Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Treba uzeti u razmatranje i liniju Resnik-Krnjaca. Jer ako bi se mogao uglaviti takt od 7 min na potezu od Prokopa do Zemuna zasto ne bi moglo i od Karadjordjevog parka do st.Krnjaca? Posto uskoro krece i izgradnja drugog koloseka ka Pancevu moglo bi se napraviti i stajaliste sa druge strane Pancevackog mosta za stanovnike Ovce i okolnih naselja. Mislim da bi stanica Krnjaca morala imati minimum 5 koloseka umesto sadasnjih dva,za nesmetano odvijanje saobracaja vozova koji idu dalje ka Pancevu i Vrscu.
 
JohnnyLee":38kinpqo je napisao(la):
много би воз ишао споро старим чвором. њему сад треба од Главне до Раковице око пола сата, што је недопустиво за тако кратку деоницу

To parče pruge će svakako da se renovira. Do pre 10 godina voz je od glavne do Rakovice išao za 15 minuta, posle renoviranja bi komotno mogao od Rakovice do Sajma za ispod 10..
 
i ja isto.....


nego uskoro počinje sa radom bg voz na liniji resnik prokop.

moje pitanje je koliko ima stajališta-stanica ova linija?

da li je predviđena izgradnja nekih novih?

da li su predviđene feeder linije koje bi kupile stanovništvo sa okolnih brda (vidikovac, rakovica, petlovo, labudovo.)


ja imam jedan predlog za stajalište.

http://binged.it/HASm3p


ovde. dosta ljudi iz maričke i slavka rodića koristi ovo stajalište ovde. ako bi se napravila i neka žičara moglo bi da se protera sve do vidikovačkog venca da ima dobar feed.

a pošto je žičara utopija mislim da bi mogao jedan mini bus usklađen sa bg vozom da vozi mislim da dole ima mesta da okrene.


p.s. tek sad sam video da postoji železnica ispod vidikovca.

da li zna neko koliko je duboko tunel?

postoji li mogućnost izgradnje podzemnih stajališta. jedno dva komada. pa da se mapravi linija prokop železnik?


takođe me zanima da li vozovi koji idu iz pravca rakovice ka vukovom spomeniku ulaze u prokop ili jednostavno preskaču tu stanicu?
 
Jako je dubok taj tunel ispod vidikovca, koliko mi je poznato. Pricalo se o tome na temi, bilo bi tesko izvodljivo, okno bi bilo 1.5 do 2 puta dublje od Vukovog Spomenika... :(
 
Belgrade-south":1m52q1wl je napisao(la):
Zna li se da li ce biti neka linija ka Resniku a da pripada sistemu BG:Voz?

P.S. Nov sam na forumu, pozdrav svima :D
Мислим да не треба да будемо превелики оптимисти. За сада нема вести ни о капиталном ремонту јужног крака Београдског железничког чвора, нити о завршеном ремонту гарнитура намењених за ову линију.

Следећа чињеница је да се улагања окрећу према оним деловима града где ДС има јаку подршку бирача. Рипањ има око 25.000 становника, а дан данас јако мали део грађана има градски водовод. Пошта, школа, амбуланта, оно што има од наведеног, има захваљујући донацијама локалних приватних предузетника. Сам Ђилас је изјавио: "када се будете опаметили на изборима, добићете нешто". Градска власт је чак и саботирала иницијативе грађана и локалних предузетника. Насеље Рипањ обухвата јако велико подручје, и има чак 5 железничких станица и стајалишта Бела Река (пруга према Лазаревцу), Рипањ колонија, Рипањ, Клење, Рипањ тунел (пруга према Младеновцу). Чак и са тактом сваких сат времена, воз би био веома популаран, под условом да директно иде или према Новом Београду, или према Карађорђевом парку, или према Београд Главној. Аутобуске линије које тренутно опслужују Рипањ су пројектоване за 500 путника на сат у једном смеру у вршном сату. Други разлог за такт од сат времена би била ограничена пропусна моћ једноколосечна пруге.

