Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Jok samo fali skretnica i malo pameti kad je radjena rekonstrukcija iznad jurija gagarina to je cak bilo predvidjeno projektom pricali smo o tome par desetina strana ranije niko nezna zasto to tad nije uradjeno
 
stf":32kv6hdx je napisao(la):
medjutim":32kv6hdx je napisao(la):
Nije problem novog čvora, već ukrštanja novog i starog čvora jer starom fali par stotina metara pruge..

Уколико сам добро разумео, на НБГ-у фали трећи колосек да би одвојио стари од новог чвора на тих 200 метара?

Bas tako, fali treci kolosek kako bi stari i novi cvor bili potpuno odvojeni od NBG ka istoku.


Stara prica i dalje stoji, dzaba nam milioni spucani u Prokop kada je novi cvor vec danas na ivici kapaciteta.
Naime novi zeleznicki cvor nije prvobitno bio namenjen gradskoj zeleznici vec regionalno/medjunarodnoj. Ali posto predvidjena mreza metroa i gradske zeleznice nije realizovana, beovoz i bg:voz su postavljeni na novi cvor kako tuneli ne bi vapili prazni.

E sad, sa ponovnim aktiviranjem price o Prokopu kao glavnoj stanici postavlja se pitanje, glavnoj stanici za sta?

Naime sa dve linije bg:voza sa taktovima 15 min prolazno vreme izmedju dva voza je 7,5 min. To je jedva dovoljno da se ubaci poneki medjunarodni/regionalni voz u novi cvor. To znaci ne samo da ce tesko celokupni jadni danasnji zelenicki saobracaj moci da prodje kroz Prokop vec da ne ma mesta za razvoj. Niti ima lufta za nove medjunarodno/regionalne vozove niti za pojacanje takta bg:voza.

Jednostavno novi cvor sa svojim dvokolosecnim tunelima i mostom ne moze da podnese istovremeno i razvijenu gradsku zeleznicu i ostatak zeleznickog saobracaja.

Resenje je dupliranje novog cvora, ili kopanjem novih tunela (tesko) ili koriscenjem starog cvora za medjunarodno/regionalnu zeleznicu (jednostavno).

U tom slucaju Prokop postaje prolazna stanica za gradsku zeleznicu i poneki drugi voz a Novi Beograd (Beograd Zapad) i Rakovica (Beograd Jug) postaju glavne stanice za celokupni zleznicki saobracaj.

Stara ilustracija:

83_izlozba-gsp-8-zeleznicki-cvor.png
 
Sve si u pravu. Novi Beograd i Rakovica će zapravo biti dve glavne železničke stanice. Ono što i dalje tvrdim, jeste da bi sadašnja GŽS mogla u potpunosti da se uklopi i integriše u Beograd na vodi, i da bude ključni element istoga, gde bi vozovi dovozili ljude pravo u centar zbivanja. Pošto njeno ukidanje ipak neće biti tako skoro, kako je pompezno najavljivano, ja se nadam da će se dobiti na vremenu, i pre nego što se neki loši ugovori potpišu i taknuto postane maknuto, da će doći neki novi, pametniji i učeniji ljudi, koji će GŽS ubaciti u plan projekta.
 
zidar":2u0m1llp je napisao(la):
U tom slucaju Prokop postaje prolazna stanica za gradsku zeleznicu i poneki drugi voz a Novi Beograd (Beograd Zapad) i Rakovica (Beograd Jug) postaju glavne stanice za celokupni zleznicki saobracaj.

Jel' to predvidjanje, zelja ili cinjenica?
Sumnjam da je moguce bilo kakvo prosirenje cvora koje bi ukljucilo stari zeljeznicki most. postoje li ikakvi planovi za prosirenje cvora a da ne ukljucuju pomenuti most?
 
To je i predvidjanje i zelja a i cinjenica.

Za pocetak stari most, a jednog lepog dana rekonstrukcija istog u dvokolosecni.

