Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

па добро. није фрка и да остане неелектрифицирано. GTW се прави и као ЕМВ и као ДМВ. два дводелна су сасвим довољна за почетно опслуживање тог правца
 
Mozete li mi sabrati koliko bi ukupno to bilo potrebno garnitura u Bg cvoru za jedno normalno funkcionisanje.
Zivo me interesuje koja je to cifra.
 
mvbg1":e9rmnrtb je napisao(la):
Mozete li mi sabrati koliko bi ukupno to bilo potrebno garnitura u Bg cvoru za jedno normalno funkcionisanje.
Zivo me interesuje koja je to cifra.
Предпоставимо да су пруге у пројектованом стању, односно за брзине 80-120км/с. Даље, предпоставимо да је Крњача-Батајница једина линија, која саобраћа између Прокопа и Карађорђевог парка. Линије следеће:
1) Крњача-Батајница сваких 15 минута-7 гарнитура.
2) Панчево Војловица - Раковица сваких 60 минута (свака 2 сата за Лазаревац, сваких 2 сата за Умчаре) 5 гарнитура
3) Инђија-Рипањ сваких 60 минута (свака 2 сата за Младеновац) 4 гарнитуре.
+2 у резерви

Дакле, само постојеће електрификоване пруге, које се користе за путнички саобраћај, које су у приградској зони и које су до сада имале линије Беовоза 18 гарнитура. То је систем да "свако добије неки минимум минимума. Ред величина улагања је пар десетина милиона евра.

У некој даљој перспективи, уколико би се активирао стари чвор, правац према Железнику и ко зна шта још, био би потребан више него двоструко већи број гарнитура. Ако стварно идемо у овом правцу, за период 2016-2020 би морали планирати куповину 40-60 гарнитура укупне вредности 200-300 милиона евра (може и у два контигента), а да уложимо 150-300 милиона у инфраструктуру. Ово је огроман новац, као и за изградњу метро-а, али велики град не може живети без великих пројеката. Наравно, ово је амбициозни сценарио. Можемо правити и скромније, али се не можемо довека шлеповати на гарнитуре које су купили наши ђедови :grand:
Као и за метро, велика улагања не значе неисплативост.

Да се вратимо на покренуто питање студије унапређења јавног превоза. Ово је сјајна прилика да процес учинимо транспарентним, и гракћемо на сав глас по питању наших идеја. Са обзиром да 99% да ће овај посао добити Саобраћајни факултет, мање-више знамо пред којим вратима да правимо сачекушу :mrgreen: Предлажем састанак у Београду крајем месеца, где би сакупили све предлоге, укључујући и 309 Калуђерица-Вук и ко зна шта све не. На састанку морамо скупити и обрадити сву грађу, а на крају, организовати сакупљање подписа и наступ у јавности.
 
Ovde možete pogledati info o radovima na Citybanen u Stokholmu i velikim radovima na proširenju gradske železnice ,ogromna uložena sredstva,veoma slično BG Čvoru..onoga šta su neki pre hteli da zatrpaju..a mi već izgradili,bilo bi lepo da ovo pogledaju i gradske vlasti i novi dir.železnica :kafa:
http://youtu.be/rai8R8Even8
citybanan01_zps0a366675.jpg
Građani Stokholma stoje u redu da posete radove na proširenju gradske železnice,praksa koju bi i mi trebalo da primenimo ,recimo na prokopu..
citybanan07_zps5736c985.jpg
Čak su dobili doručak u tunelu.. :p
citybanan11_zps2b97c0fb.jpg
 
Pod hitno izgraditi spoj od Jakova ka Ostružnici i uvesti liniju Gl. železnička st. - Železnik - Ostružnica - Jakovo (silosi). To je neka jednostavnija, za početak, ideja. Kasnije bi se krak prema Jakovu elektrificirao.
Druga, jeftinija ideja bi bila uvesti sa el. garniturama liniju Gl. ž.st. - Železnik - Ostružnica - Surćin - Dobanovci i još jednu Dizel LRT liniju Jakovo - Surčin SRC - Surčin - Dobanovci - Batajnica. Tu je zapravo mesto LRT-u. Presedanje za grad bi se vršilo na unapređenoj surčinskoj stanici. Ta stanica je danas samo za teretni saobraćaj.
Eto, jedna ideja, ukratko i na brzinu.
 
Još jedna vest koja se tiče razvoja mogućeg BGVoza
24km za 318m eur,uključujući vozove!Vau!

