Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ko bi se ljutio zbog fotografija DARE nevidim problem u dobroj fotografiji a sta je dobro za forum tu je moderator da odluci :)
 
Rile":ksdpggkv je napisao(la):
Pre neko jutro pokvarila se stanična postavnica stanice Novi Beograd, signali neupotrebljivi, uveden stanični razmak do Zemuna, brzina zbog toga smanjena na 30 km/h a vozova '' milion''. Vozno vreme između Zemuna i Novog Beograda, u takvim uslovima, povećava se na 17 minuta tako da praktično samo BG voz i može da saobraća jer ima rang ispred svih vozova. Zato je i IC 315 iz Beča stajao i čekao da se otkloni kvar jer nije bilo intervala da prođe.

Ovakve situacije nam govore da bi uvođenje novih polazaka, skraćivanje intervala na manje od 15 minuta i ubacivanje još nekih vozova u saobraćaj, bilo neozbiljno bez kompletnog remonta signalno - sigurnosnih uređaja i pružnih postrojenja i podizanja njihovog održavanja na viši nivo. U suprotnom , u slučaju najmanjeg kvara, imali bismo kolaps saobraćaja.
Последице су се могле ублажити и на други начин, машиновођа иде нормалном брзином, и отпрема се уз налог да заустави воз на позицији улазног сигнала. На улазном сигналу маневарски радник даје улазак. Потпуно безбедно. Сада ме мрзи да претурам по сигналном правилнику. Иначе, сами правилници се мењају када умре онај који их је написао. Много тога на железницама не функционише оптимално, јер су правилнике писали правници на основу неких својих закључака о железничким незгодама, без тражења оптималних решења.
 
To je suprotno propisima, signalnom i saobraćajnom pravilniku. U njima jasno piše da se na prugama sa APB-om, u slučaju kvara i neupotrebljivosti signala, brzina voza smanjuje na Vmax 30km/h i tu nema mesta za bilo kakve kalkulacije. Ovi pravilnici su abeceda železničkog saobraćaja i bez obzira na to što nisu skoro menjani mi ih, jednostavno, moramo poštovati. Kada se pokvari stanična postavnica tada, uglavnom, i skretnice ne rade pa se moraju ručno prekretati ( kurblati ) i to iziskuje mnogo vremena.
Automatski pružni blok ( APB ) na pruzi između Novog Beograda i Batajnice pušten je u funkciju pre 30 i više godina i nikada do sada nije generalno remontovan. Sve što je rađeno bila je najobičnija krpačina i zato danas, tako često, imamo kvarove i na pruzi i na putnim prelazima. Iz ovakvog sistema osiguranja već sada izvlačimo maksimum i opet ponavljam, za neko povećanje obima saobraćaja neophodno je generalno sređivanje sistema, uz obaveznu ugradnju grejača skretnica i da održavanje svega toga bude na jednom višem nivou.
 
По истом правилнику је могуће и каравански отпремати возове брзином од 30км/с. На датој деоници пруге не постоји ни један путни прелаз, због кога би се воз морао зауставити. Чак и ако у правилнику или самој организацији рада не постоје услови да се у таквој ситуацији пропушта 3-4, а не макар 8 возова на сат (на овој прузи), то је домаћи задатак за све који се баве железницом.

Такође је могуће купловати по два воза и превући их тако на тој деоници пруге, а раскупловати их на Новом Београду. Један од најтежих корака према иоле нормалним железницама ће бити рашчишћавање са предрасудама да се свет не окреће око железнице. Да железница постоји због људи (грађана, привредника, државе), а не људи због железнице.
 