A postoji i druga varijanta:

74_flyer-metrobeograd-a.png


Jedino sto niko do sada nije umeo da mi odgovori da li voz moze tuda da se protera. :mrgreen:
 
@Zidar
Tvoj plan nije los, dupliranje koloseka ka Pancevu je odavno u planu i sada se upravo to i realizuje.
4 koloseka ka batajnici je takodje u planu od 2001 kad je uradjen novi GUP tako da mislim da ce i to da urade.

Ostaje jedino da urade onih 200 metara do stanice NBG, zaista ne znam zasto toliko koce sa tim.

A sad za pretvaranje pruge Topcider-Resnik u cetvorokolosecnu tu sam vec skeptik, kao i oko toga da Zeleznicka stanica Rakovica postane jedna od 2 glavne, suvise je daleko od grada da ima jednog dana tu funkciju.
 
^^
Ni meni stvarno nije jasno sto tih 200 metara nije odradjeno. Verovatno mora tako, prvo se radi ono sto je nebitno (paviljon/kafana na obali, plocice u Prokopu, farbanje autobusa...) pa tek onda ono sto bi zaista bilo korisno gradu i zemlji.

Naravno NBGD ce biti bitnija stanica od Rakovice, u sustini verovatno najprometnija stanica u gradu, ali ipak Rakovica opsluzuje veliki deo gusto naseljenog juga Beograda te bi zasluzeno mogla da se zove Beograd-Jug.

U sustini ne mislim da ce uopste postojati "glavna stanica" vec da ce se saobracaj lepo rasporediti po nizu gradskih stanica: NBGD, Zemun, Vuk, K. Park, Sajam itd.

Medjugradski voz Nis-Subotica bi stajao na nekoliko njih a mozda cak i sluzio kao ekspresna linija unutar samog Beograda recimo na relaciji Rakovica-Zemun sa samo jednim ili dva usputna stajanja.

Najzalosnije je sto su ovi nasi crtezi vec poprilicno stari a sa njima se do sada redom upoznavalo nekoliko garnitura odgovornih ljudi kako u gradu tako i u zeleznici pa opet nista.
 
Nove kompozicije i izgradnja stanica

Autor: B. I.

Evropska banka za obnovu i razvoj finansira sa 600 hiljada evra izbor konsultanta za javno-privatno partnerstvo u oblasti izgradnje četiri podzemne garaže u gradu, ali i rekonstrukciju i izgradnju novih železničkih stanica BG voza. Time Grad nastavlja dobru saradnju sa EBRD na zajedničkim projektima, rekao je gradonačelnik Siniša Mali prilikom jučerašnjeg sastanka sa novoimenovanim direktorom te institucije Danijelom Bergom.

Kad je u pitanju rekonstrukcija stanica BG voza, Mali je naglasio da je to kredit koji je namenjen „Železnicama Srbije”, ali da je Grad zainteresovan za učešće u projektu.

- Time će se krenuti u rekonstrukciju BG voza, kupovinu novih kompozicija i izgradnju nekoliko novih stanica – istakao je Siniša Mali.

On je dodao da će unapređenje rada BG voza doprineti da što veći broj Beograđana počne da koristi i taj vid prevoza.

– Svakodnevno oko 34 hiljade građana Beograda koristi BG voz i smatram da je to izuzetna stvar i da treba da bude deo integrisanog javnog prevoza Beograda. Upravo zbog toga toliko insistiramo da EBRD što pre da saglasnost „Železnicama Srbije” da krenu u realizaciju ovog projekta – rekao je Mali.

On je naglasio da je EBRD zainteresovana i da besplatno ustupi Gradu Beogradu konsultante za projekte koji su vezani za javno-privatno partnerstvo u oblasti energetske efikasnosti.

- Oni imaju veliko iskustvo u tome, a Grad Beograd tek treba da krene sa projektima javno-privatnog partnerstva u oblasti javnog osvetljenja, sređivanja fasada i slično- naglasio je Mali.

Direktor EBRD-a Danijel Berg biće gost i učesnik panel-diskusije na „Belgrade Investment Days”, koji se održavaju od 21. do 23. septembra.

