Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

da zahvati zaklopaču pa na grocku. što više naselja to bolje.... zamisli samo koja je to ušteda u svemu, umesto gomile autobusa na potezu 300, pustiš jedan rvr, ljudi se prevezu brže, konfornije, jeftinije, sigurnije,......


ušteda na mnogo nivoa.


šomiju bi svanulo.
 
JohnnyLee":h2qfmfzy je napisao(la):
па пази, ВМЛ и једна Калуђерица су потребне. друго, ту воз може да иде и испод земље док не изађе из Калуђерице. до Болеча може на насипу, па опет кроз тунел. е сад, иза Болеча може да иде на два правца, један је паралелно (тј. испод) Смедеревског пута, или да обиђе Плантаже, захвати малим делом Заклопачу и до Гроцке

Zapravo je najveci problem izaci iz grada, kako progurati taj istocni krak od prokopa do granice urbnizovanog beograda. posle kod MMl i kaludjerice je lakse ima slobodnih povrsina.
 
ауто-путем, брзом траком или плитким ровом (мада сам ја за то да буде брза трака, а станице да буду у питком рову). једини проблем је како спустити од Прокопа до Аутокоманде, јер је велики нагиб. причао је Карло раније, нагиб не сме да буде већи од 20-25%, а овде би, мислим, био већи
 
U principu je oduzimanje dela autoputa, kao sto predlaze @Spatiotecte, logicno i zdravo razmisljanje, u metropoli je zeleznica efikasnija od automobila i zasluzuje da joj se obezbedi prostor, narocito ako zavrsetkom obilaznice bulevar Stefana Prvovencanog prestane da biva saobracajna veza izmedju Berlina i Istanbula.

Ipak u slucaju pravljenja istocnog kraka bg:voza mislim da nije opravdano jer bi se od kacenja zeleznice na autoput kod Autokomande do izlaska kod Laste dobilo samo 3km trase a iziskivalo bi velike radove gradjevinske radove za prilagodjavanje saobracajne mreze.
Nema potrebe ulaziti u to kada imamo prostora i za autoput i za prugu:
sa juzne strane autoputa kroz Dusanovac i duz Marinkove bare postoji prazan pojas sirok 12-15m koji je sasvim dovoljan da se protera pruga.

A na pola Marinkove bare umesto da pratimo autoput i padinu Konjarnika treba nastaviti samo pravo padinom ispod Medaka 2 i Medaka 3 sto nas dovodi na odgovarajucu visinsku kotu za vijadukt preko Laste i autoputa pa tunelom kroz brdo do potoka u Kaludjerici.

Prava linija od Autokomande do Kaludjerice (7,5 km) !

100_istocni-krak-prava-linija.png


Dalje povrsinski kroz potok do zeleznicke zaobilaznice u Lestanima.

Pitanje je da li je opravdano nastavljati trasu dalje preko brdovitog terena samo da bi se zakacile Grocka i okolna naselja, verovatno je lakse npraviti krak sa Vrcinske pruge preko Zaklopace do Grocke.

Smederevu je najbrza veza sa Beogradom preko Dunava, pa banatskom stranom do buduceg mosta Vinca.

U nekoj dalekoj buducnosti mogli bi da imamo 2 linije ka istoku Beograda:
Zajednicki deo Autokomanda-Kaludjerica-Lestane a zatim Lestane-Vinca-Smederevo-Pozarevac i Lestane-Vrcin-(Grocka)

Cak bi bila izvodljiva varijanta da pruga Smederevo-Banat-Vinca prodje tik uz obalu sa stanicom preko puta Grocke i da se sa Grockom veze trajektom.

100_istocni-krak-grocka.png
 
JohnnyLee":2jog1223 je napisao(la):
ауто-путем, брзом траком или плитким ровом (мада сам ја за то да буде брза трака, а станице да буду у питком рову). једини проблем је како спустити од Прокопа до Аутокоманде, јер је велики нагиб. причао је Карло раније, нагиб не сме да буде већи од 20-25%, а овде би, мислим, био већи

Mislis ne sme biti veci od 20- 25 promila? Jer 25 % je malo puno,zar ne?
 
