Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

BG Voz i Beovoz ne saobraćaju zbog protesta »

01. Oktobar. 2014 | (08:15 -> 19:56), Izvor : Studio B, Komentari: 4 komentari

Vozovi Bg voza danas ne rade. Radnici preduzeća "Nega kola", zbog neisplaćenih zarada, blokirali su prethodne noći železničku stanicu Beograd i depo u Zemunu. Oni su u 8.20 dozvolili saobraćaj na stanici Beograd, ali Bg voz i dalje ne saobraća.


Većina naših sugrađana koji putuju BG vozom kasnili su na posao, predavanja, školu. Oni su ljuti jer najveći deo njih nije ništa znao o štrajku i neki od njih su na peronima satima čekali, a da im se niko nije obratio.
Radnici preduzeća "Nega kola", koji rade na održavanju čistoće u vagonima, stupili su u štrajk, jer kako kažu, već dva meseca nisu primili platu, koje su ionako minimalne. Tvrde da su dobili dopis iz Železnica Srbije da je neće ni dobiti do 16. decembra, kada će biti urađen rebalans budžeta.
Železnice Srbije u saopštenju navode da su sve svoje finansijske obaveze prema preduzeću "Nega kola" izmirile i avansno platile sve obaveze koje ovo društvo treba da obavi do kraja 2014.
Radnicima Nege kola priključili su se na Beogradskoj železničkoj stanici i radnici preduzeća Kola za spavanje i ručavanje, koji se nalaze u okviru Želturista, takođe zbog neisplaćenih zarada.
U Želturistu kažu da je Železnica uplatila novac za radnike KSR-a, ali ne i za ostale usluge koje koristi, a koje nisu predviđene njihovim programom. Tako da plata radnika KSR-a, umesto samo na njih, ide na sve radnike Želturista.
Rešenja za sada nema, ali je važno da se ova situacija što pre reši, što zbog radnika ovih preduzeća, ali i Beograđana koji koriste usluge BG voza.

http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=107580
 
direktor":olz9ov7c je napisao(la):
Završen štrajk „Nege kola", oslobođene pruge

M. B. | 02. 10. 2014. - 16:52h | Komentara: 0
Kako saznajemo, radnici „Nege kola" završili su štrajk jer su im isplaćena zaostala dugovanja.

Očekuje se postepeno uspostavljanje saobraćaja BG-voza i Beovoza.


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/499449 ... jene-pruge
Да ли сте проверили сигурно ову информацију, да нису добили пендреком по леђима? И шта је са КСР-ом? Они 10 месеци нису примили плату, и жртва су партијских подметачина. Некоме је у интересу да уништи железнице, а то је политика последњих 14 година (пре тога су биле само пљачкане и запостављане).

@Johny lee
Лепо је имати машту, ентузијазам, визију, али треба бити и реалан. Чињеница да Дирекција за јавни превоз финасира градске железнице и одређује обим превоза не сме да буде изговор за прављење преседачких препрека на ободу Београдског округа! Возови за Младеновац и Лазаревац који не стају на свакој станици имају смисла ако иду за Ваљево, Велику Плану, или чак даље.

Ако у Србији постоји толико поштовање науке и технике да је могуће одржати толико густ железнички саобраћај поузданим, онда засигурно у том случају у Дирекцији за превоз има људи, који немају толики степен глупости и неписмености да не могу увести тарифске системе: ИТС2К (Београдски округ+Колубарска долина), ИТС2С(Београдски округ + Срем), ИТС2Б (Београдски округ+Јужми Банат), ИТС2М(Београдски округ + Паланка и Плана).

У смислу рационализације саобраћаја на прузи, "експреси" не би требали да буду возови само до Младеновца и Лазаревца, него до Ваљева, Плане или чак даље.

У Бели Поток и Јајинце је убачена фреквентна линија, као да те зоне уопште имају квалитетну комуникацију са околином(пресецања са правцима кретања путника). Притом се изоставља Железник, где је све мање-више спремно, ради већих насеља(више путника) и са бољом додиром са околином. Можда једино уколико си мислио да се од Белог потока обилазном пругом за Винчу повеже са Смедеревским путем.
 
