Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

zidar":g4k8zyfp je napisao(la):
MilisaV":g4k8zyfp je napisao(la):
setio sam se šta bi bila dobra feeder linija za buduću liniju bg voza resnik prokop.

to je linija od rušnja do železničke stanice resnik.

Moze i jedna od Pinosave do Resnika. Iako ce BG:voz ici samo do Prokopa ima ljudi kojima ce ove veze i te kako znaciti.
Jos kada bi voz nastavio dalje...


odlična ideja. postoji direktan put resnik-pinosava, ali je jako uzak i krivudav, dva auta se teško mimoiđu, ali mislim da bi jedan ik 107 mogao da prođe sa malo natezanja.
 
vrlenija":2cgkyowj je napisao(la):
kingmanowar":2cgkyowj je napisao(la):
. . . zvoni onaj njihov sluzbeni, njoj ne pada na pamet da se javi.....:


Možda to sto si čuo nije bio telefon vec zvični signal za nailazak voza. Čuje se kao dva ili tri uzastopna zvuka. Zvuk podseća na zvuk starih telefona, odnosno na školsko zvono.

To je zvonovni signalni znak za objavljivanje vožnje vozova i to:
tri puta po dva kratka zvonjenja označava vožnju voza ka kraju pruge;
tri puta po tri kratka zvonjenja označava vožnju voza ka početku pruge.


zidar":2cgkyowj je napisao(la):
kopmania":2cgkyowj je napisao(la):
Ima bus plus aparati ali ne rade :) Tako da je vožnja u bg vozu i dalje besplatna.

Trebalo bi i da ostane besplatna :cool: , ionako smo je vec platili.

Garniture i remont smo ionako platili kroz budzet, kao i infrastrukturu i plate osoblja. Zasto bismo placali dva puta?

Za pocetak sav gradski prevoz na struju bi trebao da bude besplatan.
Em je simbolika jaka em je usteda na gorivu (uvozna nafta) ogromna, da ne pricam o mnogo manjem lokalnom zagadjenju.

Garniuture niste kupili a plate osoblja ne idu iz budzeta grada jer osoblje radi za ŽS. Po toj logici ne bi trebalo plaćati ni karte u autobusu, tramvaju, trolebusu jer je sve to kupljeno iz budzeta!
 
Vec sam pomislio da je Železničar zaboravio da postoji tema BGvoza
Da ne citiram predhodno - dobar came back :kk:
 
Železničar":2h1b5e78 je napisao(la):
Garniuture niste kupili a plate osoblja ne idu iz budzeta grada jer osoblje radi za ŽS. Po toj logici ne bi trebalo plaćati ni karte u autobusu, tramvaju, trolebusu jer je sve to kupljeno iz budzeta!

Bez ljutnje, ja sam veliki ljubitelj zeleznice i zato sam sve ovo i napisao :)

Garniture i infrastruktura su davno amortizovane (SFRJ), remont je platio Grad iz budzeta koji pune gradjani a osoblje naravno placa ZS, mahom iz drzavnih subvencija (ako smatramo da iz prihoda koje preduzece ostvari mogu da se podmire svi paraziti koji su se zakacili za jasle ZS, sto nije sigurno :rolleyes: )

Zato je pravedno da BG:voz bude besplatan, svi troskovi ionako idu iz budzeta, gradskog ili drzavnog, to jest direktno iz dzepa korisnika, osim struje koja je takodje subvencionisana.

Cemu onda dodatne karte kada smo seve vec platili?

A sto se ostalih prevoznih sredstava tice slazem se sa tobom, lepo bi bilo da sve bude besplatno, u globalnoj racunici ispalo bi daleko jeftinije za drustvo nego masovno koriscenje licnih automobila (uvozno gorivo+uvosni automobili/delovi + odrzavanje puteva + izgubljeno vreme u zastojima+izgubljeno vreme u odrzavanju auta i radu za sticanje sredstava za kupovinu istog + zagadjenje)

Ajde za pocetak da elektricni gradski prevoz bude besplatan :cool:
 
@zidar
+ 1 :)
Valjalo bi malo bolje razmotriti tvoj predlog ali sa stručne strane i pročitati ovde odgovore :grand:
a navijačke vec znamo :laugh:
Konkretno
Vec par meseci koristim svoju rutu samo sa električnim prevozom (BGvoz i tramvaj )
Raznišljao sam koliko je takv prevoz korisntan sa više strana, na mikro i makro efektu
pa bi mi bilo interesanta tumačenje i stručne strane da pročitam :)
 
Zidar,
ne mogu se u potpunosti složiti sa tobom. Infrastruktura i vozna sredstva jesu izgrađena, kupljena i otplaćena u doba SFRJ ali znamo da ne traju večno. Njima je potrebno ulaganje i modernizacija da bi radilo ispravno i to zahteva sredstva na određeni broj godina. Grad jeste uložio u BG voz kao i u GSP, koji se takođe subvencioniše, tako da ne vidim razliku da se u jednom plaćaju karte a u drugom ne. Osim toga mi nismo toliko bogata država sa jakom privredom da možemo da priuštimo besplatan javni prevoz.
 
