Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ali glupo je skracivati vec postojece linije. Beovoz je zamisljen tako da spaja prigradska naselja sa centrom, ali skracivanjem linija to svakako gubi prvobitnu ideju.
I sta ce da rade ljudi koji zive u Pancevu, Novoj i Staroj Pazovi kada vise ne budu imali Beovoz ??
Treba sklopiti neki ugovor sa tim opstinama da linije i dalje idu dotle, ali da i te opstine izdvoje sredstva za rekonstrukciju pruge i nabavku novih vozova...

Inace radovi na pruzi izmedju Batajnice i Nove Pazove su zavrseni, oba koloseka su renovirana i pustena za saobracaj, sto znaci da svi Beovozovi mogu da se vrate na staru relaciju do Nove Pazove, neki i do Indjije, ali jednostavno ljudi iz Zeleznica nece da ih puste... :notok:
 
Izgleda da menjaju kocept iz prigradske u gradsku železnicu,ali možda i ne jer možda žele da prvo kratke linije profunkcionišu pa onda regionalne,mislim da Prokop u tome ima tu buduću funkciju da regionalne linije dolaze na Prokop a onda se preseda na Gradske u svakom slučaju za sada su nam vrlo malo rekli o tomre kako s zamislili sistem u narednoj deceniji,možda ima veze i s tim da regionalni saobraćaj finansira Republika sa novim EMU vozovima a i obnovu šina da finansira ŽS,a ovako se vidi da Grad osnivanjem novog preduzeća uanjmluje pruge (i ulaže u rekonstrukciju)na užoj teritoriji Grada kao i kupuje nove vozove za Grad,što je i llogično jer ako linija ide do Inđije a zašto ne bi i do NS na svakih sat,ali to mora da finansira Pokrajina ili Republika,isto važi za Valjev,.Požarevac
 
c.s.i.":1l3aacaa je napisao(la):
.
I sta ce da rade ljudi koji zive u Pancevu, Novoj i Staroj Pazovi kada vise ne budu imali Beovoz ??
Treba sklopiti neki ugovor sa tim opstinama da linije i dalje idu dotle, ali da i te opstine izdvoje sredstva za rekonstrukciju pruge i nabavku novih vozova...
Da, Pancevci najvise koriste BeoVoz. slazem se da bi te opstine trebale da finansiraju deo infrastrukture, ono sto prolazi kroz njihovu opstinu.
2012":1l3aacaa je napisao(la):
jer ako linija ide do Inđije a zašto ne bi i do NS na svakih sat
Na ovo cemo dugo jos da pricekamo. Pruga izmedju Indjije i Novog Sada je u ocajnom stanju. Stalno se krpa i uvek su lagane voznje. Tu bi trebala da se izvrsi ozbiljna rekonstrukcija (ne remont), na nekim mestima bi se trebale peglati krivine.
 
pozdrav.
prvi put se javljam i evo par informacija u vezi beovoza. Po invormacijama od godpode iz ZS, sadasnje linije beovoza se neukidaju, nego ce se njima samo dodati ove nove tri linije na kojima ce vozovi saobracati na 15 min. 9 emv koje ce se remontovati vozice samo na ove tri ako mogu reci gradske linije.Pancevo je u svom budzetu sa ovu godinu imali izdvojenu odredjenu sumu novca za remont pruge, e sad gde su te pare zavrsile veliko je pitanje. Deo para iz ruskog kredita ce ici na izgradnju dvokolosecne pruge prema pancevu ( ako se taj kredit uopste realizuje).U toku ovog meseca treba da stigne odgovor u vezi kredita za kupovinu 20 emv za beovoz. U svoj ovoj prici potencira se kao najveci problem vozni park, ali u sustini najveci problem je infrastruktura. Racunajuci sve protekle godine iskljucujuci 2009 samo oko 10-15% svih kasnjenja i izostanaka je prouzrokovano kvarovima na emv. Ogroman gubitak u broju putnika se uveliko moze pripisati politici ZS. Zahvaljujuci toj politici i uzasno uradjenom redu voznje na pojedinim linijama broj putnika koji koriste beovoz je tu gde je. Normalno tome dodaj kasnjenja prouzrokovana losim stanjem pruge, jednokolosecnim saobracajem od prokopa do krnjace i jos mnogim drugim faktorima.
Koliko se dobro radilo vide se po jednom jednostavnom primeru, po redu voznje ukrstanje voza iz PA za NP sa vozom iz suprotnog pravca se vrsi u stanici Vukov Spomenik a i mala beba zna da je to nemoguce u sadasnjim okolnostima. U zadnjih par godina te su se stvari malo popravile na bolje ali dok se nezavrsi prokop i nesrede pruge , mi mozemo kupiti i najbolje vozove na svetu ali situacija se nece promeniti na bolje.
 
To znači,kažeš da ćemo imati 8 linija 5 postojećih i tri nove uh kao NY :D a znamo da se pruge moraju popraviti Grad ulaže iz budžeta,a ovo za NS stvarno sramota,pa evo pokrajina sada ima razvojnu banku pa neka građanima obezbedi dobru prugu barem do BG a Republika nove EMV,najnovija vest je da za železnice BH, Swietelsky i Alpine rade rekonstrukciju za brzine do160 kmh za 168 km pruga,a oni ne mogu BG-NS.
 
To je bar za sad ono sto u zeleznicama kazu. nazalost stvari se menjaju iz dana u dan i ko zna sta ce do kraja biti. inace tender za 9 emv je zavrsen ali rezultai nisu objavljeni zbog navodne zalbe jedne od firmi ucesnica. Garnitura koje pokrivaju sadasnje linije beovoza polako se blize izbacivanju iz saobracaja tako da je pitanje ko ce njih remontovati i kada posto zeleznica nema para za to. Sve u svemu situacija je mnogo losija nego sto izgleda. Planira se da od juna 2010 krene taj novi beovoz , sto znaci da je ostalo 7 meseci da se remontuju garniture i sredi infrastruktura na potezu koji ce pokrivati ove tri nove linije. vremena je malo a jos nista nije uradjeno.Kljucna tacka za sve ovo , stanica Prokop i dalje bez ikakvih radova.
 
Ja mislim da je Alstom X'Trapolis kao stvoren za beovoz. Po gradu da ima konfiguraciju kao metro sa 4 vrata po strani i longitudinalno postavljenim sedistima kao i sipkama na sredini sirine vozila. Oni sto idu dalje bi imali regionalnu konfiguraciju odnosno 3 vrata po strani (ili 2, kako gde u zavisnosti od potrebe) i transverzalno postavljena sedista. Opet u zavisnosti od potrebe na nekim linijama bi bilo kombinovano. To bi dovelo do fiksiranja vozila za liniju te bi tako primorao one nervozne ljude sto stalno setaju vozila sa linije na liniju. Mislim da bi trebali da se prosetaju do psihijatra, za njihovo dobro. A to pogotovo vole da rade sa najlaksim vozilima za manipulaciju odnosno autobusima.

Dakle za beovoz su potrebni commuter vozovi. Oni celoj Srbiji fale. Fali npr ZR-NS. Moramo znati da ni jedna linija nije ista kao sto ni svaki covek nije isti. Prema tome treba vozila sto je vise moguce prilagoditi stvarim ptrebama linije na kojoj rade. Neka to imaju u vidu pri obnovi voznog parka i mreze beovoza. Commuter vozovi se retko po cemu razlikuju od gradskih metro vozova. Npr Xtrap ima ONIX pogon kao i novi metro vozovi u NY.
 
@gg412

Đilas je mnogo energije uložio da pokrene priču oko Gradske železnice,neverujem da bi priuštio neuspeh,lepo je to što imaš izvore iz ŽS ali činjenica je da rekonstrukciju pruga finansira grad iz budžeta,a ne ŽS tender za izbor rekonstrukcije 9 el.garnitura je uspeo i biće realizovan na vreme,a i kredit za kupovinu novih vozova je odobren i to je zvanično izjavljeno( i na sajtu EBRD) e sad šira priča oko Ruskog kredita je bitna za Prokop i tada bi GŽ sistem bio potpun sa gradnjom dva koloseka do Pančeva e to izjavi Jeremić ,da sve ide dobro i da nema razloga za strahovanja...mislim da ima više razloga za optimizam nego obrnuto,a ako još nešto saznaš što mi neznamo...a ti podeli sa nama...
 