ја сам и у једној скици направио пругу за Винчу са БГВ-ом. само треба мало да се прекопа по теми
 
Od “Švajcarca“ do Bronksa

Quote:
Prepun kontrasta, Bg voz stanovnicima prestonice postao omiljeno prevozno sredstvo. U vozove kontrolori ne ulaze, validatori ne rade, a putnici stižu na vreme

POSLE prošlonedeljnog štrajka, koji je nekoliko dana potpuno blokirao rad gradske železnice, reporteri „Novosti“ juče su se provozali od Vukovog spomenika do stanice na Novom Beogradu. I utisak je prepun kontrasta: BG voz je tačan kao „švajcarac“, a po izgledu kompozicija, uništenom enterijeru i napuštenim stanicama, više liči na - Bronks!

Daleko od ulične vreve, putnici čekaju voz ispod Vukovog spomenika. Po redu vožnje, stiže tačno u 14.06. Navala ljudi, koji se sudaraju ramenima kao u filmskim scenama, jedino je što podseća na slike metroa iz velikih gradova. Voz išaran grafitima, ispod kojih se pomalja plava boja, uplovljava niz šine u stanicu. Studenti, đaci, penzioneri, roditelji sa decom ulaze u vagone. Traže slobodno mesto. Niko se ne osvrće, ne isteže vratove kao u autobusima, pogledom tražeći kontrolore u prepoznatljivim belim majicama.

- Svakog dana putujem vozom do Novog Beograda, skoro tri i po godine - priča srednjoškolac Dimitrije Maljević, naslonjen na vrata, tik uz aparat za poništavanje karata. - Lakše mi je nego busom. Nema kontrolora, a i vozovi ne kasne. Najviše minut-dva. Najveće gužve su ujutru, ali meni ne smetaju.

Pored novih validatora stoji i stari aparat za otkucavanje karata

Da i kojim slučajem žele, putnici nemaju gde da očitaju karte. Samo jedan aparat daje znake života. Ostali su razbijeni. Niko od putnika se ne žali na to. Zamišljeni, gledaju u prozore presvučene prašinom i farbom. Drugi čitaju džepna izdanja knjiga, uz muziku koja dopire iz slušalica. Zauzeta su sva sedišta, rukodržači lebde iznad glava, igraju u ritmu tutnjave voza koji se zaustavlja u sledećoj stanici. U ćošku blizu prolaza do drugog vagona ušuškao se stariji gospodin. Zamišljen, ljuti se što mu neko prekida mir.

- Putujemo vozovima zaboravljeni. Nema kontrolora i nemojte sad da ih prizivate - kaže Milutin P. - Mogao bih da psujem, samo kada se setim kakve vozove smo mogli da imamo.

Zadah ostarelih vrata, oguljenih zidova, prozora koji se ne otvaraju, memljivog poda, meša se sa hladnoćom iz tunela kroz koje voz prolazi. Prepun je putnika, ali gužva izgleda da ne smeta nikome. Kao u paralelnoj stvarnosti, nekom drugom Beogradu. Bez čuvenog „ajmo malo ka sredini“, bežanja od komunalne policije i napetih vozača i kontrolora.

- Volim vozove, udobni su i prija mi da putujem bez onog haosa na ulicama - priča penzionerka Sava Milentijević.

Do železničke stanice na Novom Beogradu voz stiže za desetak minuta. Izlazi tek nekolicina putnika. Većina čeka znak za Batajnicu. Svakog dana, od Pančevačkog mosta do Batajnice i nazad, vozovima prođu desetine hiljada putnika. Ukrštaju im se putevi na istim kolosecima, pod pritiskom besparice i srpskog inata, pod parolom - snaći ćemo se.

NI OBAVEŠTENjA, NI ZNAKOVA

Na novobeogradskoj stanici nema gužve tokom dana, tek pri kraju radnog vremena. Klupe oguljene, slomljene, prekrivene pikavcima. Nema obaveštenja, ni znakova. Ni „domaći“, a kamoli stranci ne uspevaju da se snađu.

