Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ne, nego vidi onu oznaku "S" na stanici "Tošin bunar"!
Uvek vrištim od smeha kad to pogledam i setim se Berlina... :lool:

Tuga. :|
 
Urbanista":b6eqi9hp je napisao(la):
@JohnyLee: E, to! Hvala! Mada, ovo je neka starija slika, sada je još gore...
Nagib je tu zbog krivine, inače bi vozovi došli u opasnost da se prevrnu pri malo većoj brzini. Podloga u tunelu i stanici je beton, šine su u solidnom stanju u odnosu na ostatak deonice i taj nagib stoji tako od kad je napravljen, nema bolje i gore, jednostavno je tako...
 
Sjajna reportaža,valjda će to ovi iz Grada uzeti u obzir,a ne treba tako velika ulaganja s obzirom da na prvoj planiranoj liniji ima nekoliko stanica,da bi sve izgledalo kao u Berlinu,najviše bi trebalo uložiti u stanicu Nbg i pre svega je pokriti imamo domaće firme koje sve to mogu da odrade od šina do krova pa eto im ulaganja u infrastrukturu ,a rekoše da je bilo viška u budžetu Grada pa nisu znali kako da ga rasporede....
 
Evo par fotki zeleznicke stanice u Batajnici. Sama stanica je delimicno renovirana, ali ono sto bode oci tamo je manji plato u okviru nje na kom se nalazi dosta ostecen spomenik, ruinirane klupe i gomila djubreta. Naravno rasveta na stanici je na ocajnom nivou jer ZS mrzi da se penju na tornjeve kako bi promenili sijalice (zadnja fotka). Evo kako to izgleda:

20jkcqe.jpg



2im1aic.jpg


j0kym0.jpg


1pyx3r.jpg
 
Da to je posledica ne toliko bahatosti pojedinaca koliko nemara železnice,eto primera ispod stanice Nbg deponiju su uklonili i konačno uveli fizičko obezbeđenje ograđenog prostora tako bi trebalo i na svim Gradskim stanicama i eto reda + video nadzor+ pisano obaveštenje da postoji i eto Evropskog ponašanja ;)
 
8e8dkkp.jpg
Jedan od naših forumaša na stranom forumu odradio i dizajn satnice na NBg,te mu zahvaljujem!
 
Михаило":2y78pws0 je napisao(la):
Nagib je tu zbog krivine, inače bi vozovi došli u opasnost da se prevrnu pri malo većoj brzini. Podloga u tunelu i stanici je beton, šine su u solidnom stanju u odnosu na ostatak deonice i taj nagib stoji tako od kad je napravljen, nema bolje i gore, jednostavno je tako...
zar ne bi bilo bolje da su stanicu napravili negde ovde? to bi trebalo sada da urade, kada budu remontovali tu prugu. em ravno, em ima više mesta da se pravi ljudska stanica
 
zhaba":1oesym1k je napisao(la):
E sine procitaj knjigu Ljiljane Blagojevic pa ce ti biti jasno zasto je stanica morala bas tamo da bude gde i jeste. (Osporeni modernizam)
lepo kaže Mare. neću pročitati knjigu
 
Михаило":3fy9etw7 je napisao(la):
Nagib je tu zbog krivine, inače bi vozovi došli u opasnost da se prevrnu pri malo većoj brzini. Podloga u tunelu i stanici je beton, šine su u solidnom stanju u odnosu na ostatak deonice i taj nagib stoji tako od kad je napravljen, nema bolje i gore, jednostavno je tako...
Možda si u pravu... Misliš poput ovog nemačkog:

High-SpeedRail-8.gif


Ima logike ali kada je voz u pokretu, kada stoji deluje jezivo! :shok:
Al' sad mi lakše ako treba tako! Hvala! :kk:

Ja sam nešto razmišljao o zakonima fizike ali kad vidiš da je sve devastirano onda pomisliš i da taj nagib ne štima...
 