Ma kakav optimizam, ne verujem nikome iz vlasti, a ni iz opozicije. Sta su pa uradili do sada. Kupovina novih garnitura je dug proces, traje po planu mislim i 6 godina, a za to vreme moraju da se rekonstruisu stari vozovi,ako za to ne bude bilo novca stvarno ko zna sta ce biti
 
Pa nešto mora da bude jer je stanje u Gradu alarmantno,ni opozicija ne želi da joj predhodna vlast ostavi ništa,a kao što se vidi para ima ali, problem su razni lobiji i interesi da se progura svoja opcija itd.nabavka vozova traje dugo ali sukcesivno recimo po tri-četri garniture godišnje tako da će se podizanje novog sistema osetiti posle prve isporuke, a za stare RVR tender je već završen i do leta će isporučiti remontovane(prilagođene za gradski saobraćaj),grad je u budžetu izdvojio novac za rekonstrukciju pruga kao prvu stavku, tako da ne vidim problem,jedino što mi je čudno je to ,da još nije ozvaničeno formiranje Gradskog preduzeća (u većinskom vlasništvu Grada),verovatno čekaju neku prigodu....a i šta će biti sa stanicama za Beovoz to treba sve obnoviti a i nove napraviti,a tek sa onim smećem ispod stanice NBG (tu je leglo H1N1 a i Ebole) pa ko će im se tu popeti,bolje bi bilo Gradu da su tu napravili novu staničnu zgradu sa trgom od ove Inexove koju kupuju...
 
Ma ljudi,moramo nešto da gudimo :violina: s obzirom da se ništa ne dešava, ima da nas zaključaju i bace ključeve :o pa s kim ja da pijem kafu:kafa:
 
2012":2d1vfjep je napisao(la):
@gg412

Đilas je mnogo energije uložio da pokrene priču oko Gradske železnice,neverujem da bi priuštio neuspeh,lepo je to što imaš izvore iz ŽS ali činjenica je da rekonstrukciju pruga finansira grad iz budžeta,a ne ŽS tender za izbor rekonstrukcije 9 el.garnitura je uspeo i biće realizovan na vreme,a i kredit za kupovinu novih vozova je odobren i to je zvanično izjavljeno( i na sajtu EBRD) e sad šira priča oko Ruskog kredita je bitna za Prokop i tada bi GŽ sistem bio potpun sa gradnjom dva koloseka do Pančeva e to izjavi Jeremić ,da sve ide dobro i da nema razloga za strahovanja...mislim da ima više razloga za optimizam nego obrnuto,a ako još nešto saznaš što mi neznamo...a ti podeli sa nama...
na zalost kredit ebrd za kupovinu garnitura za beovoz jos nije odobre, konacna odluka ce biti donesena sredinom novembra ili u najgorem slucaju sredinom januara sledece godine.Kredit koji je odobren odnosi se na kupovinu 30 emv za potrebe regionalnog saobracaja i nijedna od tih garnitura nece biti ukljucena u sistem beovoza. Lepo je sto grad finansira rekonstrukciju pruga , jer ako se ceka na ZS to nikad nece biti uradjeno.Ako zele da sve zacrtano bude zavrseno do sredine sledece godine radovi moraju podhitno da krenu , osim ako nezele da urade sve po onoj staroj " drzi vodu dok majstori odu '. po onom sto sam ja procitao u vezi remonta pruge planiraju se ozbiljni i obimni radovi , a za to treba vreme. Sto se tice tendera istina on je zavrsen i posao su dobile dve domace firme ali se jedna od firmi koje nisu dobile tender zalila tako da neznam kako se sve konacno zavrsilo. Nemoj da me pogresno razumes iskreno voleo bi da sve bude kao sto si ti napisao , ali nazalost predugo radim posao vezan za emv412, beovoz i zeleznicu pa sam postao mozda i prevelik pesimista.Onog trenutka kad stigne dopis iz Nemanjine da saljemo ovih 8 emv na remont smatracu da je tender uspeo. Sto se tice sadasnjeg beovoza, za izvrsenje reda voznje potrebno nam je 9+1 emv, od toga broja mi imamo 9 emv u posedu osoblja beovoza s tim da je u sustini samo 7 emv svakodnevno u saobracaju. Od garnitura koje imamo u saobracaju 3 ce veoma brzo biti izbacene , a o remontima (osim ovih 9) nema ni pomena.
 
