Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

solecar":132wu83e je napisao(la):
Ako bi se uveo voz za Ripanja , taman bi mogla da se linija 534 skrati do Glumčevog brda ili pak da se produži do Železničke stanice , zavisi šta je isplatljivije , a 405 postane lokalna linija , koja bi išla recimo na relaciji Rakovica (selo) - Glumčevo brdo.
У току анкетирања, у директном сам контакту са мештанима. Оно што је сигурно, то је да би паралелно са Беовозом/БГ:Возом тамо требало направити реорганизацију линија. Од како постоји 534, аутобус 405 између центра Рипња и Глумчевог брда иде прилично празан. Ако би се 534 спустио до Железничке станице Рипањ, додатно би се закомпликовала организација реда вожње, да се усклади са поласцима воза. Једна од идеја за разматрање је претварање 407 у минибус, који би ишао од Беле Реке до подножја Авале, али чешће него сада 407 (на 20 минута, на пример).

Ако не постоји договор са Панчевом, чекамо завршетак радова на прузи, а имамо проблем да радним даном у шпицу Панчевачки мост буде почетна станица за две линије, са 3 композиције можемо без проблема успоставити линију Овча-Рипањ на сваких 45 минута. То су много боље искоришћене 3 композиције, него да завршавају у Прокопу. Са обзиром на муке људи из Рипња, Ресника и Овче, обе би биле популарне чак и ван шпицева. То се не може поредити са Батајницом и Угриновцима, који имају два аутопута у правцу Београда.
 
spatiotecte":3fpgus6e je napisao(la):
Trebao je grad Beograd da im doskoci i da dozvoli da BG-Voz ipak ide do Panceva.

A zašto bi oni to radili , ako ne dobijaju određeni procenat od toga.
 
Karlo del Ponte":mhox0u7b je napisao(la):
solecar":mhox0u7b je napisao(la):
Ako bi se uveo voz za Ripanja , taman bi mogla da se linija 534 skrati do Glumčevog brda ili pak da se produži do Železničke stanice , zavisi šta je isplatljivije , a 405 postane lokalna linija , koja bi išla recimo na relaciji Rakovica (selo) - Glumčevo brdo.
У току анкетирања, у директном сам контакту са мештанима. Оно што је сигурно, то је да би паралелно са Беовозом/БГ:Возом тамо требало направити реорганизацију линија. Од како постоји 534, аутобус 405 између центра Рипња и Глумчевог брда иде прилично празан. Ако би се 534 спустио до Железничке станице Рипањ, додатно би се закомпликовала организација реда вожње, да се усклади са поласцима воза. Једна од идеја за разматрање је претварање 407 у минибус, који би ишао од Беле Реке до подножја Авале, али чешће него сада 407 (на 20 минута, на пример).

A koja bi bila svrha reorganizovane 407? Ne razumem kakve bi ona imala veze sa BG: vozom , ako bi se uspostavila linija od Ripnja ili južnije , ka centru.
 
solecar":175qyx57 je napisao(la):
spatiotecte":175qyx57 je napisao(la):
Trebao je grad Beograd da im doskoci i da dozvoli da BG-Voz ipak ide do Panceva.

A zašto bi oni to radili , ako ne dobijaju određeni procenat od toga.

Zato sto je u interesu za grad Beograd da pancevci dolaze da rade u Beograd.
 
spatiotecte":10j3ikbb je napisao(la):
solecar":10j3ikbb je napisao(la):
spatiotecte":10j3ikbb je napisao(la):
Trebao je grad Beograd da im doskoci i da dozvoli da BG-Voz ipak ide do Panceva.

A zašto bi oni to radili , ako ne dobijaju određeni procenat od toga.

Zato sto je u interesu za grad Beograd da pancevci dolaze da rade u Beograd.

Ako neko sa vlasti ne može da zaradi na tome , neće ni da se cima oko toga. Uvek bilo i biće , bez obzira što Pančevci dolaze u Bg da rade.
 
Ako to što je u interesu grada , nije i u interesu gradskih vlasti , neće ni doći do realizacije. Izuzetak su Jagodina , i ranije Svilajnac.
 