Уколико је могућа директна вожња, и уколико се колосеци ремонтују да се још више смањи време путовања, није неопходно чак ни имати велику учесталост полазака. Беовоз за Ваљево је увек пун са само два пара полазака дневно. Ствар је у томе да полази у право време, вози директно, јефтин је, далеко удобнији од аутобуса за дужа путовања. Знам бившег корисника Беовоза из Ресника, пре укидања од пре пар година: "Са Беовозом стигнем на посао сат времена раније, а пођем исто када бих и са ГСП. Плус са ГСП тизикујем да закасним."

Имајте на уму да је у насељима око јужних пруга Београдског железничког чвора јако, јако пуно људи радило у индустријској зони Раковица. Данас су они велике жртве транзиције. Такође у тим насељима доминирају косовске избеглице, које углавном имају веома велико неповерење у ДС.

Не уздајте се много у улагање и развој у пределима где грађани никако да се "опамете" када гласају. :rolleyes:
 
Samo da dodam da se za remont garnitura još uvek sređuje dokumentacija i čim se to završi biće raspisan tender ili će se napraviti direktno ugovaranje sa remonterom. Mislim da do kraja godine, t.j. do novog Reda vožnje, mogu da se odrade i puste u saobraćaj ukoliko bi u narednih dva - tri meseca otišle na remont. Stako Kantar mi je pre izvesnog vremena rekao da su sredstva za to obezbeđena. Isto tako tada je govorio isključivo o relaciji Prokop - Rakovica a do Resnika tek posle remonta koloseka.
 
Ako bi se linija za Rakovicu potpuno uskladila sa prvom linijom, onda bi možda i imala smisla. U tom smislu važnije mi se čini uskladiti pravac ka NBG, jer je Rakovica sa šumadijskim delom grada već povezana tramvajem i busevima.

Dakle, Batajnica - Prokop - Rakovica, sa sve presedanjem 35 minuta je sasvim prihvatljivo. Ne znam da li je presedanje moguće izvesti tako da ne mora da se koristi pothodnik, a to bi bilo jako dobro. Stanica Zemun je za takva presedanja dobra.
 
Beograd 14. 04. 2012

PRESS

NajbrŽi gradski prevoz slavi prvi roĐendan
BG voz kasni dve sekunde

Kao u Japanu - Svakog dana „BG voz" polazi tačno na vreme, kašnjenja su minimalna, a putnici kažu da se i sat može naviti po redu vožnje
„BG voz", najsigurniji i najbrži gradski prevoz, na Vaskrs slavi prvi rođendan. Za godinu dana prevezeno je oko 6,5 miliona putnika, a dnevno ga koristi više od 30.000 građana. Od početka aprila ovi vozovi kasnili su u proseku dve sekunde po polasku.

„BG voz" počeo je 15. aprila 2011. godine da funkcioniše kao javni gradski prevoz. Godinu dana kasnije, više od 30.000 građana dnevno koristi „BG voz" koji saobraća od Batajnice do Pančevačkog mosta. Za godinu dana ostvaren je 27.431 polazak, a u martu je prosečno kašnjenje bilo osam sekundi, dok se od početka aprila smanjilo i sada je dve sekunde po polasku. U špicu „BG voz" saobraća na svakih 15 minuta, a van špica na 30 i ima devet stanica.

- U februaru, kada su bili najlošiji uslovi za saobraćaj u poslednjih 50 godina, u jutarnjem špicu zabeležena su kašnjenja od pet minuta, a u popodnevnom do 10 minuta. U poslednjih 45 dana nije otkazan nijedan polazak, a prosečno kašnjenje je dve sekunde na oko 3.800 polazaka. Naša procena je da smo za godinu dana prevezli oko 6,5 miliona putnika - kaže Stanko Kantar iz Direkcije za javni prevoz.

Prema njegovim rečima, broj građana koji koriste „BG voz" iz dana u dan raste.