Home > Project summary documents > Projects > Belgrade Rail Modernisation Project
Project name: Belgrade Rail Modernisation Project
Country: Serbia
Project number: 40632
Business sector: Municipal and environmental infrastructure
Public/Private: Public
Environmental category: B
Board date: 26 January 2010
Status: Passed concept review, Pending final review
Date PSD disclosed:
Date PSD updated: 7 August 2009
30 October 2009
Local language translation: Local translation
Date translation disclosed: 5 October 2009
Help

Subscribe to PSD
email alerts

Related links
Serbia homepage
Municipal and environmental infrastructure homepage

Project description
and objectives: The EBRD is considering a €25 million loan to the City of Belgrade for the financing of modernisation of a metropolitan-wide suburban rail transit system for greater Belgrade, as part of the overall City Transport Development Strategy. The suburban rail system will involve the transformation of the existing suburban passenger rail operator, Beovoz, owned by Serbian Railways (SR), into a Joint Venture (JV) TOC (train operating company) to be majority controlled by the City of Belgrade, in line with sector best practice. The project is to be co-financed with other banks.

Transition impact: The Project's transition impact will result from the following:


Commercialisation of Public Transport Services;

Performance contracting;

Monetisation of Carbon Reductions;

Providing a strong demonstration effect.

The client: City of Belgrade.

EBRD finance: EBRD will provide a loan of €25 million. The project will be co-financed with a loan of €25 million by other banks.

Total project cost: €88.5 million.

Environmental impact: Screened B (2008). The project aims at helping the City of Belgrade to develop sustainable urban transport systems and is likely to result in environmental and social benefits and limited adverse impacts. Such impacts will need to be identified and assessed through environmental and social due diligence that will involve a review of the environmental and social performance of the existing operations and facilities, a review of the Client's capacity to manage environmental and social issues arising within the project, and an analysis of the environmental and social issues associated with the project investments. The Project Summary Document will be updated after the completion of the environmental and social due diligence, prior to Final Review.

The Bank has prepared a detailed estimate of the CO2 reductions in tonnes as a result of this project. Over a 10 year period, the project would result in an overall reduction of 312 thousand tonnes of CO2, which has an approximate value of EUR 6.2 million of potential benefits to the projects in the carbon trading market. The Bank will work to further develop these estimates.

Technical
cooperation: A total of €1.05 million of TC assistance will be provided to the City, including:

Technical Structuring for new suburban rail service JV (€180,000 – to be financed by an international donor);


Technical Due Diligence and Environmental Due Diligence (€56,540 in total – financed from the Bank’s own resources);


Procurement, Implementation Support and Contract Supervision (€750,000 – to be financed by an international donor);


Carbon credit monetisation (€75,000 – to be financed by an international donor);


Lender’s Technical Monitor (€150,000 – to be financed by the loan).


Respekt,s obzirom da radiš posao sa EMV i Beovozom tvoje informacije su nam dragocene,ako stignu dobre vesti nadam se da ćeš nas prvi obavestiti :kk:
 
@gg412

Malo pitanja za tebe;
1.Da li ozbiljna rekonstrukcija pruga u BG koja je najavljena ,podrazumeva i postavljanje betonskih pragova(da bi novi vozovi dostizali brzinu od 80-100kmh)?
2.Da li će novi vozovi za koje se čeka finalan potpis EBRD,biti Metro vozovi s obzirom da su tri nove linije kraće od predhodnih(pokrivaju teritoriju Grada bez predgrađa) i da li su oni logičan izbor u odnosu na regionalne EMV?
3.Da li će rekonstrukcija pruga značiti kompletan dvokolosečni saobraćaj na pravcu Batajnica -PMost Rakovica(mislim na dodavnje onog dela koji fali na ulasku u prokop i banatski kolosek prema Vuku).Da li je tunel od Rakovice prema Železniku(ispod Ceraka) je dvokolosečni i da li su mislili na taj tunel kada su pominjali liniju za Železnik.(take your time) :)
 
Thanks,lepo sam video dvokolosečnu prugu i zapravo još jedan čvor,baš se čudim zašto ispod Ceraka nisu napravili još jednu podzemnu-metro stanicu,kakav potencijal,pa ti ljudi sa celog Vidikovca bi za 10-15 min bili kod Vuka ili Nbg ,jasno mi je zašto je ceo sistem koštao kao klasičan Metro...
 
