Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Може и то. Онда би имали подземну железничку и метро станицу са једним малим тржним центром на једном спрату и великим парком на врху тога.
Што се мене тиче, :kk: :D
 
Astana.. ;)
astana-kazakhstan-new-railway-station-project-view-1.jpg

astana-kazakhstan-new-railway-station-project-view-3.jpg

Iako mi kažemo prevaziđen koncept,izgleda u svetu da svi planiraju svoje Prokope.. ;)
new-railway-station.jpg

Liege ,Belgija i oni od stanice napraviše park.. :)
 
Dakle ,nadam se da će većina promeniti mišljenje o Prokopu,najteži i najskuplji deo stanice je izgrađen bilo bi loše da je pokopamo za relativno male pare
.A kako vidimo u svetu svi gradovi čak i manji planiraju železničke stanice kao bitno arh.obeležje i centar zbivanja grada sa raznim sadržajima...
nama je ovaj presek već izgrađen..
30558148.JPG

ali kada bi ga videli ovako izgrađenog ,verovatno bi promenili i mišljenje o lokaciji..
Santiago-Calatrava-Denver-Airport-Expansion-7-537x335.jpg
:D
 
добри су ови Казахстанци, ставили су ИЦЕ1 на рендер :) свиђа ми се идеја да затрпамо Прокоп и направимо парк изнад њега, с обзиром да рушење платформе није решење
 
Danas od 12,00 BGvoz (nije pisalo do kada ) saobraca po subotnjem redu vožne

Dal se to neko zafrkavao
pa je ,,onako,, nalepio papirić na staklo od istaknutog reda vožnje na stanici
ili je stvarno tako dato obaveštenje o izmena u saobracaju BGvoza do daljnjeg :rolleyes:
 
2012":3o5tx394 je napisao(la):
Dakle ,nadam se da će većina promeniti mišljenje o Prokopu,najteži i najskuplji deo stanice je izgrađen bilo bi loše da je pokopamo za relativno male pare
.A kako vidimo u svetu svi gradovi čak i manji planiraju železničke stanice kao bitno arh.obeležje i centar zbivanja grada sa raznim sadržajima...

Jedno ne iskljucuje drugo, nismo mi Kazaci pa da trosimo pare od plina na basnoslovne honorare bivsih talenata arhitekture zarad resenja iz 90ih kada su svi provalili 3ds i Katiu.

Mi mozemo bolje.

Od rupe i ploce da napravimo cudo, svetsko a nase :D

Nekada je ovo podneblje blistalo u celom svetu, moze to ponovo.

52_prokop-by-oma.png



(na slici je konkursno resenje OMA za Hale u Parizu - naravno nije proslo)
 
Da su pametni kao sto nisu, da ponude Miskovicu da izgradi na ploci savremeni trzni centar, a za uzvrat da dobiju pare za zavrse zel stanicu. Mogu i Maricu da ponude i onako su se njih dvojca utrkivali oko autokomande. To je neka vrsta javno-privatnog partnerstva.
 
vranac":3i42pbp4 je napisao(la):
Delija":3i42pbp4 je napisao(la):
Какве везе има величина државе? Битна је величина града и његов положај као и план развоја.Аутопут као и народи које повезује и даље постоје.Једина моја замерка на прокоп је очајно архитектонско решење у виду оне бункерске бетонске плоче.

Ти народи постоје, али они не комуницирају међусобно. На пример погледај који Беч имао значај у свету када је био престоница једне империје, а који има данас. Мислим да још увек има мање становника него у време жуто црне монархије. Да постоји југославија, на пример овде би : интеза, хипо, кока кола, ибм, сименс... или било која интернационална фирма, правила централу за целу државу, па би централа изгледала мало боље од оних хангара у Милутина Миланковића. Овде би била берза где би се трговало акцијама из целе државе. Овде би се одржавале седнице парламента, за посланике целе државе. Овде би били конгреси много већег значаја, па би било потребно много више хотела. И све то би захтевало повећан унутрашњи саобраћај, са железницом као кичмом система.

Тога више никада неће бити. Србија је изгубила 5% становника само у задњих 10 година. Питање је колико је уопште исплативо данас улагати новац у путнички железнички саобраћај у овој малој Србијици, када се зна да то само повећава субвенције ионако празног буџета који зависи од страних кредита.