Zidar nas uvek iznenadi nekin radikalnim idejama. Moram da kažem da nijednom nisam razmišljao na obaj način.

Nisam samo siguran da li je ovako jeftinije. Banatska strana često plavi.esto na kom si nacrtao most tu se nalazi ada. Nisam siguran da bi most na tom mestu bio jeftin jer je dunav tu baš širok.

A nisam siguran da bi ova trasa bila dobra alternativa za 302. Dok se ljudi prebace trajektom, pa na stanicu, pa onda da otkruže do leštana sa 302 bi već bili u ustaničkoj.


Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
zidar":1zwh7clx je napisao(la):
Nema potrebe ulaziti u to kada imamo prostora i za autoput i za prugu:
sa juzne strane autoputa kroz Dusanovac i duz Marinkove bare postoji prazan pojas sirok 12-15m koji je sasvim dovoljan da se protera pruga.

Primetio sam i ja taj pojas od 12-15m koji bi bio pogodan da se protera pruga, medjutim meni se cini ta daj prostor nije ravan, vec da se radi o nasipu. Ispravite me ako gresim.

Ali najproblematicniji deo predstavljaju 2 kilometra posle autokomande, tu su kuce odmah uz autoput.
 
JohnnyLee":q78xfzuz je napisao(la):
Somi303":q78xfzuz je napisao(la):
Греота да моје село остане неповезано :)

близу је Врчин, па може директна бус линија до њихове железничке станице :)

Ако ће воћарске платаже (пустиња) добити станицу, што дане и Заклопача?
 
mvbg1":uvtnne3c je napisao(la):
Mislis ne sme biti veci od 20- 25 promila? Jer 25 % je malo puno,zar ne?

промила. моја грешка. ти си стручнији од мене, да ли је тај нагиб велики?

Somi303":uvtnne3c je napisao(la):
Ако ће воћарске платаже (пустиња) добити станицу, што дане и Заклопача?

добиће Заклопача :)
 
Danas cu vam ispricati pricu o tome kako je mladjani BG:voz otisao u velik' grad i postao metro.


Bio jednom jedan voz, odmila su ga zvali bg:voz jer je tutnjao obodom grada Beograda.

Svaki dan vozio je on na svakih 15 minuta ili pola sata od Batajnice do mosta koji su zvali Pancevacki jer je jedino preko njega tada moglo da se ode do Panceva.
Vozio je tako prugom bg:voz u svojim mladim danima, redovno, pouzdano, rutinski i posve jednolicno.

A kao osto dobro znate dosada i mladalacka ludost tesko se mogu trpeti a kamoli pomiriti.

Tako je jedno rano jutro nas BG:voz isao ustaljenom rutom iz Srema ka Beogradu kada ga negde kod Zemuna obuze nepokoriv nemir. Cupkao je prugom pokusavajuci da se smiri ali radoznalost mu nije dala mira, "kako to", pitao se naglas, "kako je moguce da ja svaki dan marljivo vozim putnike do Beograda i nazad a da nikada nisam otisao do centra grada ?"

U daljini se nazirala silueta Beogradskog grebena, tu se negde nalaze cuvene Terazije znao je on, i onda iznenada, kako samo mlado i ludo srce ume, umesto da skrene desno u tunel ka Tosinom bunaru BG :voz nastavi pravo i naglo zaroni u lesni masiv Bezanijske kose.

Ubrzo je izbio na povrsinu pravo na ulicu Pariske Komune i u istom nadahnutom zaletu nastavio svoj pohod zaslepljen jutarnjim suncem. Kada je stigao do Usca bez razmisljanja preskocio je reku i po drugi put toga dana zaronio u zemlju, i posle par stotina metara nasao se tacno ispod Terazijske cesme.

Sada kada je zadihan i srecan stajao ispod centra grada uvideo je da se nesto u njemu promenilo. Toga jutra sisao je sa dobro poznatih sina, po prvi put sam sebi zacrtao novi put i smelo stigao do cilja.

Ne, on vise nije bio mladi Bg:voz, u jednom odlucnom i mahnitom jurisu stasao je u odrasli i zreli metro.


