PRUGA 7.3.1986. broj 308":3h4ougof je napisao(la):
VOZOVI PUNI SAMO U ŠPICEVIMA
Tokom februara, u nekoliko navrata, obišli smo železničke stanice Beograd-Centar, Novi Beograd, Zemun, Zemun polje i Batajnicu.Cilj nam je bio da vidimo koliko putnika putuje vozovima prigradskog saobraćaja. Ono što smo videli poražavajuće je. Od 17 pari vozova jedino su puna tri jutarnja (od 5 do 7) i tri popodnevna (od 13-16sati), a ostali "trče" sa po 20 do 50 putnika. Da se podsetimo: pre skoro 18 meseci otvorena je stanica Beograd Centar i prigradski saobraćaj do Batajnice. Tada je sačinjeno uputstvo o prevozu putnika u prigradskom saobraćaju, koje se odnosilo na RO ŽTO "Beograd" i RO GSB. U tom uputstvu između ostalog kaže se da se u vozovima mogu prevoziti putnici i sa mesečnim kartama GSB-a, a na linijama GSB-a 700, 34, 7 i 9 i putnici sa železničkim voznim kartama i povlasticama samo u određenim zonama.
Tih dana septembra 1984 govorilo se i pisalo u sredstvima javnog informisanja da će železničke stanice biti dobro povezane sa većim brojem autobuskih linija i da će motivisati putnike da se prevoze železnicom.
Međutim, ugovora i upustva pridržava se samo RO ŽTO "Beograd". Nekoliko meseci nakon potpisivanja ovog uputstva, GSB uvodi ekspresne linije 706 (Batajnica - Studentski trg) i 704 (Zemun Polje - Zeleni Venac). Autobus 700 koji treba da kruži kroz Batajnicu i prikuplja putnike za voz, ima čudan red vožnje i putnike dovozi kada voz ode. Isti slučaj je i sa autobusom 34. Železnička stanica Zemun Polje udaljena je od naselja i autobuske stanice oko 3 kilometra, pa jedino preostaje pešačenje. Ako se tome doda da ni dogovor da se autobusi 15, 18 i 45 usmere prema železničkoj stanici Zemun nije poštovan, onda je jasna neikorišćenost prigradskog železničkog saobraćaja.
Iz razgovora sa kondukterima pomenutih vozova saznali smo da više ne postoje železničke pretplatne karte na ovim linijama. Oko 90% putnika koristi GSB. Ostvareni mesečni prihod od prodaje karata ne deli se sa ŽTO-om. Uzaludni su bili zahtevi skupštine grada da se i železnica uključi u jedinstven tarifni sistem gradskog prevoza, iako je postojala podrška gradskog veća sindikata.
Kada se ovo zna, sa pravom se pitamo kuda nas vodi ovakav prigradski železnički saobraćaj i imali svrhe da u ovim uslovima i dalje postoji.