Hoek van Holland railway to be converted to metro

07 January 2013

NETHERLANDS: Proposals to converted the 24 km railway between Schiedam Centrum and Hoek van Holland for metro operation were approved by Stadsregio Rotterdam and the municipalities of Maassluis, Vlaardingen, Schiedam and Rotterdam on December 17.

The cost is put at €318m, including the purchase of 18 additional Bombardier Swift three-section trainsets. Subject to funding being confirmed this year, completion is planned for 2017.

The line would be operated as an extension of the existing RandstadRail Line B, which currently runs from Nesselande through central Rotterdam to Schiedam Centrum. All stations would be modernised, and a new station is to be built at Maassluis Steendijkpolder between Maassluis West and Hoek van Holland Haven. The line would also be extended 1·2 km to serve the beach at Hoek van Holland.

Existing electrification equipment would be retained, but the voltage changed from 1·5 kV DC to 750 V DC.

The local authorities expect that more frequent services and better links to the city centre and major traffic generators will increase daily ridership to 18 000 from 13 000 on the current NS rail service.

There would be provision for the continued operation of freight trains between Schiedam, Maassluis and Vlaardingen outside the peak hours.
RTEmagicC_nl-rotterdam-hoekvanholland-line-map.jpg.jpg

railwaybulletin.com
 
Siniša":2xuc83yu je napisao(la):
Pod hitno izgraditi spoj od Jakova ka Ostružnici i uvesti liniju Gl. železnička st. - Železnik - Ostružnica - Jakovo (silosi). To je neka jednostavnija, za početak, ideja. Kasnije bi se krak prema Jakovu elektrificirao.
Druga, jeftinija ideja bi bila uvesti sa el. garniturama liniju Gl. ž.st. - Železnik - Ostružnica - Surćin - Dobanovci i još jednu Dizel LRT liniju Jakovo - Surčin SRC - Surčin - Dobanovci - Batajnica. Tu je zapravo mesto LRT-u. Presedanje za grad bi se vršilo na unapređenoj surčinskoj stanici. Ta stanica je danas samo za teretni saobraćaj.
Eto, jedna ideja, ukratko i na brzinu.


Одлично :kk:
Само да приметим неколико ствари: пруга Јаково - Бољевци практично не постоји, шине су углавном покрадене. То значи да је треба обновити, а самим тим треба одмах урадити и електрификацију, све до Сурчина.
Воз из Железника и Раковице може комотно и у Дедињски тунел, а може и до штајге, као "601". Ипак, предлажем ово прво, и то не за Прокоп, него ка Панчевачком мосту. Тиме добијамо јачи, скоро па метро такт између станица К. парк, В. споменик и П. мост, и једну веома занимљиву (при)градску линију са десет стајалишта:
Сурчин - Јаково - Бољевци - Остружница - Железник - Макиш - Раковица - Карађорђев парк - Вуков споменик - Панчевачки мост.
А није лоше ни:
Сурчин - Јаково - Бољевци, Остружница - Железник - Макиш - Раковица - Топчидер - Сајам - Стара станица (- Савска обала - Бетон хала)
 
а пази ову у догледно време:
Раковица-Прокоп-НБГ-Тошин бунар-Земун-Аеродром-Сурчин-Јаково-Бољевци-Обреновац
 
Четвртак, 17. jануар 2013.

Изградња инфраструктуре за „Прокоп”

Разлог што железничка станица Београд–Центар, познатија као Прокоп, још није завршена пре свега је недостатак средстава којe је република протеклих година додељивала „Железницама Србије” за овај пројект, саопштено је из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

Када је својевремено, крајем деведесетих година прошлог века, Скупштина града Београда доделила земљиште Железничком транспортном предузећу „Београд”, обавеза тог предузећа била је „да изведе све саобраћајне површине са пратећим објектима инфраструктуре неопходним за функиционисање железничког чвора”.

Према анализи Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, само за изградњу приступних саобраћајница са ауто-пута и из Булевара кнеза Александра Карађорђевића згради железничке станице Прокоп потребно је уложити 23,4 милиона евра. Из тог разлога у овом тренутку локација је потпуно неприступачна и велика улагања у инфраструктуру потребна су само да би се Прокопу могло прићи путничким возилима или градским превозом.

Према плановима ЈП „Железнице Србије”, само за напајање електромреже за погон електровозова на овој градској деоници потребно је изградити још једну трафо-станицу.