Свет се мења, повезивањем, гобализацијом, скраћењем времена путовања, информатизацијом... градови постају битни сами за себе, чак вуку развој државе. Будимпешта је осам пута већа од првог следећег града у Мађарској, у Атини живи пола Грчке, Амстердам нема јако царство иза себе, па је битан. А то су велики регионални центри. Далеко смо ми од свих њих, али у позитивном сплету околности, Београд може да постане велики играч. У комбинацији (или конурбацији) са Новим Садом, још и већи. Затим, Турска се развија, Истамбул постаје нови центар, а ми смо на путу ка њему.

... и онда се ја пробудим и схватим како стоје ствари. :) Али, ионако говоримо о визијама и будућности. Е, сад, то што су нама те ствари ретко ишле од руке...
 
Pa Beograd i jeste i bio raskršće centar Balkana vekovima,svojom gravitacijom usisaće i Novi Sad.Beograd je samodrživ,ima hranu,vodu,energiju,radnu snagu sa potencijlaom,podiže se zeleni prsten u vidu vaskrslog PKB,dobili smo mega most,pola železničke st.i kredit za metro..posle nekog događaja doći će još nekoliko miliona u ovaj region.. :kafa:
 
milanche":b6ar98ar je napisao(la):
Da su pametni kao sto nisu, da ponude Miskovicu da izgradi na ploci savremeni trzni centar, a za uzvrat da dobiju pare za zavrse zel stanicu. Mogu i Maricu da ponude i onako su se njih dvojca utrkivali oko autokomande. To je neka vrsta javno-privatnog partnerstva.

Najviše što mrzim po stanicama, okretnicama i saobraćajnim terminalima su tzv. tržni centri, čitaj: buvlja pijaca i market brze hrane na jednom mjestu. Glavna stanica jednog glavnog grada bi, po mom mišljenju, trebalo da bude monumentalna građevina, koja velelepnošću ostavlja prvi pozitivan utisak na onoga ko dolazi. Primjereni prateći sadržaji bi, po meni, bili ho(s)telski objekti, restoracije u kojima čovjek može sjedeći da pojede i popije nešto, od trgovina suvenirnice i prodavnice turističke opreme, zatim turoperatori, toaleti (otiđite na neku od čuvenih gradskih okretnica i i zamislite da vam je isti prijeko potreban) itd.
Valjda autobusi, željeznica, i JGP treba da prevezu putnike od kuće do posla, škole ili nekog kulturnozabavnog događaja, a ne da me čim iziđem iz vozila Stavra sa pljeskavicama i Gavra sa jeftinom robom smaraju po čitavom terminalu. Jedini tržni centri koje volim u centrima gradova su pijace (mada su naše pijace više ruglo nego tržnice).

Ovo sa tržnim centrom i jeste zamisao (zato i jeste tako skupo, ploča je ustvari temelj na kojem će tržni centar stajati), samo ima jedan mali problem: neće biznismeni da daju dodatnih 100 miliona za to, nego čekaju da se napravi od kredita (tj. da im mi izgradimo). Moramo uzeti u obzir da su u pitanju ljudi koje ne tangira previše, što će neko za 100 godina reći: "e taj nam onomad napravio stanicu", njih interesuje zarada tu i sada (u NS je tako jedan pravio stanicu prije koju godinu, al tek kad je dobio "garancije" da će grad da zatvori staru; kad od "dogovora" nije bilo ništa, ispade čitava zavrzlama, blokiranje grada autobusima...).
 
Ovako nesto bi mi bilo pristojno za stanicu na NBG:
0711-020-w-amsterdam.jpg


To je jedan od lukova amsterdamske stanice:
Image


Na Prokopu nek izgrade jedno bolje stepeniste do trolejbuske stanice na bulevaru mira, a na ploci neka zasade travu i naprave zeleni krov.
 
