Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ne radi se obnova pruge do luke, samo do Pancevo glavne i sto je najgore ta pancevacka stanica se ni ne renovira kao ostale stanice koje dobijaju nove perone.
 
Stanica jos nekako da se srediti za ne prevelika sredstva ali ona okolina stanice tj onaj tesnac od pijace nabijen uz stanicu bez dobrog prilaza.
 
Karlo del Ponte":39ezn4bd je napisao(la):
@Zidar

Hvala! Uz napomenu da bi trebalo ipak imati odvojene redove voznje za Valjevo, Pozarevac i Veliku Planu, da se ne zbunjuju korisnici. Valjda ce biti ponovo 11 pari vozova za Valjevo, kada se popravi deo pruge ostecen u klizistima u maju 2014.

Taj deo pruge je obnovljen i vozovi saobraćaju do Valjeva ali ne svi iz reda vožnje.
U prekidu je pruga od Valjeva do Lastre. Na tom potezu ima dva klizišta na kojima su otpočeli radovi. Za manje klizište je rok 45 dana a za veće je rok februar mesec 2015. godine.
Reportažu možete pogledati ovde na sledećem linku >

http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=7181&start=20
 
beovoz-1391383297-438961.jpg


http://www.kurir.rs/vesti/beograd/vozov ... ak-1642347

od kad li je ova fotka :)
 
11030":it9p30ca je napisao(la):
Ljudi, ja sam danas setala zeleznickom stanicom Rakovica pa produzila do stanice Knezevac. Tu kao treba da prodje 2.linija BG voza (po nekim gore tumacenjima metroa). Ranije sam svracala i na st.Topcider. Ja ne znam kojim recima da opisem cinjenicno stanje na stanicama, Topcider je bar zelen, pa i nekako, Rakovica ako bi se okrecila i sredio prilaz i licila bi na nesto, ali Knezevac, bukvalno je kao onaj grad pored Cernobila, drvece je preuzelo vlast, preko pruge vodi asfaltni putic ka Vidikovcu, kroz favelu majke mi, ono nisam znala da postoji u Bg (nisam nikad isla u Kaludjericu poredjenja radi). Jadni ljudi koji tu zive, na jbn steni, uklesani u istu. Ali sveopsti utisak nije raspad stanje vec cinjenica da nema za koga tu bg voz da prolazi. Koga da kupi, duhove iz napustenih fabrika ili par stanovnika okolnih favela? Da sruse one hale nicega i naprave naselje u buducnosti, pa ajde...Ovako cist besmisao.
Пост је са теме о Метро-у, али овде му је прикладно место.

Из саме долине, из "жабље перспективе", како се то каже уметнички, наравно да се ништа не види. У пракси, трамвајска линија 3, која иде на сваких 8 минута у шпицу је одлично попуњена. У Општини Раковица од 100.000 становника, већина насеља има јако лош аутобуски превоз, код кога не постоје техничке могућности за даља побољшања на мрежи постојећих главних линија:
- Линија 42: Осим низа непосредних пропуста, које праве превозници ГСП и Луј Тревл, иде радним даном на 14-15 минута и ред вожње нема шансе да испоштује. Највећи поремећаји настају у Љутице Богдана, и на раскрсници Пере Велимировића и Патријарха Димитрија. Натрпаност аутобуских линија од Ветеринарског факултета до Славије је такође важан извор поремећаја. Са друге стране, најоптерећенији део линије је источна падина Петловог брда и Видиковца. Линија је настала спајањем две локалне линије, које су изузетно поштовале ред вожње док су биле локалне.
- Линија 47: Линија представља 85% инсталисаних капацитета јавног превоза у Реснику, а најфреквентнија је линија на Канаревом брду и Миљаковцу 1. Упркос томе, свакодневно се дешава да је нема по 20 минута, повремено и по 45 минута, што је готово половина предвиђеног времена за пун круг Ресник - Славија - Ресник! Највећи поремећаји су на Аутокоманди, и од Ветеринарског факултета до Славије, а то нема техничких могућности да се реши аутобусом.
- Линија 48: Представља 85% капацитета, који опслужују Миљаковац 2 и Миљаковац 3, а свакодневно се стварају "рупе" у реду вожње по пола сата, након чега долазе конвоји ових аутобуса. Од поменутих, линија качи највише поремећаја: Здравка Челара, Београдска, Аутокоманда, Булевар ослобођења од Ветеринарског факултета до Славије.