Razlike između „BG voza" i „Beovoza"

Mnogi sugrađani mešaju „BG voz" sa „Beovozom". Međutim, u pitanju su dve različite linije. „BG voz" saobraća od Batajnice do Pančevačkog mosta u oba smera, dok „Beovoz" saobraća za Inđiju, Pančevo, Valjevo i Mladenovac. Prva linija u nadležnosti je grada, dok je „Beovoz" u nadležnosti „Železnica Srbije". Na linijama „Beovoza" ne važe kartice „bus plus" koje se koriste u gradskom prevozu i „BG vozu".


- Najmanje putnika bilo je u početku, što je i normalno, a i u julu i avgustu broj putnika se smanji jer u tom periodu odu van grada. Najviše putnika zabeleženo je u martu mesecu. Najveći broj putnika su zaposleni, ali značajan procenat čine studenti i srednjoškolci - kaže Kantar i dodaje da je to zbog stanica Karađorđev park i Vukov spomenik jer se u njihovoj blizini nalazi veliki broj fakulteta, a i ti delovi grada dobro su povezani sa linijma GSP-a.

Sa otvaranjem novog Mosta na Adi i popravkom Gazele broj putnika u „BG vozu" raste, a u Direkciji kažu da je sve veći broj ljudi u vozovima van špica.

- Sa puštanjem novog Mosta na Adi povećao se broj putnika koji koriste stanicu Novi Beograd i idu na autobuse 94 i 85 preko Save. Takođe, građani su informisani o polascima „BG voza" i lakše se odlučuju da se njima koriste - objašnjava Kantar.
Sredinom aprila prošle godine putnici su se najviše žalili na to što vozovi sa stanice polaze čak i pre vremena, a aprila ove godine Direkcija za javni prevoz nije dobila nijednu žalbu kada je u pitanju funkcionisanje „BG voza".

- U poslednjih mesec dana nije bilo primedaba jer nije bilo ni razloga. Nije bilo otkazanih vozova, prosečno kašnjenje je bilo dve sekunde - kaže Kantar.

U Direkciji za javni prevoz kažu da su redovno u kontaktu sa građanima, da redovno prate forume i društvene mreže koje se bave „BG vozom".

- Obraćaju nam se lično u vozu, telefonom, putem dopisa, a pratimo i forume, društvene mreže koje se bave „BG vozom". Sugestija i predloga ima raznih, od prijavljivanja ponašanja putnika, izgleda stanica, zahteva za nove polaske, usaglašavanje reda vožnje autobusa sa vozovima, predloga novih stajališta, novih linija - objašnjava Kantar.
Da li ste zadovoljni „BG vozom"


Igolja Karakeš (domaćica)

- Putujem od Karađorđevog parka do Pančevačkog mosta. Nisam čest putnik, ali sam zadovoljna kako sve funkcioniše. Ranije sam i dugo čekala autobus i dugo putovala. Sada proverim red vožnje, koji se poštuje, i za par minuta stižem na svoje odredište.

Aleksandar Raškić (trgovac)

- Svakoga dana putujem od Karađorđevog parka do Novog Beograda. Vozim se pet minuta, a nekada i šest, zavisi od toga kolika je gužva na stanici. Vozovi su tačni, nema kašnjenja i uvek stižem na vreme. Da putujem autobusom, putovao bih pola sata.

Svjetlana Čupeljić (student)

- Skoro svakog dana putujem od Batajnice do Karađorđevog parka. Svi polasci su na vreme, a po nekad se desi da voz pođe i neku sekundu ranije. Da putujem busom, sigurno bih sat vremena provela u vožnji. Mnogo mojih prijatelja putuje „BG vozom" i znam da su svi zadovoljni.

Jelena Nedeljković (učenik)

- „BG vozom" putujem od Pančeva do Karađorđevog parka, a kada stignem na neku od ovih stanica brzo uhvatim autobus, dobro su povezane linije GSP-a sa vozom. Polasci su na vreme i voz nikada nije kasnio, jedino što je tokom zime baš bilo toplo u vagonima, ali bolje i to nego da se smrzavamo.
Kompozicije od Batajnice do Pančevačkog mosta saobraćaju od 6 do 22.30 časova, na 15 minuta radnim danima u špicu, a van ovog perioda na 30 minuta. Špic je od 6 do 9.15 sati ujutru i od 14 do 18.30 časova posle podne. Na linijama „BG voza" važe kartice „bus plus" koje se koriste u gradskom prevozu.

