Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Mислим да је РиоБЛ питао за линију Главна станица-Топчидер, а не Вук-Раковица, но слажем се да је Вук-Раковица бржа и логичнија, али изгледа се због Прокопа форсира линија Раковица-Прокоп уместо Вука који је у центру.
 
Kredit za renoviranje pruge od Beograd glavne do Resnika je verovatno propao zbog projekta Beograda na Vodi koji planira izmestanje Beograd Glavne iz SA kao i sve koloseke a ne ukopavanje sina u tom delu kao sto je bilo planirano u GUP-u.

Da je sve islo kako je bilo planirano pre dolaska aktuelne vlasti, ta pruga bi bila potpuno renovirana u ovom trenutku tj osposobljena za normalne brzine i imali bi smo BG vozove i Beovozove koji bi imali Beograd Glavnu kao krajnje odrediste.
 
Mislim da je ova dionica od Beograda do Resnika u glavama planera zeljeznickog saobracaja predvidjena za ukidanje jos od trenutka kad su se odlucili za izgradnju novog zeljeznickog cvora. Nedaj boze da putnicki saobracaj ide mimo novog zeljeznickog cvora! kako bi opravdali investicije ako bi se pokazalo da je neka druga linija profitabilna.
 
А од тога само поправка једног од три ескалатора у косом тунелу кошта око 350.000 евра (не дај Боже да се поквари још један).
 
Pa eskalatoe su remontovali prije par godina sva 3 neko je tu nesto zabrljao ili negovori istinu
 
To su ogromne pare i sumnjam da je zaista toliko. To me podseca na pricu jedne osobe koja je jos na jednoj poziciji u gradu, da je predlagano, od strane te osobe, da se uradi idejni projekat za lift izmedju gornjeg i donjeg grada na tvrdjavi. I da je od grada tada trazeno da se obezbedi 40.000e samo za idejni projekat lifta. Sva sreca, tadasnja gradska vlast je imala malo mozga pa je to odbacila. Poredjenja radi kompletan projekat idejni + glavni sa uljucenim svim strukama (el. masinskim, statika...) za zgradu od 1000m bruto kosta oko 15.000e.
 
Interesantna ta popravka velikih stepenica na Vuku od 350 000 evra... Naročito zato što su srednje stepenice radile savršeno pre godinu dana, manje-više, kad su popravljali desne (gledano odozgo). Čak i da su skinuli neki deo sa desnih da bi srednje radile, ne verujem da on košta 350 000, možda dinara... A ostale koje su u okviru stanice, o čemu ovi iz železnice i pričaju jer ih ne zanimaju lokali, samo treba očistiti, podmazati i vratiti rukohvat na jednim. Evo, ja ću za duplo manje para to da obavim :D
 
Ovce koje pasu, trava do kolena i mračni hodnici: Kako izgledaju stanice BG voza (VIDEO)

BG voz je tačan u minut i važi za najbrži prevoz u gradu, ali doći do njega ponekad je prava je avantura u koju se upuštaju samo oni koji poznaju prolaze, puteljke i prečice.

631131_bgvoz-03-foto-mateja-beljan_f.jpg

Za ljude koji ne koriste redovno BG voz prava je enigma kako ući u stanicu, potrefiti peron i željeni smer. Premda su stanice dobro povezane sa linijama gradskog prevoza, često nedostaju putokazi, a mnoge imaju i po nekoliko izlaza. Vozovi tutnje kroz srce grada, ali put od druma do šina često vodi kojekakvim puteljcima i prolazima, za koje se ne za ni ko je zapravo nadležan. Ipak, Grad je pokazao želju da unapredi BG-voz i u narednih godinu i po dana planirano je ulaganje oko 14 miliona evra.


- Želimo da unapredimo BG-voz, da imamo veći broj lepših stanica, da uvedemo neke nove linije, ali prevashodno da poboljšamo kvalitet usluga koje Beograđani trenutno imaju - rekao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali početkom godine, kada su Grad i "Železnice" potpisali Protokol o saradnji.


631129_bgvoz-01-foto-mateja-beljan_f.jpg


Vukov spomenik



Stanica "Vukov spomenik" svakako je najlepša i najurednija. Tri glavna izlaza koji vode ka Bulevaru kralja Aleksandra i Ruzveltovoj besprekorno su čisti i dobro osvetljeni. Ali, ako slučajno zađete u “tržni centar” spojen sa stanicom, sledi šok: hodnici se doslovno raspadaju, a pokretne stepenice ka raskrsnici Ruzveltove i Kraljice Marije potpuno su trule. Na jednom od izlaza zalepljena je i molba da prolaznici ne vrše nuždu u prolazu i tržnom centru, jer na stanici i u podzemnoj garaži postoje toaleti.