Ova prica se naravno nastavila, mladi metro voz nastavio je svoj put stameno otvarajuci nove pravce.
Sa Terazija je nastavio do Autokomande a odatle cak do daleke Kaludjerice. Potom je spojio Dunavsku i Savsku prugu preko dragih mu Terazija i vezao nove gradske centre na rekama: luku I Savski Amfiteatar. Po stare dane prisetio se svog detinjstva i iz Panceva krenuo dobro poznatim tracnicama preko Pancevackog mosta, tunelima po obodu grada sve do Novog Beograda. A onda, ne zeleci da ikada ponovo udje u onaj tunel kod Tosinog bunara koji je jednog davnog jutra zauvek ostavio iza sebe, ponovo je osetio mladalacki zar i polet i preko Bezanijskih blokova uputio se ka Aerodromu.
Kada je stigao tamo, iako vec sedi starac, pretvorio se u avion, promenio ime u Dzambo Dzet i otisnuo u svet.

Ipak zahvalni Beogradjani ga i dan danas pamte po imenu koje je dugo nosio : Metro.


100_bgvoz-metro.png
 
A da liniju 2 od karaburme produzis do grocke i do smedereva uz dunav i novi kje i obalo utvrdu .Fina prica
 
Eh . . . da na nam nisu podvalili Kineza bez šina, druga bi to priča i slika bila. . .
 
Zidar, aj' da produžiš prugu do Železnika, pa da te Zexland i ja vodimo na piće kad svrneš u Bg? :vops:
 
spatiotecte":yxgrukbj je napisao(la):
zidar":yxgrukbj je napisao(la):
Nema potrebe ulaziti u to kada imamo prostora i za autoput i za prugu:
sa juzne strane autoputa kroz Dusanovac i duz Marinkove bare postoji prazan pojas sirok 12-15m koji je sasvim dovoljan da se protera pruga.

Primetio sam i ja taj pojas od 12-15m koji bi bio pogodan da se protera pruga, medjutim meni se cini ta daj prostor nije ravan, vec da se radi o nasipu. Ispravite me ako gresim.

Ali najproblematicniji deo predstavljaju 2 kilometra posle autokomande, tu su kuce odmah uz autoput.
Испод тог појаса се налази примарни канализациони колектор подземних вода који је уосталом покупио и мокролушку реку. Сећам се пре пар година да су све нелегалне куће изнад њега рушили и да после проширења капацитета више ниједна нелегална кућа на колектору није изграђена.

Све у свему, тешко да пруга може да се протера изнад тога. Чини ми се да на том потезу колектор уопште није на великој дубини као нпр. интерцептор. Када је капацитет прошириван, то је рађено прлитким ископом.
 
Мислим да је боље уместо возова продужити меро линију 1 до Лештана, у неком облику - било као преседање, било као сваки други полазак.
 
Свака част за повећање броја полазака према Шиду. Интересантно причам пре неки дан са неким из Срема који сетно спомиње како је некад постојала добра линија према Бг, ја му кажем да је поново повећан број полазака, он у чуду. Тек кад сам му показао ред вожње на телефону коначно поверова. Још кад је видео колико је воз јефтинији од аутобуса више се изненади. Мислим да би железница требало да поради на промоцији. Због запузтања железнице људи су тотално занемарили исту. Најбоза промоција би била реновирање жел. станица. Многе би и са мањим улагањем пристојно изгледале.
 
Povecanje popularnosti zeleznice treba da pocne sa obnovnom pruga, a zatim kupovinom novih vozila. Ljudi manje koriste zeleznicu zbog toga sto nasi vozovi stalno kasne, previse su stari i spori.
 
Треба и једно и друго. Постоје и релативно солидне пруге на којима ништа не саобраћа - јер нема возова.
 
За локални и регионални саобраћај (тј. за целу СРБ) биће набављене нове гарнитуре... Проблем остаје градски превоз јер за сада нема најаве о набавци возова, а ни о ремонту постојећих. Уколико се у наредном периоду ништа не предузме БГ-воз неће опстати.
 
marrecar":1zxuls05 je napisao(la):
Povecanje popularnosti zeleznice treba da pocne sa obnovnom pruga, a zatim kupovinom novih vozila. Ljudi manje koriste zeleznicu zbog toga sto nasi vozovi stalno kasne, previse su stari i spori.
+1

ali da kažemo, radi istine, da su kašnjenja zaista svedena na minumum, sem povremenih incidenata.
Star voz nije loš veoz po definiciji, ali su kod vozovi neodržavani, prljavi i užasno spori.


