Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

ta oprema kosta preko 10 000€ po lokomotivi (samo ako je GSM-R voice coverage, u suprotnom pomnoziti cijenu za dva). Na tako kratkoj dionici, upotreba GSM-R mreze je sasvim neracionalna, to jest ne sluzi ni cemu. To sasvim dobro i jos bolje radi TETRA sistem a da o razlici u cijeni da ne pricam. Sistemi koji bi povezali GSM-R mrezu sa AVPS sistemom ne postoje, to jest postoje ako uvedes GPRS feature u GSM-R mrezu sto kosta vise. Sa TETRA sistemom je to vec odavno razradjeno. Zaista ne razumjem sta ce im GSM-R mreza na Bg cvoru. Ako zele da je isprobaju, neka to urade na nekom laksem dijelu pruge a ne na ovom cvoru koji je komplikovan i koji ima 1000 nekih ogranicenja koje te firme poput Huawei-a ne poznaju. Ovo je toliko neracionalno i uzalud trosenje para.
 
borris_":9akdt6rr je napisao(la):
Vidim da ne volite EU i da se divite kinezima. ok nemam problema sa tim.
Na drugim topicima se zalite na korupciju i trosenju para na velike projekte (najvise ste napadali most na Adi). Onda dodje ova vijest i svi ste odjedanput odusevljeni.
Napisem vam da EU finansira GSM-R do 80% (to nije kredit nego bespovratne pare). Napisao sam vam da na primjeru Slovenije, Huawei je imao skoro istu cijenu kao i Kapsch (jako mala razlika - atu se radilo o GSM-R mrezi i optickim kablovima) i da je morao da se udruzi sa nekom domacom firmom da bi dobili posao (kao i drugi).
I naravno niko ne reaguje. Najbitnije je da se potpise pa neka to kosta i 200M€, vazno je da su to Kinezi jer jelte oni osvajaju svijet.
Dobro, to mi je najmanji problem ali onda nemojte biti licemjerni i zaliti se na drugim topicima o korupciji i o nenormalnim cijenama.

Ovdje se svasta moze procitati, i to da je TGV zastarjeo sistem aa da je kinaski ultra giga nov i bolji. Samo usporedite koliko je bilo udesa i koliko mrtvi tog kineskog voza i TGV-a (0 mrtvih do sada iako se cak pruga obrusila ispod voza u jednom slucaju).

Не знам чему ови јефтини спинови,политиканство и подметање ставова. ЕУ није никакав фактор за корупцију (Румунија,Бугарска) или је чак може поспешити (Алпина,Порр,Штрабаг,Сименс...) или је чак легализовати (монтирани тендери). Као што сам раније писао,подједнако презирем све партије а СНС-овце посебно,још од 2009. године када су по разбијању радикала отишли на брифинг у Брисел. Већ тада ми је било јасно шта нас чека.Реалност је да је Србија на путу ка ЕУ у го..има завршила те да су евроинтеграције послужиле као изговор за све лоше у овој земљи због чега се посебно јежим на приче о фондовима који нас чекају ако будемо чланица,ако размонтирамо ове остатке државе Србије,"поспемо се пепелом",продамо све што вреди,сломимо своју кичму,реформишемо државу по туђим инструкцијама... јер у том случају паре из фондова нећемо имати у шта да уложимо. Једноставно ме не занима туђе двориште већ искључиво моје. Докле год решење за наше проблеме будемо тражили код комшије проблеми ће остати или ће се погоршавати. Кад се посвађаш са женом не идеш код комшије да ти помогне око тога јер је можда баш он узрок свађе а можда ће ти "помоћи" на њему најзгоднији начин. :wink:

Тако да би било лепо да се држиш теме и стручне стране приче пошто си очигледно упућен у проблематику овог конкретног пројекта.
 
Za sve sto kazes Delija nije kriva ni EU ni njeni fondovi vec nasi politicari. borris_ je izneo dobro obzervaciju, prvo zasto placamo nesto sto bi mogli da dobijemo 80% iz fondova EU, a drugo zasto radimo nesto sto ce mozda biti neuskladjeno sa ostatkom Evrope (to vise nema nikakve veze sa EU kao takvog, slozices se da je neophodno da takvi sistemi na nasoj zeleznici budu besprekorno interoparibilni sa takvim sistemima u okolnim zemljama).

Odgovor na prvo pitanje je kada EU nesto placa, manja je mogucnost da se tim fondovima manipulise, postoji neki nadzor i slicno. Zeleznica placa penale sto ne povlaci odobrena sredstva iz inostranstva, a ne povlaci ih iz razloga sto nasi vajni rukovodioci ne vide tu nacin da se "ugrade".
 
Па слажем се да су наши политичари/друштво/народ криви али зашто онда тражимо решење проблема код комшије када гори наша кућа? А пироман је наш укућанин а притом комшија већ 13 година даје подршку том пироману. Комша добра душа и хоће само да помогне? Неће да се окористи о несрећнике? Ту не правим разлику између евроунијата,Кине или Русије, јер ће нас свако заврнути ако му то дозволимо и ако следимо свачији сем нашег интереса.
 