U ŠPICU IDU NA 15 MINUTA

U gradskoj železnici važe „bus plus“ kartice, u svakom vagonu postavljen je barem jedan validator. Vozovi u špicu idu na 15 minuta - od 6.00 do 10.00 i između 14.00 i 19.00. Inače saobraćaju na pola sata, a uveče na 45 minuta.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd....rca-do-Bronksa
 
lepo naturalisticki opisan, BG:voz. Ovo sto napisase za obavestenja i znakove, ziva istina...to je valjda boljka na ovim prostorima nigde nista ne pise, valjda ako neprijatelj udari opet, pa da ne moze da se snadje, sta li :D .

Nego kome bi trebalo da se sedi na glavi da se na stajalistima postave velika tehnoloska dostignuca 21. veka poznatija u narodu kao nadstresnice? Opstini, gradu, zeleznicama?
 
Pisi svima redom pa mozda ti uslise zelju mada ce se prviti da nisu nadlezni
 
Videh u BG vozu nove nalepnice na kojima pise nesto u stilu "WI-FI - surfujte internetom u vasem Bg vozu".
 
Da , to sam i ja primetio , ali ne znam kako je to izvodljivo , kada ti se mobilni ostane potpuno bez signala kada prolaziš kroz tunel ispod Bežanijske kose.
 
Felix55":349cfxxn je napisao(la):
Videh u BG vozu nove nalepnice na kojima pise nesto u stilu "WI-FI - surfujte internetom u vasem Bg vozu".

A ja pomislio da je neko od nas nalepio kako bi pomerio stvar sa mrtve tačke :)
 
http://www.danas.rs/danasrs/iz_sata_u_s ... s_id=84415
Neočekivana udar na projkat "Beograd na vodi"
Stručnjaci: Ne ukidajte železnicu u Sava mali

Autor: Beta

Beograd - Društvo diplomiranih inženjera železničkog saobraćaja Srbije (DIŽS) saopštio je danas da podržava realizaciju projekta "Beograd na vodi", ali je upozorilo da bi ukidanje železničkog putničkog saobraćaja u centru grada bila greška sa dalekosežnim poslediocama.
EkonomijaMarketing

Oglasite se na www.danas.rs

"Ne postoji grad u svetu koji je tako postupio. Naprotiv, železnica je sa ostalim šinskim sistemima osnovni vid regionalnog i prigradskog, a u pojedinim urbanim zonama koje imaju uslova za to, i gradskog saobraćaja", navedeno je u saopštenju.

Istaknuto je da je takav pristup rešavanja saobraćaja prisutan u mnogim gradovima u svetu, naročito u gradovima veličine Beograda, kao što su Beč, Milano, Lion, Minhen, Keln, Brisel, Varšava, Kijev.

Iz tog Društva navode da su ulice Beograda na desnoj obali Save nedovoljno široke da bi bez poremećaja propustile sav drumski saobraća, a da će projekat "Beograd na vodi", zajedno sa drugim razvojnim projektima, generisati još veće gužve.

"Ove zahteve mogu da reše samo železnica i metro, čije se planirane trase apsolutno dopunjuju i seku skoro pod pravim uglom", piše u saopštenju.

Ukoliko bi se u taj sistem dodao koridor "Bg voza" Topčider - Beograd - Beograd donji grad - Beograd Dunav - Karaburma - Mirjevo, sa vezom za stanicu Novi Beograd preko starog železničkog mosta, glavni grad rešio bi sve saobraćajne probleme, a "Beograd na vodi" dobio najpovoljinji vid prevoza za dovoz i odvoz korisnika po pitanju brzine, tačnosti, komfora, ekologije i cene.

Društvo diplomiranih inženjera železničkog saobraćaja je izrazilo očekivanje da će regionalnu, prigradsku i gradsku železnicu ostaviti u Savskom amfiteatru, kao što je bilo predviđeno u Generalnom planu Beograd 2021.