Према градској одлуци, цена накнаде за уређивање на локацији Прокоп на данашњи дан је 45.994 динара по квадратном метру нето површине објекта. У жељи да стимулише инвестиције, град Београд је омогућио да се, уколико се накнада за уређивање грађевинског земљишта из које се финасира изградња недостајуће инфраструктуре плати одједном, добије попуст од чак 50 одсто, тако да би вредност накнаде за уређивање за комерцијалне објекте бруто површине од око 120.000 квадратних метара била око 22,5 милиона евра, саопштено је из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

Извор: БеоИНФО
Линк: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1538404
 
Ја бих ово прочитао мало другачије: уређење приступа тој грдосији је прескупо, размислите о Новом Београду

Ових 25 милиона може добро да Прокоп буде корисна техничка станица.
 
Ne dolazi u obzir! zar milijarda dolara uložena u kompleks da se baci zbog 25 mil??? :shok: :
 
Матеја Бељан":1dc3ew95 je napisao(la):
Ја бих ово прочитао мало другачије: уређење приступа тој грдосији је прескупо, размислите о Новом Београду

Ових 25 милиона може добро да Прокоп буде корисна техничка станица.

U Prokop je ulozeno mnogo, tako da je ovih 25mil e kap u moru. Sa druge straane potrebno je isto uloziti min 25mil e u zel.st Novi Beograd da bi bila bleda senka Prokopa.

Ako su i mislili ovako kako ti kazes, mozda im treba drugacije preformulisati. "Potrebno je 25mil e. za ubrzavanje radova na Prokopu!" Mozda bi ovako imalo efekat. :roll:

Pored svega, naravno da mora da se plati Gradu takse za zemljiste, po regularnim cenama, zasto da bude povlascenih?
 
Zar te takse vec jednom nisu placene to se valjda placa na pocetku a ovo se gradi kao skadar na bojani,Uostalom mislim da je iznos previsok na osnovu kojih parmetara se isti odredjuje
 
Zar nije Mrka "LACOSTE" obecao nastavak radova na Prokopu za pocetak januara? :?
 
direktor":16mcgim3 je napisao(la):
Zar te takse vec jednom nisu placene to se valjda placa na pocetku a ovo se gradi kao skadar na bojani,Uostalom mislim da je iznos previsok na osnovu kojih parmetara se isti odredjuje


Кад су могли да плате? Кад је то почела да се гради зграда на бетонској плочи? Је л` и теби баш много смета што ће Београд да добије паре? Зашто мислиш да је "износ превелик"? Кол`ко би ти разрез`о?
 
БЕОГРАД, 18. јануара (Танјуг) - Радови на изградњи главне железничке станице Прокоп у Београду биће настављени у марту, а градња приступних саобраћајница биће понуђена инвеститорима, међу којима је и кинеска компанија "Путеви и мостови" која гради мост између Земуна и Борче, саопштило је данас Министарство саобраћаја.

То је договорено на састанку министра саобраћаја Милутина Мркоњића, министра грађевине Велимира Илића и градоначелника Београда Драгана Ђиласа, на којем је било речи о интензивирању капиталних инвестиција у главном граду.

Кад је реч о активирању недавно добијеног кувајтског кредита у висини од 25 милиона долара за наставак радова на једном од најважнијих београдских инфраструктуралних пројеката - завршетку железничке станице Прокоп договорено је да у марту почну радови у већем обиму, с обзиром на то да су обезбеђена средства довољна да се овај вишедеценијски посао коначно заврши и стави у функцију.

Део посла везаног за Прокоп, који захтева изградњу приступних саобраћајница, за шта је неопходно обезбедити додатну суму од 25 милиона долара, понудиће се потенцијалним инвеститорима, који би пронашли интерес да пласирају поменута средства.

"Један од таквих могао би да буде и кинеска грађевинска компанија Путеви и мостови која је ангажована на изградњи моста између Борче и Земуна, а која је својим досадашњим радом показала висок ниво квалитета и жељу да и даље буде ангажована на српском грађевинском простору", наводи се у саопштењу.

Разматрана су питања у вези са изградњом моста између Земуна и Борче и усаглашавању ставова око генералног урбанистичког плана у Београду како би се убрзале процедуре за добијање неопходних дозвола за изградњу интермодалног терминала у Батајници.

Такође, на дневном реду састанка у Министарству саобраћаја било је речи и о усаглашавању ставова два ресорна министарства и градских структура око генералног урбанистичког плана Београда (ГУП).

