Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Nadam se da cemo svi sto pre zaboraviti
da smo imali neko ne dozrelo dosadno skrabalo .... :p
 
Све је то кул на око, а онда се возим у возу као у БВП-у, гледам крос мале рупице од изгребане фарбе на прозору као кроз пушкарницу.
 
Дошљак":32oijjx1 je napisao(la):
.... гледам крос мале рупице од изгребане фарбе на прозору
као кроз пушкарницу.

Pa sto gledas kroz te male ?
PROSIRI IH :)
Ja kroz otvoren prozor to po malo grebuckam kljucem al sad jos i da ih prosirujem :shock:
do sada ni jedan putnik me nije ni popreko pogledao kad to radim, ne brini nece ni tebe :sesir:
 
Искрено страх ме да ми испадну кључеви кроз прозор када воз иде брже. Можда да понесен неку шпатулу :D А и чини ми се да се гребањем фарбе са праве огеботине на стаклу што опет ружи поглед кроз прозор.
 
Кад су већ незаинтересовани за прање агрнитура, онда могу у договору са "уметницима" да се контролисано осликају ти возови без прешкрабавања прозора.
 
Није "уметницима" занимљиво да се договарају, њима је занимљиво да крше закон.
 
Ne mogu da ih navataju ni na delu kad saraju
kako tek da ih navataju za sastanak

Nego mi da udarimo po greb -grebu
(dok mogu da budu otvoreni prozori)
jer mr. Godo sigurno nece jos skoro.... :)
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-gW4gU-QHR4[/youtube]
The Graffiti Cleaning Unit NOT!!!!!!
 
Dugo pratim ovaj forum, i evo ne mogu da izdržim a da ne prokomenarišem ovo sa " oslikavanjem ". Koja je to drskost da se prekreči skoro ceo vagon, a da niko od odgovornih za čuvanje to ne primeti. Ovom umetniku je trebalo ne malo vremena da odradi svoje remek delo, a i oprema mu nemože stati samo u džepove. To je putna torba puna sprejeva, a i merdevine su verujem bile neophodne. Ovo pišem jer ne krivim umetnike, krivim one d...ile koji trebaju ovo da čuvaju, ali ih izleda z...le. Kad bi nekog "slikara" uhvatili i naterali ( pred kamerama sa prikazivanjem na TV-u) da sa krpicom razređivača obriše žvrljotine sa celog vagona, nezavisno koliko je on lično oslikao, verujem da bi zbog blama, bar 50% budućih slikara odustalo
 
Мислим да су чувари хватали графитера, али нису смели да их приводе, чак је ваљда и мајка једног хтела да тужи железницу што су јој чувари напали сина.
 
Zato nam i jeste tako, lopovu koji ti nosi iz rođene kuće/dvorišta ne smeš ništa, čak ni da mu kažeš da je lopov, jer može da te tuži za povredu časti.
Isto tako i sa ovakvim ološom, koje vi ovde imenujete za umetnike, šta je taj umetnik korisno uradio za ovaj narod? Jel mu mama kupila vagon da ga šara? Uništava nešto umetničkim delom, čije skidanje plaćamo svi mi.
More, takve bi mi batine popasao, da bi se krstio kad nailazi voz. A mama bi morala da lično očisti "Umetničko delo" svog potomka i to sa štapićima za uši. J**em ti više i zakon i čekanje pravde, dok ti čekaš pravdu, st*** ti se na glavu penje.
 
p2109151843.jpg


p2109151844.jpg


p210915184501.jpg


:bash:
 
Pozdrav za naseg danasnjeg domacina mvbg1 Igor i moja malenkost su imali cast da se provozaju