јесте у интересу Београда, али није Панчева. да се БГВ за џабе продужи до Панчева би једино могло када би се Панчево припојило Београду
 
У огромном је интересу оба града. Радио се о невероватно много позитивних терцијалних ефеката. Живиш у једном граду а радиш у другом уз минималне трошкове транспорта. Укрупњујеш тржиште, број потрошача, број радне снаге, повезујеш једну индустрију/привреду са другом, додатно стимулишеш укупну привредну активност, дајеш још један аргумент за коначно пребацивање бг луке у Панчево...

Из таквих циљева се свуда у свету развија инфраструктура јер је економска корист кроз друге привредне гране али и кроз развој друштва (већа конкуренција, већа база знања у једној функционалној целини).
 
јесте у интересу становника Панчева. али џаба им то када градом влада АТП породица
 
Tačno tako. To je poenta onoga što sam hteo da kažem , bez obzira na to koji je grad u pitanju.
 
Postaviti nekog drugog na mestu gradonacelnika Panceva i na taj nacin razbiti monopol te porodice.
Ne mogu 2 osobe da ugrozavaju interes 147 000 Pancevaca.
 
solecar":2ujmilen je napisao(la):
Vidiš da mogu. To kod nas prolazi bez problema.

Ako su muz i zena problem za citav jedan grad a mi (drzava) to ne mozemo da resimo, onda zaista ne zasluzujemo bolje nego da i dalje vladaju sa njihivim porodicnim biznisom.
 
solecar":7g5lwdv7 je napisao(la):
spatiotecte":7g5lwdv7 je napisao(la):
Zato sto je u interesu za grad Beograd da pancevci dolaze da rade u Beograd.

Ako neko sa vlasti ne može da zaradi na tome , neće ni da se cima oko toga. Uvek bilo i biće , bez obzira što Pančevci dolaze u Bg da rade.
Ако се направи линија (на пример) Рипањ-Панчево са возовима сваких сат времена, поштовање реда вожње и ако од Овче до Панчево Војловице буде уведен систем без претплатних карата, строго појединачне карте, и строгу контролу, град би не зарадио, него дебело зарадио. Практичност оваквог превоза би надокнадила тарифске мањкавости, и био би стално пун у оба правца.

Други модел је да се склопи уговор са Железницама Србије тако да оне преузимају наплату превоза од Овче до Панчево Војловице, да се ред вожње усклади тако да укрштавања увек буду у Овчи, и да иста екипа кондуктера иде из воза у воз. За део од Овче до Панчево Војловице, да град не плаћа километре, нити онај део возног парка потребан за тај део линије.

Ако ћемо о индиректним интересима града, поред онога што је Делија навео, Београду се то исплати, јер се на тај начин озбиљно утиче на смањење застоја и побољшању безбедности саобраћаја (у Панчеву од саобраћаја страда подједнако људи као у знатно већем Нишу). Посредан финасијски ефекат је јако велики. Замислите колону од 8 аутобуса, како иде преко Вука, Славије, поред Карађорђевог парка па преко Аутокоманде... Или колону од 400 аутомобила!
 
Сада, оно што сте дуго очекивали:

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА ВЕЗАНОГ ЗА ПОВРАТАК БЕОВОЗА/БГ:ВОЗА ЗА РИПАЊ

Аутобусима на линијама 405 и 407 изврши се око 9000 кретања јавним превозом, не рачунајући путнике на релацијама између Бањице и подножја Авале. Још сигурно 2000-3000 кретања јавним превозом се изврши линији 534, али за то немам прецизније податке. Уколико би се успоставила приградска железница од Рипња за Карађорђев парк и Вуков споменик са тактом сваких сат времена, допуштеним кашњењима до 15 минута, и у оквиру јединственог тарифног система, користило би га 62,9% Рипањских путника, или око 5650 путника дневно радним даном, или 6400 ако би ишао на сваких пола сата (што је велики проблем на једноколосечној прузи, од значаја за трансевропски железнички саобраћај, са све АПБ и телекомандом).

Са 19 пари возова за такт 60 минута средњи број путника између Ресника и Рипња је 150 путника уз врло изражену дневну неравномерност. Међутим, у калкулацију није урачуната потиснута тражња! Градска железница би могла да врати живот у садашњу "Варош духова" у околини железничке станице Рипањ, односно да оживи трговина, даље, опште повећање мобилности као последица успостављања "новог" транспортног система, а на крају крајева, много оних који данас користе ауто би га паркирали уз железничку станицу. Када се на то додају путници из Ресника, воз би био више него солидно попуњен

Када је у питању повећање фреквентности, без градње другог колосека могуће је скратити блокове аутоматског пружног блока и увести колосеке у бочној заштити у станицама Пиносава и Рипањ. Уместо повећања фреквентности на линији из Рипња ка Вуковом споменику, ја бих сугерисао линију Земун-Младеновац на сваких два сата (чак и таква би била јако популарна). Наравно, од Ресника ка северу са два колосека имамо много више могућности.
 