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beog ... _id=305533
 
EUKALIPTUS":3myrlzjw je napisao(la):
Sve si u pravu. Novi Beograd i Rakovica će zapravo biti dve glavne železničke stanice. Ono što i dalje tvrdim, jeste da bi sadašnja GŽS mogla u potpunosti da se uklopi i integriše u Beograd na vodi, i da bude ključni element istoga, gde bi vozovi dovozili ljude pravo u centar zbivanja. Pošto njeno ukidanje ipak neće biti tako skoro, kako je pompezno najavljivano, ja se nadam da će se dobiti na vremenu, i pre nego što se neki loši ugovori potpišu i taknuto postane maknuto, da će doći neki novi, pametniji i učeniji ljudi, koji će GŽS ubaciti u plan projekta.
Управо тако.

Занимљив је случај Масарикове железничке станице у Прагу. То је чеона станица намењена највише приградским и регионалним возовима. Инвеститори повезани са политичарима су хтели да је склоне, али су се побунили приградски путници. Ми на жалост имамо упропашћене железнице, и масован превоз аутобусима, што полако напуштају чак и неки градови Подсахарске Африке.

Ако бисмо говорили о мрежи линија, са старим и новим железничким чвором и доградњом линија, то би могло бити:

1 - Батајница - Камендин - Земун поље - Алтина - Земун - Тошин бунар - Нови Београд - Сајам - Београд центар - Карађорђев парк - Вуков Споменик Панчевачки мост - Карабурма - Роспи ћуприја - Миријево
2 - Аеродром - Сурчински пут - Бежанијска коса - Нови Београд - Савамала - Пристаниште - Дорћол - Дунав станица Панчевачки мост - Карабурма - Роспи ћуприја - Миријево
3 - Борча - Крњача - Панчевачки мост - Дунав станица - Дорћол - Савамала - Раковица - Церак - Беле воде - Железник
4 - Панчево главна - Овча - Себеш - Крњача - Панчевачки мост - Вуков споменик - Карађорђев парк - Раковица - Кнежевац - Кијево - Ресник - Пиносава - Рипањ - Клење
5 - Савамала - Сајам - Ада Циганлија - Остружница - Умка - Барич - Обреновац
6 - Савамала - Сајам - Топчидер - Раковица - Јајинци - Кружни пут - Бели поток - Лештане - Болеч - Винча

Наравно, све ове линије са тактом 15 минута или чешће по потреби. Од ових линија 2, 3 и 5 би требале бити размотрене као брза лака железница у форми трамвај-воз, због мање буке и вибрација, веће безбедности, и успешнијег уклапања у урбану средину. Ту није у питању само уређење и коришћење простора, него и нижи трошкови изградње нових делова система.
 
zidar":2x4wqkks je napisao(la):
A postoji i druga varijanta:
Jedino sto niko do sada nije umeo da mi odgovori da li voz moze tuda da se protera. :mrgreen:

E, o tome je trebalo da se razmislja u fazi planiranja mosta na Adi. A ocito da nije. Tako da sad umjesto zeljznickog cvora imamo gordijev cvor koji se sve vise zapetljava nastojanjem da se razrijesi na nacin koji je planiran prije 50 godina.

Moja je prognoza (a nikako zelja) da ce se nastaviti po starom planu razvoja sinskih sistema.

To znaci, da ce se nastaviti sa sipanjem novca u prokop na nacin kako je prvobitno planirano (mozda ce samo plocice biti u nekoj neplaniranoj boji) i cim se steknu uslovi, kakvi-takvi da se vozovi sa medjugradskih i medjunarodnih linija prebace na Prokop, BG voz ce prestati da postoji a samim tim i gradsko-prigradska zeljeznica.

Zatim ce se pristupiti izgradnji neke linije metroa cija ce izgradnja takodje ici sporo jer ce i dalje biti neophodno ulagati u Prokop.

spatiotecte":2x4wqkks je napisao(la):
Ostaje jedino da urade onih 200 metara do stanice NBG, zaista ne znam zasto toliko koce sa tim.

zidar":2x4wqkks je napisao(la):
^^
Ni meni stvarno nije jasno sto tih 200 metara nije odradjeno.

