Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Slazem se da su rumuni od krsa napravili ludilo od voza ali zato 2.2 miliona evra modernizacije naspram 400 000 evra koliko su dali nasi za renovaciju RVR-a ne mogu da se uporede!
Koliko para toliko i muzike. ;)
 
Pre neki dan iz Šinvoza je vraćena garnitura 019-020 koja je remontovana za potrebe Beovoz i ŽS. Time se brojno stanje RVR garnitura koje su u saobraćaju popelo na 19, taćnije 9 gradskih i 10 ostalih. Sa remonta iz Želvoza vratiće se uskoro još dve garniture za potrebe ŽS i kada se uzmu u obzir one dve koje će se remontovati za potrebe gradske železnice, u saobraćaju ćemo imati 23 RVR garniture što nismo imali u poslednjih 20 godina.
I moram priznati da su u Šinvozu od uboge kršine za svega 425 000 evra, ipak, napravili nešto

019-020 pre remonta
019.jpg


412 019-020 posle remonta
06062012-019-020-a.jpg
 
Super vesti!A koliko jos RVR se moze remontovati i gde su rasporedjeni ti RVR-ovi koji nisu u na bg vozu i beovozu?
 
@Rile

Zbog cega se uopste ne odrzava higijena BG vozova? Svaki dan se vozim istim, i neverovatno koliko svaki WC vonja.
 
У БГвозу и не треба тоалет, тоалет треба да постоји на станицама
 
kingmanowar":1cc4z3a1 je napisao(la):
@Rile

Zbog cega se uopste ne odrzava higijena BG vozova? Svaki dan se vozim istim, i neverovatno koliko svaki WC vonja.

Verovatno zato što ne znaju šta će od para koje im plaćaš da bi se vozio istim...
 
orion":30f9pkmu je napisao(la):
У БГвозу и не треба тоалет, тоалет треба да постоји на станицама

Da, nije potreban, ali ga ljudi ocigledno koriste. Vrhunac je bio pre nedelju dana kada ulazim u voz i vidim mokar pod, a ono iz WC-a preliva. E sad, da samo WC vonja pa da prodjes pored i sednes u kupe, al sto se oseca i pored zatvorenih vrata. Najbolje bi bilo da ga ociste i zakljucaju.

Da ne pricam kako na vozovima ne postoji sanitarni odvod, nego sve to direktno ide na sine i pragove.
 
kingmanowar":2v4lm8gc je napisao(la):
@Rile

Zbog cega se uopste ne odrzava higijena BG vozova? Svaki dan se vozim istim, i neverovatno koliko svaki WC vonja.
Prošle nedelje radnici Nege kola organizovali su jednodnevni štrajk i pored zahteva da im se isplati zaostala zarada postojao je i zahtev da im se obezbede hemijska sredstva koja su im neophodna za održavanje higijene u vozovima. Sanitarni čvorovi bukvalno su prani samo vodom i otuda taj smrad. Taj problem je sada delimično rešen ali bez obzira na sve toalete u vozovima gradske železnice jednostavno treba zaključati kako bi se predupredili putnici koji dobiju strašnu inspiraciju kada uđu u voz.
 
Rile wrote :
,,. . . u saobraćaju ćemo imati 23 RVR garniture što nismo imali u poslednjih 20 godina. . . ,,

+ 1 :)

preurediti WC u prvom i poslednjem delu BG voza u mesta namenjena za biciklove :)
 
Imam ideju, neka se u wc postavi validator, i da se sa Bus Plus kartice skine 20 dinara za korišćenje :))))))))))
 
@nombre: izmedju rumunske praxe i novih vozova, biram nove vozove. Naplatiće njima ovaj voz u eksploataciji dug taman onoliko kolika je razlika između cene novog i ovog.

Naš remont ima smisla jer se postojeće garniture dovode u ispravno stanje i obavljaju svoju funkciju bez većih problema. Ukoliko bi se nabavljali polovni vozovi, dolazio bi u obzir samo RVR, sa kojim naši radnici imaju iskustvo da ga sklope i rasklope i s povezom na očima. Nabavka novih vozova dolazi u obzir kada se malo po malo obnovi kompletna infrastruktura, stanice i stajališta, kada se promeni sistem upravljanja... Novi voz će biti šlag na torti u sistedmu u kome bi sve trebalo da funkcioniše. Za sad smo daleko od toga.
 
Треба бити реалан. :/ РВР, 412/416 још када је купљен је по техничким решењима заостајао за возовима који су се тада производили. Купљен је зато што је био изузетно јефтин, и зато што смо некако морали компензовати Совјетски дуг Југославији.

Међутим, уколико сагледамо садашње ограничене могућности инвестирања, нећемо бити у могућности да купујемо нове возове у дужем временском периоду. :( То важи уколико се крене са реализацијом пројекта Метро Београд. Уколико се одустане од истог, можемо озбиљно инвестирати у приградску железницу, и повећање капацитета инфраструктуре, и набавку нових возова.

Оно што би за сада било реално и достижно би била реинкарнација кршева у Земуну, по цени око 2 милиона евра по комаду. Проблем је у томе да уколико се не набави минимално 20 нових гарнитура, одржавање ће бити скупо, и са великим проблемима. А препоручљиво је да поруџбина буде преко 30 гарнитура, јер што већа поруџбина повољнија и набавка и одржавање. Цена такве поруџбине би била 100 милиона евра, и више. Насупрот томе, било би довољно укупно око 20 гарнитура да имамо релативно солидне приградске железнице, све заједно са Инђијом и Панчевом.