Super, sad samo da ima sluha od strane mamlaza koji odlučuju o ovome.
 
Zašto je bolje da linija iz Ripnja ide do Pančevačkog mosta a iz mladenovca ka NBG i Zemunu , a ne recimo da postoje 4 linije koje bi pokrivale oba pravca?
 
Приликом пропитивања људи у Рипњу, нудио сам им да се изјасне колико би често користили Беовоз/БГ:ВОЗ ка Вуку или ка НБГ. Разлике су обично врло изражене, тако да корисници, који би га користили сваки дан до Карађорђевог парка, онај за НБГ би користили неколико пута месечно. Мислим да су Рипањци итекако свесни да им преседање на садашњи БГ:ВОЗ путовање у шпицу може продужити и до 20 минута, а ван шпица и више. Када би градска железница била само за Земун, број кориника би био само 29,6% садашњих корисника аутобуса, али и даље делу корисника одговара земунски правац.

Када су у питању Младеновчани, ствар је значајно другачија. За разлику од вијугавог пута на који су Рипањци осуђени када немају квалитетну железничку везу, Младеновчани имају аутопут, којим до Карађорђевог парка јако брзо стижу. Такође имају врло фреквентну ДИРЕКТНУ аутобуску везу са десном обалом Саве. Лева обала Саве им је знатно теже доступна, а овако омогућавамо оном делу Рипањаца којима то одговара такође везу са Земуном и НБГ.

Што се иде ближе ка Дедињу, то су преседања и ниска фреквентност мање пожељна опција. Како се и пруге и токови путника и повећавају и сакупљају од југа ка Раковици, дугорочно је сама Раковица пожељна као преседачка станица. Након отварања стајалишта Сајам изнад Сајма, успостављања саобраћаја ка Трећем Београду (лева обала Дунава), треба очекивати врло велику оптерећеност возова на правцу Крњача-Земун, и стога из Раковице ка северу треба да саобраћају директни возови на сва три правца, и то често. Тек тада ће бити мање важно које дестинације северно и јужно од Раковице повезују одређени возови.
 
Grad Beograd da hoće, može bez problema da jednostavno reši problem prevoza Beograd-Pančevo, i ugasi monopol ATP-a, i da niko to ne može da spreči.
Produže lepo liniju 108 za još 2,5 km, i ne traže Pančevu nikakve subvencije, već taj deo da vozi, praktično za džabe, znači unutar prve zone ITS1, a taj trošak koji bi linija dodatno napravila, veoma je lako kompenzovati, a da se ne oseti, skinu jedan autobus sa linije 15 i gotovo.
 
Ne mogu da produže liniju u Pančevo bez saglasnosti grada Pančeva, otkud ti uopšte takva ideja?
Ako bi se vodila kao međugradska linija (što inače svakako nije), i za to je veoma teško dobiti dozvolu u Ministarstvu saobraćaja (bilo koji prevoznik koji ima polazak pola sata pre ili kasnije može da stavi veto). Autobuski saobraćaj u Srbiji je leglo monopola i neefikasnosti i jedino dobra železnica može da mu pomrsi račune.
 
U stvari može :)
Slična situacija je bila u Kovinu. Raspisuje se konkurs na svakih X godina za prevoznika na liniji Kovin - Beograd.

Drugi prevoznik može da dobije dozvolu na liniji Beograd - Kovin, ali mu lokalci neće dozvoliti da koristi njihova stajališta.

Drugim rečima, BG - PA može da vozi i Lasta recimo, samo pitanje je gde bi stajali.
 
Не би могли нигде. Град Панчево утврђује стајалишта на својој територији.

Кад мало размислим, имам немало симпатија за дивље превознике, зато што подривају те одвратне монополе/дуополе/олигиполе итд.
 
A ti "divljaci" , koji su stacionirani oko Pančevca , rasteruju se , pišu im se kazne i oduzimaju dozvole i / ili kola na nekoliko meseci... To sigurno ne radi Beograd samoinicijativno.
 
Vrh