Meni je jasno. Nastavlja se po starom planu po kom sekcija preko starog zeljeznickog mosta otpada pustanjem u promet saobracaja preko Prokopa. A stari most ce jednog dana biti lijep pjesacki most :(
 
zidar":27xv7z2b je napisao(la):
A postoji i druga varijanta:
Jedino sto niko do sada nije umeo da mi odgovori da li voz moze tuda da se protera. :mrgreen:

Mogu 5 vozova da se proteraju preko mosta na Adi!
Projektovan je za sva vrsta vozila UKLJUCUJUCI i tesku zeleznicu (i ako ona nije planirana za taj most)
 
Jedno pitanje je da li most moze da nosi prugu a drugo gabarit, naime da li dvokolosecna pruga sa sve kontakt mrezom moze da prodje kroz stub. Za sada ni od jednog strucnjaka nisam dobio odgovor, ni pozitivan a ni negativan.

23_12_2013_01_velika.jpg
 
Jeдина мана по мени за железницу на мосту преко Аде јесте немогућност повезивања са ж.ст. Нови Београд због надвожњака УМП који иду паралелно са самом станицом. Укључење железнице би могло да буде тек негде код булевара уметности.

Поздрављам иницијативу за дуплирање колосека, то би допринело и еволуцији стајалишта Тошин бунар у станицу са 4 колосека која би по мени требала бити измештена са кривине пред тунел на надвожњак преко саме улице Тошин бунар са приступним степеништима са обе стране улице.
 
Ne može most na Adi da nosi železnicu. Srušiće se od opterećenja ako bi pokušali da sprovedete železnicu po njemu.

Edit: Niti ima potrebe da ide voz po njemu, da ste pratili temu UMP bilo bi vam jasno.
 
zidar":33skd6ps je napisao(la):
Jedno pitanje je da li most moze da nosi prugu a drugo gabarit, naime da li dvokolosecna pruga sa sve kontakt mrezom moze da prodje kroz stub. Za sada ni od jednog strucnjaka nisam dobio odgovor, ni pozitivan a ni negativan.

eto, i to moze da bude indicija da most nije planiran da bude dopuna zeljeznickom cvoru. Jer da jeste, ti uopste nebi morao ni da pitas nikakvog strucnjaka. Cijela stvar bi bila javno poznata i reklamirana jos prije 10 godina kao uspjeh domacih strucnjaka.

a i ovo...

Дошљак":33skd6ps je napisao(la):
Jeдина мана по мени за железницу на мосту преко Аде јесте немогућност повезивања са ж.ст. Нови Београд због надвожњака УМП који иду паралелно са самом станицом. Укључење железнице би могло да буде тек негде код булевара уметности.

...takodje pokazuje da je planirano tek toliko da tramvaj sa Banovog Brda dodje na Novi Beograd.

Zao mi je sto zvucim kao pesimista ali dok ne vidim jasno da je negdje utrosen makar jedan euro u nesto mimo planova iz 60-tih godina, sumnjam da cu se popraviti :D
 
zidar":39oa7a6b je napisao(la):
Bas tako, fali treci kolosek kako bi stari i novi cvor bili potpuno odvojeni od NBG ka istoku.

Ne fali treći kolosek već treba da se ukine pravac na Stari železnički most kao što je i predviđeno izgradnjom Beogradskog železničkog čvora.

zidar":39oa7a6b je napisao(la):
Naime sa dve linije bg:voza sa taktovima 15 min prolazno vreme izmedju dva voza je 7,5 min. To je jedva dovoljno da se ubaci poneki medjunarodni/regionalni voz u novi cvor.

Razdaljina od Prokopa "Beograd centar" do železničke stanice Novi Beograd je oko 2km. Kada ne bude ukrštanja sa pravcem sa Starog železničkog mosta na Novom Beogradu, onda će bilo koji voz sa prokopa pri brzini od 50 km/h sigurno da stigne za najviše 2,5 minuta do železničke stanice Novi Beograd. Inače preko Novog železničkog mosta vozovi idu brzinom 80km/h, ali zbog radova u Prokopu i dotrajalih skretnica na Novom Beogradu ponekad idu 50km/h.
 
@Mair
A hoce li i BG voz moci preko novog mosta kad se ukine saobracaj preko starog?
 
