Предлог за унапређење система:
Два интегрисана система: градски са три линије (Б1, Б2 и Б3) и приградски са шест линија (Б11, Б11Е, Б12, Б12Е, Б13 и Б14).
Градске линије БГ-Воза су:
- Б1: Крњача – Батајница;
Б2: Овча – Ресник;
Б3: Бели поток – Земун.
Приградске линије БГ-Воза су:
- Б11: Младеновац – Београд центар;
Б11Е: Младеновац – Београд центар експрес;
Б12: Лазаревац – Београд главна;
Б12Е: Лазаревац – Београд главна експрес;
Б13: Умчари – Београд главна;
Б14: Београд Дунав – Војловица.
Фреквенције
Градски систем БГ-Воза
Градске линије БГ-Воза саобраћају у периоду од 04:00 до 00:00. Све линије имају у току дана такт од 15 минута, а рано ујутру и касно увече такт од 30 минута, и то:
- Б1: такт од 15 минута у периоду од 05:00 до 22:00, а од 04:00 до 05:00 и од 22:00 до 00:00 такт од 30 минута;
Б2: такт од 15 минута у периоду од 06:00 до 22:30, а од 04:00 до 06:00 и од 22:30 до 23:30 такт од 30 минута;
Б3: такт од 15 минута у периоду од 05:56 до 21:56, а од 03:56 до 05:56 и од 21:56 до 23:26 такт од 30 минута.
Приградски систем БГ-Воза
Приградске линије БГ-Воза саобраћају у периоду од 04:00 до 00:00. Линије Б11, Б12 и Б13 имају целодневни такт од 60 минута, а линија Б14 такт од 20 минута у периоду од 06:00 до 22:00 и 30 минута од 04:00 до 06:00 и од 22:00 до 00:00. Експрес линије Б11Е и Б12Е саобраћају од 06:30 до 13:30 и од 15:00 до 19:30 са тактом од 60 минута.
Возови
Унифициран возни парк (исти произвођач), с тим да возови за линије Б1, Б2, Б3 и Б14 имају више стајаћих места и максималну брзину 120 км/х, док возови за линије Б11, Б11Е, Б12, Б12Е и Б13 имају више седећих места и максималну брзину 160 км/х. Дужине возова би се такође разликовале, тако да би за градске линије и линију Б14 биле дужине до 160 метара, са по два до три пара врата са сваке стране. Возови за приградске линије би биле дужине до 120 метара, са по два пара врата са сваке стране. Висина пода на свим гарнитурама би била 780 мм.
Број потребних возова за градски систем:
- Б1 – 8 у употреби + 1 резервна;
Б2 – 8 у употреби + 1 резервна;
Б3 – 8 у употреби + 1 резервна.
Укупно 27 јединица, 24 у употреби и 3 у резерви.
Број потребних возова за приградски систем:
- Б11 + Б11Е – 6 у употреби и 1 у резерви;
Б12 + Б12Е – 8 у употреби и 2 у резерви;
Б13 – 4 у употреби и 1 у резерви;
Б14 – 5 у употреби и 1 у резерви.
Укупно 28 јединица, 23 у употреби и 5 у резерви. По дужини воза:
Шестоделне гарнитуре: 33 (29 у употреби и 4 у резерви);
Четвороделне гарнитуре: 22 (18 у употреби и 4 у резерви).
Станице и стајалишта
Висина перона на свим станицама и стајалиштима је
760 мм, да би био омогућен несметан и брз улазак и излазак из возова. Дужина перона зависи од типа станице/стајалишта, тј. да ли се укршта са даљинским возовима или не:
Стандардна дужина перона на стајалиштима је
160 м;
На станицама које се користе за даљинске возове дужина је
470 м (Батајница, Земун, Нови Београд, Београд центар, Раковица, Панчево, Младеновац и Лазаревац).
На станицама које се користе за даљинске возове издвојити посебне пероне за БГ-Воз, због неуједначености висине пода у возовима (нови ЖС возови су 550 мм).
линија Б14 зависи само од тога да ли ће Панчево укључи у систем финансирања. такође, Б13 може да се продужи до Смедерева и Пожаревца (нпр. на пун сат до Смедерева и на хх:30 до Пожаревца) ако се те две општине укључе у систем финансирања
графички предлог за унапређење система: