Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Grad moze biti samostalni operater ali zato mora uspuniti dosta uslova a to kosta pa je ovakav oblik za sad najbolji jedino da krenu da sredjuju stanice
 
JohnnyLee":1l3y78v1 je napisao(la):
е сад, ја имам једно питање техничко-правне природе: да ли град и железница могу да оснују заједничко предузеће "Беовоз" (или слично) које ће да обавља превоз на територији града Београда? или само град да оснује то предузеће које ће управљати превозом и станицама, а да железници плаћа накнаду за коришћење инфраструктуре? наравно, ако могу, онда се могу укључити и суседне општине (ПА, СП, ИН, ВА) да линије иду до њих уз одређен удео у том предузећу

Ја се плашим да би то предузеће у власништву града било попут ГСП-а. Некако ми се ЖС (иако у очајном стању) на БГ возу у градском саобраћају показао као озбиљнији оператер у односу на ГСП. Можда би Град требао да преузме одржавање станица и њихове околине, пошто су изузев Вуковог споменика сва стајалишта БГ воза благи ужас а сумњам да железница има капацитете за њихово уређење и одржавање.
 
Подизањем квалитета услуге "БГ воза" би могао да постане адекватна замена за метро у наредном периоду, да би, када пројекат метроа додје на ред, могао да се интегрише у метро мрежу, оценио је градоначелник.

Zabrinjavajuc stav. Udarise u zid zvani metro i stadose. Kada vidimo Vesicevu izjavu iz teme o metrou

Govoreći o izgradnji metroa, Vesić je istakao da se radi studija o brojanju saobraćaja i putnika, da bi se utvrdilo stanje, a da je idealno rešenje nalaženje velikog operatera, odnosno javno privatno partnerstvo.

Na pitanje novinara da li bi za četiri godine metro mogao da počne da se gradi, Vesić je odgovorio potvrdno.

zakljucujemo da su obojica (i Vesic i Mali) vec obavesteni o opterecenju koje hvala Bogu prevazilazi limit LRT-a. U suprotnom ne bi davali takve izjave.

Ista ce sada? Predstoji dugovlacenje kako bi za to vreme ponudili BG:Voz da narod zaboravi na problem. Drugim recima daju detetu lizalicu da ne bi plakalo za skupom igrackom. :bash:

Po ko zna koji put nas prevode zedne preko vode. Mediji ih nikako ne kritikuju. Samo pisu njihove izjave. Ako su novinari deca od 3 godine neka tako i nastave a ako su odrasli ljudi neka kritikuju koliko god mogu. Ako krene cenzura kritikovace ih zapad pa kako god okrenes nece im biti prijatno.
 
mvbg1":1pvnbzkj je napisao(la):
Na BG:VOZ-u provereno nece saobracati. Mozda budu na nekoj od linija Beovoza. Valjevo ili Mladenovac.

Ovi novi flertovi su vise namenjeni za prigradski saobracaj bas kao sto si napomenuo za Valjevo ili Mladenovac nego na nekim ICS linijama ka Subotici, Nisu ili Prijepolju zbog duzine putovanja i samo jednog WC-a po garnituri.

Mislim da bi bili idealni na linijama Beovoza ostaje problem visine perona na odredjenim stanicama. (Vukov Spomenik, Pancevacki most, Zemun.
 
laki72":871prs5i je napisao(la):
Meni se uopste ne svidja sto gradonacelnik u istu recenicu stavlja BNV i 'BgVoz' ...
Познаваоцу проблематике оба то није ни логично. Северно и јужно од подручја "Београда на води" већ имаш двоколосечне пруге, са могућношћу неколико варијанти брзог шинског система кроз "Београд на води".

Без коришћења тог правца, неће бити ни могуће остварити све потенцијале БГ:ВОЗ-а.
 
BG:Voz nije rapid transit pa samim tim ne moze zameniti metro cak ni privremeno. Potreba za rapid transitom podstice gradnju istog, odnosno metroa.

BG:Voz je usluga (dakle sam po sebi tehnicki nije ni zaseban sistem) koja koristi urbanu sekciju commuter raila, odnosno Beovoza. Zavisna priroda sistema (veliki takt u odnosu na mogucnosti metro i RM, tj. rapid transita) veoma limitira kapacitet a samim tim i mogucnosti istog.

Mogucnosti moraju biti vece da bi takav sistem privremeno zamenio odgovarajuci. Pored toga najvaznija stvar je pokrivenost trase zbog koje se sistem prilagodjava. Kao takav BG:Voz je van trase sto je kao da gradite tramvaj navodno za Zemun sa terminusom Blok 45 da bi kod Usca terali putnike da presedaju na fidere 15 i 83. Budalastina. Jos bolje poredjenje je da kazete da je postojeci tramvaj 7 odgovarajuca zamena za tramvaj ka Zemunu iako jedva zalazi i u Novi Beograd a kamoli u Zemun. Takvom logikom napredak trpi jer nista novo ne bi bilo izgradjeno u doglednom roku.