Karlo
ne znam šta znači karavanski otprmiti vozove, ali kada dođe do kvara APB onda se između dve stanice uvodi stanični razmak a u takvom načinu regulisanja saobraćaja između dve stanice na jednom koloseku može se istovremeno naći samo jedan voz bez obzira na brzinu . Nadam se da sam jasan, a inače to su odredbe saobraćajnog pravilnika 2...
Spregu dve garniture radili smo kada je rađen remont pruge od Novog Beograda do Batajnice i to je samo improvizacija u datom trenutku a nikako rešenje problema. Za jedan ozbiljan sistem kao što je BG voz, koji ima tendenciju širenja, potrebno je stvoriti sve uslove za to a jedan od uslova je i APB.
Evo čim padne veća kiša vlaga se, zbog stare i ispucale izolacije , uvuče u kablove i pravi nam probleme sa signalima.
 
Rile & Karlo
Milina je čitati vaše stručne postove :kk: :)
ali meni kao laiku izgleda da nam BGvoz uskoro kakvo je stanje
ne samo da se nece poboljšati nego će i prestati dar radi :(
 
boca-ica":pvxmzhbj je napisao(la):
Rile & Karlo
Milina je čitati vaše stručne postove :kk: :)
ali meni kao laiku izgleda da nam BGvoz uskoro kakvo je stanje
ne samo da se nece poboljšati nego će i prestati dar radi :(

A zasto to mislis? :/
 
како би улазили путници нпр. на Вуку у нископодну композицију?
 
To je i meni palo na pamet cim je covek pomenuo visinu. Odgovor je da ne znam, ali je voz dobar model za ostatak zeleznice poput Beo voza ili za linije do NS, SD, PO ili VA.
 
Pa uskakali bi i planinarili zavisnosti gdje su se uputili voz je jos nedovoljno ispitan i netreba kupovati macku u dzaku kad i ako prodaju recimo100 kom onda uzeti u obzir nemamo para da budemo neciji zamorcici ako vec nasa domaca industija to nece da pravi [nikonemoze uzeti IMT prilikomuvoza] :)
 
Mislim da je niskopodni voz promašaj, to je nužno za tramvajski saobraćaj, ali ne i za železnički. Ekonomičnije i racionalnije je napraviti perone, nego kupovati niska vozila.
 
Kada dođe do kvara na APB-u onda se uvodi stanični razmak jer se javlja zauzeće u međustaničnom odseku pa se samim tim i brzina smanjuje na 30 km/h tj. prema preglednosti pruge. Signali više ne vrše svoju funkciju i zato se brzina i smanjuje.

Što se tiče EMV-a bio je na konkursu za kupoviinu 25 garnitura ali je ponuda odbijena jer je tražen ispitan model. U konkurenciji su 4 proizvođača ali od tog tendera još nema ništa.
 
Železničar":2ixo7q1z je napisao(la):
Kada dođe do kvara na APB-u onda se uvodi stanični razmak jer se javlja zauzeće u međustaničnom odseku pa se samim tim i brzina smanjuje na 30 km/h tj. prema preglednosti pruge. Signali više ne vrše svoju funkciju i zato se brzina i smanjuje.

Što se tiče EMV-a bio je na konkursu za kupoviinu 25 garnitura ali je ponuda odbijena jer je tražen ispitan model. U konkurenciji su 4 proizvođača ali od tog tendera još nema ništa.

Samo mala ispravka da bismo bili potpuno precizni i neću više da smaram sa ovim :)
Na prugama sa APB-om ne postoje međustanični odseci. To važi, na primer, za barsku prugu. Na APB-u postoje prostorni blokovni odseci koje štite prostorni signali i to je ono što nam omogućava masovan saobraćaj.