631132_bgvoz-04-foto-mateja-beljan_f.jpg

Zemun



U dugački prolaz koji vodi do perona na stanici u Zemunu svetlo dopire samo kroz otvore stepeništa. Ova igra senki i svetla nije nimalo prijatna za onoga ko na sablasnu stanicu već nije navikao.

- Danju se ne plašim, a čim se smrači ne bih smela da prođem. Verovatno je i danju opasno kad nema ljudi - priča nam Zorica Lakić koja se požalila i na to da na stanici nema ni nadstrešnice.



Ovaj prolaz, osim što vodi do perona, služi i za prelazak sa druge strane pruge.

Ni peroni nisu uredni. Polomljeni stubovi javne rasvete, korov i trošni beton odaju utisak da se nalazite na mestu koje je odavno napušteno. Sve dok stanicom ne protutnji voz.


631130_bgvoz-02-foto-mateja-beljan_ff.jpg

Tošin bunar

Stanica "Tošin bunar" toliko je obrasla u korov da ljudi tu dovode i stoku na ispašu. Osim glavnog izlaza na ulicu, postoje i stepenice direktno ka Bežanijskoj kosi. Međutim, taj put više liči na džunglu nego na prilaz stanici gradske železnice.



- Stepenice Tošin bunar do Bežanijske kose su ulegnute, propale, sve je zaraslo, pašće rukodržači. Izujedaće nas zmije! Moram da razgrnem travu kad se penjem uz stepenice. Kad izađete na livadu, trava je do kolena. Gelenderi su zarđali, izgleda kao nedođija - ispričala je jedna čitateljka “Blica”.



A da biste došli do ovih stepenica, morate se najpre provući kroz uski prolaz na stanici. I to ako poznajete put i uopšte se usudite da njime prođete.


SVE SVE ALI VIDEO JE GENIJALAN :) :) :)
pogledajte na sajtu ne znam kako da okačim ovde...

IZVOR BLIC
 
Da se ne bi islo u krajnost u odnosu na autora teksta moram reci da je meni ovaj tekst potpuno na mestu. Pristup tekstu je umereniji i u potpunosti potkrepljen cinjenicama i fotografijama.
 
To jeste, ali nije bilo bolje ni 2012, pa se o ovome nije pisalo. Partijsko glasilo, kao nekad Borba ili Politika samo što se Blic nije delio besplatno na partijsku knjižicu.
 
Ok to je vec druga prica bitno je makar da nema tekstova gde se izvlaci nesto nepostojece sa nekom namerom sto ovde nije slucaj.
 
Ne znam o kom ukidanju autocenzure pricamo kada ne mogu da prebacim na Studio B a da ne uhvatim gostovanje Sinise Malog, intervju Sinise Malog, opstu odusevljenost Beogradom na vodi...
 
@Tragac Svi su manje više isti, smaraš sa tom naprednom filosofijom...
 
I ja sam se pre nek idan u ovako neko vreme vozio vozom. I baš je atmosfera bila ista ovakva, sa crnim nebom i suncem koje se promalja prema Batajnici ne bi li zašlo, a onda voz otvara vrata na Tošinom bunaru, i čuje se petao kako kukuriče...
 
I da li na ovom novom spustenom peronu staje Stadler?
 
Још не, јер интерсити не стаје у Земуну (глупошћу Железница Србије). Кад га пусте на путничким, стајаће.
 
Мали детаљ са станице на НБГ, џаба пруге и нови возови кад су станице зона сумрака
cam00412.jpg
 
Ček, ček, zar Komunalna "policija" ne prolazi tuda svaki put kada treba da vrši kontrolu prihodne strane sistema? Ili je bitno samo uzeti pare, naplatiti što više i iskoreniti šsverc, a pritom komunalni nered nije uopšte u njihovoj nadležnosti? Na stanicama kojima redovno prolaze...
 
Kad bi se samo odrzavalo ono sto Beograd vec ima, bio bi to daleko ljepsi grad.
 
tragac":1s3p86o5 je napisao(la):
Ček, ček, zar Komunalna "policija" ne prolazi tuda svaki put kada treba da vrši kontrolu prihodne strane sistema? Ili je bitno samo uzeti pare, naplatiti što više i iskoreniti šsverc, a pritom komunalni nered nije uopšte u njihovoj nadležnosti? Na stanicama kojima redovno prolaze...

Зато и подржавам масовни шверц. Зато што "надлежни" желе да у ред доведу само кориснике, а јавашлук пружаоца услуга је по њима ок.
 
Vrh