Delija":13wm3u9y je napisao(la):
Ту не правим разлику између евроунијата,Кине или Русије, јер ће нас свако заврнути ако му то дозволимо и ако следимо свачији сем нашег интереса.


Ту је поента.
 
Delija":1f14lvw3 je napisao(la):
Па слажем се да су наши политичари/друштво/народ криви али зашто онда тражимо решење проблема код комшије када гори наша кућа? А пироман је наш укућанин а притом комшија већ 13 година даје подршку том пироману. Комша добра душа и хоће само да помогне? Неће да се окористи о несрећнике? Ту не правим разлику између евроунијата,Кине или Русије, јер ће нас свако заврнути ако му то дозволимо и ако следимо свачији сем нашег интереса.

Sve je to u redu ali nema nikakve veze sa onim sto je borris_ napisao. Da smo pametni iskoristili bi cinjenicu da ce neko drugi da plati 80% troskova (pa cak i da je ukupan trosak veci nego sa Kinezima jer bi posao dobila nego evropska firma, za nas je i dalje jeftinije - kada ti neko nudi Mecku sa 80% popusta, Dacija ti je skuplja) a uz to bi osigurali da imamo sistem uskladjen sa evropskim (sto je nama bitno, jer nama vozovi ulaze u zemlju iz Evrope, a ne sa Marsa) a manje bi bilo sansi za domace lapanje. To je valjda sve u nasem interesu.

Inace nazalost je proces pridruzenja EU jedino sto nase politicare tera da prave nekakve reforme od kojih obican gradjanin moze da ima nekakve koristi. A ja nasim politicarima nista ne verujem, oni ne gledaju nas (kao gradjana, drzave, naroda) interes vec iskljucivo svoj licni, a na nacin na koji oni shvataju svoj licni interes, ta dva su obicno u zescem sukobu.
 
Па има везе са оним што је Борис написао јер право на тај фонд имају чланице а шансе да ми кроз 10 година будемо чланица ЕУ су никакве тако да му та замерка око овог пројекта једноставно није на месту јер шта ми у међувремену треба да радимо? Да заостанемо још 10 година по питању железница чекајући ЕУ фонд?

Реформе у правом смислу те речи не постоје нити су икада овде спровођење.Гомилање партијске администрације није реформисање већ расформирање државе.
 
O tom konkretnom fondu ne znam nista, ali ako ga borris_ spominje, predpostavljam da ga mogu koristiti i zemlje kandidati, na ovaj ili onaj nacin.

A da ne preterujemo, reformi jeste bilo ali ne dovoljno i cesto nisu bili sprovodjene na pravi nacin.
 
borris_":37dp2vyp je napisao(la):
Malo bih o GSM-R mrezi. Vidim da su potpisali ugovor sa Huawei za instalaciju GSM-R na Bg cvoru.
GSM-R mreza je jedan od strateskih projakat Evropske Unije sto znaci da EU finansira do 80% instalaciju te mreze na citavoj teritoriji EU zemalja.
 
Ovaj, sad si me tero da guglam:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 903:EN:NOT

In addition, the Member States assisted by the Cohesion Fund[4] have at their disposal substantial Community financial resources which can cover up to 85% of the costs of eligible projects which they wish to finance, which may promote the deployment of ERTMS. Other Community instruments, notably the ERDF and certain funding possibilities open especially to candidate countries and neighbouring EU countries can also contribute to the development of transport infrastructures.

Sto ce reci kod nas bi to EU platila samo iz nekog drugog fonda (ne iz onog sto ide za Sloveniju, vec iz onog sto ide za zemlje kandidate).

A ovde:
http://www.welcomeurope.com/european-te ... 12859.html
koliko vidim je isecak iz nekog makedonskog zahteva za IPA fondove za GSM-R na njihovom delu Koridora X.
 
Нисам те ја натерао него Борис погрешном информацијом.
 
Ovo sto je Hazard nasao samo znaci da su ti fondovi dostupni i za srbiju. Pitanje je da li drzava (drzavne firme) znaju za te fondove i namjerno ne zele da ih koriste sta sve mogu da je, kako je napisao hazard, manja mogucnost da se tim fondovima manipulise ili jednostavno ne znaju da ti fondovi postoje.

Imam drugaricu ovdje u fr ciji je posao bio da u briselu trazi finansiranje za razlicite poslove. Pricala da mnoge firme i ne znaju za tu mogucnost finansiranja (to jest ne znaju da njihovi projekti mogu biti finansirani).

Ne znam da li ima ljudi u srbiji ciji je to posao ali eto to vam je jedan moguci posao za buducnost. (ona nije bila advokat)

Razvijanje telekom mreze za zeljeznickog operatora ni u kom slucaju ne smijes prepustiti dobavljacu opreme. Mogu oni imati i najbolju opremu na svijetu, oni jednostavno ne poznaju potrebe zeljeznice koje su skroz razlicite od potreba jednog telekom operatora.
 
После овога што је Хазард изгуглао, јасно је да је реч о криминалу.
Или о тешком немару.
Прво је за затвор, друго за реконструкцију.
 