Има логике једног дана избушити тунел испод Церака, Видиковца и Раковице и са 3 подземне станице решити проблем овог дела града. Пруга би лако могла да се надовеже на постојећу и настави ка Реснику. Добро запажање 2012 :vops:
На жалост, станица у Раковици је ужасно неприступачна, у рупи до које је потребно превалити велики пут... За почетак, могле би се направити аутобуске линије које би биле скупљале људе из ових насеља и довозити их на станицу, синхронизовано са Беовозом кад проради на 15 мин... Једноставно и јефтино решење... Још само кад би градски оци имали слуха...
 
2012":313ubvyb je napisao(la):
Home > Project summary documents > Projects > Belgrade Rail Modernisation Project
Project name: Belgrade Rail Modernisation Project
Country: Serbia
Project number: 40632
Business sector: Municipal and environmental infrastructure
Public/Private: Public
Environmental category: B
Board date: 26 January 2010
Status: Passed concept review, Pending final review
Date PSD disclosed:
Date PSD updated: 7 August 2009
30 October 2009
Local language translation: Local translation
Date translation disclosed: 5 October 2009
Help

Subscribe to PSD
email alerts

Related links
Serbia homepage
Municipal and environmental infrastructure homepage

Project description
and objectives: The EBRD is considering a €25 million loan to the City of Belgrade for the financing of modernisation of a metropolitan-wide suburban rail transit system for greater Belgrade, as part of the overall City Transport Development Strategy. The suburban rail system will involve the transformation of the existing suburban passenger rail operator, Beovoz, owned by Serbian Railways (SR), into a Joint Venture (JV) TOC (train operating company) to be majority controlled by the City of Belgrade, in line with sector best practice. The project is to be co-financed with other banks.

Transition impact: The Project's transition impact will result from the following:


Commercialisation of Public Transport Services;

Performance contracting;

Monetisation of Carbon Reductions;

Providing a strong demonstration effect.

The client: City of Belgrade.

EBRD finance: EBRD will provide a loan of €25 million. The project will be co-financed with a loan of €25 million by other banks.

Total project cost: €88.5 million.

Environmental impact: Screened B (2008). The project aims at helping the City of Belgrade to develop sustainable urban transport systems and is likely to result in environmental and social benefits and limited adverse impacts. Such impacts will need to be identified and assessed through environmental and social due diligence that will involve a review of the environmental and social performance of the existing operations and facilities, a review of the Client's capacity to manage environmental and social issues arising within the project, and an analysis of the environmental and social issues associated with the project investments. The Project Summary Document will be updated after the completion of the environmental and social due diligence, prior to Final Review.

The Bank has prepared a detailed estimate of the CO2 reductions in tonnes as a result of this project. Over a 10 year period, the project would result in an overall reduction of 312 thousand tonnes of CO2, which has an approximate value of EUR 6.2 million of potential benefits to the projects in the carbon trading market. The Bank will work to further develop these estimates.

Technical
cooperation: A total of €1.05 million of TC assistance will be provided to the City, including:

Technical Structuring for new suburban rail service JV (€180,000 – to be financed by an international donor);


Technical Due Diligence and Environmental Due Diligence (€56,540 in total – financed from the Bank’s own resources);


Procurement, Implementation Support and Contract Supervision (€750,000 – to be financed by an international donor);


Carbon credit monetisation (€75,000 – to be financed by an international donor);


Lender’s Technical Monitor (€150,000 – to be financed by the loan).


Respekt,s obzirom da radiš posao sa EMV i Beovozom tvoje informacije su nam dragocene,ako stignu dobre vesti nadam se da ćeš nas prvi obavestiti :kk:
Na samom vrhu teksta pise "Board date: 26 January 2010 ', to je datum kada bi trebalo da bude zvanicno potvrdjeno odobravanje kredita, mada postoje informacije da bi se to moglo desiti ranije. Sve dok se nedonese ta poslednja odluka , kredit zvanicno nije odobren. Cvrsto verujem da ce kredit biti odobren , jedino se plasim da zbog celokupne situacije moze da dodje do odlaganja. Kredit koji je dobio ZS je cekao skoro godinu dana na tu poslednju odluku, a datum odluke je pomeran tri ili cetiri puta zbog ekonomske situacije u Evropi. Dok kredit i novi emv nestignu neka oni srede ove nase ruse i oni ce posluziti jos neko vreme. Neznam da li znate osim ovih 8 emv koji su bili na tenderu radice se jos jedna garnitura. Radi se o garnituri koja se nalazi u Sinvozu od 1999, ta garnitura je ofarbana i spremna za montazu. Planirano je da sve garniture budu upucene na remont u toku novembra, ali sve sto se zna naveo sam u prethodnom postu.
 