20150924140641.jpg


20150924140719.jpg


20150924140803.jpg


20150924140852.jpg

zatvoren kolosjek
20150924140852.jpg

Prokop
20150924141135.jpg


20150924141149.jpg


20150924141206.jpg


20150924141215.jpg


20150924141241.jpg


20150924141316.jpg


20150924141346.jpg


20150924141403.jpg


20150924141441.jpg


20150924141531.jpg

most
20150924141602.jpg


20150924141612.jpg


20150924141623.jpg


20150924141634.jpg


20150924141656.jpg


20150924141726.jpg

nbg
20150924141849.jpg

tosin bunar
20150924142418.jpg
 
ПРЕКИНИМО ЗАНЕМАРИВАЊЕ ПРЕДГРАЂА И ПРИГРАДСКИХ ЖЕЛЕЗНИЦА
Posted on 13.30 by vozoljubitelji srbije
САОПШТЕЊЕ УДРУЖЕЊА ЉУБИТЕЉА ЖЕЛЕЗНИЦЕ
У ВЕЗИ СА НОВИМ СИСТЕМОМ ЛИНИЈА ЈАВНОГ ПРЕВОЗА

У току бројања и анкетирања путника крајем 2014. године потпуно су занемарена сва Београдска насеља где не саобраћа ГСП, а градско-приградска железница готово да није ни разматрана. На тај начин се занемарују потребе петине житеља Београдског округа. Са таквим непотпуним истраживањем, и тако лошим улазним подацима и није могуће имати остварив и одржив план развоја будуће саобраћајне мреже. Осим више од 300.000 занемарених грађана шумадијских и колубарских предграђа Београда, грађани општина Панчево, Стара Пазова, Инђија и Смедерево би морали бити обухваћени озбиљним истраживањем , као и путници који користе даљински путнички саобраћај ка Београду и од Београда.
Опширније на следећем линку.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LW1afhteYKM[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eY1j6EA6Srs[/youtube]
 
Иако се сматрају неком уличном уметношћу, графити ипак спадају у ефекат поломљеног прозора што је социолошки јако лош феномен по друштво.
 
Дошљак":y4yvureb je napisao(la):
Мислим да су чувари хватали графитера, али нису смели да их приводе, чак је ваљда и мајка једног хтела да тужи железницу што су јој чувари напали сина.
Па, ја не знам како окарктеришем овај идиотлук. Или лажу, или су тешки дебили, или су ухватили дерле некога за кога закон не важи - а таквих је доста. За овај ниво вандализма неко мора да одговара. Или дерле и та што га је окотила, и без основног васпитања пустила у свет, или запослени.

Дошљак":y4yvureb je napisao(la):
Иако се сматрају неком уличном уметношћу, графити ипак спадају у ефекат поломљеног прозора што је социолошки јако лош феномен по друштво.
Управо тако. Већина графитних 'уметника' (или како се то већ преводи на српски) глорификује ту антисоцијалну компоненту, истиче је као кључни део онога што чини њихови 'уметност', и подсмева се оним графитним уметницима који су се призвали памети и шкрабају искључиво тамо где им је дозвољено.

Цртали они цветиће, Белог Анђела или полне органе, они уништавају дуђу својину, и између тога и ломљења прозора нема никакве разлике. Вандализам је вандализам, и када је умотан у боје.
 
Ево мало и о теорији сломљеног прозора која свакако има везе са овом темом.

Teorija slomljenog prozora nastala je šezdesetih godina u Americi kao odgovor na veliki porast stope kriminala u New York-u. Studija je nastojala da dokaže kako okruženje utiče na svest pojednaca i kako je nered gotovo uvek povezan sa kriminalom. Početna pomalo metaforična konstatacija tvrdi da ako se na zgradi polomi jedan prozor i ne zameni se novim, kroz neko vreme će većina prozora na toj zgradi biti polomljena i stvoriće se nered. U takvom neuređenom okruženju, oni članovi društva koji su skloni psihozama, lakše će ih ispoljiti i biti spremniji da izvedu kriminalan čin. Eksperiment koji je izvršen da bi dokazao teoriju vršio se na dva mesta, u ozloglašenom delu Bronksa, Njujorku i vrlo elitnom delu Kalifornijske obale. U oba kraja parkiran je skupocen automobil i ostavljen bez nadzora. Rezultati su dokazali očekivano – u Bronksu je u roku od jednog dana auto obijen i ukraden dok mu se na obali Kalifornije nije nista desilo nedeljama.