Bg voz niko ne placa nazalost jer su svi validatori odvaljeni ili polomljeni.Cak stoji nekoliko starih aparata u RVR-ima.
 
Beograd - Stanica "Dunav" -> Stanica Pančevački most -> Krnjača -> Sebeš -> Ovča.

Juče uslikano na stanici Beograd - "Dunav".
i.jpg

i.jpg
 
Александар":1rxyajpd je napisao(la):
Beograd - Stanica "Dunav" -> Stanica Pančevački most -> Krnjača -> Sebeš -> Ovča.

Juče uslikano na stanici Beograd - "Dunav".
i.jpg

i.jpg
какав је воз....нисам имао прилике да се возим ??? :|
 
Pa onako solidan, sada imaju problema, tu su nemci i rusi u vozu. Ja sam išao samo do Ovče, pa i nije bilo moguće osetiti da li je udoban, jer nije saobraćao većom brzinom. Izolacija je dobra, unutra nije bučan i ima klimu i glasovnu najavu stanica :D Do Ovče važi BusPlus, nema validatora samo kažete da idedete do Ovče i to je to :)

i.jpg
 
Železničar":1x8n6rj6 je napisao(la):
Zidar,
ne mogu se u potpunosti složiti sa tobom. Infrastruktura i vozna sredstva jesu izgrađena, kupljena i otplaćena u doba SFRJ ali znamo da ne traju večno. Njima je potrebno ulaganje i modernizacija da bi radilo ispravno i to zahteva sredstva na određeni broj godina. Grad jeste uložio u BG voz kao i u GSP, koji se takođe subvencioniše, tako da ne vidim razliku da se u jednom plaćaju karte a u drugom ne. Osim toga mi nismo toliko bogata država sa jakom privredom da možemo da priuštimo besplatan javni prevoz.

Ne zastupam ni ja jos uvek totalno besplatan gradski prevoz jer nemam dovoljno cvrste i jednostavne argumente za to ali u dubini sebe sam siguran da je to pravi put.
Bas zato sto nismo bogata drzava trebali bi da imamo besplatan prevoz.
Ovako neko ko zivi u Vrcinu i hteo bi nesto da radi ne moze da plati sebi kartu do grada i vise mu se isplati da sedi kod kuce. Kako onda da se razvijemo i obogatimo?

Gradski prevoz je nesto sto se tice svih gradjana, bas kao zdravstvo.

Siromasna drzava recimo ne moze sebi da dopusti da zdravstvo bude skupo, mnogo je efikasnije imati besplatno (subvencionisano iz budzeta) zdravstvo za sve kako bi stanovnistvo bilo zdravo i zarazne bolesti pod kontrolom nego leciti tesko bolesne ljude koji su u tom stanju samo zato sto nisu imali sredstava za preventivne preglede. Mnogo je jeftinije spreciti bolest nego je leciti. Bitna je globalna racunica.

Isto vazi za gradski prevoz. Kada bi bio besplatan za sve (citaj subvencionisan) svi bi gradjani bili jednaki i imali mogucnost da se slobodno krecu kroz grad, prihvate neki novi posao, zavrse svoje potrebe bez razmisljanja koliko ce ih to kostati. Da ne spominjem ponovo koliko bi se u globalu ustedelo manjom potrosnjom goriva, manjim habanjem puteva itd.

A vec smo skoro u toj situaciji. Pola troskova gradskog prevoza ide iz budzeta grada.
Ostatak je valjda prihod od karata.
Svim zaposlenim u gradskim sluzbama opet grad placa markice, subvencija. Studenti, penzioneri itd imaju povlastice, subvencija. Ispadne da samo zaposleni u privatnim firmama (i poneki turista) zaista direktno placaju prevoz, a takvih je nazalost sve manje.

U sustini mnogo smo blize situaciji besplatnog prevoza za korisnike nego sto mislimo.

Zato sam spominjao besplatan elektricni prevoz, mozda je danas jos uvek tesko prihvatiti ideju totalno besplatnog GSP ali je zato struja argument. Manje lokalno zagadjenje i manja potrosnja uvozne nafte.
Voziti se tramvajem ili trolom je patriotski gest :D

Prvi korak ka novoj politici funkcionisanja gradskog prevoza.
 