2012":1821uo4j je napisao(la):
@gg412

Malo pitanja za tebe;
1.Da li ozbiljna rekonstrukcija pruga u BG koja je najavljena ,podrazumeva i postavljanje betonskih pragova(da bi novi vozovi dostizali brzinu od 80-100kmh)?
2.Da li će novi vozovi za koje se čeka finalan potpis EBRD,biti Metro vozovi s obzirom da su tri nove linije kraće od predhodnih(pokrivaju teritoriju Grada bez predgrađa) i da li su oni logičan izbor u odnosu na regionalne EMV?
3.Da li će rekonstrukcija pruga značiti kompletan dvokolosečni saobraćaj na pravcu Batajnica -PMost Rakovica(mislim na dodavnje onog dela koji fali na ulasku u prokop i banatski kolosek prema Vuku).Da li je tunel od Rakovice prema Železniku(ispod Ceraka) je dvokolosečni i da li su mislili na taj tunel kada su pominjali liniju za Železnik.(take your time) :)
kakva vrsta vozova ce se nabavljati jos niko zvanicno nezna , ali mislim da nece biti metro vozovi nego najverovatnije regio dvodelne i trodelne garniture sa enterijerom prilagodjenim gradskoj i prigradskoj zeleznici. Nemoj zaboraviti da ce osim na ove tri gradske te garniture voziti i na prigradskim linijama, prema mladenovcu, pancevu.....
REkonstrukcija podrazumeva kompletan dvokolosecni saobracaj na ove tri linije . Spajanje stanice prokop sa k. parkom i samim tim otvaranjem za saobracaj banatskog koloseka je jedan od prioriteta posto bez toga 15 minutni takt saobracaja vozova je tako reci nemoguc. u rekonstrukciju spada i sredjivanje perona u stanici Zemun zbog kojih je trenurna brzina kroz samu stanicu 10 km.Treba da se sredi i stanica Novi beograd koja je na stubovima i kroz koju zbog loseg stanja imamo brzinu od 30 km. Ja se nadam da ce sve konacno da krene i kao sto vec jednom rekoh EMV je ovde najmanji problem.
 
За почетак, могле би се направити аутобуске линије које би биле скупљале људе из ових насеља и довозити их на станицу, синхронизовано са Беовозом кад проради на 15 мин... Једноставно и јефтино решење... Још само кад би градски оци имали слуха...
To već postoji, linija 504 kupi putnike iz svih naselja i dovodi ih do stanice Rakovica.
 
2012":3272mz6o je napisao(la):
Thanks,lepo sam video dvokolosečnu prugu i zapravo još jedan čvor,baš se čudim zašto ispod Ceraka nisu napravili još jednu podzemnu-metro stanicu,kakav potencijal,pa ti ljudi sa celog Vidikovca bi za 10-15 min bili kod Vuka ili Nbg ,jasno mi je zašto je ceo sistem koštao kao klasičan Metro...
Takva stanica bi bila jako duboka i to je mozda najveci problem. Mozda gg412 zna koliko je dubina od Vidikovca/Cerak Vinograda do tunela. Inace apsolutno se slazem da bi ovakva stanica imala veliki potencijal.
 
jovanovm":26bdjxb4 je napisao(la):
За почетак, могле би се направити аутобуске линије које би биле скупљале људе из ових насеља и довозити их на станицу, синхронизовано са Беовозом кад проради на 15 мин... Једноставно и јефтино решење... Још само кад би градски оци имали слуха...
To već postoji, linija 504 kupi putnike iz svih naselja i dovodi ih do stanice Rakovica.
Bilo bi dobro da Beovoz, kao preduzece, u svom sastavu osim EMV-a ima i autobuse koji bi sakupljali putnike iz naselja do obliznjih stanica. Zvuci jereticki, ali to imaju i nemacke zeleznice (DB). Nikako se ne bih pouzdao u GSP, jos manje u Lastu.
 
To mozda i jeste jedini nacin da se osigura sinhronizacija busa i voza...
 
Vrh