Gradonačelnik Beograda Siniša Mali i generalni direktor Železnica Srbija Miroslav Stojčić potpisali su danas Protokol o saradnji na daljem razvoju BG voza koji predviđa ulaganja oko 14 miliona evra.
Prethodno je gradonačelnik sa saradnicima obišao liniju BG voza i razgovarao sa putnicima koji svakodnevno koriste ovu liniju, kao i radove na izgradnji stanice „Prokop".
Prema potpisanom Protokolu, za godinu dana se očekuje početak rada druge linije Bg voza od stanice Prokop do Resnika, izgradnja pet novih stajališta (Kamendin, Altina, Senjak, Košutnjak i Krnjača-most), a po završetku izgradnje drugog koloseka pruge do Pančeva predviđeno je i produženje prve linije do Ovče.
Gradonačelnik Siniša Mali je rekao da je Bg voz jedan od najpouzdanijih vidova prevoza.
- Bg voz svakodnevno koristi preko 30.000 Beograđana, a prosek kašnjenja je oko devet sekundi na godinu dana. Vrlo je pouzdan, ali mi mislimo da ceo sistem može biti još bolji. U narednih 18 meseci biće izgrađeno pet novih stanica, radimo na produženju linije do Resnika i Ovče, razmotrimo pravce ka Lazarevcu i Mladenovcu i nameravmo da kupimo još nekoliko kompozicija vozova koje će omogućiti češće polaske i dolaske - rekao je Siniša Mali.
On je naglasio da GSP, privatni prevoznici i gradska železnica moraju biti koordinisan sistem.
- Radimo na tome da se stanice Bg voza usklade sa stanicama gradskog prevoza tako da ljudi imaju više mogućnosti da biraju vrstu prevoza. Protokolom smo predvideli i postojanje sistema „park end rajd" tako da vozači uz busplus karticu i simboličnu naknadu mogu da koriste parking, uđu u Bg voz i mnogo brže stignu u centar grada - rekao je gradonačelnik i dodao da Bg voz koristi postojeću infrastrukturu Beogradskog čvora i da ne zahteva višemilionske investicije već dobru volju i planiranje transporta.
Govoreći o novim stanicama čija se izgradnja planira, Siniša Mali je rekao da će neke od njih biti zatvorenog tipa, u koje će moći da se uđe samo ako se na ulazu prethodno validira karta.
- One koje ne budu tako organizovane, imaće validatore na samom peronu, a tu će biti i kontrolori, tako da ćemo imati usaglašen sistem. Svaki putnik sa kojim sam danas razgovarao rekao mi je da je izuzetno zadovoljan kvalitetom usluge i tačnošću vozova. Kada su čuli šta sve planiramo bili su još zadovoljniji, ali zato imamo zadatak da zajedno sa „Železnicama" sve probleme rešimo i da za 18 meseci ovaj sistem bude još efikasniji i uređeniji - rekao je Siniša Mali.
Gradonačelnik je istakao zadovoljstvo dosadašnjom saradnjom sa „Železnicama Srbije", za šta je, kako je rekao, zaslužno uspostavljanje kvalitetnijih odnosa sa novim rukovodstvom železnica. On je govorio i o radovima na stanici „Prokop" koje je danas obišao.
- Prokop je veoma važan za grad Beograd, a podsetiću da je Branko Pešić još pre 40 godina potpisao sporazum o premeštanju železničke stanice. Sada imamo jasno definisane korake i odgovore koji kažu da će 26. januara sledeće godine biti završeni radovi na kolosecima kako bi stanica Prokop bila funkcionalna za saobraćaj. Za dve do dve i po godine stvoriće se uslovi da se Glavna železnička stanica izmesti na ovu lokaciju - rekao je gradonačelnik Beograda, naglsivši da će uz novu Autobusku stanicu u Bloku 42 sistem javnog prevoza u Beogradu dobiti novi kvalitet.
Miroslav Stojčić, direktor „Železnica Srbije", istakao je da je cilj ovog preduzeća da Beograđanima obezbedi sve potrebne uslove za kvalitetniji prevoz. Pohvalivši komunikaciju sa gradom Beogradom, on je rekao da takav način rada želi da prenese i u druge gradove Srbije.
Potpisivanju protokola prisustvovali su i Milutin Folić, gradski urbanista, Milutin Milošević, direktor „Beograd čvora", Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni gradski prevoz i Vladimir Milovanović, direktor „Energoprojekta".