Изградња моста, који ће спојити две обале Дунава, између Борче и Земуна, у великој мери ће преусмерити транспортни саобраћај ван градских зона, а истовремено и побољшати саобраћајни 'крвоток', констатовали су учесници састанка.

Изградња тог моста се веома добро одвија и по планираној динамици. Договорено је да Министарство саобраћаја формира радну групу која ће кординисати све активности везане за завршетак ове капиталне инвестиције, наведено је у саопштењу.




Недовољно јасно саопштење, зашто ли ме то не чуди. Надвожњак ће бити "понуђен инвеститорима..." Свашта.
Иначе, нервира ме и најава градње луке код Батајнице - опет правимо луку узводно од Панчевачког моста, који омета пловидбу, посебно већих речно-морских бродова. Али, то је друга тема.
 
A za plocu nije trebalo da se plati ili taj nastavak gradnje na ploci nema veze sa vec nezavrsenom plocom .Nesmeta mi sto ce beograd da dobije pare vec nacin na koji se ta suma izracunava odokativno prijateljiski da li je grad platio isto sam sebi za objekte koje je sam zidao .
 
Nemam ništa protiv što je BG voz postao jedan dosadan, tih i nenametljiv, ali zato pouzdan i iznad svega redovit vid gradskog prevoza na koji su se građani baš navikli. Organizacija saobraćaja je dobra i sve funkcioniše onako kao treba.
Ono što se meni ne dopada je što za ovu godinu u budžetu grada nije predviđen ni jedan jedini dinar za gradsku železnicu. Jedino što bi trebalo da se radi je stajalište Kamendin što je ugovoreno još prošle godine. Ako u rebalansu budžeta grada, polovinom godine, određena sredstva ne budu usmerena na projekat BG voz, onda je pitanje kada će krenuti linija Prokop - Resnik jer neće biti remontovano 5 garnitura namenjenih za tu liniju ( za takt od 15 minuta dovoljno je 4 garniture plus jedna u vrućoj rezervi ). Dobra stvar je što će polovinom godine početi remont pruge od Beograda do Resnika čije finansiranje je, između ostalog, ŽS dogovorila sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, tako da će pruga biti osposobljena za normalan saobraćaj. Preostaje samo da se izremontuju vozna sredstva...
U suštini promenom vlasti u Srbiji došlo je novo rukovodstvo i na železnicu pa ćemo videti kakav će odnos imati prema BG vozu. Ja mislim da se neće menjati ništa i stvarno bi bila ludost da se zbog političkih igrarija sruši ovakav jedan projekat.
 
Rile nemoj zaboraviti i one dve garniture koje ce biti potrebne za produzetak linije ka Ovci. Mene samo interesuje gde ce oni naci garniture za remont. Osim ako hoce da vaskrsnu one kosture sa groblja tamo dole kod nas. A i za to je pitanje u kakvom su stanju posle visegodinjeg propadanja.
 
mvbg1":13lp9yd3 je napisao(la):
Rile nemoj zaboraviti i one dve garniture koje ce biti potrebne za produzetak linije ka Ovci. Mene samo interesuje gde ce oni naci garniture za remont. Osim ako hoce da vaskrsnu one kosture sa groblja tamo dole kod nas. A i za to je pitanje u kakvom su stanju posle visegodinjeg propadanja.
Železnice su potpisale ugovor sa EBRD za kupovinu 16 EMG i ta javna nabavka je u završnoj fazi izbora ponuđača. Grad je imao u planu da kupi 10-13 (zavisi od cene) EMG ali će to zavisiti od raspoloživih sredstava- To su informacije koje ja imam. A i ostaće od RVR nešto, na primer 092-097, 099-100 i 063-064 kada uskoro istrče kilometre.
 
Zar nije bilo u planu prvo 25 sad 20 na kraju 16 sa Stedlerom ako se nwevaram ali mi nismo pametni kao bjelorusi koji su napravili fantastican dil sa stedlerom
 
Novosti 01.02.2013.
BG VOZ JE DOBAR, AL' NEDOSTAJU VAGONI
* PREMA budžetu ove godine nećete ulagati u infrastrukturu gradske železnice. Da li se ona pokazala kao neisplativa i da li se odustalo od uvođenja novih linija za Rakovicu i Resnik?
- Bg-voz se pokazao kao brz, efikasan i masovni prevoz. Sa 32.000 putovanja dnevno on je i finansijski konkurentan ostalim vidovima prevoza. Da bi se krenulo u projekat linije Resnik - Beograd centar, neophodno je da "Železnica" investira u remontovanje pet vozova.
 
Vrh