околине, утицало је на вишедеценијско стагнирање са одређеним изузецима стихијског развоја у зонама у којима нема јефтиних ни једноставних решења ни за постојеће саобраћајне и комуналне проблеме.
9) За пуну интеграцију са јавним превозом није довољансамо јединствен тарифни систем, него и усмеравање локалног аутобуског јавног превоза на железничке станице. Земун је главна станица за општину са преко 200.000 становника, и стога је неопходно обезбедити директну везу са брзим градским и међуградским превозом са свим деловима градског дела општине. Код Земун Поља околна насеља Плави Хоризонти, Алтина и Земун поље нису на прави начин повезани са градском железницом нити међусобно повезани. Стога је потребно локалним линијама усмерити путнике на воз, као и олакшати преседање, када не постоји одговарајући пут за спајање Алтине са Земун пољем и Плавим хоризонтима. Самој Батајници недостаје веза са зоном развоја индустрије и транспортних садржаја уз друмску и железничку обилазницу. Утолико је потребна веза тих садржаја са возом ради бољем приласку тим радним местима. Уз Железничку станицу Крњача се налази неуређена зона са најбољим потенцијалом за развој на Левој обали Дунава, али до које не води ни једна линија ГСП. Ново стајалиште Крњача мост је толико лоше постављено у односу на већину линија ГСП на левој обали Дунава, да је за добро коришћење градских железница линија од Борче до Железничке станице Крњача неопходна. У Раковици велики број линија градског превоза пролази у близини, а скоро ни једна испред саме станице, која треба да буде главна станица за цео јужни део Београда. Линија 94 је може повезати са Канаревим брдом и Миљаковцем 1, потребна је веза са Миљаковцем 2 и 3, а линија 37 везује са Видиковцем и Бановим брдом. Како грочанска предграђа немају везу са железницом изузев Врчина и Умчара, и како недостаје веза између радних места и насеља уз обилазницу, потребна је линија од Раковице до Винче преко Бубањ потока. Насеље Рушањ се налази доста близу Железничке станице Ресник, и везано је добрим асвалтним путем, тако да не постоје техничке препреке да се велики део путника из Рушња ка централним деловима Београда преусмери на воз. Анкета које је спровело Удружење љубитеља железнице је показала да је приближно шестина свих кретања путника из Ресника усмерена ка Видиковцу и Бановом брду. Како је преусмерење линије 37 неопходно за повезивање великог дела Општине Чукарица са најближом великом железничком станицом, и како су линије 50 и 59 додатно оптерећене на успону ка Видиковцу житељима Ресника и Кнежевца, преусмерење 504 за баново брдо је усмерено на правилно формирање транспортне мреже и равномернију оптерећеност линија градског превоза. Како је пруга у Железнику издвојена у односу на велика предграђа у Општини Чукарица, потребна је веза са околином са локалним линијама са редом вожње усклађеним са железницом.
10) Станице Земун и Раковица су по плану Београдског железничког чвора предвиђане као главне станице за западне, односно јужне делове Београда. Промене у стратегији развоја возних средстава везане за висину пода нових возова не смеју да буду препрека за заустављање возова у свим најважнијим станицама Београдског железничког чвора.
11) Прва линија градске железнице ће практично испуњавати улогу метро линије везујући нове главне станице, аутобуску и железничку са погодним станицама за преседање, различитим обалама великих река, зонама факултета, болница, трговине и многим другим важним садржајима уз ову линију. Код фирми које раде у три смене, у киосцима и пекарама радно време почиње у 6 ујутру, а касне вечерње смене су у појединим случајевима чак у 23 увече.
Успех подухвата директно зависи од броја сакупљача потписа, и од стране њих потрошених радних сати.ПЕТИЦИЈА ЗА УНАПРЕЂЕЊЕ ПОСТОЈЕЋЕ И РАЗВОЈ НОВИХ ЛИНИЈА ПРИГРАДСКИХ ЖЕЛЕЗНИЦА БЕОГРАДА
Ми доле потписани грађани, захтевамо од Скупштине града Београда и надлежних градских тела, са обзиром на неискоришћеност постојећих пругам станица и возова одавно плаћених новцем грађана, и на чињеницу да у већини насеља са пругом нема организованог брзог и поузданог превоза градском железницом, лоше одржавање возова, недостатак целовитог плана одржавања и развоја зона станица чак и код једине постојеће линије:
1) Да се без одлагања успостави линија БГ:ВОЗ-а која ће спајати Ресника, Кијева, Кнежевца и Раковице са Карађорђевим парком, Вуковим спомеником, Панчевачким мостом и Крњачом без преседања. Да возови на тој линију иду на макар сваких пола сата.
2) Да се искористи пруга ка Железнику и Остружници за повезивање предграђа у општини Чукарица са приградском железницом., директном линијом у правцу Вука и Крњаче.
3) Да постоје директни возови из Панчева за Београд са стајањем у Вуковом споменику и Карађорђевом парку на сваких пола сата или чешће.
4) Да се део возова за Батајницу продужи до Старе и Нове Пазове.