Milica Radičević
www.press on line .rs
 
MilisaV":3kwopx8y je napisao(la):
moje pitanje je koliko ima stajališta-stanica ova linija?

da li je predviđena izgradnja nekih novih?

Zvanicno postoje stanice/stajalista Rakovica, Knezevac, Kijevo i Resnik.

Dalje od Rakovice nisam nikada bio te i dalje nisam siguran gde su tacno te stanice Knezevac i Kijevo i da li uopste postoje.

Na googlu se vidi pesacka pasarela 250m juzno od okretnice Knezevac pa pretpostavljam da je tu i istoimeno stajaliste mada ne vidim perone.
A za Kijevo pretpostavljam da je kod pruznog prelaza pre tunela za Resnik mada opet nema ni traga od perona.

MilisaV":3kwopx8y je napisao(la):
da li su predviđene feeder linije koje bi kupile stanovništvo sa okolnih brda (vidikovac, rakovica, petlovo, labudovo.)

Mogli bi da smislimo trase pa da ih predlozimo :kk:

MilisaV":3kwopx8y je napisao(la):
ja imam jedan predlog za stajalište.

http://binged.it/HASm3p

ako je stanica Knezevac zaista kod one pasarele onda ona moze da se koristi za Maricku pa cak i za Vidikovac i Petlovo brdo


MilisaV":3kwopx8y je napisao(la):
p.s. tek sad sam video da postoji železnica ispod vidikovca.

da li zna neko koliko je duboko tunel?

postoji li mogućnost izgradnje podzemnih stajališta. jedno dva komada. pa da se mapravi linija prokop železnik?

Imali smo vec diskusiju o ovom tunelu ranije, malo smo se Karlo i ja koskali :D

od strane 192 pa sve do 203
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=110&p=192

Na osnovu topografskih mapa zakljucio sam cini mi se da je tunel ispod Vidikovca na oko 40-50m dubine, sto je manje od Dedinja (70m) ali opet prilicno nezgodno za postavljanje stanice.

Kod Ibarske je negde oko 20-25 msto je vec izvodljivo a i vec sam pisao da bi na tom mestu bilo dobro napraviti stanicu jer ima dovooljno gradjevinskog zemljista da se napravi prigradski Hub i razvije ceo kraj

CIP je napravio projekat za stanicu na izlazu tunela u Makisu.

Taj bi tunel vec danas mogao da se koristi za bg:voz do Zeleznika, samo se treba dogovoriti sa zeleznicom.
Ogranicavajuci faktori su to sto tuda prolaze teretnjaci i lokomotive iz ranzirne Makis a brzina je ogranicena na 20mk/h.

MilisaV":3kwopx8y je napisao(la):
takođe me zanima da li vozovi koji idu iz pravca rakovice ka vukovom spomeniku ulaze u prokop ili jednostavno preskaču tu stanicu?

Vozovi iz Rakovice idu direktno za Karadjordjev park, nemoguce je da prodju kroz prokop bez zaustavljanja i promene smera voznje.

Izmedju Rakovice, Prokopa i K. parka postoji denivelisana petlja u obliku trougla.
 
Na osnovu kruga se biraju stepeni brzine kretanja-kocenja.Inace to bi trebalo biti nalik omanjem korilu,ali nasi vole da stave volan od Juga :D
 
Фино парче наше железничке инфраструктуре.

img3583.jpg
 
Delija":eo1xbn6t je napisao(la):
Фино парче наше железничке инфраструктуре.

img3583.jpg

Garnitura (412-029/030) BEOVOZ-a na relaciji Bgd.Centar-Ripanj ceka vreme za polazak.
 