Znaci nas gradonacelnik otvoreno porucuje javnosti da ce privremeno zameniti metro tako sto ga nece ni zameniti. Bravo gradonacelnice!
 
Човече, мислиш ли да је људима важно да ли се то зове "Рапид транзит" или како год? Људима је важно да то ради, и да може да им знатно помогне у превозу. Ево, од Панчевачког моста до Карађорђевог парка аутобуси 33 и 48 су благи ужас у шпицу. Тако у сваком поласку воза у шпицу на тој релацији буде 30-100 људи, а било би их и више да то иде чешће, и да се део људи ослободи неких навика (да превоз мора да буде испред носа).

Наравно да једна-две линије БГ:ВОЗ-а неће покрити цео град, нити централне делове Земуна и НБГ. Али, нека нас ослободе пар десетина милиона евра оперативних трошкова прескупог аутобуског превоза, да можемо да финсијски продишемо и инвестирамо!
 
@express

Ja bih te ispravio.
Gradonacelnik izmedju redova porucuje da se o izgradnji metroa i ne razmislja jer nam ekonomske mogucnosti to ne dozvoljavaju.
Da imaju muda i da im je cast, dobrobit grada i zemlje na prvom mestu, rekli bi to otvoreno, ali ovako je bezbolnije i po rejting stranke manje opasno!
 
laki72":1nalwgi0 je napisao(la):
@express

Ja bih te ispravio.
Gradonacelnik izmedju redova porucuje da se o izgradnji metroa i ne razmislja jer nam ekonomske mogucnosti to ne dozvoljavaju.
Da imaju muda i da im je cast, dobrobit grada i zemlje na prvom mestu, rekli bi to otvoreno, ali ovako je bezbolnije i po rejting stranke manje opasno!

@laki72

A nije sija nego vrat. To sam znao vec nekoliko meseci zbog sablasne tisine ali sam se sokirao da je na tako podmukao nacin rekao i izmedju redova.

Iskreno, gade mi se.

Karlo del Ponte":1nalwgi0 je napisao(la):
Човече, мислиш ли да је људима важно да ли се то зове "Рапид транзит" или како год? Људима је важно да то ради, и да може да им знатно помогне у превозу. Ево, од Панчевачког моста до Карађорђевог парка аутобуси 33 и 48 су благи ужас у шпицу. Тако у сваком поласку воза у шпицу на тој релацији буде 30-100 људи, а било би их и више да то иде чешће, и да се део људи ослободи неких навика (да превоз мора да буде испред носа).

Наравно да једна-две линије БГ:ВОЗ-а неће покрити цео град, нити централне делове Земуна и НБГ. Али, нека нас ослободе пар десетина милиона евра оперативних трошкова прескупог аутобуског превоза, да можемо да финсијски продишемо и инвестирамо!

Nemoj ti meni aman covece nego mani se poluresenja! Sve sto si naveo je poluresenje za poluresenjem. Tako mozemo do 2100. Dosta bre vise. Mora negde da se presece inace ne idemo nigde. Oslobadjanjem troskova za autobuse ne cinis nista spektakularno i na duge staze svaka usteda je marginalna iz prostog razloga sto pored kratkorocnih usteda ne nudi dugorocne uslove za razvoj. Poluresenja u vidu krpljenja znace da su ljudi koji se za njih zalazu nadasve kratkovidi ukoliko posle 35 godina odlaganja pravog resenja i dalje nastavljaju sa prodajom jaja za bubrege, tj. poluresenjima.

Karlo pocinjes da se ponasas kao Vukan i drustvo, bez uvrede. Samo da se izgradi, samo da je jeftino i da je na sinama. Sve ostalo je babaroga.

Nikakvim teorijama me neces ubediti ni ti ni niko drugi da posle 35 godina treba i dalje odlagati metro radi drugih ne tako bitnih sistema (posebno sinskih jer znam da se zbog toga sto je to tvoja struka po automatizmu zalazes bas za njih). Koliko god smatrao da je Jovin preterao zbog toga sto nije toliko obracao paznju na konacnu cenu ja ne mogu da se ne slozim sa njim da metro treba da pocne da se gradi sto pre i bez dodatnih odlaganja sa prioritetom u odnosu na sve ostalo. Prioritet metroa u odnosu na sve ostalo je potpuno suprotno od poluresenja koja prouzrokuju udlaganje resavanja problema pritom neretko stvarajuci nove.