O budućem izgledu takve železnice, odnosno da li će ona da bude iznad ili ispod zemlje, sa centralnom stanicom Beograd ili bez nje, sa tunelom i zajedničkom stanicom železnice i metroa ispod Trga Republike ili bez toga, u Društvu smatraju da bi trebalo da odluče planeri i inženjeri.
- See more at: http://www.danas.rs/danasrs/iz_sata_u_s ... o9hnQ.dpuf
 
solecar":2q9brrnx je napisao(la):
Da , to sam i ja primetio , ali ne znam kako je to izvodljivo , kada ti se mobilni ostane potpuno bez signala kada prolaziš kroz tunel ispod Bežanijske kose.

Trenutno se ispituje pokrivenost signala i njegov kvalitet sva tri mobilna operatera. Telekom ima pokrivenost kroz ceo Vracarski tunel,a radi se na tome da se pokrije i Bezanijski. Ali videcemo kako ce to ici. :kafa:
 
а има и варијанта интернета кроз струјну мрежу, тако да може и на тај начин (преко пантографа)
 
JohnnyLee":wew5yc2v je napisao(la):
а има и варијанта интернета кроз струјну мрежу, тако да може и на тај начин (преко пантографа)

Nisam znao da postoji i ovakva mogućnost.
 
има, чак могу и да се купе рутери за ту варијанту (за кућну употребу, цена је око 30 до 40 €). али сигурно немамо технологију да се преко пантографа скида струја и претвара у интернет. имаш овде и овде текстове о томе, али су по прилично стари (2001 и 2002)
 
Evo jedne slike radova između stanica Krnjača i Sebeš, Nadvožnjak u izgradnji je zapravo kraj trase spoljne magistralne tangente, pre uključenja na pančevački put.


20141013161701-1.jpg
 
* Da li ste nešto dobili od Dafine?

- Ja ništa, ali grad jeste. Njena banka je finansirala izgradnju podzemne stanice Vukov spomenik. Kada je bilo otvaranje 1995. godine, mene nisu pozvali. I Jezda je posle meča Fišer-Spaski, dao određenu svotu novca za gradski saobraćaj.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ci-kolapsa
 
Okreni obrni narodne pare ;) ali da to smo zaboravili to je opet popularno
 
Анализирао сам како је могуће направити фреквентну линију за Железник, а да при томе не буде угрожен саобраћај теретних возова нити рад станице Макиш. Предложено решење без проблема може подржати такт 10 минута у шпицу, 15 минута преко целог дана.

Црном бојом сам означио колосеке искључиво за теретни саобраћај и локомотивске возове, жутом постојеће пруге које би се користиле за оба вида саобраћаја, наранџастом нове колосеке и за приградски и теретни саобраћај, а црвеном колосеке искључиво за приградски саобраћај. Црвеном стрелицом се указује на позиције стајалишта и станица. То су Беле Воде, Београд Ранжирна (само за време смена у Макишу), Железник Макиш и Стари Железник.
2moxo2u.jpg


Инвестиције:
1) Ремонт постојећих колосека, од Раковице до Железник Макиш 7,7 километара, од садашње позиције рампе до парка А у Макишу 1,6 км, од Раковице до Парка Б у Макишу 4,6км.
2) Нова једноколосечна једносмерна пруга Железник Макиш - Стари Железник у дужини 2,3 километра, са насипом. Изузетно је важна, јер са том пругом се омогућује излазак возова из Макиша на обилазницу ка Југу, и знатно смањује број локомотивских и теретних возова кроз леву цев Макишког тунела. Поред тога, због дијагоналног пресецања скретничке лире на улазу у Макиш, није нам погодно да код надвожњака Железник-Макиш буде почетна станица за приградске возове.
3) Нова једноколосечна једносмерна пруга са источне стране Макиша, у дужини 3,4 километра.
4) Железничка станица Стари Железник са минимално 4 колосека и једним централним пероном.
5) Надвожњак на путу за Сремчицу.
6)? Подземна станица Церак?

Многима ће бити чудно зашто сам ставио за Церак знак питања. Разлог је зато што је свих ових преосталих 5 тачака заједно мање од 20 милиона евра инвестиција, а подземно стајалиште дубоко 70-80 метара и са најскромнијим решењима не би могло бити мање од 20 милиона евра.
 
То је оно што нам треба.

