Da li cemo rusiti perone na Vukovom spomeniku zbog vozova
"Štadlerove" kompozicije ne mogu u Beograd, vagoni niži od perona za čak 36 centimetara!
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... entimetara
"Železnice Srbije" kasne sa uvođenjem novih švajcarskih elektromotornih vozova iako je to bilo najavljeno još za jesen prošle godine.
ŽELEZNICE Srbije" još nisu pustile u saobraćaj "Štadlerove" elektromotorne vozove iako je to bilo najavljeno još za jesen prošle godine. Najveći problem je što naše preduzeće nije obezbedilo radionicu i tehničku opremu da bi švajcarski proizvođač u garantnom roku mogao da održava ova nova vozna sredstva.
Uz to, reč je o niskopodnim vozovima pa bi u četiri beogradske stanice, koje imaju visoke perone, putnici praktično morali da uskaču i iskaču iz vagona. Takođe, na 464 putnika, koliki je kapacitet ove četvorodelne garniture, postoji samo jedan toalet.
- Ukoliko se problem prostora za održavanje prioritetno ne reši, postoji opasnost da se izgubi garancija proizvođača - kažu za "Novosti" u "Železnicama Srbije". - U toku je opremanje depoa "25. maj" u Zemunu, gde će "Štadlerovi" vozovi biti održavani. U prethodnoj godini pokrenuta su dva tendera, čija je realizacija u toku. Prvi se odnosi na opremanje hale u smislu nivelacije koloseka, koji će služiti za održavanje i montažu mostnog krana neophodnog za "Štadlerove" garniture. Drugi tender se odnosi na nabavku specifične opreme za održavanje švajcarskih garnitura.
Dok se ne obezbede tehnički uslovi, garniture neće biti puštene u saobraćaj, jer bi to moglo da znači gubitak garancije, a samim tim i da stvori problem njihove eksploatacione sposobnosti. Istovremeno, "Železnice" rade na obezbeđivanju tipskih dozvola za uključivanje novih vozova u saobraćaj, koje izdaje Direkcija za železnicu. Nakon dobijanja tipske dozvole, predstoji i obezbeđivanje serijske dozvole za svaki voz.
Do sada je u Srbiju stiglo devet vozova švajcarskog proizvođača, od ukupno 21 kompozicije, koliko je ugovoreno. Do septembra ove godine planirano je da stigne i preostalih dvanaest. Ugovor vredan 99 miliona evra, potpisan je 4. marta 2013. godine, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Pre toga, ovaj kredit pune tri godine nije bio realizovan, zbog čega su "Železnice" platile penale u iznosu koji premašuje 1,8 miliona evra.
Inače, novi elektromotorni vozovi namenjeni su za regionalni železnički putnički saobraćaj između većih gradova u Srbiji. Očekuje se da će se njihovim uvođenjem u saobraćaj značajno unaprediti nivo kvaliteta usluge.
- Stanice sa visokim peronima su Zemun, Rakovica, Vukov spomenik i Pančevački most - navode u "Železnicama". - Razmatramo mogućnost prilagođavanja pojedinih perona na ovim stanicama saobraćanju švajcarskih garnitura. Prvo će biti doneta rešenja za stanice Zemun i Rakovica, a kasnije za Vukov spomenik i Pančevački most. Kada je reč o toaletima u novim vozovima, njihov broj je u skladu sa definisanom tenderskom dokumentacijom.
Da li cemo rusiti perone na Vukovom spomeniku zbog vozova?