@krkan1: nisu to buvlje pijace, trzni centar ala piramida, blok 70, vec moderni savremeni trzni centri (pa cak i poslovni objekti, u savremenoj praksi se cak grade i hoteli, koji sluze za ljude koji presedaju- mada Bg ima premal znacaj za tako nesta), ciji je cilj da finansijski potpomognu izgradnju ovakvih skupih objekata i ponude vise sadrzaja na jednom mestu, kao i da aktiviviraju tu lokaciju privlacenjem dodatnih korisnika. Sadnjom trave se dobija idealno mesto za setnju pasa, ali od toga ni dinar koristi ne moze se dobiti.
Po mom misljenju jedino bi pametno za takve stvari bilo javno-privatno partnerstvo. Jer da bi se u potpunosti zeleznici saobracaj izmestio iz savskog amfiteatra potrebno je uloziti u druge stanice, nije dovoljno samo zavrsiti prokop. Sve to po procenama CIP-a od ranije kosta oko 200mil. e.
Sve ove stanice jesu prelepe, al nemojte da bude kao sa mostom, prelep je ali je skup. Sve ima svoju cenu.
 
Ја никада нећу скапирати причу о погрешној локацији прокопа.Зидар кажеш да би станица имала смисла на аутокоманди,па прокоп је буквално на 200м од аутокоманде.Где су требали да је насаде?На саму аутокоманду? Друга ствар је то што је полудивља градња одсекла прокоп од аутокоманде али кад би се станица завршила и то би се лекао повезало.

Са друге стране прокоп се налази на укрштању београдских улица број 1 и 3 - Аутопут кроз БГ и Кнеза Милоша,једна не тако скупа петља,завршен плаза центар,изграђено нешто уместо БИП-а и уз градњу на аутокоманди та локација је савршена. Касније сређивање СА би био кец на 10.
 
мислим да би ове дискусије из последња 2, 3 дана требале да се пребаце у тему о Прокопу, а овај мој пост обрише :)
 
Колико је до сада уложено пара у прокоп, и колико треба да се заврши онако како је планирано?
 
Prema projektnoj dokumentaciji, za završetak radova na železničkoj stanici „Beograd - centar“, poznatijoj kao „Prokop“, potrebno je oko 108 miliona evra.

Sustina je onom "oko" :D

Sumnjm da u ovom slucaju iko moze da definise pojam "završetak radova"
 
Можда треба да "дамо" Прокоп Русима или Кувајћанима и кажемо им да изграде нешто модерно, светско, а наше ;)
 
A oni ce to da izgrade onako iz alturizma?

Oko 100 milki je prokop+onaj nadvoznjak ka Deligradskoj.
 
To je у овом тренутку бесмислена инвестиција, дати 100 милиона за Прокоп, при оваквом стању пруга. Савски амфитеатар ће се ослобађати део по део. Најиспалтивије је прво радити и завршити теретну обилазницу преко Винче, јер тиме ослободиш од пруге: Сава-малу, Калемегдан, цео Дорћол, па све преко луке до Панчевачког моста.
 
vucko":q9nfgb6r je napisao(la):
A oni ce to da izgrade onako iz alturizma?

ма јок, даш им да направе до краја и даш им плочу да на њој праве комерцијалне садржаје од којих ће они да убирају приход ХУ година
 
milanche":14l3dhch je napisao(la):
@krkan1: nisu to buvlje pijace, trzni centar ala piramida, blok 70, vec moderni savremeni trzni centri (pa cak i poslovni objekti, u savremenoj praksi se cak grade i hoteli, koji sluze za ljude koji presedaju...

Pa nisu po bijelom svijetu, ali kod nas se obično pretvore u buvlje pijace i "piramide". Za stanice BGV djeluje dosta pogodno da objekti uz stanicu budu neki poslovni objekti, jer putnici ga i koriste u velikom broju kad idu na posao. Takođe nije nelogično da budu TC, s obzirom na broj i karakter putnika koji tu svakodnevno čekaju voz (mada se meni lično TC ne sviđaju kao pojava). Upravo, ja ne sumnjam da će neki poslovno-trgovinski holding podići nekakav TC na svakom mjestu kuda cirkuliše nadprosječan broj građana-kupaca. E sad, kakav, to je pitanje...
 
Gledam danas ljude kako se mrznu na železničkoj stanici a sve zbog toga što toliko hvaljeni Bg voz ide na sat vremena,a ja kad kažem da je to zvrndanje na 15min. na takvim staklenim nogama ovde hoće da me pojedu...
 
Darko, ne bi bilo loše da nađeš neki članak, navod, dokaz da je autobuski prevoz jeftiniji i efikasniji. Nije dovoljna izjava da BG-voz ne bi trebalo da ima po četiri polaska na sat.
 
Vrh