Bravo Stevo,dobar posao,što se cene tiče moja procena 20-30 mil eur.ali šta je to za Grad,sada kada su kupili Inexovu zgradu najbolji kandidat za naredni višak je stanica Nbg,lepo sam im rekao da razmišljaju malo o reklamnim potezima ali me na Voždovcu nisu slušali ;) a i podzemna stanica na Ceraku je plan+ :D
 
Prvi planovi Novog Beograda ga zamisljaju kao novi upravljacki grad. Naime Novi Beograd je u pocetku bio zamisljen kao grad vladinih zgrada, objekata za stanovanje vladinih sluzbenika i ostalih propratnih sadrzaja. Vec od pocetka definisana je i monumentalna centralna osa od Zgrade vlade (SIV) do Nove Zeleznicke stanice. Tokom svoje izgrade planiranje Novog Beograda je dozivelo brojne izmene ali je ova osa ostala sve do 80-ih godina XX veka kada se izgradnjom bloka 24 konacno urusava koncept centralne zone. Ipak u novije vreme se javlja potreba za definisanjem kakve takve centralne zone koja bi sada ukljucila samo blokove 25 i 26.
Evo kako izgleda Dobrovicev plan iz 1948, a kako detaljan plan centralne zone iz 1960 (mozete primetiti da je blok 21 u stvari jedini izgradjen na osnovu ovog plana).
Dakle da razumemo sustinu: stanica ne samo da je veoma vazan deo celokupnog koncepta novog Beograda vec i jedan od retkih izvedenih projekata na osnovu najranijih planova.
r01jb8.jpg

v5j0d1.jpg


Za sve one koje ne smara beskrajno analiziranje pozadine izgradnje NBGDa toplo preporucujem ovu fenomenalnu knjigu.
 
Ljiljana Blagojević, profesorka AF-a prema kojoj svi imamo strahopoštovanje. Stroga ali jako informisana i odličan predavač. Članica je RIBA-e i sarađivala je sa Zahom Hadid. Šta očekivati drugo od nje...

Knjiga je fenomenalna, preporuka!
Košta 1.588,- u knjižari na AF-u, vredi je imati!
 
Lepo,a da li postoji neki projekat ili predlog,idejno rešenje budućeg izgleda stanice Nbg iz toga vremena ili skorije možda CIP ili slično?(ovaj zadnji crtež nisam baš razumeo,osim položaja)
 
Na zadnjem crtezu su manje vise date ose. Centralno uredjenje, kao sto se vidi, nije razradjeno. (bar nije bilo tada). Predvidjalo je tri trga: kod stanice, SIVa i tacno u sredini. Projekat zeleznicke tada nije postojao. Nemam informacije da li su se u medjuvremenu pojavljivali neki drugi!
 
po svemu sudeći, taj projekat pada u vodu, jer se svašta gradi po Novaku. pa bi tako mogli i da naprave novu stanicu Tošin bunard
 
JohnnyLee":hsrbuk54 je napisao(la):
ma ne mora da bude neki spejs dizajn, neka bude prosto, ali prijatno za oko i funkcionalno, kao npr. bečki Prater
Da, svi se skoncentrisali na samu stanicu i njenu konstrukciju, a o okolnim sadržajima i pristupu niko ne razmišlja...
 
Pa okolo će biti predpostavljam poslovne zgrade ,a i da ne zaboravimo ranije predviđen stanični trg (strana prema Veru) a tamo gde je sad veliki parking (preko puta O.T.) najbolje rešenje je novi tržni centar IKEA. a ovo rešenje Prater u Beču je sasvim ok ,ne treba da je grandiozno samo neka je udobno i funkcionalno.
 
f7c08ea45098.jpg

f97a9466e881.jpg

886a5622c54b.jpg

Ovako bi mogla da izgleda obnovljena platforma stanice u Rakovici
 
Vrh