Постоји још једно решење, а то је реконструкција вагона са гробаља (који су у стању да буду реконструисани) за потребе приградског и регионалног саобраћаја, те вагони са управљачницама за гурај-вуци (push-pull) возове. Ово би било за линије ка Ваљеву, Новом Саду, Пожаревцу, Великој Плани, које би обухватиле и Младеновац, Лазаревац и остала насеља у Београдском округу. Цена реконструкције једног вагона би била око 350.000 евра, управљачница би коштала приближно исто толико, модернизација локомотиве, какву је радио Кончар, би коштала око 1.000.000 евра. Цела шестоделна композиција би коштала, дакле 3.450.000 евра и служила би наредних 20 година. Ово важи и за "Интерсити" возове. У цену су, наравно, урачунати дигитални дисплеји, вакуум тоалети, климатизација. Нови моторни воз за исту функцију би коштао око троструко више.

У Белгији:
100425-36.jpg

Постоје и двоспратна решења:
090306-61.jpg

111127-01.jpg


Данска:
dsb3.jpg


Аустрија:
80_33_901_Zentralfriedhof_01_05_2005.jpg

pic28.jpg

060710-14.jpg

IC518_110614.jpg


Преузето са сајта:
http://www.railfaneurope.net
 
Rile":1e4hpp4g je napisao(la):
Pre neki dan iz Šinvoza je vraćena garnitura 019-020 koja je remontovana za potrebe Beovoz i ŽS. Time se brojno stanje RVR garnitura koje su u saobraćaju popelo na 19, taćnije 9 gradskih i 10 ostalih. Sa remonta iz Želvoza vratiće se uskoro još dve garniture za potrebe ŽS i kada se uzmu u obzir one dve koje će se remontovati za potrebe gradske železnice, u saobraćaju ćemo imati 23 RVR garniture što nismo imali u poslednjih 20 godina.
I moram priznati da su u Šinvozu od uboge kršine za svega 425 000 evra, ipak, napravili nešto

019-020 pre remonta
019.jpg


412 019-020 posle remonta
06062012-019-020-a.jpg

Otvara se kladionica:

Koliko vremena ce novoremontovana garnitura izdrzati bez dodira mladih urbanih umetnika?
 
Ne, to nije WIN, to je LOSS. :(

Uzgred, ne mislim da je dobra ideja zatvarati WC u BG:vozovima. Ipak se tu ljudi voze po 30 minuta. Jeste "muka" oprati ga jednom ili dvaput dnevno, ali 1) sve je to mnogo bolje nego da se jedan pijan pomokri po vagonu, sto uopste ne bi trebalo dugo cekati, i 2) sve sto cini voznju gradskom zeleznicom prijatnijom i privlacnijom od autobusa ili automobila ce organizovanom prevozu koji ne gusi gradske putne koridore dati prednost kada potencijalni putnici biraju voz ili autobus/automobil.
 
Somi303. . . .
dobra šala :lool:

al ipak treba da vodiš računa i o ljudima sa slabim srcem jer dok uporede sličice . . . .
 
Djordje":3l0n0bsh je napisao(la):
Ne, to nije WIN, to je LOSS. :(

Uzgred, ne mislim da je dobra ideja zatvarati WC u BG:vozovima. Ipak se tu ljudi voze po 30 minuta. Jeste "muka" oprati ga jednom ili dvaput dnevno, ali 1) sve je to mnogo bolje nego da se jedan pijan pomokri po vagonu, sto uopste ne bi trebalo dugo cekati, i 2) sve sto cini voznju gradskom zeleznicom prijatnijom i privlacnijom od autobusa ili automobila ce organizovanom prevozu koji ne gusi gradske putne koridore dati prednost kada potencijalni putnici biraju voz ili autobus/automobil.

Ipak mislim da WC treba zaključati. Ljudi se voze i u gradskim autobusima i po 50 minuta i više pa im ne treba toalet. Ako će putnici da koriste gradsku železnicu samo zbog WC-a onda ona i ne treba da postoji. Za ono pod 1) delom si u pravu, pre izvesnog vremena, u večernim satima, neki id*** se vrlo obilno, kao konj, istovario na stepeništu kod onih širokih vrata i u Zemunu garnitura je izbačena iz saobraćaja a pokrenuta je rezerva. Ali to nema nikakve veze sa toaletima koji su, uzgred, bili u funkciji, nego sa kućnim vaspitanjem pojedinaca i njihovim odnosom prema imovini i okolini.
Inače, dva puta dnevno peru se samo tri garniture koje su na špicevima zato što dva puta u toku dana ulaze u depo. Ostale garniture peru se jednom kada završe vožnju uveče i uđu u depo.

boca-ica":3l0n0bsh je napisao(la):
preurediti WC u prvom i poslednjem delu BG voza u mesta namenjena za biciklove default/smile
Ova ideja mi se jako dopada :)
 
Hvala Rile
lepše i mašinovođi , putnicima i bicklistima
a u špicevima korisno povecanje kapaciteta za stajanje :)
 
А што се не уграде камере? Сигурно ће се сад јавити неко ко то не жели јер крши "приватност" и тако то, али тиме би се спречило уништавање возова и олакшавање у истим :rolleyes:
 
Vrh