Bgvoz je iz meni nepoznatih razloga juce kasnio 10min U stanicu vukov spomenik trebao je da dojde u 19i 6min medjutim stajao je 10 min u tunelu .Kada sam otisoa da pitam zasto stoji doticni radink nije imao uniformu niti ikakov obilejzje zs bio jako nekulturan sta tebe briga a onda je izvjesna ceca isto bila nekulturna u uniformi sa crvenom kapom .Po prici nije mogla da uspostavi kontakt sa vozom slika


Uploaded with ImageShack.us
 
Ne bi trebalo da budu nekulturni, ali oni zaista nemaju u opisu posla da objašnjavaju zašto kasni. Trebalo je samo da se izvine na razglasu...
 
direktor":4xrlqxz6 je napisao(la):
Bgvoz je iz meni nepoznatih razloga juce kasnio 10min U stanicu vukov spomenik trebao je da dojde u 19i 6min medjutim stajao je 10 min u tunelu ...
U tim trenucima, verovatno zbog nevremena, došlo je do nestanka napona u kontaktnoj mreži i voz je stao. Isto tako zbog napajanja i signali su prestali sa radom pa je iz tog razloga otpravnica pokušala da stupi u vezu sa mašinovođom. Ja ne opravdavam njeno ponašanje ali imam razumevanja jer u takvim situacijama nastaje haos u kome otpravnik vozova mora da obezbedi da vozovi saobraćaju krajnje bezbedno a u isto vreme koliko god je moguće i redovito. Istovremeno mora da obavesti mnoge o zastoju i da od službi za održavanje traži da se smetnje otklone. Najmanje što mu je ptorebno u takvim trenucima je da i putnicima objašnjava razlog zastoja.

Pre neko jutro pokvarila se stanična postavnica stanice Novi Beograd, signali neupotrebljivi, uveden stanični razmak do Zemuna, brzina zbog toga smanjena na 30 km/h a vozova '' milion''. Vozno vreme između Zemuna i Novog Beograda, u takvim uslovima, povećava se na 17 minuta tako da praktično samo BG voz i može da saobraća jer ima rang ispred svih vozova. Zato je i IC 315 iz Beča stajao i čekao da se otkloni kvar jer nije bilo intervala da prođe.

Ovakve situacije nam govore da bi uvođenje novih polazaka, skraćivanje intervala na manje od 15 minuta i ubacivanje još nekih vozova u saobraćaj, bilo neozbiljno bez kompletnog remonta signalno - sigurnosnih uređaja i pružnih postrojenja i podizanja njihovog održavanja na viši nivo. U suprotnom , u slučaju najmanjeg kvara, imali bismo kolaps saobraćaja.

Na slici rezerva na četvrtom, dva BG na sedmom i IC 315 na osmom koloseku st Zemun.
17042012762.jpg


zmn.jpg
 
Rile":ne19of7k je napisao(la):
Zato je i IC 315 iz Beča stajao i čekao da se otkloni kvar jer nije bilo intervala da prođe.

зар тај воз нје уинут/скраћен до Будимпеште?

Delija":ne19of7k je napisao(la):
Фино парче наше железничке инфраструктуре.

img3583.jpg

човек би помислио да имамо врло развијену железничку инфраструктуру
 
Rile hvala na detaljnom objasnjenju doticna u pocetku nije ni pokusavala da stupi i sazna dok putnici nisu postali nervozni vec je pricala sa slicem koje nije imalo uniformu u kancelariji ispod stepenica na suprotnom kraju od pokretnih.Meni nije bila namjera da bilo kog uznemiravam kad je kasnjenje postalo ocigledno i kad putnici vide voz da stoji logicno je da usledi obavjestenje preko razglas :/
 
JohnnyLee":2gsaumsw je napisao(la):
зар тај воз нје уинут/скраћен до Будимпеште?
Moja greška :)
315 Villach HBF - Ljubljana - Zagreb - Beograd i saobraća redovno

direktore
Naravno da je pravo svakog putnika da dobije informaciju i u tom smislu moram da kažem da ima još dosta ljudi na (gradskoj ) železnici koji nikako da nauče da ona postoji zbog putnika a ne putnici zbog nje. Valjda ćemo jednog dana i to prevazići :).
 
Vrh