U julu 2009. Siemens je održao prezentaciju svoje Desiro ML garniture za Železnice Srbije i meni se to jako dopalo. Ko želi da pogleda može da skine sa donjih linkova. Fajlovi su u PDF formatu po 2 MB veličine

http://www.wikifortio.com/828974/Presentation tech_08_Juli_2009.pdf

http://www.wikifortio.com/823819/DesiroML short discr 09062009.pdf
 
Rile":3jc8shgs je napisao(la):
U julu 2009. Siemens je održao prezentaciju svoje Desiro ML garniture za Železnice Srbije i meni se to jako dopalo. Ko želi da pogleda može da skine sa donjih linkova. Fajlovi su u PDF formatu po 2 MB veličine

http://www.wikifortio.com/828974/Presentation tech_08_Juli_2009.pdf

http://www.wikifortio.com/823819/DesiroML short discr 09062009.pdf

Mišljenja sam da bi s‚obzirom na potrebne investicije u železnici (što vozila - što pruge i prateća infrastruktura), država trebala da se aktivno uključi u traženje strateških partnera i time delimično uposli i našu mašinsku industriju.
Ako je bilo moguće sa FIAT-om, nema sumnje da bi bilo moguće sa nekim od proizvodjača šinskih vozila.
 
слажем се са тобом. негде сам већ писао о томе да имамо капацитете за самосталну производњу возова, па макар и по лиценци
 
Bilo bi dobro da onda celog dana bude takt 15 min.a u spicu 10.. :kafa:
 
U Bgvozu na prvom jutarnjem polasku iz Batajnice
redovna pojava je da gotovo da više nema mesta ni za stajanje

Sobzirom da ljudi dolaze i 20-30 min. ranije kako bi zauzeli mesto

uvesti samo jedan taj prvi jutarnji polazak 10-15 min. ranije
i rešen problem :)
 
Pa bolje je imati za početak barem jednu dobro funkcionalnu liniju a ne kobajagi pet,a onda se svi žale kako nema vozova.. :kafa:
Beovoz bi trebalo da finansira republika i opštine..grad do svojih granica treba da se pruži.. :kafa:
 
2012":3b1gz89k je napisao(la):
Pa bolje je imati za početak barem jednu dobro funkcionalnu liniju a ne kobajagi pet,a onda se svi žale kako nema vozova.. :kafa:
Beovoz bi trebalo da finansira republika i opštine..grad do svojih granica treba da se pruži.. :kafa:


Cenim da Rakovica, Kneževac i rekao bih i Resnik potpadaju pod granice Beograda ???
 
2012":daobroul je napisao(la):
Bilo bi dobro da onda celog dana bude takt 15 min.a u spicu 10.. :kafa:

I ja bih voleo u spicu 10 ili cak 7 minuto, tehnicki je izvodljivo, ipak kao sto nam je Rile pokazao sremska pruga i delje nije dovoljno pouzdana za tako nesto. Bolje je da BG:voz komotno vozi sa taktom 15-30 nego da se ceo sistem otkaze pri najmanjem incidentu.

Nove garniture namenjene su juznoj liniji Resnik-Rakovica-Prokop

EUKALIPTUS":daobroul je napisao(la):
Uvođenjem BG VOZA, uništene su sve druge linije BEOVOZA!

Mala ispravka, Zeleznica je sama unistila Beovoz suludim redom voznje, ukidanjem i prekrojavanjem linija, sistematskim kasnjenjem i bezobeirnim ponasanjem prema putnicima.

BG:voz je nesto najbolje sto je moglo da se desi, da grad nije platio remont garnitura i uveo novi sistem ostali bismo kompletno bez gradsko-prigradske zeleznice.

Ovako je barem nesto spaseno a polako ce da se razvija shodno materijalnim mogucnstima.
 
Prva i glavna prednost BGvoza u odnosu na Beovoz je sigurnost polazaka
putnik može da se osloni da ce poci i stici u planirano vreme

Trenutni problem BGvoza je kapacitet u špicevima jer sve više ljudi oslanja se na sigurnost, tačnost i brzinu BGvoza
uvođenje dodatnog prvog polaska pre postojeceg
sigurno ne bi remetio postavljen red vožnje ali bi jako rasteretio jutarnji špic

Glavni Beovozov problem je guvoća nadležnih pa tek ostale nedace koje su sledile i uništile isti
BGvoz odmah uputiti preventivno kod ušnog lekara da ne bi majkao kao predhodnik :lool: :laugh: :lool:
 
Vrh