Vidiš da na svakih 7,5 minuta BG voz ide sa dve linije po @Zidarevom scenariju, ali to je za vreme špica. Dok je van špica na 15 minuta sa dve linije BG voza. Dakle mesta ima za međugradske, međunarodne i "BG voz" linije.
 
Дошљак":1zj7e2rh je napisao(la):
Jeдина мана по мени за железницу на мосту преко Аде јесте немогућност повезивања са ж.ст. Нови Београд због надвожњака УМП који иду паралелно са самом станицом. Укључење железнице би могло да буде тек негде код булевара уметности.

Nadvoznjaci nisu problem, daju se prepraviti, kao i sa Cukaricke strane, problem je mali radijus skretanja koji je projektovan za tramvaj.

Дошљак":1zj7e2rh je napisao(la):
Поздрављам иницијативу за дуплирање колосека, то би допринело и еволуцији стајалишта Тошин бунар у станицу са 4 колосека која би по мени требала бити измештена са кривине пред тунел на надвожњак преко саме улице Тошин бунар са приступним степеништима са обе стране улице.

Dupliranje koloseka i tunela ispod Kose je odavno u svim zvanicnim planovima. I mislim da je konsenzus da stanicu Tosin Bunar treba pomeriti istocnije. I jos na to da se napravi jos jedna stanica izmedju O. Brigada i Bul. Umetnosti i eto miline.

RioBL":1zj7e2rh je napisao(la):
eto, i to moze da bude indicija da most nije planiran da bude dopuna zeljeznickom cvoru. Jer da jeste, ti uopste nebi morao ni da pitas nikakvog strucnjaka. Cijela stvar bi bila javno poznata i reklamirana jos prije 10 godina kao uspjeh domacih strucnjaka.

Cuj indicija, hvala ti sto si mi otvorio oci! Pa naravno da nije projektovan za zeleznicu nego za tramvaj. To je i pisano i stampano i govoreno, nije nikakva tajna.
Moje pitanje je da li je neko bio pametan pa da most na kojem je predvidjena tramvajska trasa projektuje tako da moze da izdrzi i zeleznicu? Jer znas kako, mostovi stoje generacijama a vreme i tehnologija se menjaju pa zato valja predvideti i alternative. Ko zna kako ce izgledati tramvaji za 50 godina.

Elem, ja verujem da je most zaista projektovan tako da moze da podnese opterecenje i ritam zeleznice, svaki pametni inzenjer bi to tako odradio, a onda je pitanje da li je gabarit kroz stub dovoljan za standardne zeleznicke kompozicije.
No niko na ova pitanja ne daje odgovor.
(ako neko ima tehnicki crtez izgleda pilona bio bih mu zahvalan da ga okaci)

Mair":1zj7e2rh je napisao(la):
Ne fali treći kolosek već treba da se ukine pravac na Stari železnički most kao što je i predviđeno izgradnjom Beogradskog železničkog čvora.

Tri godine od kako saobraca bg:voz sa taktom 15min i od kako je to parce zaista usko grlo, ali ako ti kazes da je to u redu onda nista, i treba tako, jos 40ak godina, dok se ne napravi most Vinca, Tehnicke stanice Zemun i Kijevo i zavrsi Prokop...

Nema potrebe da se redjaju dzakovi peska na obali, J***s poplavu, samo treba sacekati obaloutvrdu cija je izgradnja predvidjena.

Mair":1zj7e2rh je napisao(la):
Razdaljina od Prokopa "Beograd centar" do železničke stanice Novi Beograd je oko 2km. Kada ne bude ukrštanja sa pravcem sa Starog železničkog mosta na Novom Beogradu, onda će bilo koji voz sa prokopa pri brzini od 50 km/h sigurno da stigne za najviše 2,5 minuta do železničke stanice Novi Beograd. Inače preko Novog železničkog mosta vozovi idu brzinom 80km/h, ali zbog radova u Prokopu i dotrajalih skretnica na Novom Beogradu ponekad idu 50km/h.

