mvbg1":e9rmnrtb je napisao(la):
Mozete li mi sabrati koliko bi ukupno to bilo potrebno garnitura u Bg cvoru za jedno normalno funkcionisanje.
Zivo me interesuje koja je to cifra.
Предпоставимо да су пруге у пројектованом стању, односно за брзине 80-120км/с. Даље, предпоставимо да је Крњача-Батајница једина линија, која саобраћа између Прокопа и Карађорђевог парка. Линије следеће:
1) Крњача-Батајница сваких 15 минута-7 гарнитура.
2) Панчево Војловица - Раковица сваких 60 минута (свака 2 сата за Лазаревац, сваких 2 сата за Умчаре) 5 гарнитура
3) Инђија-Рипањ сваких 60 минута (свака 2 сата за Младеновац) 4 гарнитуре.
+2 у резерви
Дакле, само постојеће електрификоване пруге, које се користе за путнички саобраћај, које су у приградској зони и које су до сада имале линије Беовоза 18 гарнитура. То је систем да "свако добије неки минимум минимума. Ред величина улагања је пар десетина милиона евра.
У некој даљој перспективи, уколико би се активирао стари чвор, правац према Железнику и ко зна шта још, био би потребан више него двоструко већи број гарнитура. Ако стварно идемо у овом правцу, за период 2016-2020 би морали планирати куповину 40-60 гарнитура укупне вредности 200-300 милиона евра (може и у два контигента), а да уложимо 150-300 милиона у инфраструктуру. Ово је огроман новац, као и за изградњу метро-а, али велики град не може живети без великих пројеката. Наравно, ово је амбициозни сценарио. Можемо правити и скромније, али се не можемо довека шлеповати на гарнитуре које су купили наши ђедови
Као и за метро, велика улагања не значе неисплативост.
Да се вратимо на покренуто питање
студије унапређења јавног превоза. Ово је сјајна прилика да процес учинимо транспарентним, и гракћемо на сав глас по питању наших идеја. Са обзиром да 99% да ће овај посао добити Саобраћајни факултет, мање-више знамо пред којим вратима да правимо сачекушу :mrgreen:
Предлажем састанак у Београду крајем месеца, где би сакупили све предлоге, укључујући и 309 Калуђерица-Вук и ко зна шта све не. На састанку морамо скупити и обрадити сву грађу, а на крају, организовати сакупљање подписа и наступ у јавности.