5) Проблеми са наплатом превоза на линији БГ:ВОЗ-а, и организациона ограниченост не смеју бити изговор за застој у развоју приградских железница Београда, нити изговор за непостојање директних линија за Панчево, Стару и Нову Пазову. Ако «Кенткарт» у оквиру услуге «БУС-ПЛУС» не може или не жели да омогући јединствене појединачне и месечне карте за преседање са воза на градски аутобус, дати тај задатак оном ко може.
6) Успоставити стандарде услуге у возовима, по питању чистоће, информисања корисника, превоза бицикала и особа са инвалидитетом.
7) Успоставити стандарде уређења станица и стајалишта, по питању осветљења на перонима и прилазима истима, покривености перона, безбедности, информисања корисника укључујући информације о преседањима и о садржајима у оклини станице или стајалишта, постојања благајне или киоска, прилаза бициклом и колицима за бебе и особе са инвалидитетом.
8 ) Урбанистичко уређење зона железничких станица:
(не могу табелу пребацити на форум)
9) У сврху боље интеграције са градским превозом, предлажу се следеће измене у организацији аутобуских линија градског превоза:
ЗЕМУН
45л Нова линија: Ж.Ст.Земун – Земун Горњи град – Батајнички друм (Интервал:15мин)
45,78 Преусмерити кроз Цвијићеву, стајалиште код перона
76,77 Продужење до Железничке станице Земун
ЗЕМУН ПОЉЕ
712 Нова линија: Ж.Ст. Земун поље – Земун поље (интервал:15мин)
81,81л Померање окретнице до железничке станице
БАТАЈНИЦА
603 Продужење линије до Батајнице
КРЊАЧА
95л Нова линија Жел.ст. Крњача – Борча 3 (интервал: 15мин)
ОВЧА
105л Ускладити ред вожње са возовима (интервач: 15мин)
РАКОВИЦА
94 Продужити до Железничке станице Раковица
37 Скратити до испред Железничке станице Раковица
48л Нова линија: Миљаковац 3 – Жел.станица Раковица (интервал:15мин)
312 Нова линија: Винча – Лештане – Жел.станица Раковица (интервал:30мин)
РЕСНИК
504 Продужити од Ресника до Рушња и преусмерење са Миљаковца на Баново брдо. (интервал:15мин)
ЖЕЛЕЗНИК
88л Нова линија: Жел.станица Железник – Нови Железник (интервал:30мин)
511л Нова линија: Жел.станица Железник – Сремчица (интервал:30мин)
522 Продужење до Железничке станице Железник (интервал:30мин)
10) Сви возови у категорији «Регио експрес» који пролазе кроз станице Земун и Раковица морају примати и отпремати путнике у тим станицама. Исто као у Земуну, у Раковици направити ниске пероне уз крајње колосеке на којима је могућ улазак у нископодне возове марке «Стедлер».
11) Ред вожње је потребно стандардизовати. На постојећој првој линији тако да преко целог дана возови саобраћају на сваких 15 минута или чешће. Због различитих смена у Београду, први јутарњи возови морају стизати у Београд пре 6 ујутру, а последњи полазити из Београда после 11 увече .
Образложење захтева се налази у спојлеру.
Oбразложење захтева:
1) Не рачунајући кретања у локалу ка Видиковцу, Бановом брду и Бањици, највећи део кретања из општине Раковица је усмерен ка централним деловима Београда. Потребно је да се укине пројекат по којем би линија завршавала у Прокопу, јер се тако само повећава број преседања и продужава путовање, па воз губи већину предности.
2) Како би пруга за Железник могла да се користи за градске железнице, потребно је да се изграде стајалишта Беле воде (у близини излаза из тунела), Железник у близини Конграпа, и Остружница на насипу на прилазу Остружничком мосту, као и потребне колосечне везе. Потребно је да се том линијом може стићи из Остружнице до Вуковог споменика без преседања, а да возови иду на макар сваких пола сата.
3) Директан воз за Панчево је део оригиналног плана развоја приградских железница Београда, и у односу на исти су пројектоване и пруге и станице.
4) Директни приградски возови ка Пазови су део оригиналног плана развоја приградских железница. Као и у случају Панчева, питање поделе трошкова се може увести увођењем нових тарифних зона, контроле продаје и поништавања карата, а у случају изостаања субвенција из општина Панчево и Стара Пазова, наплаћивати економску цену карте.
5) Тренутне мањкавости садашњег ситема наплате превоза у Београду не смеју бити изговор за немогућност коришћења карата за возове из Панчева и Старе Пазове, као и локалних возова који се крећу у Београдском округу (из Пожаревца, Ваљева, Лапова, Новог Сада) за преседање на градски превоз. «Кенткарт» у оквиру услуге «БУС-ПЛУС» је дужан да обезбеди могућност преседања са приградских и регионалних возова на градски аутобус са јединственом појединачном или месечном картом. Ако та компанија није у стању да организује наплату у јединственом тарифном систему, и да притом има евиденције о превезеним путницима, и на основу истих правилну поделу прихода, онда се са том компанијом мора раскинути уговор, и тражити компанија која може да испуни ефикасну наплату превоза и поделу прихода.