Američki psiholozi su otišli korak dalje u primeni ove teorije i pronalazili sve moguće činioce koji narušavaju okruženje i samim tim doprinose rastu kriminala. Na ozloglašenoj listi su se našli i grafiti. Konkretan slučaj koji je dokazao negativno dejstvo prisustva street art-a jeste metro u Njujorku koji je dugo važio za najopasnije mesto od koga treba zazirati. Uzrok tome vlasti su, koristeći teoriju slomljenog prozora, našli u vagonima metroa koji su predstavljali dominantno platno street artista u tom periodu. Gotovo svaki vagon njujorškog metroa nosio je veliki broj grafita i stensila kako spolja tako i u unutrašnjosti gde su sedeli putnici. Sturčnjaci su ocenili da ovakav način narušavanja izgleda metroa doprinosi da se scene nasilja odigraju u njemu. Vlasti su odlučile da učine nešto po tom pitanju i svakog jutra pre stavljanja vagona u saobraćaj farbali su ih iznova i vraćali im besperekorno uredan izgled. Ovaj projekat je zahtevao dosta novca ali rezutat je bio zadovoljavajući odnosno vagoni nisu više bili zanimljivi street art umetnicima pre svega zato što su shvatili da njihov rad niko neće videti. Metroi su po izveštajima postali bezbednija mesta sa novim izgledom i naizgled je teorija potpuno delovala u cilju smanjenja stope kriminala. Ostaje otvoreno pitanje koliko je ova teorija zapravo delotvorna i veliki broj kritičara je nastojao da je ospori ali hajde da se fokusiramo na deo vezan za street art i njegovo negativno dejstvo na uređenje.

Naime u početku je bilo koji vid street art-a bio zakonom zabranjen i svako izvođenje bilo je kriminalni čin. Zato ne treba da čudi što se prvi organizovani street art izvodio u ozloglašenim delovima gradova pre svega u Bronksu i njujorškom metrou.TheBronxcanvas

Treba zapravo dovesti u pitanje da li je street doprinosio kriminalu ili su mesta koja su bila poznata po visokoj stopi kriminala predstavljala okrilje za street art, pa su se kasnije ova dva uslova stopila u jedno u svest ljudi. Dugo je ova predrasuda, o street art-u kao čisto kriminalnom činu koji nema veze sa umetnošću, vladala svetom, a u Srbiji čini se i dalje vlada. No, danas je ipak slika u velikoj meri izmenjena. Murali su, na primer, postali vrlo cenjen medij umetnosti i takav stav polako dolazi i u Srbiju. Danas street art predstavlja originalni izraz kreativnosti sa neretko visokim umetničkim kvalitetima i sve češće je podstaknut od strane zakona. Određuju se posebni delovi grada u kojima je dozvojlena delatnost street art-a i na taj način se kreiraju kvartovi koji nose pečat slobode, otvorenosti prema mladima, kreativnosti…Najbolji primer je Berlin u kome vlasnici zgrada

20100608_4549195806_9c33ca9084_b_du istočnom Berlinu plaćaju umetnicima da oslikaju grafitima njihove ulaze ne bi li bili što atraktivniji mladima a sam berlinski zid je najduže kontinuirano platno street art-a u Evopi i simbol glasa mladih koji se čuje kroz ispisane poruke. Dakle, street art u Evropi zauzima vrlo istaknuto mesto kada je savremena umetnost u pitanju i krajnje je vreme da to postane slučaj i sa Srbijom!
https://startstreetart.wordpress.com/2014/02/24/teorija-slomljenog-prozora-slomljena/
 
U Zemunu je interventna privodila ove... Ne znam kako da ih nazovem. Zanimljivo je kako su do dolaska organa reda imali nadmen stav prema starijim ljudima koji su ih opominjali da se ne mangupiraju, a kako su krenuli da cvile kada su se pojavili momci u plavom.
 
данас сам се после ко зна колико времена возио БГВ-ом (ишли да провозамо ћеркицу први пут возом). срамота на шта личи тај воз, стакла к'о да нема, само се мало кришом види на врху, остало ништа... а и данас су нешто каснили, сви су користили један колосек, вероватно због Прокопа
 
Vrh