Матеја Бељан":1zxuls05 je napisao(la):
За локални и регионални саобраћај (тј. за целу СРБ) биће набављене нове гарнитуре... Проблем остаје градски превоз јер за сада нема најаве о набавци возова, а ни о ремонту постојећих. Уколико се у наредном периоду ништа не предузме БГ-воз неће опстати.
Sve je moguće, naročito ako grad ozbiljnije krene sa metrom, BG:voz je gotov.

U Srbiji ni jedan drugi grad nema "svoj" železnički saobraćaj.
 
Pendolino":323bd013 je napisao(la):
Sve je moguće, naročito ako grad ozbiljnije krene sa metrom, BG:voz je gotov.

Bg voz u ovom ili onom obliku ce uvek postojati. Ako se grad povuce sa ovog projekta (u sta cisto sumnjam) garniture ce se samo reorganizovati na staru proverenu semu,tj Nova Pazova -P.Vojlovica.
 
Хвала Џони :gobb:

Имао бих само 3 напомене:
1) Код Ластине гараже је кота око 120 метара, исто толико у Калуђерици, али је брдо између 220 метара. Потпуни би био промашај градити подземну станицу ВМЛ. Много је боље код Ластине гараже направити ММЛ, и кружним аутобусом кроз ВМЛ довлачити путнике на исту.
2) Иако растојање делује кратко од суседних, стајалиште Аутокоманда је од јако велике важности. То би сисгурно била и једна од најважнијих преседачких станица у систему.
3) Надам се да ми Грочани и Заклопачани неће замерити, али терен према Гроцкој је просто ужасан за вишенаменску железничку пругу, а обим токова путника не правда градњу пруге само због превоза путника. Уколико буду постојали планови за велика приградска насеља на потезу Болеч-Гроцка, можда ће то бити и оправдано. Главну пругу би од Лештана требало усмерити на Винчански мост.

Сам правац пруге преко Врчина и Мале Иванче за Пожаревац је осмишљен и из војностратешких разлога, и због питања скупих мостова преко Дунава, непосредно након Првог светског рата. Вуча теретних возова је ту доста нерационална због великог успона код Липа и Мале Иванче. Са Винчанским мостом и још једним преко Смедерева се може постићи много рационалнија вуча (тежи возови са истом локомотивом, мања потрошња енергије), а истовремено пројектујемо нову трасу, коју можемо користити за 160км/с и више за експресне возове. Наравно, са нове пруге се може усмерити и један колосек за Врчин, а преко Винчанског моста нам долазе возови из Румуније, Вршца, Зрењанина, Кикинде.
 
Upotrebljivost zelelznice nije u direktnoj korelaciji sa staroscu vozova. Vozio sam se redovno divnim vozom iz Romily za Manchester starim 50 ili 70 godina. Svaki kupe je imao svoj izlaz na platformu. Voz je bio pun i odrzavan. Nije imao nista novo ugradjeno, ali je sve bilo cisto ofarbano i radilo je. Vidi se da neko brine kao o svome. Znaci voz je bio pun ne samo u spicu.
Vaznije je od novih vozova da oni budu povezani sa drugim prevozom i da imaju stanice na pravom mestu.
Takodje da imaju siguran parking, spremiste za bicikle, uredjene i bezbedne prilaze, i neke sadrzaje na stanicama.
I najvaznije da imaju siguran red voznje, jer se ljudi oslanjaju na prevoz dugorocno, da bi dosli do posla pre svega.
Kao i da odnos cene karte/ vremena putovanja/ konfora bude na strani voza.
Znaci vise je do cetke i metle i upravljanja nego do miliona i milijardi dolara.
Nije mi jasno kako su za vremena Slobe vozovi isli za Krnjacu i dalje a danas ne mogu. Broj koloseka se nije promenio.
Kada vidite stanice ispod Pancevackog mosta bice vam jasno zasto vozovi kod nas nemaju sanse.
 
Vrh