На свим поменутим линијама, због поремећаја, које је немогуће контролисати, долази до претовара, убрзаног уништавања возила, пута и личних предмета грађана. Сем моста преко Железничке станице, Раковица нема ни један једини булевар, а постоје велике техничке потешкоће да би га добила. Нема услова за целовито решење кретања аутобуса "жутим тракама". Због лошег, аутобуског превоза општина стагнира економски и социјално изузев самог Видиковца и Петловог брда, који функционално више припадају Чукарици него Раковици (последица садашњих саобраћајних веза).

Све у свему, у свему усмерење Раковице ка трамвају и железници је услов развоја. Колико је градска железница значила, доказ су препуни возови Беовоза све до последњег дана важења ГСП маркице у Беовозу у јануару 1998.
Овде је тема где сам предлагао урбану реконструкцију центра Раковице са приближавањем трамваја Миљаковцу.
viewtopic.php?f=8&t=2091
Али и без тога бих сугерисао следеће: Успостављање терминуса Раковица испред истоимене железничке станице за следеће линије:
Сваких 7-10 минута 37: Раковица - Церак - Баново брдо - Дорћол - Дунав станица
Сваких 15 минута 42: Раковица - Пере Велимировића - Дедиње - Славија
Сваких 10-12 минута 93: Раковица - Маричка - Петлово брдо
Сваких 10-15 минута 48л: Раковица - Миљаковац 3
Сваких 20-40 минута 54: Раковица - Железник - Макиш (Остружница, Умка)
Сваких 8-12 минута 94: Раковица - Канарево брдо - Дедиње - Нови Београд
Сваких 10-15 минута 504: Ресник железничка станица - Ресник Подавалска - Раковица
Сваких 20-40 минута 411: Раковица - Авала - Врчин

У тим условима би се могле боље користити обе пруге, и трамвајска и железничка. Ипак, и са свим тим градско-приградски возови који завршавају путовање на територији Општине Раковица би требали бити мање од трећине свих возова на пругама кроз Раковицу, и пре свега како житељи Раковице не би морали да се гурају у препуним возовима из Рипња, Младеновца, Смедеревске паланке, Велике Плане, Лазаревца, Барајева, Ваљева, Умчара, Пожаревца, Железника, као и потенцијално Болеча и Винче.
 
Karlo, Svaka čast za strukturu i preglednost tvojih postova. Tako su nekako...... antidirektorovski.

Zaslužuješ plus, makar samo zbog toga.
 
@Karlo

Sjajan predlog pravljenja terminusa kod zeleznicke stanice Rakovica :kk:

Preusmeravanjem postojecih linija (37, 42, 94) i pravljenjem lokalnih (93 Petlovo brdo, 48L Miljakovac) sva naselja u okolini (Rakovica, Miljakovac, Kanarevo brdo, Petlovo Brdo pa cak i Cerak i Vidikovac) se jednostavno i pouzdano vezuju za voz.

Jednostavno i efektno nema sta.

Jos ako se red voznje autobusa uskladi sa polaskom/dolaskom voza eto miline.
 
To i da voz dobije mnogo bolji takt. A mislim da to može i bez dodatnih kompozicija, samo da mašinovođe ne čekaju po 15 minuta u stanici. To bi moglo možda da se reši uvođenjem još nekog mašinovođe, sličan sam predlog imao i za okretnicu dvojke, da vozača pristiglog tramvaja odmeni odmorni.

A na direktorovoj slici vidim da je stanica NBG i tad bila u lošem stanju što se tiče kvaliteta podloge i izrade. Toj stanici definitivno fali rekonstrukcija! A mogli bi i da ofarbamo stubove, to bi ih i zaštitilo i dalo im bolji izgled. eventualno (naučna fantatika) da im se da malo osvetljenja. makar i onog šarenog...
 