Bila su odlaganja zbog LRT-a a sta je sad Karlo, odlaganje zbog svega ostalog? Pa necemo tako vise.

Na kraju nije poenta da jedan deo ljudi bude zadovoljan vecom brzinom BG:Voza od te i te autobuske linije nego da veci deo ne bude samo zadovoljan nego da prelazi najopterecenije pravce. BG:Voz ide oko sireg centra a ne kroz njega u pravcu opterecenja. Jednostavno obilazi Terazije i Karadjordjevu.

I sad su svi ludi sto samo Srbi i Amerikanci misle da metro treba da grade gradovi iskljucivo svojim novcem (Beograd, Sijetl).

Bugari grade, Grci u dugovima do guse grade, ne tako bogati Poljaci bi sada i u Krakovu da grade. Samo Beograd ostade jedini grad sa vise od milion ljudi bez metroa makar u izgradnji (Dablin gradi) zbog takvog stava. Negde mora da se presece.
 
Ако ћемо о полурешењима, то је метро у Мајамију и Балтимору. Брзи су и тачни, али не постоји целовит и квалитетан аутобуски, трамвајски, систем, нити озбиљнија мрежа приградских железница, којом би се метро приближио корисницима. Друго полурешење је Москва, где су тек последњих неколико година схватили да не могу све решити метроом и градњом нових широких друмова.

Системска и дугорочна решења су Брисел, Беч, Берлин, који су у великој мери користили за ширење метро-а и регионалног метро-а деценијама раније стваране коридоре за шински превоз. Метро преко ноћи нису добили, али никада нису правили велике паузе у коришћењу тих коридора брзог шинског превоза. Ми сада треба да прекинемо паузу у коришћењу већине постојећих коридора шинског превоза, и економски опоравак који би проистекао из тога је довољан да се крене са развојем нових коридора, са вишим стандардима квалитета, тачније метро-а.
 
Karlo del Ponte":1oz2sk30 je napisao(la):
Ако ћемо о полурешењима, то је метро у Мајамију и Балтимору. Брзи су и тачни, али не постоји целовит и квалитетан аутобуски, трамвајски, систем, нити озбиљнија мрежа приградских железница, којом би се метро приближио корисницима. Друго полурешење је Москва, где су тек последњих неколико година схватили да не могу све решити метроом и градњом нових широких друмова.

Системска и дугорочна решења су Брисел, Беч, Берлин, који су у великој мери користили за ширење метро-а и регионалног метро-а деценијама раније стваране коридоре за шински превоз. Метро преко ноћи нису добили, али никада нису правили велике паузе у коришћењу тих коридора брзог шинског превоза. Ми сада треба да прекинемо паузу у коришћењу већине постојећих коридора шинског превоза, и економски опоравак који би проистекао из тога је довољан да се крене са развојем нових коридора, са вишим стандардима квалитета, тачније метро-а.

Naveo si dobre primere poluresenja. Ne mozes imati metro bez pomocnih sistema. On sam po sebi ne moze a opsluzi vise putnika bez njih. Bitna razlika izmedju pomenutih gradova i Beograda je u tome sto Beograd sve ima a samo njega nema i da i pored toga grad ipak insistira na ulaganja u sve ostalo osim bas na njega. Nikada nece ni biti izgradjen ako se tako nastavi. Oni mogu da isprave greske jer ga vec imaju ali mi se ne micemo sa mrtve tacke jer izbegavamo da ga izgradimo.

Isto tako jedna bitna razlika izmedju Brisela, Beca i Berlina i Beograda je u tome sto su se oni uopste usudili da ga grade.

Dakle ni jedan navedeni grad ne moze da se meri sa Beogradom jer ovde ne postoji tehnicki problem nego psihicki. Nema se para Karlo. Samo za dzipove se ima. Ni para za kartu se nema dok se za gorivo ipak nadje.
 
Da li ima nekakve šanse da se ugradi najava u kompozicijama BG voza kao sto kafovi imaju? To bi nekako poboljsalo bg voz, posto i turisti koriste gradsku zeleznicu.
 
нађи на Бингу Панчевачки мост, па десно од њега ћеш видети бараке. мало заротирај камеру и видећеш обе цеви
 
11030":2khcrosx je napisao(la):
Gde izlazi ta cev za Karaburmu?
Nadam se da se dobro vidi
2gww278.jpg
 
Računaj na to da ti voz i dolazi i odlazi koji minut ranije. Često ga koristim jer mi je na pet minuta od stana , tako da sam dobro upoznat sa njegovim radom.
 
Vrh