Ne mora da bude besplatan sve vreme ,
dovoljno je da u periodu od 06, 30 do 7,30 h sav javni saobracaj na elektro-pogon bude besplatan

Siguran sam da bi uticalo na izbor pri biranju saobracajnog sredstva kod dnevne ,,migracije,,
koliko bi pozitivnih efekata bilo ne mogu ni da nabrojim. . .

Konkretan dokaz je upravo BGvoz
jutarnja gužva u BGvozu bi se vratila na autobuski saobracaj da je situacija drugačija
koliko nas košta nafta, zagađenje(crne fasade, saobr. gužva.) i sami autobusi i nj. održavanje je posebna priča


Te predloženi jedan sat besplatnog prevoza vozila na elektrii pogon sigurno bi dalo dobrih efekata :)
 
Zidar, није ти баш најсрећније поређење, јер ако обезбедиш потпуно бесплатно здравство, утичеш на људе да мање воде рачуна о свом здрављу, јер знају да ће моћи да се лече за џ, а и да ће лакше моћи да фолирају боловање. То се зове морални хазард. Ок, неко може да се упита ко је толико блесав да ризикује здравље само зато што може да се бесплатно лечи, али је то чест случај када су у питању мањи проблеми. Нпр. стоматолошка заштита носи лавовски део трошкова, а зуби су нешто о чему многи не воде рачуна, док их мука не натера. Као што ти кажеш: Боље спречити него лечити. Наравно, аргументи које си навео, апсолутно стоје, због чега се свуда у свету и води дугогодишња расправа како одредити оптималан ниво бесплатне здравствене заштите. Правог и широкоприменљивог одговора још увек нема.

Да се вратим на тему, истина је да буџет града већ сад директно или индиректно (кроз маркице повлашћеним категоријама и запосленима на буџету) плаћа велики део трошкова превоза. Опет, из цене карата се плаћа и ПДВ (мислим да је по нижој стопи - 8%), тако да би бесплатним укупним јавним превозом државни буџет био оштећен за део прихода - али би то могло да буде компензовано тиме што се не би више плаћале накнаде за превоз свима који раде у БГ-у а плаћени су из државног буџета. Тиме би и приватници који заиста плаћају накнаду за превоз запосленима били ослобођени дела намета - значило би им. Плус, нестали би и оперативни трошкови наплате превоза. Неко би се из аута поново вратио у јавни превоз - нижи трошкови за увоз нафте (али и нижи приход од акциза и пореза)... На жалост, неизбежан фактор је и нечији лични интерес у БусПлусу - довољно је да имаш уговор за штампање пластичних карата па да саботираш читаву причу.

Набрајам онако, на прву лопту. Има ту сигурно још фактора, не располажемо ни цифрама, потребна је озбиљнија анализа, али не бих се изненадио ако би укупан нето финансијски ефекат био нула, или благо негативан. Плус сви позитивни еколошки и други ефекти.

Ако би се прихватио предлог само о бесплатном електричном јавном превозу, бојим се да би то направило више проблема иако су аргументи које сте навели пре овог поста апсолутно тачни. Финансијски, смањио би се приход од појединачних карата, отворио би се простор за манипулацију - укидање запосленима накнада за превоз уз образложење да могу да се возе бесплатно трамвајем и тролом, иако многима то не одговара, питање је да ли су капацитети довољни да то поднесу...

Мени изгледнија делује варијанта да цео градски превоз буде бесплатан. Наравно, предуслов је да буде поуздан, са довољним капацитетима.
 
Upravo taj jedan sat ne dozvoljava manipulaciju jer nema poslepodnevnog besplatnog termina :laugh:
ali veliki značaj ima u sticanju navika pri dnevnim migracijama a koristi su mnoge kao što su :
1. soc. aspekt svako da bezuslovno stigne gde mora a povratak može i peške i da plati i da ga neko poveze
2. ekon. aspekt povoljnije od naftnog saob. na opšte druš.-ekon, nivou (manja zavisnost od uvoza)
3. ekol. aspekt zdravije , čistije, i tiše u mikro i makro smislu

BGvoz je u potpunosti d o k a z a o navedeno
 
Ulazak BG voza u st Batajnica... levo garnitura Beovoza za Inđiju a desno BG za P Most.
09052012884.jpg


Zbog zauzetosti koloseka ovaj brzi iz Subotice mora u skretanje na peti kolosek sa 20 km/h
09052012885.jpg