@ Karlo

93 je ustvari delimično izmenjena stara trasa 542.
Ja bih još i liniju 52 produžio do ŽSR , kao i liniju 34 koja bi išla preko Kanarevoig Brda , a 94 ostavio na sadašnjoj trasi , uz produženje do ŽSR .
 
Express":2ukdhphs je napisao(la):
Igor":2ukdhphs je napisao(la):
sta ti je ovo ŽSR?

Verovatno Zeleznicka Stanica "Rakovica".

Moze ali da zadrzi u potpunosti sadasnju trasu pa da od sadasnje okretnice nastavi dalje levo pored pijace ka rakovici ima tu par stanica.
 
Zaboravih da dodam i da bi 59 mogla da se preusmeri da ide Patrijarha Dimitrija i Vareškom.
 
Из саме долине, из "жабље перспективе", како се то каже уметнички, наравно да се ништа не види. У пракси, трамвајска линија 3, која иде на сваких 8 минута у шпицу је одлично попуњена.

Vidi Karlo, nije zablja perspektiva jer se zaba popela do vrha svojim batacima i moze odgovorno da tvrdi da iako je u cvetu mladosti to isto ne bi opet ponovila, a sigurno ne svakodnevno natrpana hlebom, mlekom ili decjim kolicima, bez obzira sto je u odlicnom treningu jer zivi na zabljem brdu i svaki dan ide gore dole.

Inace, cenim analizu i svaka ti cast na istoj jer su iz moje perspektive Rakovica, Kanarevo i Miljakovci slepo crevo javnog prevoza i treba im hitna rekonstrukcija funkcionisanja istog.
 
Жабља перспектива није ништа увредљиво, то је ликовни израз. Свестан сам непогодног рељефа у Раковици за непосредан приступ шинском превозу, те сам зато и предложио те кратке локалне линије. То је комбиновање предности аутобуса за брда, и шинског превоза за брз превоз и заобилажење застоја. Груписање путника би поред свега оправдало оправак пруге кроз Топчидер и нову линију, на пример Блок 24 - Хајат - Раковица - Кнежевац. (у Кнежевцу направити велики паркинг).
Nikola '93":2i2rp6xs je napisao(la):
A sto treba jos 25 buseva da se ove linije uspostave? :p
Не треба, са истим бројем аутобуса имамо унапређен систем.
Подразумева се да се смањује број аутобуса на линијама. Следећи сценарио је под предпоставком само унапређења трамваја без железнице:
Линија 37, један аутобус мање, исти интервал.
Линија 42, дели се 8 аутобуса на 2 линије, од чега 5 на скраћеној 42.
Линија 47, три аутобуса мање, интервал 7 уместо 5,5 минута.
Линија 48, два аутобуса мање, интервал 9 уместо 7 минута.
Линија 48л, два аутобуса скинута са 48, интервал 13-14 минута.
Линија 54, исто само што због скраћења може сваких 40 уместо сваких 45 минута.
Линија 93, три аутобуса са 42. интервал 13-14 минута.
Линија 94, један аутобус више, исти интервал.
Линија 504, један аутобус више, интервал 13-14 минута.
Линија 411, два аутобуса, интервал 45 минута.

Једино што овакав распоред захтева реорганизацију и нови распоред рада трамвајских линија. Сугеришем успостављање линије 4 Ташмајдан-Кнежевац, са интервалом 13-14 минута, и аутобусе 48л, 93 и 504 који га чекају из правца града, односно полазе без чекања истог ако трамвај 4 превише касни. Трамваја бар имамо, и јефтино их је увести. Неко ће критиковати како ће на остатку трасе 47 и 48 бити катастрофално попуњени, али управо смо из Општине Раковица окренули путнике са тих линија и тако их растеретили. На овај начин је могуће да удобно и економично возило, швајцарски трамвај са приколицом, буде добро попуњено.

