JohnnyLee":hzr2877k je napisao(la):
мало сам се играо са БГВ-ом (црткао) па рекох да поделим.
прво, постојеће стање са могућностима проширења у наредне две до три године:
***
а ево како би систем могао да изгледа кроз неких 10так година:
Удружење љубитеља железнице се ове године пријавило за Миксер, и имамо намеру да презентујемо и популаришемо предлоге решења развоја приградских железница Београда и Ниша. Београд представљамо кроз три варијанте, скромну, средњу и амбициозну. Скромн и средњу смо мање-више дефинисали, али око амбициозне имамо неколико идеја за варијанте предлога. Овај твој предлог представља једну од амбициозних варијанти.
Приградске железнице у околини Београда скромна варијанта: Као циљни стандард успоставити такт од 15 минута до Раковице, Крњаче, Батајнице и Роспи ћуприје, 30 минута до Ресника, Остружнице и Панчево Војловице, сваких 60 минута до Лазаревца, Младеновца, Инђије. То је у скромној варијанти, која се пре свега заснива на искоришћењу постојећих пруга и композиција. Предлог линија је:
• Роспи Ћуприја – Батајница са тактом сваких 15 минута,
• Панчево – Ресник са тактом сваких 30 минута, (сваки други воз продужава према Лазаревцу)
• Крњача – Остружница са тактом сваких 30 минута (заједно са претходном линијом формирају такт сваких 15 минута од Раковице до Крњаче)
• Инђија – Младеновац са тактом сваких 60 минута
Неопходно 25 композиција серије 412-416, а пруге којима би се кретали возови су или у релативно добром стању, или је предвиђено да се поправе републичким кредитима у наредних 3-4 године. Предвиђен је низ станица, на које би локалне аутобуске линије сакупљале путнике према централном градском подручју: Лазаревац, Степојевац, Барајево центар, Младеновац, Раља, Рипањ, Ресник, Раковица, Железник, Остружница, Крњача, Роспи Ћуприја, Овча, Панчево главна, Панчево Војловица, Земун, Батајница, Стара Пазова, Инђија.
Приградске железнице у околини Београда средња варијанта: Предложено је да се у средњој варијанти набављају нова возна средства, проширује мрежа, и додају неки нови делови мреже. Конкретно:
• крак пруге према аеродрому,
• продужење пруге до Обреновца, за шта постоје две варијанте, преко Остружнице и преко Сурчина
• продужетак пруге од Роспи ћуприје до Миријева,
• дуплирање колосека од Ресника до Клења
• стављање старог железничког чвора у функцију градског превоза, паралелно са урбаним развојем приобаља Саве и Дунава са десна стране Саве.
• доградња пруге од Крњаче до Борче, за шта није успостављен консензус где би та пруга требало да иде на левој обали Дунава.
• Набавка нових возних средстава, при чему Београд оснива своје предузеће за градско-приградски железнички саобраћај.
• Повећање броја колосека између Новог Београда и Батајнице
За амбициозну варијанту предвиђа се источни крак, као и нови колосеци између Аутокоманде и Новог Београда. Ту сам ја био предложио да из правца истока воз скрене ка Славији, па даље према Савском тргу, и кроз Савски амфитеатар окрене према Старом железничком мосту и изађе на Железничку станицу Нови Београд. И варијанта кроз Прокоп би била прилично скупа, а варијанта преко Славије би могла бити оправдана већим бројем путника, и унутарградским вожњама.