Beovoz ode za Inđiju
09052012890.jpg


A onaj levo BG prema Z. Polju
09052012888.jpg


Dosta putnika čeka u Zemun Polju
09-05-2012z-polje.jpg


Isto tako i u Zemunu
09-05-2012zemun.jpg
 
U garniturama se postavljaju novi nosači za validatore
09052012887.jpg


a kad ne mogu da otkinu validator ONI razbiju displej
09052012886.jpg
 
Vido sam stoku prije neki dan [nisu ucenic medicnske skole vec navedeno]Nemogu da se suzdrze nego u prostoru gdje su dupla vrata zapale cigarete,pa im ni to nie dovljno vec vade markere i krecu da saraju ,a im ni to nije dosta vec magarac nogom na silu ovara vrata a drugi proviruje :bash: :bash: E onda smo nas troica ustali da sidjemo na tosinom i krenuli u prevaspitavanje balavurdije Krivo sto nisam imao aparat kod sebe.Prvo je bilo sta vas briga sta mi radimo i ko ste vi da nam popujete .Drug koji radi u vojci izvadi sluzbenu toih je primirilo ali smo ih svejedno zamolili da napust voz na stanici tbunar a markeri su zavrsili karjeru balavci :bash: :bash: Da kondukter je sve to iskulirao mogla bi narodna milicja da se na posao i sposla voza vozom nebi bilo lose :kafa:
 
Direktore to jednostavno ne vredi...Da sam ja u srednjoskolskom uzrastu (pre 10-ak godina) tako drsko odgovarao starijima verovatno bi nadobijao osetnu kolicinu samara :) Nego s vremena na vreme par komunalnih policajaca u vozu a i postavljanje kamera bi donekle pomoglo...Izostanak reakcije konduktera ne razumem....
 
Jutros polazak BG:VOZ-a u 7.10 iz Batajnice dupke pun. Dosta ljudi je moralo da ostane i saceka sledeci. Slicne situacije i u Zemun Polju i Zemunu. Mogu da zamislim sta ce biti kada se uvedu stajalista Altina i Kamendin.
 
@direktor
+1 :)
dok smo se još nadali u rad komunalne policije
predlagao sam povremeno prisustvo nj. patrole u Bgvozu

Jedino rešenje je tražiti da se preventivno, povremeno da , jedna patrola iz stanice policije
za pratnju vozova, sa glavne žel. stanice Bgda -
pošto od komunalaca nema leba
 
boca-ica":t41j99jw je napisao(la):
@direktor
+1 :)
dok smo se još nadali u rad komunalne policije
predlagao sam povremeno prisustvo nj. patrole u Bgvozu

Jedino rešenje je tražiti da se preventivno, povremeno da , jedna patrola iz stanice policije
za pratnju vozova, sa glavne žel. stanice Bgda -
pošto od komunalaca nema leba

Nadam se da neko od nadleznih iz grada posecuje ovaj forum i cita sve ovo!!! :kk: :kk: :kk:
 
boca-ica":34ys63qv je napisao(la):
@direktor
+1 :)
dok smo se još nadali u rad komunalne policije
predlagao sam povremeno prisustvo nj. patrole u Bgvozu

Jedino rešenje je tražiti da se preventivno, povremeno da , jedna patrola iz stanice policije
za pratnju vozova, sa glavne žel. stanice Bgda -
pošto od komunalaca nema leba
Jest,uvest transit policiju u okviru komunalne..posebno odelenje za odrzavanje javnog reda i mira u javnom prevozu u svim vidovima.BGVoz,Metro i ostalo.. :kafa:
 
2012":pepd758d je napisao(la):
Jest,uvest transit policiju u okviru komunalne..posebno odelenje za odrzavanje javnog reda i mira u javnom prevozu u svim vidovima.BGVoz,Metro i ostalo.. :kafa:

Koji metro? :D
 
Rile":1d9yefll je napisao(la):
Ulazak BG voza u st Batajnica... levo garnitura Beovoza za Inđiju a desno BG za P Most.
09052012884.jpg


Zbog zauzetosti koloseka ovaj brzi iz Subotice mora u skretanje na peti kolosek sa 20 km/h
09052012885.jpg


Beovoz ode za Inđiju
09052012890.jpg


A onaj levo BG prema Z. Polju
09052012888.jpg


Dosta putnika čeka u Zemun Polju
09-05-2012z-polje.jpg


Isto tako i u Zemunu
09-05-2012zemun.jpg
Slike su ti dobre ali najbolje bi bilo da ih ne stavljas na ovaj forum da se pojedinci ne bi ljutili :|
 
mvbg1":2rrppke2 je napisao(la):
Jutros polazak BG:VOZ-a u 7.10 iz Batajnice dupke pun. Dosta ljudi je moralo da ostane i saceka sledeci. Slicne situacije i u Zemun Polju i Zemunu. Mogu da zamislim sta ce biti kada se uvedu stajalista Altina i Kamendin.

Њима ће да сване, ви ћете да се држите за главу, а политичари ће помпезно да се смешкају. :)
 
Vrh