6) Постојећи возови се морају одржавати чистим и споља и изнутра. Сваки вагон воза мора имати са обе стране или дисплеје или табле на којима пише ка којој станици саобраћа воз. У путничким одељцима такође морају да буду или табле или дисплеји који приказују основне информације о правцу кретања воза и местима заустављања. У првом и последњем одељку код највише коришћених гарнитура серије 412-416 се морају обезбедити уређена места за превоз бицикала, кабастог пртљага и особа у колицима.
7) Све станице и стајалишта морају бити осветљени на перонима и прилазима истим, морају имати информације о свим возовима градских железница, информације о могућим преседањима на градски превоз у непосредној близини, мапу околине станице до километар растојања са назначеним важним објектима, клупе, покривене пероне за макар половину дужине воза, а ако због малог растојања између колосека није могуће, покривен перон макар уз први колосек. На свакој станици или стајалишту мора постојати благајна или киоск на којима је могуће купити карту. Мора се одржавати хигијена, и успоставити ефикасан систем сарадње са МУП-ом ради спречавања вандализма.
8) За максималну профитабилност развоја мреже шинског саобраћаја, неопходан је плански развој. Ограниченост и неразумевање од стране институција утицаја развоја шинских ситема на функционалност, а последично и економију великог града и његове околине, утицало је на вишедеценијско стагнирање са одређеним изузецима стихијског развоја у зонама у којима нема јефтиних ни једноставних решења ни за постојеће саобраћајне и комуналне проблеме.
9) За пуну интеграцију са јавним превозом није довољансамо јединствен тарифни систем, него и усмеравање локалног аутобуског јавног превоза на железничке станице. Земун је главна станица за општину са преко 200.000 становника, и стога је неопходно обезбедити директну везу са брзим градским и међуградским превозом са свим деловима градског дела општине. Код Земун Поља околна насеља Плави Хоризонти, Алтина и Земун поље нису на прави начин повезани са градском железницом нити међусобно повезани. Стога је потребно локалним линијама усмерити путнике на воз, као и олакшати преседање, када не постоји одговарајући пут за спајање Алтине са Земун пољем и Плавим хоризонтима. Самој Батајници недостаје веза са зоном развоја индустрије и транспортних садржаја уз друмску и железничку обилазницу. Утолико је потребна веза тих садржаја са возом ради бољем приласку тим радним местима. Уз Железничку станицу Крњача се налази неуређена зона са најбољим потенцијалом за развој на Левој обали Дунава, али до које не води ни једна линија ГСП. Ново стајалиште Крњача мост је толико лоше постављено у односу на већину линија ГСП на левој обали Дунава, да је за добро коришћење градских железница линија од Борче до Железничке станице Крњача неопходна. У Раковици велики број линија градског превоза пролази у близини, а скоро ни једна испред саме станице, која треба да буде главна станица за цео јужни део Београда. Линија 94 је може повезати са Канаревим брдом и Миљаковцем 1, потребна је веза са Миљаковцем 2 и 3, а линија 37 везује са Видиковцем и Бановим брдом. Како грочанска предграђа немају везу са железницом изузев Врчина и Умчара, и како недостаје веза између радних места и насеља уз обилазницу, потребна је линија од Раковице до Винче преко Бубањ потока. Насеље Рушањ се налази доста близу Железничке станице Ресник, и везано је добрим асвалтним путем, тако да не постоје техничке препреке да се велики део путника из Рушња ка централним деловима Београда преусмери на воз. Анкета које је спровело Удружење љубитеља железнице је показала да је приближно шестина свих кретања путника из Ресника усмерена ка Видиковцу и Бановом брду. Како је преусмерење линије 37 неопходно за повезивање великог дела Општине Чукарица са најближом великом железничком станицом, и како су линије 50 и 59 додатно оптерећене на успону ка Видиковцу житељима Ресника и Кнежевца, преусмерење 504 за баново брдо је усмерено на правилно формирање транспортне мреже и равномернију оптерећеност линија градског превоза. Како је пруга у Железнику издвојена у односу на велика предграђа у Општини Чукарица, потребна је веза са околином са локалним линијама са редом вожње усклађеним са железницом.
10) Станице Земун и Раковица су по плану Београдског железничког чвора предвиђане као главне станице за западне, односно јужне делове Београда. Промене у стратегији развоја возних средстава везане за висину пода нових возова не смеју да буду препрека за заустављање возова у свим најважнијим станицама Београдског железничког чвора.
11) Прва линија градске железнице ће практично испуњавати улогу метро линије везујући нове главне станице, аутобуску и железничку са погодним станицама за преседање, различитим обалама великих река, зонама факултета, болница, трговине и многим другим важним садржајима уз ову линију. Код фирми које раде у три смене, у киосцима и пекарама радно време почиње у 6 ујутру, а касне вечерње смене су у појединим случајевима чак у 23 увече.