Kapacitet pruge nema veze sa brzinom vozova kao takvom vec sa minimalnim mogucim rastojanjem izmedju dva voza na odredjenoj deonici pruge. Najgora deonica odredjuje kapacitet celokupne trase.

Sa naprednom signalizacijom taj razmak moze da se svede na samo par minuta, ali nikako u mesovitom saobracaju.
Sto znaci da ako je sa 2 linije bg:voza sa taktom 15 min interval izmedju dva voza 7,5 min, i tih 7,5 minuta moze da se ubaci samo jos jedan voz, pod uslovom da je tacan. (Eventualno 2 kada budemo imali zeleznicu kao japanci :roll: .)

Ergo, u novom cvoru uz 2 linije gradske zeleznice ka NBGD jedva da ima prostora za medjugradsku zeleznicu a nema ni malo prostora za buduci razvoj ili jedne ili druge.

Mair":1zj7e2rh je napisao(la):
Ne može most na Adi da nosi železnicu. Srušiće se od opterećenja ako bi pokušali da sprovedete železnicu po njemu.
Edit: Niti ima potrebe da ide voz po njemu, da ste pratili temu UMP bilo bi vam jasno.

Kao sto rekoh, nijedan strucnjak mi do sada nije dao konkretan odgovor. A slicnih tebi tipa "ja bih autobus ovuda proterao" sam cuo sijaset. :roll:
 
Mair ja tebe ne razumem, ti bi voleo da se od stanice NBG ukine pravac ka Beograd glavnoj... :(

Zasto smo onda spucali silne pare da rekonstruisemo nadvoznjak iznad Jurija Gagarina onda?
 
BNV iskljucuje taj pravac. Makar da su ostavili pravac ka Rakovici iz mnogo razloga.
 
Ma BNV samo u teoriji iskljucuje sve zivo u SA ali zdrav razum nalaze da se zeleznica zadrzi u Savskom amfiteatru.
 
E sad mi nije jsano...da li ce cvor prebacivanjem saobracaja na Prokop dostici svoj maksimalni kapacitet ili ne.

Ja ne znam koliki je kapacitet cvora, ne znam koliko je sadasnji saobracaj ni koliki je progonozirani saobracaj u nekom narednom periodu, ali u svakom slucaju, ako ce novi cvor podnijeti povecanje saobracaja onda je to dobro ali ako nece onda smo u velikom problemu.

zidar":1wk0cmhl je napisao(la):
Cuj indicija, hvala ti sto si mi otvorio oci! Pa naravno da nije projektovan za zeleznicu nego za tramvaj. To je i pisano i stampano i govoreno, nije nikakva tajna.
Moje pitanje je da li je neko bio pametan pa da most na kojem je predvidjena tramvajska trasa projektuje tako da moze da izdrzi i zeleznicu?

Pa evo reci cu ti ja...nije niko bio "pametan". Jer da jeste, odavno bi na sva zvona zvonili kako su projektovali most i za zeljeznicu. Tako nesto se ne projektuje slucajno i tako nesto se ne zaboravlja pomenuti kad gradonacelnik presjeca vrpcu.

E sad, kakve su mogucnosti adaptacije...to je ono sto tebe moze zanimati. A na to ti niko nije dao jasan odgovor iz prostog razloga...niko o tome nije razmisljao.

Mostovi se, kao i sve ostalo, projektuje po projektnom zadatku a u tom zadatku je vjerovatno bilo..."tramvaj ili LRT", tako da bi ti neko odgovorio moze li voz ili ne, on bi morao napraviti nove proracune a to ce se ciniti kad ovi iz "Beograd Cvora" shvate da im negdje fali neka trasa. Za sad cini se da ne shvataju...ili im stvarno ne fali :roll:

spatiotecte":1wk0cmhl je napisao(la):
Zasto smo onda spucali silne pare da rekonstruisemo nadvoznjak iznad Jurija Gagarina onda?

Je li to nadvoznjak na trasi prema Beograd Glavnoj? O kakvoj rekonstrukciji je bila rijec?
 
Radi se ipak o najvecem mostu sa kosim zategama i jednim pilonom NA SVETU.

Da li zaista mislite da on ne moze da izdrzi da neki voz ide preko njega?
 
Vrh