Колико год да је скупа подземна станица Церак (Видиковац) - исплати се, јер би је користио ОГРОМАН број путника. А и да би се прави метро довео дотле, треба бар милијарду евра, тако да 20-30 милиона за станицу стварно није неки баснослован трошак.
 
Takođe verujem da je odzemna stanica Cerak isplativa.
Pomenuta je Sremčica. Naime, na ugašenom forumu "Zovspožega" bila je priče da je postojala ideja prigradske železnice za Sremčicu. Čak se pominjala i mapa sa ucrtanom trasom. Da li je to ova mapa ili je reč o nekoj drugoj?
1024px-Railway_junction_belgrade_map.jpg

Obratite pažnju na dva kraka prema jugu, južno od Železnika.
 
Karlo del Ponte":21aq1uh6 je napisao(la):
Анализирао сам како је могуће направити фреквентну линију за Железник, а да при томе не буде угрожен саобраћај теретних возова нити рад станице Макиш. Предложено решење без проблема може подржати такт 10 минута у шпицу, 15 минута преко целог дана.

Црном бојом сам означио колосеке искључиво за теретни саобраћај и локомотивске возове, жутом постојеће пруге које би се користиле за оба вида саобраћаја, наранџастом нове колосеке и за приградски и теретни саобраћај, а црвеном колосеке искључиво за приградски саобраћај. Црвеном стрелицом се указује на позиције стајалишта и станица. То су Беле Воде, Београд Ранжирна (само за време смена у Макишу), Железник Макиш и Стари Железник.
2moxo2u.jpg


Инвестиције:
1) Ремонт постојећих колосека, од Раковице до Железник Макиш 7,7 километара, од садашње позиције рампе до парка А у Макишу 1,6 км, од Раковице до Парка Б у Макишу 4,6км.
2) Нова једноколосечна једносмерна пруга Железник Макиш - Стари Железник у дужини 2,3 километра, са насипом. Изузетно је важна, јер са том пругом се омогућује излазак возова из Макиша на обилазницу ка Југу, и знатно смањује број локомотивских и теретних возова кроз леву цев Макишког тунела. Поред тога, због дијагоналног пресецања скретничке лире на улазу у Макиш, није нам погодно да код надвожњака Железник-Макиш буде почетна станица за приградске возове.
3) Нова једноколосечна једносмерна пруга са источне стране Макиша, у дужини 3,4 километра.
4) Железничка станица Стари Железник са минимално 4 колосека и једним централним пероном.
5) Надвожњак на путу за Сремчицу.
6)? Подземна станица Церак?

Многима ће бити чудно зашто сам ставио за Церак знак питања. Разлог је зато што је свих ових преосталих 5 тачака заједно мање од 20 милиона евра инвестиција, а подземно стајалиште дубоко 70-80 метара и са најскромнијим решењима не би могло бити мање од 20 милиона евра.

Veoma obimna analiza, sve pohvale.
Dodao bih i mogućnost izgradnje periferne i/ili prolazne autobuske stanice na trasi obilaznice "a", koja bi bila u neposrednoj blizini trase pruge (narandžaste). Ovo bi bila brza veza putnika iz unutrašnjosti/inostranstva ka centru grada.
Drugo, pružni prelaz "b" je već sada problematičan, a mogu da zamislim kako bi bilo sa predloženom frekvencijom. Mora da se uradi nadvožnjak ili nešto drugo.
Stajalište/stanica "c" mora biti blizu puta sa autobuskim saobraćajem i imati brzu pristupačnost centru naselja Železnik pešacima.

2moxo2u.jpg
 
Karlo del Ponte":28o4kxq5 je napisao(la):
Анализирао сам како је могуће направити фреквентну линију за Железник, а да при томе не буде угрожен саобраћај теретних возова нити рад станице ...

Obavezan plus 1 :)
za ovaj predlog tj analizu neki (supljo)glavonja bi pokupio ordenje za životno delo :laugh:
al djaba dokle god vode ovakvi kao sto su do sada i vodili železnicu
eto
godinama ni običnu staru ,,pečurku,, ne mogu da postave na stanici Tošin bunar i ako sa strane ima mesta
te sve ove godine narod kisne dok čeka a stare pečurke se odvoze na otpad ....
 
Vrh