Pa neka beobuild napise nesto o ovome. Vidim da ga skoro sve novine citiraju pa mozda ce ga citirati i o ovome. :)
 
То мало теже а и питање је колико је то сфера деловања ББ-а као сајта.

Да је слободног новинартва у пуној снази те речи ово би колико сутра прочитали у Новостима. ;) Али на жалост није само до појединаца.
 
Vidim da ste prešli u politiku ,još gore strančarenje,vratimo se temi.. :kafa:
 
Људи, ви нисте свесни колико је опасно улагати у овакве системе управљања саобраћајем, са оваквом кадровском политиком, са рођачко-партијском деспотијом и диносаурус ауторитетима. Својевремено је систем "УТИС" пропао, и то у доба када је постајала каква-таква технократија (из 1989. компјутерска мрежа за праћење теретних кола). У данашњој партијократији, када су све инжењерске струке понижене, када наши најбољи инжењери раде у иностранству, неинжењерске послове, незапослени су, или у најбољем случају у приватном сектору, изузетан је ризик улагати у овакву нову технологију. Јако је важно напоменути да је просечна старост радника Железница Србије око 50 година, а да млађих од 40 година има 15%.

За почетак, чак ни цео Београдски железнички чвор нема АПБ, као основни систем сигурности саобраћаја возова, а на великом делу мреже не функционише како треба због лошег стања колосека. У већини станица немамо ни грејаче скретница, тако да за време снега и леда настају велики проблеми у одвијању саобраћаја. Ако ћемо говорити само о Београдском железничком чвору, за тих 200.000.000 евра може се направити "чудо" од приградских железница, систем који ће превозити 200.000 путника дневно (ту мислим и на пруге и на возове). Сам Џиесемер и Итисиес су много потребнији комплекснијем систему, као што су магистралне пруге, на којима саобраћају најразноврснији возови. Код железничких чворова са густим редом вожње приградских возова су обично трасе осталих возова стешњене између приградских. Тако да, на пример, брзи воз из Будимпеште, који прилази Београду ранећи 5 минута, треба да успорава како би се "угурао" у тачно одређено време у тренутку уласка у Београдски чвор. У самом чвору, саобраћајем треба да управљају чворни диспечери.

Е сад, када би прорадила на прописан начин припремљена мотка, и растерала у железницама трутове, који не дају способним људима да раде и стварају, била би другачија прича...
 
2ptf6zpk192s1u5b_628_1000.jpg

Dobra je kolor šema,super je što vrata ostaju narandžasta a sredina plava,nekako su mi prepoznatljivi po tome..
02.JPG
03.JPG

xew-116948.jpg

Serbian Railways (ŽS) has ordered 21 electric FLIRTs (Fast Light Innovative Regional Train) from Stadler Rail for commuter rail services in the Belgrade region
Comfortable and environmentally friendly
The trains have an electric drive for a voltage of 25 kV, 50 Hz. The maximum speed of the modern trains is 160 km/h, and they can be used for three-way traction. The carriage areas can all be accessed without steps and have 234 seats, including 14 tip-up seats and 12 seats in 1st class. The FLIRTs incorporate spacious multifunctional compartments in the entrance area for wheelchairs, prams and bicycles, a wheelchair-accessible toilet and air-conditioning. Emergency intercoms allow passengers to contact the driver.

The trains will initially have an Indusi train control system, with a subsequent upgrade to the European ETCS 2 standard included at the planning stage. The vehicles are made of lightweight aluminium and are therefore low in weight. This means they can accelerate faster, thus significantly reducing energy consumption and operating costs in comparison to conventional vehicles.
Šta kaže Borris na ove tehničke podatke, slaže li se to sa Huawei opremom? :kafa:
 
Može i to,ali sam dao primer kako bi se brzo uradio deo stanice sa dva koloseka samo za BGVoz..ovakav dizajn bi mogao i za stanici A.City koja je po meni neophodna.
 
Mene ta kolor sema podseca na Londonski metro, samo da je prednji deo crven, ostalo je skoro isto, plavo-bela strana, crvena vrata... :D Ali ovako lepo izgleda voz. :)
 
jel su ovo pusti snovi ili stvarno neki planovi za rekonsrukciju stanice novi beograd :) ?
 
sasa901":2x6ado7k je napisao(la):
jel su ovo pusti snovi ili stvarno neki planovi za rekonsrukciju stanice novi beograd :) ?
Videćemo,ipak su počela velika ulaganja u BgČvor,za mesec dana nastavak gradnje prokopa(kuvajtski kredit),drugog koloseka prema Pančevu(ruski kredit),pa opremanje trase kineskog huaweia. naručeno 21 el.kompozicija od Stadlera(eu kredit)za BGVoz. i liniju Bg-Ns.To daje razloga za optimizam da će se početi sa uređenjem stanica.A pokazalo se (mada sam bio skeptik) da novi direktor železnica mnogo bolje radi posao od bivšeg i određuje prioritete i brzo pokreće realizaciju,sve kredite koji su odobreni a bivši direktor setimo se nije ništa uradio,novi je sve to pokrenuo :kafa:
 
Vrh