Градска железница није тако једноставна за анализу утицаја. Према Батајници смо покушали да смањимо број аутобуса, и нисмо успели. Потражња за превозом на линијама 73 и 706 се није далеко смањила, већ је генерисана потиснута тражња. То је развојни сценарио, али у који нисмо укалкулисали позитивне промене у целој економији Београда и околине, као ни постигли успешну наплату карата од тих нових путника у систему. Друго је што је ред вожње мање више свих аутобуских линија у Београду осакаћен за 10% до 20% полазака, што је привремена мера штедње са дуготрајном и великом штетом. Бојим се да нисмо далеко од насилног усмеравања на трамваје и градске железнице, као система који трпе преоптерећење без уништавања возила и инфраструктуре, укидањем многих дугачких линија као дугачких. Појефтињење нафте је дошло на већ уништене аутобусе и путеве, тако да нам сада не може довољно помоћи.

А за Рушањ, тренутно нисам узео у разматрање, као ни потенцијалну линију Винча млин - Раковица, те нешто до Трошарине. Суштина предлога допушта такве измене и допуне.
 
Karlo, možda bi bilo jednostavnije napraviti stajalište prevoza na mostu s kog se direktno silazi na stanicu umesto stajališta na raskrsnici Maričke i Pilota M. Petrovića, kao što je neko ranije predlagao.

Na taj način bi mogao da se smanji broj linija koje okreću kod stanice, a recimo 37 bi mogla potpuno da zadrži trasu.

Takođe, mislim da je bitno zadržati direktnu vezu Petlovog Brda i doma zdravlja na Kanarevom Brdu (postojala još sa 542); logičnije je da 93 ima takvu trasu.

Usput, tramvaj br. 1 mi deluje logičnije nego 4, posebno zbog presedanja kod Brankovog mosta, ali to je već druga priča..
 
Сада, када малтене нема индустрије, 37 од Општине Раковица до Кнежевца иде празан. Што се тиче окретања свих тих линија, намерно је чак 8 линија стављено на терминус, јер је лакше регулисати саобраћај са једне тачке, као и организовати преседања. Тај међуцентар за регулацију саобраћаја у ствари спашава Кнежевац, Ресник, Миљаковац од изузетно великих чекања без икаквог превоза када закажу дугачке линије 47 и 48. Никако не треба заборабити и да је такав терминал испуњавање захтева за интеграцијом брзих градских железница, међуградског, међународног саобраћаја са оближњим насељима, а чега данас нема!

Ако је јако важно да постоји директан превоз Маричке до Д.З. Канарево брдо, и ако имамо довољно аутобуса, сугеришем да линија 93 користи улицу Српских ударних бригада и Варешку, те кроз Баштованску да иде до Трошарине, наравно, поред Пијаце Миљаковац, и Железничке станице Раковица, а да се 42 врати на стару линију Славија - ВМА. На тај начин не качи ни једно озбиљно загушење саобраћаја, а омогућује још више преседања.

Сваких 15 минута 42: Славија - Аутокоманда - Драгише Мишовића - Дедиње - ВМА. Три возила.
Сваких 13 минута 93: Трошарина - Баштованска - Борска - Српских ударних бригада - Варешка - Жел.ст.Раковица - Општина Раковица - Маричка - Петлово брдо.
 
Zasto se vise ne ulaze u ovaj vid prevoza?

Najvise je napredovao u svojoj prvoj godini zivota od 2010te do 2011te i do sad nista novo.

Stvarno skandalozno za vid saobracaja koji je trebao itekako da se siri i nadogradjuje.
 
spatiotecte":1wajzir0 je napisao(la):
Zasto se vise ne ulaze u ovaj vid prevoza?
Najvise je napredovao u svojoj prvoj godini zivota od 2010te do 2011te i do sad nista novo.
Сам си написао одговор. Корупција мора да опстане, приватни превозници морају да се субвенционишу.
 
Mislim da bi bilo daleko pametnije da su započeli ovaj dosta skromniji ali realniji projekat. Imali bi završen železnički čvor još pre par decenija...

zidar":1pl5x9fs je napisao(la):
prilog
plan iz 48.
31_bgd-1948.gif
 
U ovom planu je istocni zeleznicki krak provucen umesto autoputa kroz grad.

Tadasnja vlast je odlucilila da bude drugacije, da ubace autoput umesto zeleznice.
Automobilski koncept grada prevagnuo.
 
Vrh